Στο στούντιο Sierra της Μεσογείων, τον τελευταίο καιρό ο Σωκράτης Μάλαμας όχι μόνο έγραψε τον ολοκαίνουργιο δίσκο του, αλλά επεξεργάζεται εκ νέου ενορχηστρωτικά όλο το παλιό υλικό του, το ''δεσμευμένο'' από τη Lyraτων ModernTimes. Έτσι, ήδη κυκλοφόρησαν οι ''Ασπρόμαυρες Ιστορίες'' του και επίκειται η επανέκδοση του ''Άδειου δωματίου''. Στις κυκλοφορίες αυτές θα υπάρχει ο υπότιτλος – ένδειξη ''Αφήγηση ΙΙ'' με σκοπό να ξεχωρίζουν από τα πρώτα ηχογραφήματα, τα οποία όλοι οι φαν του τραγουδοποιού θα έχουν εδώ και χρόνια στη δισκοθήκη τους.
Χθες πάντως στο Sierra είχαμε το πρώτο…μεσημεριανό live του Μάλαμα! Ο ίδιος μάλιστα το προλόγισε, λέγοντας πως είναι μια καλή αφορμή να ξεκινάνε στο εξής οι συναυλίες του κατά τις 6 το απόγευμα και όταν πέφτει η νύχτα για τα καλά να ακολουθεί άλλου είδους live!
Φυσικά αφορμή ήταν η έκδοση του άλμπουμ με τίτλο ''Ο χάρτης'' από την εταιρεία Αρτύς σε συμπαραγωγή με τη MINOS EMIκαι τη Universal: Δεκατρία καινούργια τραγούδια του Μάλαμα σε μουσική και ερμηνεία του ίδιου με τη συμμετοχή της Ελένης Βιτάλη σε ένα απ' αυτά. Στίχοι από τον Γιώργο Κλεφτογιώργο (9), τη Φωτεινή Λαμπρίδη (2), του Βαγγέλη Βελώνια (1) και του Δημήτρη Αδόργιαστου (1).
Χωρίς ομιλίες εν είδει πάνελ, η Μάτσα μόνο παρουσίασε τον δημιουργό στους δημοσιογράφους, κι αυτός πήρε τη θέση του με τους μουσικούς του και έπαιξαν σχεδόν ολόκληρο τον δίσκο. Ακόμη δεν άκουσα το cd και θα επανέλθω με την κριτική του σχετικά, αλλά αυτό που εισέπραξα από τη live παρουσίαση του ήταν γνώριμος αγαπημένος Μάλαμας. Ηλεκτρικές μπαλάντες ως επί το πλείστον που σαν ύφος μου θύμισαν αρκετά τις ''Ασπρόμαυρες Ιστορίες'', το ''Ένα'' και το ''Άδειο δωμάτιο''.
Από το ιδιαίτερα υψηλό στιχουργικό επίπεδο της δουλειάς – υπάρχει κι ένα τραγούδι στη μνήμη του Άλκη Αλκαίου – ακόμη γυρίζουν στο μυαλό μου κάποιοι στίχοι του Κλεφτογιώργου από το κομμάτι ''Ειρηνικός'': Πόλεμο θα κάνω στον Ειρηνικό/ αν δεν πιείς μαζί μου μια τεκίλα/ και με τον σουγιά μου μεσ' στον πανικό/ τατουάζ θα κάνω στης καρδιάς τα φύλλα!
Θεωρώ όμως, μια και στο cd είδα τον Φώτη Σιώτα ως ενορχηστρωτή, ότι η συνεργασία του Μάλαμα με τον συγκεκριμένο εξαίρετο μουσικό οδήγησε και σε ένα αντίστοιχο εξαίρετο ηχητικό αποτέλεσμα. Πέραν των εγχόρδων δηλαδή που παίζει ο Σιώτας, του βιολιού και της βιόλας, η χρήση του αναλογικού synthesizerέδωσε στα τραγούδια ένα πιο αντισυμβατικό πειραματικό ύφος, φανερώνοντας πως ο δημιουργός φροντίζει με το team του κάθε επί μέρους στοιχείο του υλικού του, εκτός από την ''κατασκευαστική'' φόρμα της μπαλάντας.
Στη δισκοπαρουσίαση του Μάλαμα, το Sierra κατέκλυσαν φωτογράφοι και δημοσιογράφοι κυρίως από ιντερνετικά sites, γεγονός που αποκαλύπτει πλέον την τωρινή μεγάλη δύναμη του διαδικτύου στη μουσική ενημέρωση. Μεταξύ άλλων, είδαμε όμως και τον ερμηνευτή Μανώλη Λιδάκη, τον τραγουδοποιό Νίκο Ζιώγαλα, τον στιχουργό και ραδιοφωνικό παραγωγό Οδυσσέα Ιωάννου, τον συνθέτη Θέμη Καραμουρατίδη και τους στιχουργούς του δίσκου, Γιώργο Κλεφτογιώργο και Φωτεινή Λαμπρίδη.
σχόλια