Που πήγαμε χθες βράδυ; Σε προβολή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος ή σε συναυλία του Δημήτρη Κοργιαλά;

Που πήγαμε χθες βράδυ; Σε προβολή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος ή σε συναυλία του Δημήτρη Κοργιαλά; Facebook Twitter
1

Είπα να πάω ένα θερινό σινεμά χθες βράδυ και διάλεξα την κροάτικη πολυεπίπεδη κωμωδία Θεϊκό κόλπο στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Λογικά θα έπρεπε να με προβληματίσει το σχόλιο ενός φίλου, Πήγαινε στην Ταινιοθήκη και μετά τα λέμε, εφόσον τώρα καταλαβαίνω ότι δεν αναφερόταν στο ποιόν της ταινίας που είδα - ή, για νά'μαι ακριβής, που προσπάθησα να δω - αλλά σε κάτι άλλο, το οποίο και θα σχολιάσω ευθύς αμέσως! Και θα παρακαλέσω να μου συγχωρέσετε τον οργισμένο τόνο στη γραφή μου!

Ενώ λοιπόν το Θεϊκό κόλπο ξεκίνησε στις 22.30 ακριβώς, πάνω που άρχισε να με συνεπαίρνει το story του σε συνδυασμό με το νησιώτικο δαλματικό τοπίο και την α λα Ελένη Καραΐνδρου μουσική του, ξαφνικά τα πάντα επισκιάστηκαν από...κλαπατσίμπανα. Μιλάμε για τρελή βαβούρα!

Αρχίσαμε να κοιτιόμαστε οι λιγοστοί θεατές! Σύντομα κατάλαβα πως από το παρακείμενο θέατρο Χυτήριο είχε συναυλία ο Δημήτρης Κοργιαλάς και πως για κακή μας τύχη θα έπρεπε κι εμείς να την υποστούμε, που πιθανώς να μη μας αρέσει ο εν λόγω καλλιτέχνης και που στο κάτω - κάτω βγήκαμε για να πάμε σινεμά και το πληρώσαμε κιόλας.

Μέχρι το διάλειμμα αρκετοί από τους θεατές έσπευσαν να παραπονεθούν στη διεύθυνση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, σε όποιον ήταν εκεί τέλος πάντων, από τον άνθρωπο στο κυλικείο μέχρι τον Αναστάση Αδαμόπουλο, τον οποίο τυχαίνει να γνωρίζω προσωπικά. Δυστυχώς δεν τον πρόλαβα για να μιλήσω μαζί του.

Διότι, ομολογώ ότι είχα αποσβολωθεί στο κάθισμα μου. Απορούσα ως που θα φτάσει το θράσος κάποιων που υποτίθεται ότι κρατάνε έναν Πολυχώρο Πολιτισμού στο κέντρο της Αθήνας. Πρώτη φορά δηλαδή είδα έναν πολιτιστικό φορέα να λειτουργεί κυριολεκτικά εις βάρος ενός άλλου πολιτιστικού φορέα, λες και ο πολιτισμός είναι μπάλα, γηπεδική εκτόνωση και καφριλίκι.

Μου γεννήθηκαν πολλά ερωτήματα μοιραία και τα καταθέτω δημόσια:

Που πήγαμε χθες βράδυ; Σε προβολή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος ή σε συναυλία του Δημήτρη Κοργιαλά; Facebook Twitter

Οι κάτοικοι της περιοχής, εκεί στο Γκάζι, δεν ενοχλούνται από τα ντεσιμπέλ του Χυτήριου; Κι αν έχουν ενοχληθεί, απασχόλησαν την τοπική αστυνομία; Κι αν πάλι την απασχόλησαν, γιατί το ίδιο βιολί συνεχίζεται και η ηχορρύπανση αυξάνεται, μετατρέποντας ουσιαστικά την περιοχή ολόκληρη σε ηχο-χωματερή;

