Είπα να πάω ένα θερινό σινεμά χθες βράδυ και διάλεξα την κροάτικη πολυεπίπεδη κωμωδία Θεϊκό κόλπο στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Λογικά θα έπρεπε να με προβληματίσει το σχόλιο ενός φίλου, Πήγαινε στην Ταινιοθήκη και μετά τα λέμε, εφόσον τώρα καταλαβαίνω ότι δεν αναφερόταν στο ποιόν της ταινίας που είδα - ή, για νά'μαι ακριβής, που προσπάθησα να δω - αλλά σε κάτι άλλο, το οποίο και θα σχολιάσω ευθύς αμέσως! Και θα παρακαλέσω να μου συγχωρέσετε τον οργισμένο τόνο στη γραφή μου!
Ενώ λοιπόν το Θεϊκό κόλπο ξεκίνησε στις 22.30 ακριβώς, πάνω που άρχισε να με συνεπαίρνει το story του σε συνδυασμό με το νησιώτικο δαλματικό τοπίο και την α λα Ελένη Καραΐνδρου μουσική του, ξαφνικά τα πάντα επισκιάστηκαν από...κλαπατσίμπανα. Μιλάμε για τρελή βαβούρα!
Αρχίσαμε να κοιτιόμαστε οι λιγοστοί θεατές! Σύντομα κατάλαβα πως από το παρακείμενο θέατρο Χυτήριο είχε συναυλία ο Δημήτρης Κοργιαλάς και πως για κακή μας τύχη θα έπρεπε κι εμείς να την υποστούμε, που πιθανώς να μη μας αρέσει ο εν λόγω καλλιτέχνης και που στο κάτω - κάτω βγήκαμε για να πάμε σινεμά και το πληρώσαμε κιόλας.
Μέχρι το διάλειμμα αρκετοί από τους θεατές έσπευσαν να παραπονεθούν στη διεύθυνση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, σε όποιον ήταν εκεί τέλος πάντων, από τον άνθρωπο στο κυλικείο μέχρι τον Αναστάση Αδαμόπουλο, τον οποίο τυχαίνει να γνωρίζω προσωπικά. Δυστυχώς δεν τον πρόλαβα για να μιλήσω μαζί του.
Διότι, ομολογώ ότι είχα αποσβολωθεί στο κάθισμα μου. Απορούσα ως που θα φτάσει το θράσος κάποιων που υποτίθεται ότι κρατάνε έναν Πολυχώρο Πολιτισμού στο κέντρο της Αθήνας. Πρώτη φορά δηλαδή είδα έναν πολιτιστικό φορέα να λειτουργεί κυριολεκτικά εις βάρος ενός άλλου πολιτιστικού φορέα, λες και ο πολιτισμός είναι μπάλα, γηπεδική εκτόνωση και καφριλίκι.
Μου γεννήθηκαν πολλά ερωτήματα μοιραία και τα καταθέτω δημόσια:
Οι κάτοικοι της περιοχής, εκεί στο Γκάζι, δεν ενοχλούνται από τα ντεσιμπέλ του Χυτήριου; Κι αν έχουν ενοχληθεί, απασχόλησαν την τοπική αστυνομία; Κι αν πάλι την απασχόλησαν, γιατί το ίδιο βιολί συνεχίζεται και η ηχορρύπανση αυξάνεται, μετατρέποντας ουσιαστικά την περιοχή ολόκληρη σε ηχο-χωματερή;
Οι καλλιτέχνες, μουσικοί κυρίως, που πάνε να παίξουν στο Χυτήριο γνωρίζουν πως άθελά τους κάνουν ζημιά στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος; Εγώ, ρε αδερφέ, ας πούμε, βγήκα να δω μια ταινία που δεν την είχα δει κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη, όχι να υποστώ - επαναλαμβάνω - τον Κοργιαλά. Και δε μου φταίει τίποτα ο Κοργιαλάς! Μεθαύριο στο Χυτήριο θα παίξουν, απ' ότι είδα, η Τάνια Τρύπη και ο Μέμος Μπεγνής. Έχουν σκεφτεί πόσο βλαβερή θα αποδειχτεί η παρουσία τους ενόσω παραδίπλα οι έρμοι θεατές θα προσπαθούν να δουν κάποια ταινία;
Ηχομόνωση γνωρίζουν άραγε τι σημαίνει οι υπεύθυνοι του Χυτήριου; Και πες, άντε η ηχομόνωση, κοστίζει για έναν τόσο μεγάλο χώρο, κρίση έχουμε... Από ώρες κοινής ησυχίας δε γνωρίζουν; Μάλλον όχι, όπως δε γνωρίζουν κι απ' αυτό που λέγεται συναδελφική αλληλεγγύη τουλάχιστον.
Λυπήθηκα πολύ χθες βράδυ! Και για την Ταινιοθήκη της Ελλάδος που επιχειρεί φιλότιμα να δώσει το φιλί της ζωής στην κινηματογραφική διανομή τόσα χρόνια τώρα, αλλά και για το Χυτήριο που φαίνεται να λειτουργεί με τη λογική του Ο θάνατος σου - Η ζωή μου...
Και σκέψου ότι δεν πάει πολύς καιρός που ήμασταν όλοι μαζεμένοι έξω από το Χυτήριο για να υπερασπιστούμε την ελευθερία της έκφρασης και του λόγου από παλαιοημερολογίτες και Χρυσαυγίτες.
Και κάτι ακόμη: Η ταινία που προβαλλόταν χθες ήταν ξένη. Ξέρετε πόσες ελληνικές ταινίες, ταπεινές παραγωγές που έγιναν με ιδρώτα και αίμα, βρίσκουν διανομή στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος; Δε θα ήθελα να ήμουν στη θέση κανενός συναδέλφου που η ταινία του θα παιζόταν στην ταράτσα της Ταινιοθήκης και στο Χυτήριο θα είχαν συναυλία οι Mitsos, Kitsos & the Other Boys collecting mousmoula.
Πιστεύω πως θα είχε πραγματικό ενδιαφέρον στο αμέσως επόμενο διάστημα να φιλοξενηθούν και οι απόψεις των υπευθύνων, τόσο του θεάτρου Χυτήριο, όσο και της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.
σχόλια