Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter
4

Ήταν μια δύσκολη μέρα χθες, με εντυπωσιακές προσαγωγές και αντιφασιστικό αέρα να πλανάται στην άδεια Αθήνα.

 

Στο προαύλιο του Γαλλικού Ινστιτούτου, σε εντελώς διαφορετική διάθεση, περιμέναμε την Αντέλ Εξαρχόπουλος να έρθει για τις προγραμματισμένες συνεντεύξεις. Έφτασε νωρίς το Σάββατο, και μιλούσε ασταμάτητα στους δημοσιογράφους επί 7 ώρες. 19 χρονών είναι, ευτυχώς αντέχει. Και καθίσαμε να τη χαζέψουμε και να της μιλήσουμε, ξεχνώντας για λίγο τους αγριεμένους και πλανεμένους με τις ταλαίπωρες ελληνικές σημαίες στα πεζοδρόμια της Αλεξάνδρας.

 

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter

 

Η πιτσιρίκα Αντέλ έχει κάτι εντελώς μεταδοτικό, είναι αυτό που λένε οι Γάλλοι coqueluche (που σημαίνει κυριολεκτικά κοκκίτης, αλλά χρησιμοποιείται για σταρ που όλος ο κόσμος αγαπάει και ασχολείται μαζί τους). Και από κοντά, μεταδίδει την φυσικότητα που βοήθησε την ταινία Η Ζωή της Αντέλ να λειτουργεί τόσο καλά. ούτε μοντέλο, ούτε φτιαγμένη ηθοποιός, η Αντέλ Εξαρχόπουλος είναι ένα ωραίο κορίτσι, που φαίνεται να αποφοίτησε μόλις από το λύκειο και να ενέπνευσε με την ενέργεια και τη ζωντάνια της έναν φτασμένο σκηνοθέτη. Από τις απαντήσεις της, διαφάνηκε η εξυπνάδα της να ζυγιάζει την πρόθεση αυτού που ρωτάει, χωρίς να βιάζεται να αποκριθεί με γενικολογίες. Όταν κάποιος τη ρώτησε για τις αντιδράσεις που τυχόν εγείρει η ταινία, η Αντέλ του ζήτησε να τις προσδιορίσει. Διότι, δεν ήξερε για τι πράγμα μιλούσε ο δημοσιογράφος. Για το λεσβιακό, για τις δυσκολίες στα γυρίσματα, ή για κάτι άλλο; Για τόσο νέα, έδειχνε μυαλό και έναν επαγγελματισμό στο promotion, που απέκτησε ταχύρρυθμα, με τόσο πυκνό press που έχει κάνει εδώ και 6 μήνες.

 

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter

 

Το βράδι δεν ήταν σίγουρο αν θα είχε τα κουράγια να βγει, αλλά όχι μόνο δοκίμασε από όλες τις ελληνικές λιχουδιές που ετοίμασε γι' αυτήν ειδικά ο Χρύσανθος Πανάς (στο Salon de Bricolage, που άνοιξε παρά τη ζέστη για να την τιμήσει), με έμφαση στον ταραμά και τη φέτα: "Είναι τα ωραιότερα που έχω δοκιμάσει στη ζωή μου", μου είπε με ενθουσιασμό, και η μάνα της, καθισμένη απέναντι της στο τραπέζι συμφώνησε, αλλά αποχώρησε λικνιζόμενη προς του θαμώνες που είχαν τιγκάρει το κλαμπ, για να διαπιστώσουν ποιά είναι επιτέλους αυτή η μακρινή Ελληνίδα που με τις σαπφικές τις περιπέτειες απασχολεί όλον τον κόσμο.

 

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter

 

Πρώτη της φορά στην Ελλάδα. Ελληνίδα από την πλευρά του μπαμπά, επικαλέστηκε το νεαρό της ηλικίας της για να δικαιολογηθεί, λέγοντας πως δεν είχε προλάβει να έρθει στη χώρα καταγωγής της (οι γονείς της έχουν έρθει πολλές φορές) αλλά τώρα που ξεκίνησε, θα το ξανακάνει, με στόχο τα νησιά. Από Ελλάδα, όπως ήδη έχετε διαβάσει, γνωρίζει τη φέτα και το ελαιόλαδο. Προσέθεσε και τους αρχαιοελληνικούς μύθους, που την συνάρπαζαν στα παιδικά της χρόνια.

 

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter

 

Ξεκίνησε νωρίς το επάγγελμα, στα 8 της χρόνια, με θεατρικά και μετά με ταινίες, αφού την ξεχώρισαν και την διάλεξαν σε κάστινγκ. Της είπα πως το όλο πράγμα μου θυμίζει αμερικάνικη διαδικασία, αλλά διαφώνησε, λέγοντας πως και στη Γαλλία δεν είναι παράδοξο που παιδιά αρχίζουν νωρίς. Οι γονείς της πάντα την ενθάρρυναν, "ανοιχτοί άνθρωποι και οι δύο" μου είπε. Παρόντες στην πρεμιέρα, την έφεραν άθελα τους σε δύσκολη θέση (έκλεισε τα μάτια της στις γυμνές σκηνές) , αλλά γενικά, δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα στην πορεία της.