Οι καλλιτέχνες, μουσικοί κυρίως, που πάνε να παίξουν στο Χυτήριο γνωρίζουν πως άθελά τους κάνουν ζημιά στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος; Εγώ, ρε αδερφέ, ας πούμε, βγήκα να δω μια ταινία που δεν την είχα δει κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη, όχι να υποστώ - επαναλαμβάνω - τον Κοργιαλά. Και δε μου φταίει τίποτα ο Κοργιαλάς! Μεθαύριο στο Χυτήριο θα παίξουν, απ' ότι είδα, η Τάνια Τρύπη και ο Μέμος Μπεγνής. Έχουν σκεφτεί πόσο βλαβερή θα αποδειχτεί η παρουσία τους ενόσω παραδίπλα οι έρμοι θεατές θα προσπαθούν να δουν κάποια ταινία;

Ηχομόνωση γνωρίζουν άραγε τι σημαίνει οι υπεύθυνοι του Χυτήριου; Και πες, άντε η ηχομόνωση, κοστίζει για έναν τόσο μεγάλο χώρο, κρίση έχουμε... Από ώρες κοινής ησυχίας δε γνωρίζουν; Μάλλον όχι, όπως δε γνωρίζουν κι απ' αυτό που λέγεται συναδελφική αλληλεγγύη τουλάχιστον.

Λυπήθηκα πολύ χθες βράδυ! Και για την Ταινιοθήκη της Ελλάδος που επιχειρεί φιλότιμα να δώσει το φιλί της ζωής στην κινηματογραφική διανομή τόσα χρόνια τώρα, αλλά και για το Χυτήριο που φαίνεται να λειτουργεί με τη λογική του Ο θάνατος σου - Η ζωή μου...

Και σκέψου ότι δεν πάει πολύς καιρός που ήμασταν όλοι μαζεμένοι έξω από το Χυτήριο για να υπερασπιστούμε την ελευθερία της έκφρασης και του λόγου από παλαιοημερολογίτες και Χρυσαυγίτες.

Και κάτι ακόμη: Η ταινία που προβαλλόταν χθες ήταν ξένη. Ξέρετε πόσες ελληνικές ταινίες, ταπεινές παραγωγές που έγιναν με ιδρώτα και αίμα, βρίσκουν διανομή στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος; Δε θα ήθελα να ήμουν στη θέση κανενός συναδέλφου που η ταινία του θα παιζόταν στην ταράτσα της Ταινιοθήκης και στο Χυτήριο θα είχαν συναυλία οι Mitsos, Kitsos & the Other Boys collecting mousmoula.

Πιστεύω πως θα είχε πραγματικό ενδιαφέρον στο αμέσως επόμενο διάστημα να φιλοξενηθούν και οι απόψεις των υπευθύνων, τόσο του θεάτρου Χυτήριο, όσο και της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Το θέμα της ηχομόνωσης σε κατοικημένες περιοχές και τα όρια που υπάρχουν είναι ένα θέμα που δεν μπορώ να κατάλαβω πως λειτουργεί και πως ορίζεται. Στη Λαμία υπάρχει μεγάλο θέμα στην πλατεία Ελευθερίας, περιοχή κατοικημένη, όπου ο πρώην (ευτυχώς) πλέον δήμαρχος έχει ουσιαστικά πεζοδρομήσει δύο δρόμους ώστε καταστήματα να βγάλουν τραπεζοκαθίσματα και όπου η μουσική παίζεται δυνατά με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα μέχρι το πρωί. Σε μία από τις άπειρες φορές που μιλήσαμε με την αστυνομία, η οποία δεν ενεργεί ποτε, μας είπαν ότι μόνο ο δήμος μπορεί να κάνει οτιδήποτε για το συγκεκριμένο θέμα. Εάν ο δήμος λαμβάνει σε κάθε περίπτωση, όπως αυτή που αναφέρατε, και όπως αυτή που ανέφερα εγώ, χρήματα από το κάθε κατάστημα ή χώρο, για ενοίκιο ή και για ότιδήποτε άλλο, νομίζω είναι αρκετά δύσκολο να βρεθεί λύση.Ουσιαστικά δηλαδή οι κάτοικοι πρέπει να ελπίζουν στην καλή θέληση του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο θα ενεργήσει υπέρ των κατοίκων και όχι των χρημάτων, πράγμα μάλλον απίθανο.