Τα Άνθη του Κακού*

Τα Άνθη του Κακού* Facebook Twitter
2

[Προσοχή: υποκειμενική άποψη!]

 

Με κάθε νέα σεζόν, εμείς οι φαν του είδους ψάχνουμε ευλαβικά ένα θαυματουργό άνιμε που θα μας «κάψει». Να αναφέρω εδώ πώς για την προβολή νέων τίτλων υπάρχουν τέσσερις σεζόν μία για κάθε εποχή. Έτσι, το πρόγραμμα παράλληλα με τις ongoing -που δεν τελειώνουν ποτέ- σειρές ανανεώνεται κάθε φθινόπωρο, χειμώνα, άνοιξη και καλοκαίρι.  Το πρόβλημα όπως το έχω σκεφτεί δεν είναι τι δεν θα σου αρέσει αλλά τι δεν θα σου αρέσει πολύ. Υπάρχουν όμως και μερικές σειρές που απλά σε αφήνουν άφωνο και ανήμπορο να τις βάλεις σε καλούπια, όπως έγινε φέτος, με το Aku no Hana.

Στην σεζόν που πέρασε, δίχασε όσο κανένα άλλο άνιμε. Κυρίως, προκάλεσε αντιδράσεις για την σκηνοθετική προσέγγιση που αποφάσισε να ακολουθήσει ο Hiroshi Nagamara. Ο Nagamara χρησιμοποίησε την τεχνική rotoscoping. Γύρισε δηλαδή τα πλάνα κανονικά με αληθινούς ηθοποιούς και τοποθεσίες, τα οποία στην συνέχεια σχεδίασε από πάνω. Το αποτέλεσμα των εικόνων είναι περισσότερο ρεαλιστικό, κάπου ανάμεσα στην live-action ταινία και το animation. Η απόφαση του στην συγκεκριμένη περίπτωση τον δικαιώνει απόλυτα καλλιτεχνικά και δεν είναι η πρώτη φορά που σηκώνει τον πήχη τόσο ψηλά. [το Mushishi ήταν μια εμπειρία που δεν ήθελες να τελειώσει]

Το υλικό που έχει στα χέρια του δεν ακολουθεί τη νόρμα των κλασικών ιστοριών ενηλικίωσης που βλέπουμε στα άνιμε [ή που βλέπουμε γενικότερα επειδή τέτοιες προεκτάσεις έχει!]. Δεν είναι δράμα και δεν έχει fanservice. Δεν είναι καν μια ευχάριστη εμπειρία, ουτε το τυπικό love story. Είναι δύσκολο και αδιαπέραστο σαν τους ήρωες του και δεν σου κάνει τη χάρη.  Γίνεται έντονα προσωπικό σαν μια δυνατή γροθιά στο στομάχι.  Έχει να κάνει περισσότερο με την σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης και πώς αυτή γεννιέται. Ένας μαύρος ύμνος στην απόγνωση που δημιουργούν οι ανεκπλήρωτες επιθυμίες.

 

Η ιστορία του είναι απλή. Διηγείται την παράξενη σχέση δύο κοινωνικά δυσλειτουργικών 14χρονων σε μια επαρχιακή πόλη της Ιαπωνίας. Οι δύο κεντρικοί ήρωες, ένα κορίτσι και ένα αγόρι,  φαντάζουν σαν την Ιαπωνική εκδοχή του Χόλντεν Κόλφιλντ. [ακριβώς για τέτοιες προεκτάσεις μιλάμε!]

