Ο χαμός με τη Λένα Διβάνη

Ο χαμός με τη Λένα Διβάνη Facebook Twitter
88

Σήμερα το Νο1 θέμα συζήτησης είναι ο θάνατος του 19χρονου στον οποίο έγινε έλεγχος εισιτηρίου. 

Πολύς κόσμος λέει: "το μνημόνιο φταίει, και γιατί να πληρώνουμε εισιτήρια στα ΜΜΜ, να μη γίνονται έλεγχοι". Αλλά και το εξής δίκαιο: "Να μην τσαμπουκαλεύονται και να μην τραβάνε τα πράγματα στα άκρα οι ελεγκτές."

Άλλοι είχαν διαφορετική άποψη: "Είναι δύσκολο να κατηγορήσεις κάποιον που επιμένει να κάνει τη δουλειά του σύμφωνα με το νόμο. Εξάλλου αν ανέβεις σε λεωφορείο χωρίς εισιτήριο είναι λογικό ότι μπορεί και να σε πιάσουν και να μη σου τη χαρίσουν". 

Αυτοί με την δεύτερη άποψη έπρεπε, πιστεύω, να είναι προσεκτικοί. Είτε να μιλήσουν απόλυτα διπλωματικά, είτε να σιωπήσουν, έστω και προσωρινά. 

Η συγγραφέας Λένα Διβάνη δεν έκανε ούτε το ένα αλλά ούτε και το άλλο. Γράφοντας αυτό το τουίτ:

Ο χαμός με τη Λένα Διβάνη Facebook Twitter

εξόργισε πολύ κόσμο, για τη χρήση της λέξης "τζαμπατζής". Δεν είναι δόκιμη, νομίζω, την ώρα που ο άνθρωπος μόλις σκοτώθηκε. Έμαθα για το συμβάν από έναν δημοσιογράφο στο FB ο οποίος υποψιάζομαι ότι είχε την ίδια γνώμη με την Διβάνη, όμως πρώτα μίλησε για την τραγωδία της χαμένης ζωής κι έδωσε συλληπητήρια στην οικογένεια του νεαρού και μετά είπε πως κατά τη γνώμη του δεν πρέπει να σταματήσουν οι έλεγχοι στα λεωφορεία επειδή κάποιοι μπορεί να κάνουν τα πάντα για να μην πληρώσουν - οι νόμοι πρέπει να τηρούνται.

Η διαφορά όμως είναι ότι στο twitter, το οποίο χρησιμοποίησε η Διβάνη, όλα είναι αναγκαστικά σύντομα και περιεκτικά, ενώ στο FB έχεις πιο πολύ χώρο για να αναλύσεις/εξηγήσεις αυτό που θέλεις να πεις. 

Και έτσι, ενώ μόλις είχε πεθάνει ένας νεαρός άντρας, η Λένα Διβάνη έγραψε το one-liner της, και έγινε το Πιο Μισητό Πρόσωπο σήμερα στο Τουίτερ. 

 Χαρακτηριστικό πάντως είναι πως στο Facebook έφαγε το πιο πολύ βρίσιμο. 

Από ανθρώπους που δεν κρύφτηκαν πίσω από κάποια περσόνα. Δεν ήταν τρολ ή προσεκτικά κρυμμένοι πίσω από μια ανωνυμία ή έναν φτιαγμένο από ίντερνετ καφέ ψεύτικο λογαριασμό. Ήταν χρήστες με ονοματεπώνυμο, με φωτογραφία, με ανοιχτό προφίλ. Περήφανοι, χωρίς να νοιάζονται που αν τους κάνει μια αγωγή η Διβάνη θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν. 

Το τουίτ ήταν ατυχέστατο (ο "τζαμπατζής" ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ, και αυτό μοιάζει να είναι μικρολεπτομέρεια στο εν λόγω τουίτ). Είναι πάντως κι ένα θέμα το πώς διοχετεύεται στη σημερινή ψηφιακή εποχή η οργή για μία άποψη, αλλά και το πώς η ηλεκτρονική απόσταση μας κάνει ατρόμητους και συχνά τελείως υπερβολικούς

Αν η ανθρωπιά είναι το ζητούμενο, και το τουίτερ και το Facebook με αποκαρδιώνουν φοβερά. Άνθρωποι που προσπαθούν να δείξουν ότι είναι ανώτεροι και καλύτεροι απ' αυτήν και εύχονται ελαφρά τη καρδία γκιλοτίνες, επώδυνο θάνατο κλπ, δεν με πείθουν απόλυτα για τον ανθρωπισμό τους.

  

H Αγάπη ξεκινά από μας τους ίδιους. Αν πιστεύουμε ότι κάποιος είναι απάνθρωπος, ας μη του μοιάσουμε. 

