Art talks: Κωνσταντίνος Κακανιάς

Art talks: Κωνσταντίνος Κακανιάς Facebook Twitter
0

Photo by Frederic Malle

 

Θα μπορούσε να πει κανείς πως όταν πρωτοείδαμε την κυρία Τεπενδρή στα 90s ακούσαμε και ένα "καμπανάκι". Η κυρία Τεπενδρή επιστρέφει στην Αθήνα σήμερα, πρόκειται για ένα σχόλιο επί των ημερών;

Ντάρλινγκ ακούω αυτό το καμπανάκι τα τελευταία 40 χρόνια..Η αλήθεια είναι πως για την επιστροφή της Κυρίας Τεπενδρή στην Αθήνα ευθύνεται η Ρεβέκκα Καμχή, η οποία μόλις παρακολούθησε το "Tependris Rising" τον περασμένο Ιούλιο μου ζήτησε να κάνουμε μία έκθεση με τα σχέδια της ταινίας. Δε θα έλεγα πως πρόκειται για ένα σχόλιο επί της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα σήμερα, παρά για μια αισιόδοξη νότα.. μια chic παρουσία στο Μεταξουργείο ίσως;

Tependris Rising

Η κυρία Τεπενδρή κινείται. Εγώ θα έλεγα πως κάτι τέτοιο ίσως είναι ένα φυσικό επακόλουθο της δουλειάς σου. Συμφωνείς, και αν ναι, ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον;
Μου είχε ζητηθεί πολλές φορές στο παρελθόν να γίνει ένα animation με την Κυρία Τεπενδρή, αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη ποτέ. Οφείλω να ομολογήσω πως από τη στιγμή που είδα το πρώτο κλιπ ανταποκρίθηκα άμεσα σε αυτό, το αγάπησα, ήθελα και άλλο. Νομίζω πως το ατού της είναι το αιγυπτιακού στιλ «φλατ» προφίλ της που μπορεί να γίνει πολύ εύκολα κινούμενο σχέδιο. Δεν ξέρω ποιο είναι το μέλλον της Κυρίας Τεπενδρή, γίνονται διάφορες συζητήσεις γι αυτό. Άλλωστε η ταινία τελειώνει με ένα "to be continued", ελπίζοντας σε μία συνέχεια. Πάντοτε εύχομαι πως η Κυρία Τεπενδρή θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά από μένα, συνεχιζόμενη από άλλους...

Konstantin Kakanias, NINETEEN (WEAK ME__), 2012, gouache on paper, 49,5x70cm

Γιατί η κυρία Τεπενδρή έχει μεγάλη μύτη;
Γιατί εγώ γεννήθηκα ομοφυλόφιλος και με καστανά μάτια;

 

Konstantin Kakanias, THIRTY EIGHT, (FASHION VIEWERS), 2012, gouache on paper, 50X66cm

 

Είσαι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους δημιουργούς. Θα ήθελα να μου μιλήσεις για τις αναφορές και τις επιρροές σου σαν καλλιτέχνης.

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Οι αναφορές στη δουλειά μου είναι τόσες πολλές που θα χρειαζόντουσαν πολλές σελίδες για να τις απαριθμήσω. Αγαπώ την άνευ ορίων ελευθερία που εμπεριέχεται στην σύγχρονη τέχνη, το γεγονός ότι οτιδήποτε μπορεί να είναι τέχνη. Αγαπώ την υπέροχη αίσθηση χιούμορ του Γκόγια, ο οποίος ενώ έκανε τα πορτραίτα της βασιλικής οικογένειας της Ισπανίας και των ευγενών της εποχής, τους σατίριζε αποθεώνοντας τους. Λατρεύω τα τρομερά όραματα των Erich Von Stroheim , Kenneth Anger , James Ensor , Felicien Rops, όπως επίσης και την ελαφρότητα του Constantin Guys και του Christian Berard. Ζω για το rococo αλλά βαθιά μέσα μου θεωρώ ανεκτίμητη την αξία της πρώιμης Βυζαντινής τέχνης. Επηρεάζομαι πολύ εύκολα από το οτιδήποτε -αυτό είναι και ένα μειονέκτημα του χαρακτήρα μου- αλλά μιας και δεν μπορώ να κάνω κάτι γι αυτό, προσπαθώ να το μετατρέψω σε κάτι θετικό.

