O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ

O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
10

 

"Στις μέρες μας οι περισσότεροι έρχονται στο στούντιο κρατώντας ένα φάκελο με φωτογραφίες άλλων, σου τις δείχνουν και λένε ας κάνουμε κάτι παραπλήσιο. Σε αυτούς λέω να πάνε να γαμηθούν και να βρουν αυτούς που τράβηξαν τις φωτογραφίες που τους αρέσουν τόσο πολύ."

Κάπως έτσι εξηγεί ο 69χρονος Γερμανός το πώς καταφέρνει ακόμη και σήμερα, μετά από 30 χρόνια καριέρας, να είναι ένας από τους σημαντικότερους και πιο περιζήτητους φωτογράφους στο χώρο της μόδας, των περιοδικών και της καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Ο Peter Lindbergh ξεκίνησε με σπουδές στις Τέχνες και αρχικά δοκίμασε να κάνει καριέρα ζωγραφικής. Στις αρχές της δεκαετίας του 80 έχει ήδη αρχίσει να γοητεύεται από τη φωτογραφία και λίγο αργότερα η Anna Wintour τον κλείνει για ένα εμβληματικό εξώφυλλο στη Vogue που έμελλε να γράψει ιστορία. Τα super models της εποχής παρελαύνουν στο στούντιό του στη Νέα Υόρκη, γδύνονται και ποζάρουν για το φακό του και η υπογραφή του μπαίνει στα μεγαλύτερα εντιτόριαλ μόδας. Τα κυρίως ασπρόμαυρα πορτρέτα του, κάνουν το γύρο του κόσμου μέσα από τη Vogue, το The New Yorker, το Vanity Fair, το Allure και το Rolling Stone. Θα πίστευε κανείς πως μετά από τόσα χρόνια δουλειάς ο φακός του θα στέρευε έμπνευσης ή πως ο Lindbergh θα επαναπαύονταν χάρη σε ένα πορτφόλιο που θεωρείται πια κλασικό. Ήδη όμως ο Γερμανός έχει συμπληρώσει την ατζέντα του για το 2015 προετοιμάζοντας μια μεγάλη έκθεση μαζί με τον Thierry-Maxime Loriot (curator τoυ πρότζεκτ The Fashion World of Jean Paul Gaultier". Το κόνσπετ θα αφηγείται ιστορίες μόδας μέσα από φωτογραφίες και αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του μέσα στο επόμενο καλοκαίρι. Παράλληλα ο οίκος Schirmer/Mosel προετοιμάζει ένα βιβλίο που συγκεντρώνει όλο το έργο του φωτογράφου και που θα κυκλοφορήσει μέσα στον επόμενο μήνα. Όσοι όμως βρεθούν στο Παρίσι έως και το τέλος Νοεμβρίου μπορούν να απολαύσουν μερικά από τα διασημότερα πορτρέτα του στη γκαλερί Gagosian που φλοξενεί την ρετροσπεκτίβα Peter Lindbergh.

Στα εγκαίνια της ο φωτογράφος ρωτήθηκε πως γίνεται να κάνει ανθρώπους που είναι σχεδιασμένοι και εκπαιδευμένοι να ποζάρουν και να υποδύονται ρόλους, να βγάζουν τόση φυσικότητα: "Πρέπει να γίνεις κατανοητός και να έχεις όρεξη να φτάσεις στο σημείο που θα αναδείξεις τον πραγματικό χαρακτήρα του καθενός. Αλλιώς θα καταλήγαμε να γεμίσουμε το κόσμο με φωτογραφημένες Barbie. Kάτι άλλο που μπορεί να χαλάσει τη φωτογραφία είναι το photoshop. Tην εποχή των supermodels δεν υπήρχε αυτό. Το photoshop θα τα σκότωνε όλα."

O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
ChristyTurlington
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Milla Jovovich
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
To μοντέλο Daphne Groeneveld και ο ηθοποιός Pascal Greggory σε εντιτόριαλ του περιοδικού Numéro
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Τα supermodels Estelle Lefébure, Karen Alexander, Rachel Williams, Linda Evangelista, Tatjana Patitz και Christy Turlington για τη Vogue
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
H Linda Evangelista στη Vogue του 1989
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Αφιέρωμα στην Pina Bausch
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Madonna
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Tatjana Patitz
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Cindy Crawford, Tatjana Patitz, Helena Christensen, Linda Evangelista, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Karen Mulder, Stephanie Seymour σε φωτογράφιση του 1991
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Linda Evangelista
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Kate Moss
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Isabella Rossellini
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Η Scarlett Johansson για τη Vogue
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Carolyn Murphy και Tobey Maguire
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Milla Jovovich
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Amber Valletta
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Helena Christensen, Stephanie Seymour, Karen Mulder, Naomi Campbell, Claudia Schiffer, και Cindy Crawford σε εντιτόριαλ της Vogue
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
H Carré Otis για το ημερολόγιο της Pirelli
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Marion Cotillard
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Naomi Cambell
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
Beyonce
O Peter Lindbergh φωτογραφίζει αληθινές γυναίκες -όχι Barbies του φώτοσοπ Facebook Twitter
H Milla Jovovich στην αγκαλιά των Duft Punk
Αρχείο
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
ΜΠΟΥΡΔΕΣ!Πρωτον ειναι ασπρομαυρες επι το πλειστον.Δευτερον εχει πεσει τρελο φιλτρο,clarity κλπ που απο μονα τους ειναι παλι φωτοσοπ.Μπορει να μη πειραξε τους φυσικους κυκλους κατω απο τα ματια η μυτη και να βαλει πολυ airbrush δε μου λεει κατι παλι επεσε επεξεργασια,φωτισμος,εξοπλισμος κλπ κλπ.
αληθινές γυναίκες... που είναι topmodel!!!χωρίς photoshop... και υπάρχει η Beyonce 3 νούμερα πιο αδύνατη!!extra...ασπρόμαυρες φωτογραφίες για να κρύβονται οι ατέλιες!!επειδή είστε πρόβατα και τα πιστεύετε μην περιμένετε να τα πιστέψουμε και εμείς!!
Λογικα αναφερεται στο οτι δεν χρησιμοποιει το μοντελο ως "σκελετο" για να παρεμβει εκφυλιστικα στην εικονα προσδιδοντας χαρακτηριστικα τα οποια δεν υπαρχουν. Τωρα ναι, μια ισοροπια χρωματων θα την εχει μανατζαρει απο φωτοσοπ εκτος και αν δουλευει πληρως αναλογικα με φιλμ σε σκοτεινο θαλαμο.
Συν το γεγονός ότι μιλάμε για γυναίκες μοντέλα που επιλέχθηκαν ακριβώς επειδή έχουν την εικόνα της Barbie. Το τελικό αποτέλεσμα με ή χωρίς photoshop παραμένει το ίδιο. Σώματα και πρόσωπα απαράμιλλης ομορφιάς και εντελώς εκτός των μέσων όρων των ανθρώπων που συναντάμε εκεί έξω.