Ο χαμός με τη Λένα Διβάνη Facebook Twitter
Ο χαμός με τη Λένα Διβάνη Facebook Twitter
Ο χαμός με τη Λένα Διβάνη Facebook Twitter

 

* Η Έλενα Ακρίτα, έγραψε:

«Να συγχαρούμε θερμά όλους εσάς που λέτε "ο 18χρονος ας πλήρωνε εισητήριο". Είστε οι ίδιοι νομοταγείς πολίτες που παίρνετε και δίνετε πάντα απόδειξη. Είστε οι ίδιοι νομοταγείς πολίτες που δεν παρκάρετε ποτέ παράνομα. Είστε οι ίδιοι νομοταγείς πολίτες που δεν ρίξατε ποτέ σκουπίδι έξω από κάδο. Είστε οι ίδιοι νομοταγείς πολίτες που δεν μπορείτε να καταλάβετε τον τρόμο ενός παιδιού που δεν έχει ένα ευρώ στην τσέπη. Είστε οι ίδιοι νομοταγείς πολίτες που αποκαλείτε του άνεργους τζαμπατζήδες. Είστε οι ίδιοι νομοταγείς πολίτες που πιστεύετε πως από τα οχήματα πηδάνε "τα παιδιά των άλλων"... Γιατί αυτές είναι οι ζωές των άλλων... Κι αυτοί είναι θάνατοι των άλλων... Για ένα κωλοεισιτήριο... Ντροπή! »

