ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Αθώοι ηδονοβλεψίες ανθρώπινων δραμάτων

Facebook Twitter
2

Όταν είδα την φωτογραφία του αστυνομικού που έδωσε τις μπότες στον άστεγο ευχόμουν από μέσα μου να μην είναι στημένη. Το ίντερνετ μας έχει κάνει καχύποπτους. Υπάρχουν τόσοι καρχαρίες σε αυτή την απέραντη θάλασσα που ακόμα και το μικρό αθώο ψαράκι όταν εμφανίζεται, αναγκάζεσαι να το κοιτάς περίεργα. Τελικά ήταν μια πράξη αυθόρμητης καλοσύνης για έναν άγνωστο άνθρωπο. Η απομάγευση του ψηφιακού παραμυθιού θα ερχόταν 24 ώρες αργότερα από εκεί που δεν το περιμένεις: Από τον ίδιο τον άστεγο. Θέλει το κομμάτι από την πίτα επειδή τον ανέβασαν στο Youtube.

Ξαφνιάστηκα με τα λόγια του. Μου υπενθύμισε αυτό που είχα ξεχάσει: Η τηλεόραση έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που πουλάμε την προσωπική μας ιστορία. Πριν το YouTube λοιπόν υπήρχε η τηλεόραση. Αυτό το κουτί που έμαθε στους ανθρώπους πώς να πουλάνε την προσωπική τους ιστορία. Το χαζοκούτι διαμόρφωσε τις τιμές πώλησης με αυτά τα γελοία talk shows, όπου ο κάθε κακομοίρης κλαιγόταν και την ίδια στιγμή έπαιρνε κάτω από το τραπέζι το χρήμα. Οι περισσότεροι έστω για λίγο γίναμε ηδονοβλεψίες αυτού του ξεπουλήματος. Στηρίξαμε Αντρέα και Τατιάνες με γέλια και με κλάματα. Μετά, βρέθηκε μια «γάτα» που το έκανε όλο αυτό ένα ευχάριστο παιχνιδάκι. Έλεγε ο άλλος το δράμα του και αυτή του έδινε μια πινελιά και καλά παλιομοδίτικης μαγκιάς Τρούμπας με γαλλικά και ειρωνεία.

Όλο αυτό φαίνεται ότι διαμόρφωσε κόσμο και κοσμάκη. «Η ιστορία μου αξίζει τόσα. Θα τα δώσεις»;

Ο άστεγος, ένα «παιδί της τηλεόρασης» και αυτός, έμαθε να σκέφτεται με αυτό τον τρόπο μέσα από τα αμερικάνικα talk shows.

Όπως ακριβώς και ο φωτογράφος σήμερα της New York Post. Παιδί της τηλεόρασης και αυτός ζύγισε το «κλικ» και την βοήθεια σε ένα άνθρωπο και προτίμησε το «κλικ». Ένας κυνικός που ξέρει την τιμή των φωτογραφιών του αλλά αγνοεί την αξία της ανθρώπινης ζωής, θείε Όσκαρ.

Αν αισθάνεσαι ότι πολλούς ενόχους έστησα στον τοίχο γύρνα τον καθρέφτη στα πρόσωπα μας. Όλα για εμάς γίνονται. Τις δικές μας ορέξεις ικανοποιούν τα δράματα των άλλων. Δεν είμαστε τόσο αθώοι όσο θέλουμε να δείχνουμε αγαπητέ τηλεθεατή της τηλεόρασης και του Youtube.

2

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Αν και με συμφωνώ κ επαυξάνω οτι έχουμε γίνει ηδονοβλεψίες του ανθρώπινου πόνου ας μου επιτραπεί να διατηρώ τις επιφυλάξεις μου στο κατ´α πόσον ο συγκεκριμένος άστεγος μπορεί να είναι κ αυτός ένα παιδί της τηλεόρασης καθ' ότι άστεγος άρα κοινωνικά αποκλεισμένος κ πόσο μάλλον παιδι της τηλεοπτικής επικαιρότητας-πραγμτικότητας εκπομπών talk shows.Τέλος, μήπως το να θέλει τελικά το κομμάτι του από την πίτα αποτελέι γ αυτόν σίγουρα μια λύση σε θέμα επιβίωσης;μήπως σε αυτές τις καταστάσεις η ηθική όλων εμάς που σχολιάζουμε αποτελέι μια πολυτέλεια κ κατ επέκταση μια άγνωστη λέξη όταν δυστυχώς η αξιοπρέπεια κ η ευγνωμοσύνη δεν επαρκούν για να επιβιώσεις;Ευχαριστω.
Οχι δεν είμαστε αθώοι. Ομως η τηλεόραση και το YouTube εχουν μπεί καθοριστικά στη ζωή μας και η αλλοίωση που προκαλούν είναι το τίμημα. Για να μείνεις "καθαρός" Θέλει εγρήγορση, συνεχή επαγρύπνηση και άλλου τύπου πληροφορηση, ή .......τέλεια αποκοπή από την πληροφόρηση και αναχωρητισμό