 

Η Nakamura είναι ένα από αυτά τα τρομακτικά παιδιά στο σχολείο που όλοι φοβούνται να πλησιάσουν. Ο Kasuga είναι ένας παθητικός και συνεσταλμένος έφηβος με πάθος για τη λογοτεχνία [το αγαπημένο του βιβλίο είναι τα Άνθη του Κακού του Baudelaire] και με κρυφή εμμονή με μια συμμαθήτρια του. Ο Kasuga σε μια στιγμή αδυναμίας και έκρηξης εφηβικών ορμόνων κάνει μια ανείπωτη πράξη που γίνεται καταλύτης για την προσωπικότητα του. Η μόνη που γίνεται μάρτυρας της είναι η Nakamura. Ένα περίεργο παιχνίδι εκβιασμού μεταξύ τους ξεκινάει. 

 

Οι έφηβοι του Aku no Hana απεικονίζονται με όλη την ασχήμια της ηλικίας τους, είτε αυτή είναι εσωτερική, είτε εξωτερική. Δεν τους συμπαθείς, δεν είναι πρωταγωνιστές πρότυπα. Οι πράξεις τους είναι ακατανόητες χωρίς λογική τις περισσότερες φορές και τα κίνητρα τους ευτελή.  Οι αγωνίες τους είναι πιο έντονα αρχετυπικές. Ζουν μέσα σε μια βαρετή καθημερινότητα που τους πνίγει.  Ακόμη, και η αγγελικά αθώα Saeki το κορίτσι που ο Kasuga έχει εξιδανικεύσει, δεν είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται.

 

Η μικρή και κλειστοφοβική πόλη που καλούνται να «ανθίσουν» σκιαγραφείται με μουντά και άχαρα χρώματα και φαίνεται πώς δεν δέχεται εύκολα την διαφορετικότητα κάθε είδους. Είναι μια κατά βάθος καταπιεστική κοινωνία. Αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Nagamara χρησιμοποιεί σαν σκηνικό πραγματικές τοποθεσίες, τότε το μήνυμα που θέλει να περάσει γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρο και βρίσκει μεγάλο πάτημα στην υπόθεση για να ρίξει τη δική του ματιά πάνω στην σύγχρονη Ιαπωνία. 

 

Αν και εύκολα το κατατάσεις στα υπέρτατα άνιμε, δεν είναι τόσο προσβάσιμο. Υπάρχουν πανέμορφες σκηνές-ανθολογίας απίστευτης συναισθηματικής και σεξουαλικής έντασης όπως αυτή στο σχολείο. Στον αντίποδα, υπάρχουν σκηνές τόσο αργές που μπορεί να σε εξοργίσουν ως θεατή.  

 

Η ατμόσφαιρα του όμως δεν χωράει αμφισβήτηση. Το σάουντρακ του είναι εξαιρετικό.  Ο τρόπος που o ήχος χρησιμοποιείται για να εκφράσει την συναισθηματική κατάσταση των ηρώων είναι μοναδικός σαν να αποτυπώνει όλο τον τρόμο της εφηβικής ηλικίας. Η σειρά σηκώνει δεύτερες και τρίτες ανάγνωσεις. Ο Nagamara πήρε τεράστια ρίσκα με αυτή όπως με το τελευταίο επεισόδιο σαν να διεσθάνθηκε ότι δεν πρόκειται του δώσουν το πράσινο φως για να συνεχίσει την ιστορία. Αν όντως ισχύσει κάτι τέτοιο, κλείνει συγκλονιστικά. Και είναι κρίμα επειδή αν πιάσεις τη συνέχεια στο κορυφαίο manga του Shūzō Oshimi, σου σφίγγεται ακόμη περισσότερο η καρδιά.


Μπορείς να το δοκιμάσεις ολόκληρο εδώ

 

Αρχείο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Το πιο αμφιλεγόμενο anime που έχω παρακολουθήσει. Πολλοί το μίσησαν και το απεχθάνονται, σε άλλους όμως "κούμπωσε" εσωτερικά σαν κομμάτι παζλ στα συναισθήματά τους. Εγώ πάντως το απόλαυσα, σπάνια νιώθεις σειρά σε κάθε σκηνή να σου δίνει σαν θεατή αυτό που ζητάς. Λυτρωτικό.