88

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Διαβάζοντας πολλά από τα σχόλια καταλαβαίνει κανείς όχι μόνο την έλλειψη κουλτούρας διαλόγου στη χώρα μας, αλλά και γιατί η Χρυσή Αυγή έχει τέτοια υψηλά ποσοστά.
Η Ακρίτα δεν ήταν που έλεγε σακάτη το Σόιμπλε μαζί με τη Δήμτσα;Δεν ξεχνάει το ίντερνετ.Κι αυτό πάει και στη Διβάνη και σε όσους επωνύμως απάντησαν
και αφου μιλαμε για τζαμπατζηδεs αs μιλησουμε για τουs ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ τζαμπατζηδεs και οχι για ενα ΝΕΚΡΟ παιδι:1.αυτοs που χρωσταει καμια 500 εκατομμυρια στιs κρατικεs-πια τραπεζεs-απο υπερτιμολογησειs στα ...ζουζουνια πωs λεγεται?2.αυτοs που χρωσταει στιs ιδιεs κρατικεs τραπεζεs καμια 200αρα εκατομμυρια για να εχει το καναλι ...μουυυ και να προωθει τιs δουλειεs του πωs λεγεται?3.αυτοs που του πληρωνειs διοδια για την κορινθου-πατρων πωs λεγεται?4.αυτοs που πληρωνει το ναυτιλιακο πετρελαιο 40 ΛΕΠΤΑ του ευρω για τα καραβια του ενω εσυ πληρωνειs 1,40 ΕΥΡΩ για να ζεστανειs τα παιδια σου,πωs λεγεται?5.αυτοs που δεν πληρωνει ΦΠΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ευρω για την διαχειριση του ΕΛ-ΒΕΛ πωs λεγεται?6.αυτοs ο ...trendy εκδοτηs και ...ραδιοφωνατζηs που χρωσταει 13 εκατομμυρια ευρω στην πρωην ιδιωτικη-και νυν κρατικη-τραπεζα αλλα δεν τον διωχνουν απο την βιλα στην εκαλη πωs λεγεται?7.οι παε που χρωστανε παντου και αλλαζουν αφμ για να σωθουν πωs λεγονται?8.η καναδικη εταιρεια που πηρε τα μεταλλεια στην χαλκιδικη ΤΖΑΜΠΑ πωs λεγεται?και ουκ εστιν αριθμοs ΜΕΓΑΛΩΝ,ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΔΩΝ.καλο κουραγιο στην οικογενεια του παιδιου.μονο αυτοι ξερουν τι τουs περιμενει...
αυτή είναι η κλασική ελληναράδικη γραμμή "αφού υπάρχει ο Χίτλερ όλοι οι άλλοι είναι αθώοι". Λοιπόν "το νεκρό παιδί" μπορεί από μόνο του να έκλεψε μόνο 1.20, αλλά το 40% των επιβατών που δεν κόβουν εισιτήριο είναι κάτι εκατοντάδες εκατομμύρια το χρόνο. Καθένας τους ασήμαντος σε σχέση με τους "πραγματικούς τζαμπατζήδες" σου, όλοι μαζί ένα πράγμα δέκα φορές μεγαλύτερο, που φταίει 100% για την υψηλή τιμή του εισιτηρίου που πληρώνουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι.
καταλαβατε τι εγραψα και τονισα?εναs <<πνευματικοs>> ανθρωποs δεν ξεκιναει να ...σωσει την χωρα απο την <<ουρα>> αλλα απο το <<κεφαλι>>,για να εχει-εστω τυπικα-το ηθικο δικαιωμα να κρινει επειτα ενα νεκρο παιδι!βεβαια για να ξεκιναs απο το <<κεφαλι>> θα πρεπει-εκτοs των ολων αλλων-και καθε ειδουs δοσοληψιεs μαζι τουs.....οσο για την <<εληναραδικη γραμμη>> που με κατηγορειται,στα καναλια ΣΑΣ και στα μμ<<ε>> ΣΑΣ που συντηρουνται και συντηρουν ΤΖΑΜΠΑ με χρηματα του ελληνικου λαου!
Διάλεξη λογικών σφαλμάτων σε επανάληψη ------------------------ Παααάμε:Two wrongs make a right is a type of tu quoque logical fallacy based on the idea that wrongs committed by one party can be used to excuse wrongs committed by others. http://rationalwiki.org/wiki/Two_wrongs_make_a_right Πηγή: http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/40493?comment=715547#715547
κ. Δημοκίδη, θα αποπειραθώ να εξετάσω το φαινόμενο του οργισμένου "όχλου" των social media, αλλά από την ανάποδη.Όχι δηλαδή πως λειτούργησαν. Αλλά πως τους ζητάμε να λειτουργήσουν. Καταρχήν έχουμε έναν 19χρονο που δεν χτύπησε εισιτήριο. Έναν νεκρό 19χρονο. Που ο θάνατός του σχετίζεται άμεσα με το γεγονος ότι δεν χτύπησε εισιτήριο. Το συμβάν δεν είναι πολύ καθαρό. Δεν έχουμε στάνταρντ δεδομένα και ρεπορτάζ στα χέρια μας, οπότε το να βγάλει κανείς εύκολα συμπεράσματα είναι λάθος. Υπάρχουν όμως μαρτυρίες. Μαρτυρίες που κάνουν λόγο για τραμπουκισμό, για φραστική επίθεση ακόμα και φυσική επίθεση όπως σπρώξιμο και σκίσιμο μπλούζας από την πλευρά του ελεγκτή. Επίσης εξετάζεται η στάση του οδηγού και ο εισαγγελέας εξετάζει την περίπτωση της ανθρωποκτονίας εξ'αμελείας. Τίποτα όμως δεν είναι δεδομένο και σίγουρο. Ας αποφασίσει η δικαιοσύνη, ας μη γίνουμε δικαστές. Όμως αυτές οι πληροφορίες έχουν ήδη μοιραστεί στο διαδίκτυο και ο καθένας καλείται να της επεξεργαστεί με την δική του λογική.