A Thursday's walk

Facebook Twitter
0

Δε θα μπορούσα να σκεφτώ ότι θα μου δίνονταν η ευκαιρία να δω μέσα σε μια μέρα, έναν Damien Hirst, performance του Jonathan Meese και το show του Κalup Linzy όπως παρουσιάστηκε στο La Conservera της Ισπανίας, χωρίς να χρειαστεί να μπω σε αεροπλάνο.

Damien Hisrt, Valium

Ξεκινώντας απο το Κολωνάκι, οι γκαλερί Gagosian έχουν παράλληλα εγκαίνια σε όλες τις Gagosian Gallery του κόσμου (11 στο σύνολο) παρουσιάζοντας την έκθεση του Damien Hirst, "The Complete Spot Paintings 1986-2011", έργα δηλαδή που απεικονίζουν βούλες κάθε μεγέθους . Όπως λέει το παιδί-θαύμα της εικαστικής σκηνής των 90’ς -και ο πιο πλούσιος εν ζωή καλλιτέχνης- πάντα λάτρευε το χρώμα, και τα spot paintings είναι η διαπίστευση της σχέσης του με αυτό.

Jonathan Messe, invitation photo for the show 'Miss Meesi-P-Eggy Doc Doggy Piggy Dick Dickson Dick Ducky Is In Town'

Συνεχίζοντας στο Θησείο, η γκαλερί Bernier-Eliades, γνωστή για το εντυπωσιακό roster καλλιτεχνών της, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ατομική έκθεση του Jonathan Meese. Τα εκφραστικά μέσα του Jonathan Messe είναι multimedia ύφους: ζωγραφική, γλυπτική, installations, performance, σκηνικά και θεατρικές παραστάσεις συγκροτούν ένα πολύπλοκο σύμπαν. Στην συγκεκριμένη έκθεση θα παρουσιαστεί μια σειρά από νέα ζωγραφικά έργα και γλυπτά. Για άλλη μια φορά ο χαοτικός κόσμος του Jonathan Messe ξεχειλίζει από κολάζ, σλόγκαν και γκράφιτι. Στα γλυπτά του (συνήθως μπρούτζινα) μπορεί να αναγνωρίσει κανείς αναφορές στην αρχαιότητα, στη σύγχρονη πραγματικότητα αλλά και τη λαϊκή κουλτούρα. Η πολιτική διάσταση της τέχνης του είναι επίσης έκδηλη (συχνά πρωταγωνιστές των έργων του είναι ιστορικές πολιτικές προσωπικότητες, όπως ο Λένιν ή ο Χίτλερ). Ο ίδιος ο καλλιτέχνης θεωρεί πως ακόμα και όταν όλα τα άλλα μέσα αδυνατούν, η τέχνη συνεχίζει να μαγεύει και να λειτουργεί ως προπαγάνδα. Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι για εκείνον πιο σημαντική από οποιαδήποτε πολιτική ή θρησκευτική πεποίθηση.

Kalup Linzy, Untitled (Notes from a Limerent), 2010, photograph on RC bright, 125x185 cm, Courtesy The Breeder, Athens

Τέλος στο Μεταξουργείο, η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Αμερικάνου καλλιτέχνη, Kalup Linzy. Στην έκθεση παρουσιάζεται το όγδοο βίντεο της σειράς Conversations Wit De Churen με τίτλο “Notes From a Limerent” μαζί με φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων από το γύρισμα του βίντεο. Το βίντεο είναι μία παραγωγή του κέντρου σύγχρονης τέχνης La Conservera της Ισπανίας. Το υλικό που παρουσιάζεται στην γκαλερί ήταν μέρος της αναδρομικής έκθεσης του Kalup Linzy με τίτλο Melodies, Drama, Limerence που έλαβε χώρα στο La Conservera το 2011. Η πρακτική του Kalup Linzy είναι πολυποίκιλη και περιλαμβάνει video, performance, μουσική, κολάζ, φωτογραφία και ζωγραφική. Τα video που είναι γραμμένα και σκηνοθετημένα από τον ίδιο, τον παρουσιάζουν να πρωταγωνιστεί με drag αμφίεση, αποτελούμενη συχνά από μία εμφανώς υπερμεγέθη περούκα που περιβάλει το αξύριστό πρόσωπο του. Οι ρόλοι του ενσαρκώνουν πολιτικοποιημένα πορτραίτα που συναντά κανείς στις Χολυγουντιανές sitcoms και σαπουνόπερες. Σε μία εποχή που οι παρενδυτικοί ρόλοι θεωρούνται συχνά παρωχημένοι, ο Linzy αποτελεί την εξαιρέση στον κανόνα, αποδίδοντας φόρο τιμής στην queer αισθητική και αμφισβητώντας με αιχμηρό τρόπο τα  στερεοτυπικά συστήματα που προωθούν τα ΜΜΕ. Ανάμεσα στους θαυμαστές του είναι η Chloë Sevigny και η  Liya Kebede που εμφανίζονται στα βίντεο του, καθώς και οι  Diane Von Furstenberg και Proenza Schouler, που σχεδίασαν κουστούμια ειδικά για τις περφόρμανς του. Η πιο πολυσυζητημένη όμως συνεργασία του, ήταν αυτή το 2010 με τον γνωστό ηθοποιό James Franco, με τον οποίο δημιούργησαν το δίδυμο "Kalup and Franco" και εκτός από τις συμμετοχές τους σε soap operas (όπως το θρυλικό General Hospital) έχουν κυκλοφορήσει ένα δίσκο και έχουν παρουσιάσει αρκετά περφόρμανς.

 Από το mainstream στο cult μέσα από τρεις τελείως διαφορετικές εικαστικές προσεγγίσεις, είναι απο τις λίγες φορές στην Αθήνα που χωρίς να τρέχει κάποιο μεγάλο εικαστικό γεγονός, μπορεί να συναντήσει κανείς τρεις απο τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης διεθνούς εικαστικής σκηνής.

Gagosian Gallery, 3 Merlin Street,Athens

January 12-March 10, 2012

Opening Reception: 7-9pm

http://www.gagosian.com

 

Gallery Bernier-Eliades, 11 Eptachalkou St Thission , Athens.

January 12-March 1, 2012

Opening Reception: 8-10pm

www.bernier-eliades.gr

 

The breeder, Iasonos 45, Athens.

January 12-February 25, 2012

Opening Reception: 8-10pm

http://www.thebreedersystem.com

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