Να γίνουν προαιρετικά τα Θρησκευτικά ζητά η Μαρία Ρεπούση

Να γίνουν προαιρετικά τα Θρησκευτικά ζητά η Μαρία Ρεπούση Facebook Twitter
108

Υπέρ της προαιρετικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, τάχθηκε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, εκτιμώντας ότι η έννοια του σύγχρονου λυκείου δεν συνάδει με τη διδασκαλία του μαθήματος.

Η κ. Ρεπούση είπε μεταξύ άλλων στην ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής:

 «Στην Β' και Γ' των Επαγγελματικών Λυκείων δεν υπάρχει η Ιστορία. Αυτοί θα γίνουν πολίτες του κράτους. Και διδάσκονται ιστορία μόνο στην Α' Λυκείου. Αντίθετα, διδάσκονται τα Θρησκευτικά και αναρωτιέμαι: γιατί ενώ θέλετε να κάνετε ένα νέο σύγχρονο Λύκειο, επιμένετε στην αντίληψή σας για τα Θρησκευτικά που δεν είναι καν θρησκειολογία όπως ήταν σε παλαιότερα σχέδια επί της υπουργίας της Άννας Διαμαντοπούλου;».

Παράλληλα, υποστήριξε ότι «όλη η σύγχρονη εκπαίδευση δεν πιστεύει πια στην θρησκευτική κατήχηση, παρά την επαφή των παιδιών με τις θρησκείες μέσα από ένα μάθημα ιστορικό, κοινωνιολογικό, για το ρόλο που έπαιξαν οι θρησκείες στην πορεία της ανθρωπότητας, και δέχομαι ότι έπαιξαν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Τα θρησκευτικά με την έννοια της ορθόδοξης κατήχησης, κατά την γνώμη μας, δεν έχουν θέση στο σύγχρονο Λύκειο. Εσείς όχι μόνο δεν τα κάνετε προαιρετικά ή δεν τα αλλάζετε, αλλά επιμένετε σε μια κυρίαρχη θέση η οποία αποτυπώνεται και στο πρόγραμμα Σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου, αλλά και στα υποχρεωτικά μαθήματα που δίνουν εξετάσεις τα παιδιά για να πάρουν το απολυτήριό τους».

«Εξάλλου δεν νομίζω ότι όσο περισσότερη ορθόδοξη κατήχηση κάνουν τα παιδιά στα σχολεία τόσο καλύτεροι χριστιανοί θα γίνουν. Αντίθετα υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες και η Βιολογία που είναι βασική επιστήμη και δεν ξέρω πως μπορούν σε μια σειρά από ειδικότητες να απουσιάζει η Βιολογία ή να υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες».

108

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι άλλαξε στην πολιτική σκηνή το 2024

LiFO politics / Τι άλλαξε στην πολιτική σκηνή το 2024

Η Βασιλική Σιούτη συζητά με τον Άρη Δημοκίδη και τον Γιάννη Παντελάκη για τα πολυσυζητημένα γεγονότα και πρόσωπα μιας χρονιάς που τα είχε όλα: από εκλογές και ανασχηματισμούς μέχρι απρόσμενες διαγραφές και επεισοδιακές καθαιρέσεις.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΥΠΕΞ: Η μεταβατική κατάσταση στην Συρία δε νομιμοποιεί οποιαδήποτε συμφωνία για ΑΟΖ

Πολιτική / ΥΠΕΞ: Η μεταβατική κατάσταση στην Συρία δε νομιμοποιεί οποιαδήποτε συμφωνία για ΑΟΖ

Πηγές του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας τόνισαν ότι τα σύνορα στην περιοχή είναι ευρωπαϊκά και υπογράμμισαν πως το ζήτημα έχει ήδη τεθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω κοινής δήλωσης που συνυπέγραψαν η Ελλάδα, η Αυστρία και η Κύπρος
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: Η προστασία των συνόρων είναι αναπόσπαστο μέρος της μεταναστευτικής στρατηγικής

Πολιτική / Μητσοτάκης: Η προστασία των συνόρων είναι αναπόσπαστο μέρος της μεταναστευτικής στρατηγικής

Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε την ανάγκη για επιπλέον χρηματοδότηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη διαχείριση και την προστασία των συνόρων, συμπεριλαμβανομένων φυσικών κατασκευών
LIFO NEWSROOM
Ζέττα Μακρή: «Οι μαθητές με τη χρήση του 10% θα δίνουν Πανελλήνιες τον Σεπτέμβρη»

Πολιτική / Σκέψεις για Πανελλήνιες και τον Σεπτέμβριο με τη χρήση του 10%, σύμφωνα με τη Ζέττα Μακρή

Η νέα πρόταση για τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου βρίσκεται υπό συζήτηση, ενώ οι αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις συνεχίζουν να αποτελούν αντικείμενο διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: «Άνευ όρων η υποστήριξη στην Ουκρανία - Να διαθέσουμε περισσότερα στην άμυνα»