Έχεις λοιπόν αυτές τις πληροφορίες και έχεις και την δήλωση της κ. Διβάνη. Μια δήλωση πρωτίστως αντι-ανθρώπινη. Ένα tweet βαθιά συντηρητικό, φοβικό που προσβάλλει την ανθρώπινη ζωή και υπόσταση. Την ταξινομεί και στην παραδίδει αμπαλαρισμένη με χαρακτηρισμούς, χαρακτηρισμούς που φέρνουν μαζί τους ευθύνες και τελικά το μήνυμα που περνάει αν αναλυθεί είναι ότι τέλοσπάντων καλώς το έπαθε. Ή εναλλακτικά κακώς το έπαθε μεν, αλλά αν δεν χτυπάς εισιτήριο πρέπει να περιμένεις τα πάντα δε. "Τζαμπατζής". Ένας χαρακτηρισμός που φέρει μέσα του μια ευθύνη. Ένα λάθος. Δηλαδή δράση-αντίδραση. Η νέα πραγματικότητα που μας παρουσιάζεται από αναρίθμητους ορθολογιστές σχολιαστές όχι μόνο την κ.Διβάνη (σας πληροφορώ γράφτηκαν πολύ χειρότερα σχόλια και από άλλους γνωστούς αλλά χάθηκαν γιατί εστιάστηκε εκεί ο κόσμος), είναι ότι κοίταξε να δείς. Εφόσον έκανες λάθος και τα έβαλες με το κράτος, το κράτος μπορεί να λειτουργήσει όπως θέλει. Το κράτος είναι απρόβλεπτο.Θυμίζει στρατιωτικό κώδικα. Red code. Jack Nicholson στα έδρανα και δεν συμμαζεύεται.Προσδίδεται δηλαδή στο κράτος και τους λειτουργούς του η διάσταση του "τιμωρού". Και σε αφήνουν τελικά με μια αίσθηση φόβου.Η συμπλήρωση αυτής της αφήγησης είναι και η ηλιθιότητα. Ε εντάξει. Κι αυτός έπρεπε να πηδήξει; Ηλίθιος.Αυτή την αφήγηση την έχουμε ξαναδεί. Τότε με τα παιδιά και το μαγκάλι. Και εκείνα είχαν κατηγορηθεί για ηλιθιότητα και λίγο-πολύ "τους άξιζε".Κανείς βέβαια από όλους αυτούς δεν συμπεριλαμβάνει στην αφήγησή του, ότι ζούμε στη χώρα με την νεανική ανεργία στο 62%Άρα το κράτος έχει φτάσει την ανεργία εκεί και έρχεται με περίσσιο θράσος από την γενιά που έχει καταστρέψει (κάτι που το λένε και μέσα από τo Eurogroup, δεν είναι κάποιος λαϊκισμός. Απλά βάζουν και το πρέπει. Ότι έτσι τα έφερε η ζωή πρέπει να θυσιάσουμε κάποιους. Ότι πρόκειται όμως περί ανθρωποθυσίας, δεν το αρνήθηκε ποτέ κανείς) να ζητήσει τα ρέστα, που δεν πλήρωσε το εισιτήριο. Γίνεται ό,τι γίνεται με πιθανές ευθύνες των ίδιων των εμπλεκομένων που εξερευνούνται και φταίει κι από πάνω ο 19χρονος;Ξεπερνάει κάθε όριο λογικής. Ο 19χρονος που και να ήθελε να είναι ένας "κακός πολίτης" δεν έχει προλάβει. Δεν έχει προλάβει να φοροδιαφύγει, να λαδώσει, να λαδωθεί. Ο 19χρονος που στη χώρα του η ανεργία στους νέους είναι 62%, είναι -απόλυτα- υπεύθυνος που δεν είχε 1,40.Και το πλήρωσε με τη ζωή του.Είναι ΑΠΟΛΥΤΑ υπεύθυνος. Και είναι και ηλίθιος.Όλο πάνω του δηλαδή.ΌΛΟ.Κανείς άλλος δεν έχει ευθύνες...Είμαι σίγουρος κ. Δημοκίδη, πως αν έρθω σπίτι σας να με κεράσετε έναν καφέ και σας βάλω στο youtube ένα βίντεο με αστυνομικό να σέρνει γυναίκα στο δρόμο και να της πατάει το πρόσωπο, ενώ εκ παραλλήλου ένας άλλος αστυνομικός της βάζει δάχτυλο, θα τρελαθείτε από οργή. Θα βρίσετε, θα ρίξετε κατάρες, εγώ ομολογώ πως σπάω και αντικείμενα σπίτι μου. Και αν δεν βρίσετε απέξω σας, θα βρίσετε από μέσα σας.Είναι ανθρώπινο.Το να μην αντιδράσετε και το να το καταδικάσετε ορθολογικά και ψύχραιμα πέρα από αντι-ανθρώπινο είναι και απλά αδύνατον. Είναι μια προσδοκία που δεν βρίσκει κανένα αντίκρισμα στην πραγματική ζωή, σε φυσιολογικούς ανθρώπους. Διότι σε μια τέτοια περίπτωση, το να λειτουργήσεις ως ρομπότ, δεν δείχνει ατσαλένια λογική, αλλά σοβαρή δυσλειτουργία στον εγκέφαλο. Δεν είναι μόνο η λογική μέσα στο μυαλό μας. Υπάρχουν πολλές χημικές αντιδράσεις και τμήματα.