Art talks: the New DisOrder

Facebook Twitter
0

Michael Bevilacqua self portrait, the New DisOrder


Θα ήθελα να μου πεις δυο λόγια για την επιμέλεια της έκθεσης ‘the New disOrder’ , που παρουσιάζεται στην γκαλερί Eleana Tounta.

Λοιπόν, η ιδέα για την επιμέλεια του show ξεκίνησε αρκετά αθώα. Γνωρίζω την Κατερίνα αρκετά χρόνια και έχω εκθέσει στο παρελθόν στην Ileana Tounta. Ήμουν πρόσφατα στην Ελλάδα, με αφορμή την πρόσκληση του Δημήτριου Αντωνίτση για το  project DREADNOUGHT, στα πλαίσια του ReMap2. Έτσι λοιπόν η Κατερίνα και εγώ ξεκινήσαμε να μιλάμε και αποφασίσαμε ότι θα ήταν ενδιαφέρον να κάνουμε ένα είδος πολιτισμικής ανταλλαγής ανάμεσα σε ‘Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες. Αυτή ήταν η σπίθα που πυροδότησε την ιδέα για την έκθεση ‘the New Disorder’.

'the New DisOrder', exhibition view 


Με ποια κριτήρια διαλέξατε τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο show;

Οι καλλιτέχνες επιλέχτηκαν με βάση την οξύτητα της αιχμής της δουλειάς τους, η οποία προκύπτει από μια συνεχή εξερεύνηση. Θα έλεγε κανείς πως η ολοκλήρωση και η απολυτότητα δεν ενδιαφέρει αυτούς τους δημιουργούς. Και δεν είναι ότι δεν ενδιαφέρομαι για την απόλυτη και στιβαρή φόρμα των ατσαλένιων γλυπτών του Richard Serra, ή των  κουτιών του Donald Judd, αλλά είναι που οι καλλιτέχνες του ‘the New DisΟrder’ αφήνουν τη ζωή να τους επηρεάσει με τον ίδιο τρόπο που το έργο του Πικάσο επηρεάστηκε από την κάθε αγαπημένη, τραγωδία ή τραύμα. Αφήνουμε τα πράγματα να κυλήσουν από το να ακολουθήσουμε μια συγκεκριμένη φόρμα.

'the New DisOrder', exhibition view 


Στην έκθεση που συνεπειλεμείσαι με την Κατερίνα, συμμετέχεις και σαν καλλιτέχνης. Πόσο εύκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να επιμελείται μία έκθεση στην οποία συμμετέχει και ο ίδιος;

Eίναι εύκολο για έναν καλλιτέχνη να συμμετέχει στο δικό του επιμελητικό project. Διαλέγω μεταξύ φίλων και καλλιτεχνών με τους οποίους θέλω να συνεργαστώ, και έτσι το show ‘the Νew DisOrder’ αποτελείται από δυο εντελώς διαφορετικά σώματα δουλειάς, και γίνεται ακόμα πιο ψυχωτικό!

'the New DisOrder', exhibition view 


Πόσο εύκολο είναι να συνεπιμελείσαι ένα show; Δεν υπάρχει ο κίνδυνος να συγκρουστούν οι απόψεις σου με αυτές του άλλου επιμελητή;

Σε παρακαλώ η Κατερίνα είναι ένα όνειρο! Ανταλλάζαμε συνεχώς ιδέες μεταξύ μας μέχρι να βρούμε την τελική φόρμα. Της εξήγησα τις αφηρημένες σκέψεις μου, και με εκπληκτικό τρόπο τις μετέτρεψε σε λέξεις. Το concept του ‘The New DisOrder’ είναι κάτι που υπήρχε στο στούντιο μου και περιέργως και στα στούντιο των υπολοίπων καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση. Δεν πρόκειται για αυτό που λέμε αναρχία, αλλά ίσως για μια διαταραγμένη ανησυχία (disorder). Δεν υπήρχε ατζέντα, απλώς δώσαμε στους καλλιτέχνες το έναυσμα για να δημιουργηθεί μια συζήτηση.

'the New DisOrder', exhibition view 

Ποια είναι η άποψη σου για την ανάμειξη μόδας, μουσικής και τέχνης στον σύγχρονο πολιτισμό και γενικά στην κοινωνία;

Κατά την άποψη μου η πιο ενδιαφέρουσα τέχνη είναι αυτή που εμπνέεται από όλους τους τομείς της έκφρασης, όπως για παράδειγμα τη μόδα και τη μουσική. Δεν θέλω να σκέφτομαι τι θα κάναμε ως καλλιτέχνες στο στούντιο χωρίς  μουσική να μας τροφοδοτεί! Η πιο ενδιαφέρουσα δουλειά είναι αυτή που έχει πτυχώσεις και πολυποίκιλη παρουσίαση. Ζούμε στον ψηφιακό κόσμο και η δίαιτα μας αποτελείται από ποπ κουλτούρα όλη μέρα, από το Youtube στο Facebook κοκ

Natural Born Killah 

Word 


Θα ήθελα να μου μιλήσεις για τις αναφορές σου, τις επιρροές σου και το πώς ενσωματώνονται στην δουλειά σου. 

WOW...λοιπόν οι αναφορές μου και οι επιρροές μου μπορούν να προέρχονται από το οτιδήποτε.