 

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter

 

Είπαμε πολλά και καλά στο Bricolage. Για προορισμούς και φαγητό και εύλογα για σινεμά. Μου έδωσε και tip για το αγαπημένο της εστιατόριο στο Παρίσι, την πόλη που δεν αλλάζει με τίποτα. Είναι το Marche des Enfants Rouges στην Rue de Bretagne, στο τρίτο διαμέρισμα. Μιλήσαμε και για το Ρατζαστάν της Ινδίας, όπου είχε πάει πρόσφατα και δεν πέρασε καλά, γιατί δεν της άρεσαν τα έντονα βλέμματα των ανδρών, που την κάρφωναν με επιμονή, αγνοώντας τον φίλο της που τη συνόδευε. Λάτρεψε όμως το φεστιβάλ στο Telluride στην Αμερική. "Παράδεισος, κανένας δημοσιογράφος" είπε χαμογελώντας. Της άρεσε πολύ το All is Lost, και κατάλαβε πως η αδυναμία της ταινίας είναι η αθάνατη ματαιοδοξία του Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Στο Τορόντο δεν πρόλαβε να δει ταινίες, έδινε συνεντεύξεις.

 

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter

 

Οι αντιδράσεις για τη Ζωή της Αντέλ ήταν πολλές και διαφορετικές. Στον Καναδά ήταν ανοιχτοί με το θέμα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, ως πιο πουριτανοί, σαφώς πιο επιφυλακτικοί. Στη απογευματινή συνέντευξη για τον Alpha, ξεκίνησα ανάποδα, ρωτώντας την ποιά είναι η ερώτηση που την έχει κουράσει ήδη. "Για τις σκηνές του σεξ", μου απάντησε χωρίς δεύτερη σκέψη. Ε, δεν είναι και λίγο. Οι φήμες και οι δηλώσεις επί του προκειμένου δίνουν και παίρνουν. Σε συνεντεύξεις τους, κυρίως στο Τορόντο, η Εξαρχόπουλος και η Λέα Σεντού περιέγραψαν με μελανά χρώματα την εμπειρία του γυρίσματος με τον τελειομανή, στοχαστικό σκηνοθέτη Αμπντελατίφ Κεσίς, συμπεραίνοντας πως, αν και ιδιοφυία, δεν θα ξανασυνεργαστούν ποτέ μαζί του.

 

Στην Αθήνα, η Αντέλ τα μάζεψε έντεχνα, λέγοντας πως το γύρισμα ήταν μακρύ και επώδυνο, αλλά θα ξαναέμπαινε στη διαδικασία, καθώς το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό. Και ο Κεσίς ευχαριστήθηκε με αυτό που είδε, αν και πολλοί του επιτέθηκαν (η δημιουργός του κόμικ και το συνεργείο του, για διαφορετικούς λόγους). Συνέκρινα το γύρισμα με γέννα, όπου το θαύμα της γέννησης ισοφαρίζει τους πόνους και συμφώνησε. Και φαινόταν ταπεινή παρά το γεγονός πως ένας απο τους μεγαλύτερους σύγχρονους σκηνοθέτες αποφάσισε να βαφτίσει με το δικό της όνομα τον κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας που πήρε τον Χρυσό Φοίνικα και λίγο πριν από την προβολή στις Κάννες, να της ανακοινώσει πως και ο τίτλος θα φέρει το όνομα Αντέλ. Δεν είναι και λίγο...

 

Μια μέρα στη ζωή της Αντέλ Εξαρχόπουλος Facebook Twitter

 

 

--------------------------------

 

Η Ζωή της Αντέλ κλείνει επίσημα τις Νύχτες Πρεμιέρας απόψε στο Παλλάς. Θα βγεί στις αίθουσες από τη Strada Films στις 31 Οκτωβρίου

Διάφορα
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

4 σχόλια
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί έγινε τόσος ντόρος με την ταινία!Και εξηγούμαι: το σεξ στην τέχνη το χρησιμοποιείς μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο και συμβάλλει στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα,διαφορετικά το κάνεις μόνο για να προκαλέσεις ή να γιατι ''πουλάει''!Το πολύλεπτο σεξ που παρακολουθήσαμε στη ζωή της Αντέλ με κανένα τρόπο δεν συνέβαλε σ'αυτή την κατεύθυνση.Δεν μας έδωσε κάποιο έξτρα στοιχείο για τη σχέση τους, ούτε μας αποκάλυψε τις συναισθηματικές τους ανησυχίες! Και αν δεν κάνω λάθος γι'αυτό πήγαμε να δούμε την ταινία έτσι ; Για να παρακολουθήσουμε την ερωτική ζωή δύο ανθρώπων!Και φυσικά και θα υπάρχει ερωτική σκηνή.Όταν όμως αυτή πλησιάζει τα όρια του πορνό αναρωτιέσαι λίγο για τα κίνητρα του σκηνοθέτη!Κατα τ'άλλα εξαιρετικές οι ερμηνείες και των δύο,ωστόσο, το σενάριο έπασχε καθώς θα μπορούσε να εμβαθύνει περισσότερο στα συναισθήματα των πρωταγωνιστών και ν'αποφύγει κάποιες κοινοτοπίες.Γενικότερα ήταν μία πολύ μέτρια ταινία και ο λόγος της τόσης εκτίμησης που χαίρει είναι το γεγονός ότι τόλμησε να μιλήσει για κάτι που πολύ λίγοι τολμούν.Μαγκιά τους αλλά μπορούσαν και πολύ καλύτερα!ΥΓ: Μη μου πει κανένας ότι οι ερωτικές σκηνές απέβλεπαν στην απομυθοποίηση του γυμνού( γιατί το άκουσα κι αυτό).Αν θέλεις να απομυθοποιήσεις το γυμνό δε βάζεις λεσβιακό σεξ γιατί έτσι παρουσιάζεις το σώμα ως μέσο ηδονής.Αν θέλεις απομυθοποίηση το δείχνεις σε απλές καθημερινές στιγμές συνδέοντας το έτσι με την φυσιολογικότητα που άλλωστε το θέμα αυτό έχει!