The Newspaper Show

Facebook Twitter
0

H εφημερίδα ως μέσο, έχει ως γνωστόν απασχολήσει πολλούς καλλιτέχνες, αρχής γενομένης από τον κυβισμό μέχρι και σήμερα, που επιστρέφει πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς η οικονομική κρίση και η κυριαρχία των ψηφιακών μέσων φαίνεται να οδηγούν στην εξαφάνιση του εντύπου.

Στην έκθεση “The Newspaper Show”, 15 Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες, χρησιμοποιούν την εφημερίδα ως κεντρικό άξονα της δουλειάς τους, αποδίδοντας της φόρο τιμής.

Η έκθεση εκτείνεται και στους δύο κύριους χώρους της γκαλερί, (υπόγειο- ισόγειο) και χρησιμοποιεί ως συνεκτικό πυρήνα της αλλά και ως ραχοκοκαλιά, το έργο του Σωκράτη Σωκράτους, “page range”, το οποίο εκτείνεται εντός και εκτός της γκαλερί.

Η εγκατάσταση του Σωκράτους όντας πολυμορφική, αποτελείται αρχικά από πρωτοσέλιδα της Κυπριακής εφημερίδας «Νέοι Καιροί» από το 1960-1974, τα οποία ο καλλιτέχνης έχει περισυλλέξει από ένα στρατιωτικό φυλάκιο στην πράσινη γραμμή της Λευκωσίας, και εκθέτει γραμμικά στου τοίχους της γκαλερί. Επίσης ο καλλιτέχνης μας δείχνει το λευκό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», του 1989. Τέλος, το κέρινο γλυπτό του Σωκράτους, περιστοιχισμένο από κέρινες νεκροκεφαλές, θυμίζει μνημείο αφιερωμένο στον θάνατο της εφημερίδας. Ο καλλιτέχνης περνάει από το παρελθόν στο παρόν, φιλοτεχνώντας τα εξώφυλλα δυο εφημερίδων που κυκλοφόρησαν κανονικά, την ημέρα των εγκαινίων. Αρχικά, η ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα “Ο Φιλελεύθερος”, μεταμόρφωσε το πρωτοσέλιδο της σε έργο τέχνης με την συνυπογραφή του εκδότη της εφημερίδας, Νίκου Παττίχη, και κατόπιν η Lifo κυκλοφόρησε με ένα δεύτερο εξώφυλλο το οποίο φιλοτέχνησε ο Σωκράτης Σωκράτους και εκτέθηκε στο παλιό του μεταλλικό stand.

Socrates Socratous, installation view at The Breeder, 2012


Socrates Socratous, installation view at The Breeder, 2012


Μπαίνοντας στην γκαλερί, αναγνωρίζει κανείς αμέσως τον τεράστιο καμβά του Απόστολου Γεωργίου που βρίσκεται στον τοίχο απέναντι από την κύρια είσοδο, και απεικονίζει μια από της γνωστές φιγούρες του, αφημένη στην στοργή μιας εφημερίδας. Μπροστά από το έργο του Γεωργίου στέκεται το εντυπωσιακό γλυπτό του Κινέζου Τao Xue, το οποίο αποτελείται από κινέζικες εφημερίδες πλεγμένες σε σχοινιά.

Installation view at The Breeder, 2012, works by Apostolos Gewrgiou and Tao Xue


Λίγο πιο πέρα, το δίπτυχο της Μαργαρίτας Μυρογιάννη παρουσιάζει εναλλακτικές χρήσεις της εφημερίδας. Πιο συγκεκριμένα, η καλλιτέχνης υπαινίσσεται την φροντίδα και την προστασία που μπορεί να παρέχει το ευτελές υλικό, φωτογραφίζοντας ποτήρια τυλιγμένα με εφημερίδες, έτοιμα για μετακόμιση.

Margarita Myrogianni, installation view at The Breeder, 2012


Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς επικαλύπτοντας μερικώς διαφημίσεις παρμένες από τον τύπο, μας παρουσιάζει και πάλι την υπέροχη ηρωίδα του, κυρία Τεπενδρή, νοσταλγώντας ίσως έναν ανέμελο αστισμό.

Konstantin Kakanias installation view at The Breeder, 2012


Από την έκθεση αυτή, δε λείπουν οι street artists της πόλης, που με τα έργα τους  αποδεικνύουν πως μπορούν να λειτουργήσουν και εντός των τειχών. Ο b. αντιπαραθέτει απέναντι στη μουντή και δυσοίωνη  ζωγραφική του επιφάνεια -η οποία δεν είναι άλλη από εφημερίδες- τον πολύχρωμο και αλλόκοτο κόσμο του, ενώ ο Αλέξανδρος Βασμουλάκης λειτουργώντας σαν έκπληξη, ανασυνθέτει μικροσκοπικά κομμάτια χαρτιού εφημερίδας και δημιουργεί με αυτά πορτραίτα πλασμάτων ενός κατακερματισμένου κόσμου.

Alexandros Vasmoulakis, installation view at The Breeder, 2012


Installation view at The Breeder, 2012, works by Tjorg Douglas Beer and b.


Ο Δημήτριος Αντωνίτσης αναφερόμενος στην καυτή σημερινή επικαιρότητα, παρουσιάζει φωτορομάντζα εποχής με βασική πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη ντυμένη Αμαλία και με σενάριο τις νιαουρίστικες αναστολές της απέναντι στον Όθωνα.

Στην έκθεση συμμετέχουν και δύο Γερμανοί καλλιτέχνες, ο Gabriel Vormstein που τον θυμόμαστε από την ατομική του έκθεση στην Breeder στα πλαίσια του Remap3, και ο Τjorg Douglas Beer, ο οποίος παρουσιάζει τρία μικρών διαστάσεων κολάζ, που απεικονίζουν τις γνωστές φιγούρες του.

Installation view at The Breeder, 2012, works by Dimitrios Antonitsis, Gabriel Vormstein, Sofia Touboura.


Installation view at The Breeder, 2012, works by Sofia Touboura and Paris Koutsikos

Τα εγκαίνια είχαν πάρα πολύ κόσμο, καθώς λόγω του μεγάλου εύρους και του διαφορετικού ύφους των συμμετεχόντων, το show προσέλκυσε όλη τη γκάμα του φιλότεχνου αθηναϊκού κοινού, με νεότερο ίσως μέλος το νεογέννητο βρέφος του Μπιλ Γεωργούση και εκκεντρικότερο επισκέπτη, τον αλυσοδεμένο σκύλο αγνώστου. 


Opening View at The Breeder, 2012


Eleftheria, Elizabeth, Natalia and Stefanos at The Breeder, 2012 


Opening view at The Breeder, 2012


Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Μαρτίου.

The breeder, Iasonos 45, Athens.

http://www.thebreedersystem.com





0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