Konstantin Kakanias, FOURTEEN (FILTHY SUN), 2012, gouache on paper, 56x76cm

Παρότι μένεις πολλά χρόνια στο Λος Άντζελες, εγώ θα ήθελα να σε ρωτήσω για μια άλλη πόλη που ξέρω πως έχεις μια ιδιαίτερη σχέση, το Παρίσι. Πότε πρωτοπήγες εκεί και πόσο συχνά το επισκέπτεσαι;

Τα τελευταία δέκα χρόνια πίστευα πως είχα αφήσει την καρδιά μου σε κάποιον κάδο σκουπιδιών της Hollywood boulevard, αλλά τελευταία όπως φαίνεται την πήρα από εκεί και την έστειλα ξανά στο Παρίσι. Πήγα για πρώτη φορά στο Παρίσι όταν ήμουν οχτώ χρονών, και μόλις είδα την opera de Paris ήξερα πως έπρεπε να μετακομίσω εκεί..(πολιτισμικό σοκ !!!!) Το Παρίσι είναι και θα είναι το πραγματικό μου σπίτι. Όποτε ταξιδεύω στην Ευρώπη πετάω πάντα μέσω Παρισιού ώστε σε περίπτωση που συμβεί κάτι να είμαι τουλάχιστον εκεί.

Konstantin Kakanias, THIRTY NINE (ANNA WINTOUR GLASSES, 2012, gouache on paper, 50X66cm

Ο φασισμός επιστρέφει στην Ελλάδα, οι Γερμανοί ξανάρχονται και η Αλίκη στο ναυτικό.. παρακολουθείς καθόλου τα τεκταινόμενα στην ελληνική επικράτεια;

Ναι παρακολουθώ τις φρικαλεότητες στην Ελλάδα και μου προκαλούν θυμό και αποστροφή. Πραγματικά δεν μπορώ να πιστέψω ότι όλα αυτά συμβαίνουν στα αλήθεια και με κάνουν να ντρέπομαι. Πιστεύω πως αυτοί οι παλαιολιθικοί άνθρωποι (διστάζω ακόμα και να τους κατονομάσω για να μην μολυνθεί ο υπολογιστής μου) θα έπρεπε να είναι παράνομοι. Είμαι κάθετα ενάντιος στην βία και σε οποιουδήποτε είδους φυλετικού διαχωρισμού. Δεν πιστεύω στα έθνη τα σύνορα και τις οργανωμένες θρησκείες. Πιστεύω στα ουράνια τόξα, στις πεταλούδες και τον πολιτισμό. Είμαι ειρηνιστής.

Konstantin Kakanias, FOUR (DEFROST), 2012, gouache on paper, 65x99cm

Πώς περνάνε οι μέρες σου στην Αθήνα; Είδες καμία έκθεση ή τίποτα άλλο ενδιαφέρον;
Δεν έκατσα πολύ στην Αθήνα, αλλά αυτές τις λίγες ώρες που ήμουν εκεί είδα το υπέροχο show των Liz Deschenes and Charlotte Posenenske στην γκαλερί Melas-Papadopoulos, θαυμάσιο. Επίσης είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ το νέο μουσείο του Χατζηκυριάκου Γκίκα, λάτρεψα το εργαστήριο του.

Konstantin Kakanias, TWENTY FOUR (CITY), 2012, gouache on paper, 56X76cm

H έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου.

Οι φωτογραφίες των έργων είναι του Αντωνάκη Χριστοδούλου.

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