Η δουλειά μου επηρεάζεται πρωτίστως από την μουσική που ακούω την εκάστοτε περίοδο. Συγκεκριμένα τον τελευταίο χρόνο ακούω σχεδόν μόνο Joy Division και τώρα τελευταία και Moon Duo. Έχω φτιάξει μια σειρά από μικρά έργα που έκανα τις εβδομάδες που λόγω στεναχώριας άκουγα μόνο The Smiths. To αποτέλεσμα ήταν επτά έργα που με έβγαλαν από την απελπισία. Για το show ‘the New DisOrder’, αποφάσισα να δείξω ένα chrome painting και πέντε σχέδια. Το chrome painting ήταν ένα ήδη υπάρχον έργο που είχε πάψει να με ενδιαφέρει, και γι αυτό το δούλεψα εκ νέου προσθέτοντας πολλαπλά επίπεδα με spray.

Τα έργα από χαρτί έγιναν στην Ελλάδα και είναι σπασμωδικές αντιδράσεις με αφορμή το βιομηχανικό περιβάλλον στο οποίο γεννήθηκε η μουσική των Joy Division. Κάθε μέρα μπαίνω στο studio χωρίς να έχω ιδέα τι πρόκειται να συμβεί και αυτό είναι το πιο συναρπαστικό. Ελπίζω να νοιώθεις και εσύ αυτή την ενέργεια στα έργα :) 

Just Kids 

Love Will Tear Apart 


Δεν είναι η πρώτη φορά που δείχνεις δουλειά σου εδώ. Θέλω να μου πεις πως ξεκίνησαν όλα και να μου μιλήσεις για τη σχέση που έχεις πλέον με την Ελλάδα.

Να σου πω την αλήθεια, πριν κάποια χρόνια  ο Jeffery Deitch έδειξε δουλειά μου στον Δάκη Ιωάννου ο οποίος κατέληξε να αγοράσει κάποια έργα. Είμαι ευγνώμων που συμπεριλαμβάνομαι στη συλλογή του όπως και σε εκθέσεις που έχουν γίνει βασισμένες σε αυτή. Δυστυχώς όχι στην τελευταία που έγινε στο the New Museum της Νέας Υόρκης σε επιμέλεια Jeff Koons…  damn you Jeff Koons!!! Ύστερα συμπεριλήφθηκα στην εκπληκτική έκθεση ‘Monument to NoW.’, όπως και σε δυο Hydra School Projects. Η αγάπη μου για την Ελλάδα είναι απερίγραπτη, ένα μεγάλο κομμάτι της καρδιάς μου ανήκει εδώ.

An Ideal For Living

The Mutha Fuxkas, Massimo Cavasi Milano Italy 


Ποια είναι η άποψη σου για την εικαστική σκηνή εδώ; Την ακολουθείς καθόλου;

Η ελληνική εικαστική σκηνή είναι φανταστική. Τόσο πολυποίκιλη και με καταπληκτικούς ανθρώπους όπως ο Γιάννης Βαρελάς, ο Άγγελος Φρέντζος, ο Bill Γεωργούσης, ο Δημήτριος Αντωνίτσης , οι Callas, ο Θάνος Κυριακίδης και άλλοι πολλοί! Μόνο ο Αντωνίτσης αν σκεφτείς έφερε καταπληκτικούς καλλιτέχνες στο Hydra School Projects, πολύ πριν εμφανιστεί το mainstream. Ο κόσμος πρέπει να ανακαλύψει όλους αυτούς τους εκπληκτικούς καλλιτέχνες! Πρόκειται για μια αληθινή αγάπη ανάμεσα στη μόδα, τα εικαστικά και το underground…

Michael's Margiela Boots

Spray


Πόσα χρόνια ζεις και εργάζεσαι στη Νέα Υόρκη;

Ζω και εργάζομαι στη Νέα Υόρκη 20 χρόνια! Κατάγομαι από την Καλιφόρνια.

Hilarious...Brooklyn

Man hanging himself


Ποια είναι η γνώμη σου για την εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη Νέα Υόρκη είναι ότι θέλουν όλοι να γίνουν celebrities… η δική μου έγνοια είναι να ζωγραφίζω και όχι να κάνω διαφημιστικά ή να βγαίνω χαμογελαστός στα κοσμικά των NY Times...αυτό δείχνει μηδαμινή ακεραιότητα και ούτε που με νοιάζει!

I love Joy Division by Torturedheads 

Michael Bevilacqua self portrait


Tι έχει το πρόγραμμα για μετά;

Nομίζω πως για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό δεν έχω σχέδια για το μέλλον… υπάρχει βέβαια ένα νέο σώμα από chrome paintings που θα ήθελα πολύ να δείξω, αλλά βλέπουμε! Στο μεταξύ συνεχίζω να δουλεύω ψάχνοντας αφορμή να ξαναγυρίσω στην αγαπημένη μου Ελλάδα!!

photos: 'the New DisOrder' exhibition, courtesy of Ileana Tounta gallery, Michael Bevilacqua (visual selection by the artist)

H έκθεση 'the New DisOrder' θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Ιανουαρίου.

Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Αρματωλών & Κλεφτών 48, 11471 Αθήνα , http://www.art-tounta.gr/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