Πολιτική / Μητσοτάκης: «Άνευ όρων η υποστήριξη στην Ουκρανία - Να διαθέσουμε περισσότερα στην άμυνα»

Η σύνοδος διεξάγεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες προκλήσεις, καθιστώντας τη συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών πιο επιτακτική από ποτέ
LIFO NEWSROOM

σχόλια

8 σχόλια
Τα θρησκευτικα ξεκινουν να διδασκονται απο την Γ'Δημοτικου, ηλικια κατα την οποια το παιδι δεν εχει ακομη αναπτυξει κριτικη σκεψη ωστε να αμφισβητει τα παραμυθακια που του αραδιαζουν, αρα μιλαμε για τον ορισμο του προσηλυτισμου. Ωστοσο απο πολυ νωριτερα,απ τον παιδικο σταθμο κιολας βαζουν τα παιδακια να κανουν προσευχη, αρα ο Εκκλησιαστικος μηχανισμος πλυσης εγκεφαλου ξεκιναει απο πολυ νωριτερα (για να μην ανοιξουμε τωρα και το θεμα της Βαφτισης!)Τα θρησκευτικα σε ολες τις ταξεις και βαθμιδες εκπαιδευσης ομως εκτος απο τον προφανη σκοπο του παιδομαζωματος εχει και εναν αλλο : οσο το δυνατον περισσοτεροι διορισμοι των "δικων τους" στα σχολεια, επαγγελματικη αποκατασταση του προσωπικου της -κατα συνεπεια φυσικα και μεγαλυτερη ζητηση και πληροτητα στις θρησκευτικες Σχολες.
ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ:(όλοι βαπτισμένοι ήμαστε - παρά την θέλησή μας. Θα ήθελα πολύ να σε δω να προσπαθείς να προσυλητίσεις/βαπτίσεις άνθρωπο μετά τα 15-18 που αρχίζει να πήζει το μυαλό)
Δεν γίνεται αποστείρωση με τρεχούμενο νερό, παρ' το αλλιώς. Όσο για τις επιστημονικές αλήθειες τις Βίβλου, εγώ ακόμα έχω κολλήσει με τον άτιμο το Νώε που έβαλε τα δυο κουνούπια στην κιβωτό...
Τα θρησκευτικά όπως τα διδασκόμασταν στο δικό μου σχολείο θα έπρεπε αν οχι να καταργηθούν σίγουρα να αλλάξουν. Η ύλη συνεχώς επαναλαμβάνεται απο το δημοτικό μέχρι την τρίτη λυκείου με εξαίρεση την α'λυκείου οπού διδαχθήκαμε σε ένα (μικρό) βαθμό άλλες θρησκείες πέρα της Ορθοδοξίας. Στις δε απορίες μας σε σχέση με το Σατανισμό η καθηγήτρια αρνήθηκε κατηγορηματικά να μας πει οτιδήποτε πάνω στο θέμα. Τα συμπεράσματα δικά σας...
Οσο και αν ειναι ασυμπάθιστη, σ αυτα που λεει εχει απολυτο δίκιο. Τα παιδια δεν μαθαίνουν ιστορία αλλά μαθαίνουν θρησκευτικά;;;; Τελικά σε τι διαφέρουμε από το Ιράν;;;;;;;;;;;;;;
Και στην Δανια διδασκονται τα θρησκευτικα και σε πολλες αλλες χωρες με σωστο συστημα υγειας. Τα θρησκευτικα αν διδασκονται σωστα ειναι ενα απο τα πιο χρησιμα μαθηματα καθως ακολουθει τον μαθητη σε ολη του την ζωη και εχει πραγματικη εφαρμογη. Σε αντιθεση με τις αλλες εξειδικευσεις που παρεχονται (ανοργανη χημεια, ΜΑθηματικα επιπεδου πανεπιστημιου Σορβοννης α'-β' εξαμηνο) στο αδιανοητο εκπαιδευτικο μας συστημα
Αν ως θρησκευτικά εννοείς την έννοια της θρησκειολογίας και όχι την παρούσα προπαγάνδα/προσυλητισμό της ορθόδοξης εκκλησίας τότε συμφωνώ. Πάντως είναι απαράδεκτο να μην ξέρουν οι μαθητές πότε χτίστηκε ο Παρθενώνας, πότε έγινε ο 1ος Παγκόσμιος κλπ αλλά να ξέρουν ποιός ήταν ο πατέρας του Ιακώβ (βρε νταλκά) και αν θυσίασε ή όχι ο Αβραάμ το παιδί του για μια θεότητα τύπου scumbag girlfriend (δείξε μου αν μ'αγαπάς -νάζι- σφάξε το παιδί σου)
