Τα γκράφιτι είναι η τέχνη του λαού

Τα γκράφιτι είναι η τέχνη του λαού Facebook Twitter
5

Τα γκράφιτι δεν είναι μουντζούρες για την Αθήνα. Δεν την βρωμίζουν (σ.σ Εκτός από κάτι βλακώδεις εξαιρέσεις σε μνημεία, αγάλματα κ.τ.λ Αλλά αυτοί δεν έχουν να κάνουν με τους αυθεντικούς γκραφιτάδες. Χαζά παιδάκια είναι που θέλουν να τραβήξουν για λίγο την προσοχή) αλλά της δίνουν ζωή.

Όποιος έχει σταθεί για λίγο μπροστά σε ένα τοίχο στην Αθήνα διαβάζοντας ένα σύνθημα ή θαυμάζοντας ένα έργο καταλαβαίνει γιατί πράγμα μιλάω.

Τα γκράφιτι είναι η τέχνη του λαού. Δημιουργούνται από τον λαό και έχουν ως αποδέκτη τον λαό. Ακόμα και σε περιπτώσεις διάσημων γκραφιτάδων (π.χ Banksy) που τα έργα τους μπαίνουν σε γκαλερί και πουλάνε βλέπεις το εξής: Ο δρόμος είναι ο προορισμό τους. Πάλι σε ένα τοίχο θα ξαναχτυπήσουν γιατί ο δρόμος δεν μπορεί να βγει από μέσα τους.

Τα γκράφιτι καταγράφουν το τώρα της κάθε εποχής. Είναι μια εφήμερη τέχνη που προσωπικά με συγκινεί. Όλα όσα περνάμε μπορείς να τα δεις με μια βόλτα στους τοίχους της Αθήνας. Βία, απάθεια, κατάρρευση θεσμών και αξιών, την πτώση μιας κοινωνίας. Αλλά και την προσπάθεια να κρατηθείς από κάπου. Μια φράση του Χατζιδάκι, ένα εμπνευσμένο σύνθημα, ένα βουβό στένσιλ που λέει τα πάντα.

Μην ψάχνετε τι έχει μέσα του ο κάθε γκραφιτάς. Αυτό που δεν έχει σίγουρα είναι απάθεια για ότι συμβαίνει γύρω μας. Αυτή θέλει να μοιραστεί μαζί μας. Είναι μια τέχνη που αφορά τους πάντες. Εμένα που έχασα το λεωφορείο για την δουλειά ένα πρωί, επειδή για λίγα λεπτά έμεινα μπροστά σε ένα τοίχο. Εσένα που μέσα στην κίνηση μπορείς να νιώσεις ένα μικρό τσίμπημα παρατηρώντας ένα τοίχο από τον παράθυρο του αυτοκινήτου σου. Τον άλλον που ένα σύνθημα σε τοίχο μπορεί να χτύπησε ένα καμπανάκι μέσα του.

Τα γκράφιτι είναι η φωνή της Αθήνας. Αν θες να την ακούσεις άνοιξε τα αυτιά σου. Αν όχι κακό δικό σου.

_____________

Υ. Γ

 

Στις εικόνες μια βόλτα γύρω από την περιοχή του Μεταξουργείου.

 

 Υ.Γ2

Ένας απο τους αγαπημένους μου street artists της Αθήνας τα περισσότερα έργα του οποίου έχουν καταστραφεί. Το τελευταίο έργο του Bleeps για τον πόλεμο στην Συρία:

5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Το ανεξέλεγκτο γκράφιτι δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από την επιβολή της προσωπικής αισθητικής σου στο σύνολο μέσω της ξένης ιδιοκτησίας. Και αυτό ανεξάρτητο της όποιας ποιοτική αξίας των έργων (που συνήθως είναι πολύ χαμηλή). Στους δικούς μου τοίχους δεν επιθυμώ να μου επιβάλλουν ούτε αριστουργήματα του Νταλί ή του Μονέ! Πόσο μάλλον τις συνηθισμένες - στην πλειοψηφία- μουτζούρες