Στόχος είναι η ισορροπία όχι η επικράτηση σκέτης της λογικής.Δεν στέκει ούτε φιλοσοφικά, αλλά πολύ περισσότερο δεν στέκει βιολογικά.Πρόσφατες έρευνες επιστημών μάλιστα δείχνουν πως μπορεί λανθασμένα να μιλάμε τόσα χρόνια για διαχωρισμό λογικής/συναισθήματος και αυτά τα δύο να είναι αδιαχώριστα.Υπό αυτή την έννοια, αν το εξετάσεις φιλοσοφικά το να ρίξεις μια κατάρα είναι πολύ πιο λογική αντίδραση γιατί εντάσσεται απόλυτα στην ανθρώπινη φύση. Αν λειτουργείς ως ρομπότ, τότε είσαι εκτός της ανθρώπινης υπόστασής σου και άρα όχι σε τελευταία ανάλυση δεν είναι καθόλου λογική η στάση σου.Το να ρίξεις όμως μια κατάρα τι σημαίνει; Ας πούμε εγώ πιστεύω πως υπάρχει υπαρκτό πρόβλημα με την αστυνομία. Και τεράστιο μάλιστα. Αλλά δεν συμφωνώ με το τυφλό "ACAB". Προτιμώ εκδημοκρατισμό της Αστυνομίας γιατί θεωρώ πως πρέπει να υπάρχει. Αυτό άλλους τους βρίσκει σύμφωνους, άλλοι το θεωρούν ουτοπικό. Τέλοσπάντων είναι μια θέση.Αυτή η θέση δεν αλλάζει επειδή είδες ένα βίντεο και έριξες μια κατάρα. Ή μια βρισιά. Όταν έχεις ένα σύστημα αξιών, σκέψης, αντίληψης δεν αλλάζεις. Απλά οργίζεσαι. Και η οργή φεύγει. Και επανέλχεσαι.Το να εκνευριστείς ακόμα και σε τέτοιο βαθμό όπως τα σχόλια του "όχλου", όχι δεν τους καθιστά όλους αυτούς ipso factο στερούμενος λογικής ή αγάπης. Δεν τους καθιστά κακούς ανθρώπους ή ανθρώπους που πραγματικά πιστεύουν και θα υπερασπιστούν αυτές τις θέσεις.Μα δεν είναι θέσεις. Είναι ένας συναισθηματισμός της στιγμής. Και μετά θα επιστρέψουν πάλι στο neutral. Είναι όμως κι αυτό που λέτε. Πλέον έχουν μπει τόσο πολύ στη ζωή μας τα social media τα οποία έχουν ημι-δημόσιο χαρακτήρα, που αυτόν τον χαρακτήρα τον ξεχνάμε. Τα social media έχουν κάνει ένα μεγάλο καλό. Μας έχουν επιστρέψει στην χαμένη τέχνη της γραφής. Και είναι πια τέτοια η ανάγκη μας για άμεση έκφραση και γραφή που πρέπει να γράψουμε τα πάντα.Έχει και τα καλά του και τα κακά του αυτό το φαινόμενο. Αλλά από το ίδιο φαινόμενο την πάτησε και η κ. Διβάνη. Δεν το σκέφτηκε δύο φορές. Πήγε και το έγραψε κατευθείαν. Και για αυτό θεωρώ ότι το καλό που προσφέρουν τα social media είναι περισσότερο. Εκεί μπορείς να οργανωθείς, να βγάλεις ρεπορτάζ που δεν μπορεί να βγεί αλλού και εκεί ξεγυμνώνονται οι άνθρωποι. Την είδαμε λοιπόν γυμνή και ατόφια την κ. Διβάνη για μια στιγμή και το σημαντικό εδώ είναι ότι ήταν τόσο αποκρουστική αυτή η στιγμή που αρκούσε για να προκαλέσει τον "όχλο". Τι ζητάμε λοιπόν από τον "όχλο"; Να λειτουργήσει ως ρομπότ; Να πει απαράδεκτη η φράση σας, απογοητεύτηκα; Δεν γίνεται.Τουλάχιστον έτσι πιστεύω εγω. Πιστεύω ότι τους ζητάτε κάτι ακατόρθωτο.Και το βλέπω και πιο αισιόδοξα. Όχι δεν θεωρώ πως τα οργισμένα μηνυματα δείχνουν έλλειψη αγάπης.Θεωρώ πως ακριβώς αντίθετα, μαρτυρούν μια υπεράσπιση αυτής.Της αγάπης για ζωή.Του σεβασμού στη ζωή.Στην ανθρώπινη ζωή και υπόσταση.Τέλος, θέλω να πω πως βάζω τον "όχλο" σε εισαγωγικά, διότι για μένα δεν υπάρχει κανένας όχλος. Δεν βγήκανε όλοι μαζί στον δρόμο, δεν είναι ομάδα. Είναι ατομικές φωνές. Είναι διαφορετικοί άνθρωποι ο κάθε ένας στο σπίτι του και στον υπολογιστή του. Δεν μπορούν να θεωρηθούν όχλος ούτε τεχνικά, ούτε εννοιολογικά, ούτε επί της ουσίας.Επίσης η λέξη όχλος έχει μια επικινδυνότητα μέσα της και για αυτό θεωρώ πως για ένα λόγο παραπάνω δεν ταιριάζει με τις αντιδράσεις στα social media. Διότι κανείς ποτέ δεν απειλήθηκε από τον όχλο.Ούτε η κυρία (δεν θυμάμαι το όνομά της) του Αστυνομικού ρεπορτάζ του Alter που κατέθεσε υπέρ του Κασσιδιάρη και δεν το παραδεχόταν (την είχατε καλέσει και ορθώς από τη στήλη σας για εξηγήσεις, που δεν έδωσε ποτέ) έπαθε τίποτα από κανέναν, ούτε η κ. Δημουλά (αν και είναι ιδιαίτερη περίπτωση αφού υπήρξε ΣΕ ΕΝΑΝ ΒΑΘΜΟ και θύμα τρομερής παραπληροφόρησης, ούτε ο Σφακιανάκης, ούτε ο Πλούταρχος, ούτε κανένας.Άλλοι παθαίνουν τα κακά. Οι μετανάστες, οι 19χρονοι, οι άστεγοι, οι τρανς (τα ξέρετε). Λοιπόν;
