Για χθες, σήμερα και αύριο είχαν δρομολογηθεί οι τρεις τελευταίες πρόβες με τον Νίκο Ξυδάκη και τους μουσικούς του εν όψει της συναυλίας του ερχόμενου Σαββάτου στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Η ιδιαιτερότητα της χθεσινής πρόβας βασιζόταν στη συμμετοχή του συγκροτήματος Pop Eye, για πρώτη φορά σε σύμπλευση με τη μπάντα του συνθέτη - απόντος βέβαια του πιανίστα Γιώργου Διαμαντόπουλου που ξέμεινε κάπου στο εξωτερικό.
Από αριστερά, η Γεωργία Νταγάκη, ο Νίκος Ξυδάκης, η Έφη Θεολόγου, ο Δημήτρης Καμπούρης και ο Μάρκος Καλατής - οι τρεις τελευταίοι, μέλη των Pop Eye.
Κι εδώ τα αδέρφια Μάρκος και Γιάννης Καλατής στην ηλεκτρική κιθάρα και στο τουμπερλέκι αντιστοίχως. Με λίγα λόγια, και τι δε θά'χει αυτή η συναυλία! Ηλεκτρικές κιθάρες, πιάνα, laptop, κιθαρόνια, τουμπερλέκια, μαντολίνο, Κρητική λύρα - μία ηχητική πολυμορφία, αν μη τι άλλο!
Νομίζω πως το ελαφρώς jazzy κλίμα των συναυλιών του Ξυδάκη τα τελευταία χρόνια είναι αυτό που βοήθησε να ενταχθεί αρμονικά μέσα του ένα ελληνικό indie συγκρότημα, ασχολούμενο κατά κόρον με την αγγλόφωνη pop-rock σκηνή.
Σίγουρα, όμως, τίποτα ουσιαστικό δεν θα προέκυπτε, αν τα παιδιά αυτά, οι Pop Eye, δεν ένιωθαν σεβασμό και μιαν αγάπη, η αλήθεια είναι, για τα τραγούδια του Νίκου Ξυδάκη.
Διότι, από την πρώτη στιγμή που ο συνθέτης με κάλεσε και μου ζήτησε να τον φέρω σε επαφή με κάποιους νέους μουσικούς, κατάλαβα πως δεν τον ενδιέφεραν τα ''ονόματα'' ή η πόση ''πέραση'' έχουν στη νεολαία, στο δικό τους κοινό δηλαδή. Ούτε καν με ρώτησε πόσος κόσμος περίπου πηγαίνει στα live τους! Το μόνο που μου έθεσε ως ζητούμενο ο Ξυδάκης ήταν να έχει να κάνει με μουσικούς που θα γνώριζαν το υλικό του και που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν βάσει αυτού ακριβώς του υλικού.
''Πολύ νεανικό δεν έγινε, Νίκο, το Χαβαλεδιάρικο;'' τον ρώτησα σε μια φάση, καθώς από το laptop ξεχύνονταν τα electronics. ''Τόσο νεανικό'' απάντησε ''που θα μας κλείσουν στο...αναμορφωτήριο''! Στη σημερινή πρόβα με τη μπάντα του Ξυδάκη και τους Pop Eye θα συμπράξει ο Ηλίας Βαμβακούσης και στην αυριανή, την τελευταία, ο Γιώργης Χριστοδούλου, ερχόμενος κατ' ευθείαν από το αεροδρόμιο στο στούντιο.