Καλά ηρέμησε λίγο που μαθαίνουμε τέτοια πράγματα στα θρησκευτικά λυκείου. Δεν είχαμε τη Βίβλο για εγχειρίδιο. Εγώ απ'όσο θυμάμαι του λυκείου ήταν γενικά για όλες τις θρησκείες κάτι που δε θεωρώ κακό. Συμφωνώ βέβαια πως θα έπρεπε να διδάσκεται η Ιστορία αλλά σίγουρα όχι αυτή που επιμελήθηκε εκείνη περί "συνωστισμού" στο λιμάνι της Σμύρνης. Παρεμπιπτόντως, αρχαία ιστορία αλλά και νέα κάνουμε και στο Γυμνάσιο. Άρα ό,τι ήταν να ξέρουμε το έχουμε μάθει μέχρι το Λύκειο Μένη.
@kiss my fannyαν αρκούσε η επαφή του παιδιού με την ιστορία στο δημοτικό ή στο γυμνάσιο τότε γιατί δεν αρκεί των θρησκευτικών;Επίσης μεγαλώνοντας ο μαθητής μπορεί να αντιληφθεί περισσοτερα στοιχεία ιστορίας από πριν. Εγώ αναφερόμουν στο τελικό αποτέλεσμα και γενικά στην 'ύλη' του κάθε μαθήματος. Εσύ δηλαδή θεωρείς ότι τα παιδιά δημοτικού και γυμνασίου έχουν μάθει ιστορία άψογα άρα δεν χρειάζεται περισσότερο;
ναι...πραγματικα μου φανηκαν πολυ χρησιμα τα θρησκευτικα, οταν στο πολυτεχνειο (και ουσα απο τεχνολογικη κατευθυνση) καναμε ανοργανη χημεια και δεν ηξερα την μαυρη μου καντυφλα γτ ηταν μια ωρα την εβδομαδα (αντε 2) μεχρι την 2α λυκειου σε αντιθεση με τα θρησκευτικα του το 2ωρακι τους απο την 3η δημοτικου μεχρι και το τελος το ειχαν βρεξει-χιονισει....οντως ρε φιλε...η ανοργανη χημεια στο λυκειο ηταν περιττη...γιατι να ξερεις αλλωστε τα στοιχεια απο τα οποια αποτελειται ο κοσμος και τους μηχανισμους τους...??? σιγουρα ειναι πιο χρησιμη η γκαστρια με τον κρινο, απο το να μπορεις να ξεχωρισεις τις βασεις απο τα οξεα.ΑΡΡΩΣΤΕΙΑ!
Μερικές φορές αναρωτιέμαι ειλικρινά αν διαβάζει κανείς ολόκληρο το σχόλιό μου πριν απαντήσει.Μένη δε θυμάμαι να είπα ότι δε χρειάζεται η Ιστορία στο Λύκειο, κάθε άλλο, όπως και το ανέφερα φυσικά, ευτυχώς που ο καθένας μπορεί να διαβάσει το σχόλιό μου.Τα θρησκευτικά θα έπρεπε να διδάσκονται με το σκεπτικό της ενημέρωσης του μαθητή γύρω από κάθε θρησκεία ώστε ως ενήλικος να αποφασίσει μόνος του ποια θρησκεία θα ακολουθήσει και φυσικά ώστε να εξαλειφθεί ο θρησκευτικός ρατσισμός απέναντι σε αλλόθρησκους από μικρή ηλικία.Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι η εμμονή της Ρεπούση με το μάθημα των θρησκευτικών και γενικά με ανούσια θέματα όταν υπάρχουν πολύ σοβαρότερα θέματα στην Ελλάδα που θα μπορούσε να ασχοληθεί.
"Παρεμπιπτόντως, αρχαία ιστορία αλλά και νέα κάνουμε και στο Γυμνάσιο. Άρα ό,τι ήταν να ξέρουμε το έχουμε μάθει μέχρι το Λύκειο Μένη.""Μένη δε θυμάμαι να είπα ότι δε χρειάζεται η Ιστορία στο Λύκειο, κάθε άλλο, όπως και το ανέφερα φυσικά, ευτυχώς που ο καθένας μπορεί να διαβάσει το σχόλιό μου."Εγώ γιατί βλέπω αντίφαση;
"Συμφωνώ βέβαια πως θα έπρεπε να διδάσκεται η Ιστορία αλλά σίγουρα όχι αυτή που επιμελήθηκε εκείνη περί "συνωστισμού" στο λιμάνι της Σμύρνης."Αυτό το διάβασες ή απλά κι εσύ απάντησες χωρίς να διαβάσεις ολόκληρο το σχόλιο; Ναι θα έπρεπε να διδάσκεται η Ιστορία και στο Λύκειο και ΝΑΙ επιμένω ότι αν κάποιος ενδιαφέρεται για την ιστορία του τόπου του (αυτό εννοούσα αλλά σιγά μην το καταλάβαινες) την έχει μάθει από το Γυμνάσιο, δεν περιμένει να την μάθει στο Λύκειο. Αν είναι ανιστόρητος δε φταίει αυτό αλλά το γεγονός ότι δεν τον ενδιαφέρει η Ιστορία.