Διαβάζοντας την ανάλυσή σας σχηματίζει κανείς το συμπέρασμα ότι τον πυροβόλησε το κράτος χωρίς δίκη για ένα εισιτήριο. Τότε θα ήταν απολύτως δικαιολογημένα όλα αυτά που γράφετε.Όμως δεν έγινε κάτι τέτοιο. Έγινε ότι από μόνος του πήδηξε και έσπασε το κεφάλι του στην άσφαλτο. Για εβδομήντα ευρώ. Και ενώ στο κάτω-κάτω αν όντως του είχε φερθεί άσχημα ο ελεγκτής, ο ίδιος θα έπρεπε να θέλει να πάνε στην αστυνομία. Και ενώ όπως προκύπτει σήμερα ΔΕΝ ήταν άνεργοι οι γονείς του και ο ίδιος γύρναγε από καφέ, όχι από τη βιοπάλη. Και ενώ ο εισαγγελέας άφησε ελεύθερους τους δύο κατηγορούμενους. Πριν αποφασίσουμε ότι ζούμε σε μια διασταύρωση καθεστώτος Ίντι Αμίν και "1984", μήπως να τσεκάραμε λίγο τα γεγονότα μας;Μήπως ο ισχυρισμός ότι "το κράτος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει" είναι στην πραγματικότητα νηπιακή αντίδραση απέναντι στην ανακάλυψη ότι ο καθένας μας ΔΕΝ μπορεί, όσο κι αν θα μας άρεσε;Μήπως στο σημείο που βγάζετε τους μουρλαμένους οι οποίοι βρίσκονται σε προχωρημένη μαζική υστερία ένα είδος καλοκάγαθων χίπηδων, το τελικιάζετε λιγάκι το άθλημα;
Α! Και επειδή αναφέρθηκε κάτι για αγωγές που μπορεί να κάνει η κ.Διβάνη, ενημερωτικά:Tο άρθρο 365 του Ποινικού Κώδικα τιμωρεί την Προσβολή μνήμης νεκρού, όταν κάποιος προσβάλλει τη μνήμη νεκρού με βάναυση ή κακόβουλη εξύβριση ή με συκοφαντική δυσφήμηση, με φυλάκιση μέχρι 6 μήνες.
"Μαρτυρίες που κάνουν λόγο για τραμπουκισμό, για φραστική επίθεση ακόμα και φυσική επίθεση όπως σπρώξιμο και σκίσιμο μπλούζας από την πλευρά του ελεγκτή"Το διάβασα και εγώ και μου έκανε εντύπωση. Την ίδια εντύπωση που μου έκανε και η φυσική επίθεση του αδικοχαμένου νεαρού προς τον ελεγκτή του οποίου τα γυαλιά και έσπασε. Δεν ξέρω ποιος κλιμάκωσε τα πράγματα και ποιος επιτέθηκε πρώτος στο άλλο. Αν το έκανε ο ελεγκτής σαφώς και φέρει μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Αν το έκανε ο νεαρός ο οποίος στην συνέχεια προσπάθησε να ξεφύγει από τις ευθύνες του με αυτό τον τρόπο η επιλογή του είναι γεγονός πως υπήρξε εξαιρετικά λανθασμένη.
Ξέρεις, κατά μία έννοια είναι σωστό. Ο τζάμπας ζει και πάντα θα ζει. Πάντα θα βρίσκει τρόπο να επιβιώνει και να τη βγάζει καθαρή και, προφανώς, δεν μιλάω γι' αυτό το παιδί.
Κλασσικά πλέον ατυχές το σχόλιο της Ακρίτας, εγώ είμαι πολίτης που δίνω και ζητώ πάντα απόδειξη, ακυρώνω το εισιτήριο μου και όταν δεν το έκανα δέχτηκα το πρόστιμο και το πλήρωσα. Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω τον τρόμο ενός παιδιού που γυρνάει από καφέ αλλά δεν έχει λεφτά για το κόμιστρο του εισιτήριου. Μπορώ όμως να καταλάβω ότι με την τρομολαγνεία που κυκλοφορεί στα μέσα μαζικής δικτύωσης, την συνεχή παπαγαλία της έκφρασης "ζούμε σε χούντα", και την ανομία του "δεν πληρώνω/όλα δωρεάν/όλοι έχουν δικαίωμα σε όλα" ως lifestyle είναι λογικό ότι κάποιος βρίσκει παράλογο τον έλεγχο του εισιτήριου. ----επι του θέματος, ατυχές το σχόλιο της Διβάνη, λίγος σεβασμός στους νεκρούς δεν βλάπτει, αλλά και οι υπόλοιποι κάνουν διαγωνισμό για το ποιος θα αποδειχτεί χειρότερος και χυδαιότερος. Τα συγχαρητήρια μου στον νικητή (όποιος και να είναι) και του εύχομαι να μην πάθει ποτέ αυτό που εύχεται.
Προτείνω να επιλέξουμε τον καλύτερο βόθρο. Εγώ και με τα δυο χέρια ψηφίζω "κυρία" Marina Tsikritsaki. Τι παιδεία, τι κουλτούρα, τι πλούσιο λεξιλόγιο!!! Και το κυριότερο,αυτή σέβεται τον νεκρό.
