Το Πήρα τη στράτα την κακιά σε μουσική και στίχους του Γρηγόρη Μπιθικώτση ήταν το πρώτο τραγούδι που γράφτηκε με τη φωνή της έφηβης Πόλυς Πάνου. Από τότε θα ταυτιζόταν με τραγουδιστικούς ''ρόλους'' γυναικών παραστρατημένων, συνήθως εγκαταλειμμένων από τους αγαπητικούς - αρραβωνιαστικούς - συζύγους τους, με συνέπεια να οδηγηθούν σε βίο έκλυτο και κοινωνικά καταδικαστέο. Καλύτερη φωνή απ' αυτήν, την όλο βαρύ μέταλλο και συναίσθημα, της Πόλυς Πάνου δε θα μπορούσε να αποδώσει τα γυναικεία στραπατσαρίσματα.
Διόλου τυχαίο που λίγα χρόνια μετά θα την επέλεγε ο Σταύρος Ξαρχάκος να γίνει η φωνή του περιθωρίου, η queen των υπό διωγμό καλντεριμιτζούδων στα σοκάκια της Τρούμπας. Γλυκόλαλες πενιές, η εξαιρετική λαϊκή μελωδία του Ξαρχάκου, οι στίχοι του Αλέκου Γαλανού για όσους δε γνωρίζουν τι θα πει πόνος και καημός, αγνοώντας τη ζωή του πεζοδρομίου, και μία ερμηνεία - διαμάντι στον αστείρευτο ωκεανό της λαϊκής μουσικής.
Η Πόλυ Πάνου υπήρξε επίσης η πρώτη που έγινε η πόρνη Ίλια για τις ανάγκες της δισκογραφίας. Διότι, μπορεί Τα παιδιά του Πειραιά να τα πρωτοτραγούδησε και να τα χόρεψε η Μελίνα Μερκούρη μεσ' στο κινηματογραφικό Ποτέ την Κυριακή (1960) του Ζιλ Ντασέν, μπορεί ο Λαμπρόπουλος της COLUMBIA να χιλιοευχαρίστησε τον Μπιθικώτση που του πήγε μία Σοφία Βέμπο του λαϊκού τραγουδιού, αλλά το ότι της δόθηκε αυτό το τραγούδι δεν έγινε στο πλαίσιο δισκογραφικών μαγειρεμάτων. Ο ίδιος ο Μάνος Χατζιδάκις τηλεφώνησε στην 20χρονη Πόλυ Πάνου και της ανάθεσε την πρώτη επίσημη δισκογραφική έξοδο του, βραβευμένου με Όσκαρ, τραγουδιού του. Ποιος ξέρει...Γνωρίζοντας πόσο απεχθανόταν ο Χατζιδάκις τη λαϊκή επιδοκιμασία, ακόμη και τη διεθνή αναγνώριση του συγκεκριμένου τραγουδιού, πιθανώς να θέλησε να το χαρίσει σε μία νέα, άφθαρτη ακόμη, αυθεντική και σίγουρα ξεχωριστή λαϊκή φωνή! Τα κατάφεραν αμφότεροι! Η πληθωρική Μελίνα τα σφράγισε και στο τέλος τα υιοθέτησε κιόλας Τα παιδιά του Πειραιά, η Πόλυ Πάνου όμως τα ανάδειξε και επιχείρησε συνειδητά ή ασυνείδητα να τα απεγκλωβίσει από το στενό τουριστικό τους πλαίσιο!