Πολύ λυπηρό μία υποτιθέμενη εκπρόσωπος της πνευματικής ζωής να ομιλεί σα να είναι ο Παναγιώταρος έξω απ' το Χυτήριο. Κι ας μην έγραψε για ''αλβανικές κωλοτρυπίδες'', η λέξη ''τζαμπατζής'' για έναν νεκρό είναι το ίδιο και χειρότερο. Ποιος θα σώσει αυτή την κοινωνία απ' τον εκφασισμό της;
Κατά τον ίδιο τρόπο που θιεωρείτε δικαίωμά σας να σχολιάζετε την κ. Διβάνη, ανοίξτε τα σχόλια στο δικό σας μπλογκ για να μπορούν και οι υπόλοιποι να σχολιάζουν τα γραφόμενά σας.
Το σκέφτηκα, Charmides, αυτό που λέτε, αλλά αφενός δεν έχω χρόνο να ανοίγω διάλογο με τους σχολιαστές, αφετέρου το δικό μου blog έχει τη λογική εφημερίδας. έπειτα αν θέλετε διακαώς να σχολιάσετε, κάντε το στο fb της LIFO, όπου αναδημοσιεύονται οι αναρτήσεις όλων των blogs.
Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο πλέον το τζαμπατζής ή το κρατικοδίαιτος; Δεν εύχομαι να πεθάνει, ούτε με αφορά η σεξουαλική της ζωή αλλά η κυρία είναι η επιτομή της δήθεν και πολύ πιο επικίνδυνη από τον εκάστοτε Ρέμο ή Πλούταρχο. Και αν θυμάμαι καλά , προ διετίας ήταν στην ΕΡΤ για το θέμα της Eurovision ; Ευελπιστώ να την ξηλώσουν από την Νομική και όσο για το συγγραφικό της ταλέντο, έχω την υποψία ότι δεν αποτελεί κίνδυνο για την μνήμη του Καμί. (Της είχε κάνει μήνυση και η Ντενίση, νομίζω για τόσο υψηλού επιπέδου μιλάμε)
Κιεγώ από τη στιγμή που το διάβασα, αναρωτιέμαι γιατί θεωρείται προσβλητική η λέξη τζαμπατζής. Το ότι η κυρία Διβάνη δεν είπε μια λέξη συμπάθειας για τον άτυχο νεαρό θα μπορούσε να σχολιαστεί.
Το σχόλιο της Διβάνη μου προκάλεσε αποστροφή και αηδία.Η ένταση και το ύφος των απαντήσεων στο σχόλιο της, όπως τα αναδημοσιεύει ο Άρης, με απογοητεύουν και με φοβίζουν.Πολύ φοβάμαι ότι οι καλοί και οι κακοί, οι ευαισθητοποιημένοι και οι ανάλγητοι διψούν για αίμα, κοινωνία σε αποσύνθεση έτοιμη να φάει τις σάρκες της.
Ναι, η κα Ακρίτα τώρα τελευταία άρχισε την αντιμνημονιακή επανάσταση από τη Φιλοθέη.Ως γνωστόν είναι και πολύ πονόψυχη. Θα ξεχάσω εγώ που τον Σόιμπλε σακάτη τον ανέβαζε, σακάτη τον κατέβαζε στο τουίτερ;
Άρη, χωρίς παρεξήγηση, αλλά πιστεύω ότι επηρεάζεσαι από προσωπική συμπάθεια που πιθανόν τρέφεις προς την κ.Διβάνη κ για αυτό είσαι τόσο επιεικής μαζί της. Αλλιώς δεν μπορώ να εξηγήσω το πως "νομίζεις" ότι ο όρος τζαμπατζής είναι "αδόκιμος" και το ότι φταίει το τουίτερ που έχει λογότερους χαρακτήρες από το φέισμπουκ. Επίσης, τα -κατά τα άλλα απαράδεκτα κι επιθετικά- σχόλια που δέχτηκε δεν θα με κάνουν να τη λυπηθώ. Από τη στιγμή που η ίδια εκφράστηκε δημόσια τόσο προκλητικά χωρίς να σέβαστεί τη μνήμη ενός παιδιού θα ήταν παράλογο να μην υπάρξουν μεγάλες αντιδράσεις. Κατα τα αλλά, κι εγώ συμφωνώ ότι το έργο των ελεγκτών όταν γίνεται με σεβασμό προς τους επιβάτες είναι απόλυτα θεμιτό. 'Ομως βρίσκω το χαρακτηρισμό "τζαμπατζή" τουλάχιστον χυδαίο. Την κυρία Διβάνη ποτέ δεν την εκτιμούσα ιδιαίτερα σαν συγγραφέα, αλλά για κάποιο λόγο την έβρισκα σοβαρή κι ενδιαφέρουσα προσωπικότητα. Φαίνεται πως τελικά έκανα λάθος. [Απάντηση του Άρη: Σε ό,τι με αφορά, συγγνώμη που βρήκα αδόκιμο τον όρο και απλώς λάθος το τουίτ της Διβάνη που όπως έγραψα έγινε με το που ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ κάποιος. Αν την έλεγα αγάμητη και ευχόμουν να ψοφήσει και έλεγα ότι είναι χάλια συγγραφέας, προφανώς, θα ήμουν πιο αποδεκτός από όλους...]
αρη,νομιζω οτι καποιοs εχει πει οτι δεν υπαρχουν βρωμικεs λεξειs αλλα βρωμικεs σκεψειs.και απο το πρωι ...υπευθυνοι αλλα και μμ<<ε>> υπερτονιζουν-σε συτο το γεγονοs-την αναγκη ελεγχων στα μμμ βαζονταs σε δευτερη μοιρα τον θανατο ενοs παιδιου.φανταζομαι ειναι μια προσπαθεια να εχουν μαζι τουs τουs ...νοικοκυραιουs οχι μονο γι΄αυτο καθ΄αυτο το γεγονοs αλλα και για αυτα που (ξανα)ερχονται απο σεπτεβριο(μισθοι πειναs,ανεργια,φοροι,κατασχεση πρωτηs κατοικιαs,κ.λ.π)σε αυτο το ...διακριτικο αλλα σαφεs εποικινωνιακο <<παιχνιδι>> εβαλε την πινελια τηs-ηθελημενα ΄η αθελα τηs-και η κυρια διβανη.φιλικα
και βεβαια-λογω βιασυνηs και πρεσβυωπειαs-υπαρχουν εκτοs απο τιs ...βρωμικεs και ανορθογραφεs λεξειs:εποικινωνιακο αντι για επικοινωνιακοκαι σεπτεβριοs αντι για σεπτεμβριοsελαχιστο το ...<<κακο>> αλλα...
Δηλαδή να φοβάμαι και στο μετρό μην πέσει κανείς στις γραμμές και σκοτωθεί αν κάνουν έλεγχο; και φαντάζομαι θα λέμε όλοι ότι φταίει ο οδηγός του τρένου αν πέσει ο επιβάτης και αυτοκτονήσει. Γιατί το να πατάς αυτό το κόκκινο κουμπάκι κινδύνου όταν τρέχει το τρόλεϊ ισοδυναμεί με αυτοκτονία. Ηθικοί αυτουργοί οδηγός και ελεγκτής; ΟΧΙ βέβαια... ηθικός αυτουργός το ίδιο το κράτος. που εδώ και 30 χρόνια δεν έχει βάλει μπάρες να μην μπαίνουν όσοι δεν χτυπούν εισιτήριο. Και θα είχαμε αποφύγει την αυτοκτονία του νέου.
Το κράτος είμαστε όλοι εμείς. Ένα κράτος στο οποίο οι μη-ελεγκτές της Λίστας Λαγκάρντ επιβραβεύτηκαν με την ψήφο μας. Αλλά για τη μη καταβολή εισιτήριου από κάποιον φουκαρά στα (κρατικά επιδοτούμενα*) ΜΜΜ, δε σηκώνουμε μύγα στο σπαθί μας. Μέχρι και εθελοντές ελεγκτές γινόμαστε άμα λάχει:http://www.protothema.gr/greece/article/302593/sosto-to-bonous-gia-tous-ethelodes-elegtes-dilonei-o-uf-metaforon/*http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=516641
Στο ¨χωριο¨ μου αυτο που εκανε η Κα Διβανη λεγεται attention whoring.Την εμαθαν οσοι δεν την ηξεραν και θα την διαβαζουν πλεον οπου γραφει ,για να την βριζουν εστω. Το google analytics θα δικαιολογησει τον μισθο της.Οσοι την εχουν ξαναδιαβασει παντως δεν νομιζω να εκπλησονται. Παντα υπερανω υστερικους σχολιασμους εκανε , τυπου ¨ Γιατι δεν τρωνε παντεσπανι' ´γιατι οι αντρες αφηνουν ανεβασμενο το καπακι στη χεστρα" κτλ.Μακαρι να της γυρισει μπουμερανγκ η εξυπναδα της
κ. Δημοκίδη, σας παρακολουθώ και από εδώ, όσο και από το FB.Δε θα μπω καν να σχολιάσω την κ. Διβάνη, διότι και μόνο το ότι έδειξε ασέβεια σε έναν νεκρό, που καλά-καλά δε του βγήκε ακόμη η ψυχή, δείχνει το βαθύ της έλλειμμα σε κλασικές αρχές και αρετές...οπότε τι να λέμε τώρα...Αλλά θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με τα σχόλια, που ανεβάσατε...Δεν προάγουν ούτε τη σκέψη, ούτε τον αντίλογο...είναι καθαρά υβριστικά, που όλοι ξέρουμε σε τι βαθμό υπάρχουν στο WEB και σας το μετρώ ως μέγιστο δημοσιογραφικό ατόπημα. Η ανάγνωση ήταν απλώς χάσιμο χρόνου... :([Σχόλιο/απάντηση του Άρη: Λέτε: "όλοι ξέρουμε σε τι βαθμό υπάρχουν στο WEB". Κι όμως δεν υπάρχουν σ' αυτό το βαθμό σε όλα τα θέματα.Η υπερβολή του Όχλου πρέπει να στιγματίζεται. Don't shoot the messenger. Τα σχόλια ήταν οικτρά και δεν φταίω εγώ για αυτό. Μου έκαναν τόση εντύπωση όση και το τουίτ της Διβάνη.]
ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ μια (νεο)φιλελευθερη ...αλλα ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΗ να ομιλει για ενα ΝΕΚΡΟ,ΦΤΩΧΟ ΠΑΙΔΙ.Δειχνει την ανυπαρκτη κοινωνικη παιδεια τηs και την ΚΥΝΙΚΟΤΗΤΑ των ΒΟΛΕΜΕΝΩΝ.ΑΛΛΑ εχει ο καιροs γυρισματα...
Συγγνωμη εγω να κανω ενα γενικοτερο σημειολογικο (ατσαα...) σχολιο;Ως ποτε θα αποτελει ειδηση ενας αδιαφορος κατα τα αλλα διαλογος μονο και μονο επειδη ελαβε χωρα σε twitter/FB; Εννοω:- Υπο ΚΣ ποιος θα ασχολουταν με το τι πιστευει η Λ. Διβανη για το συγκεκριμενο θεμα;- Υπο ΚΣ ποιος θα ασχολουταν με το τι της απαντησαν 70 αλλα ατομα- Who is this L. Divani person anyway?
Για τα πρωτα δυο ερωτήματα σου δεν έχει σημασία κατα τη γνώμη μου, εαν δεν ήταν το Facebook θα ηταν κάτι άλλο. Απλα όχι τόσο άμεσο, δεν θα το μαθαίνεις σε λιγα λεπτα. Για το τριτο , απλα ηταν αυτό που ετοιμαζομουν να γράψω και με προλαβες. Με πληρη διάθεση ειρωνείας βεβαίως.