ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ιστορίες μαθητικής καθημερινότητας - κατευθείαν απ' τα ελληνικά σχολεία.

Ιστορίες μαθητικής καθημερινότητας - κατευθείαν απ' τα ελληνικά σχολεία. Facebook Twitter
49

Τα στοιχεία του είναι στη διάθεσή μας. Τα περιστατικά που αναφέρει με κάνουν να θέλω να του πω: "βρες καλύτερους φίλους απ' αυτούς"...

Δεν έχω πειράξει το ημέιλ, ούτε διόρθωσα τυχόν τυπογραφικά του παιδιού. 

------

Μαθήματα ναζιστικής ιστορίας από εφήβους...

Είμαι 16 χρονών. Πηγαίνα σ'ένα Γυμνάσιο σε περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Κάθε μέρα, έξω από το σχολικό συγκρότημα ήταν μαζεμένοι μέλη της ΚΝΕ, μοιράζοντας φυλλάδια και προσπαθώντας να πείσουν τους συμμαθητές μου να κατέβουν στις πορείες που γίνονταν στο Άγαλμα Βενιζέλου. Ένα πολύ μικρό ποσοστό τους ακολουθούσε. Κάποια 17χρονα, νταβρατισμένα και κουρεμένα σαν τους skinheads, τους πλησίαζαν και τους διέταζαν να φύγουν από τον χώρο του σχολείου. Εκείνοι, ψύχραιμοι, απαντούσαν ότι στέκονταν έξω από το χώρο του σχολείου και όχι μέσα, στον προαύλιο χώρο. Εκείνη τη στιγμή, το κουδούνι του σχολείου εμπόδισε τα 18χρονα να συνεχίσουν, αλλά το φαινόμενο συνεχίστηκε.

 
Ύστερα από λίγες ημέρες, ένα γκρούπ μαθητών, στην ηλικιά μου, τους χλέυαζαν. ''Έξω από το σχολείο μας, παλιοκομμούνια'', ''Κομμούνια, κομμούνια θα γίνετε σαπούνια'', ''Αίμα τιμη, Χρυσή Αυγή'', ''Θάνατος στους κόκκινους του Στάλιν''. Να βλέπεις 15χρονα να τάσσονται υπέρ του θανάτου και όχι της αξίας της ανθρώπινης ζωης.
 
 

***

 
Στην τάξη, την ώρα των Κειμένων, όταν τελειώναμε ένα κείμενο, κάναμε συζητήσεις που βασίζονταν στο θέμα του. Ήταν ένα απόσπασμα από την ''Αργώ'' του Γιώργου Θεοτοκά. Αναφερόταν σε μια διαδήλωση με ανθρώπους που εξέφραζαν τα ιδεώδη τους και σε άλλους που δεν άντεχαν την δικτατορία που επέβαλαν κάποιοι. Η καθηγήτρια μάς είπε την απόψή της για τις διαδηλώσεις που γίνονταν με σκοπό την ανατροπή ενός χουντικού καθεστώτος. Όταν τελείωσε τον λόγο της, ένας συμμαθητής μου πετάχτηκε και ρώτησε: 
''Γιατί κυρία να μην επιστρέφαμε σε εκείνες τις ωραίες εποχές;''
 
Η καθηγήτρια προσπαθούσε να του εξηγήσει την σημασία των διαδηλώσεων αυτών, αλλά ο μαθητής δεν άλλαζε γνώμη και έλεγε μπροστά στα μάτια της καθηγήτριας για την Χρυσή Αυγή. Διακήρυττε ότι οι αριστεροί έπρεπε να ψοφήσουν(εννοώντας την καθηγήτρια, η οποία δεν ακολουθούσε κάποιο κόμμα ή οργάνωση)και διαδηλώσεις έπρεπε να γίνονται μόνο με σκοπό τον διωγμό των λαθρομεταναστών. Από το θέμα της ειρηνικής διαδήλωσης μεταφερθήκαμε στον αγώνα της Χρυσής Αυγής για τους λαθρομετανάστες. Έλεγε ότι κατέστρεφαν την χώρα, ότι ήταν υπεύθυνοι για τις διαρρήξεις και τις ληστείες που διαπράττονται, ότι σε όλα τα τζαμί στην Θράκη θα έπρεπε να τοποθετηθούν δυναμίτες να ανατιναχθούν και ότι όλοι οι ξένοι να φύγουν από τη χώρα μας. 
 
''Αν πήγαινες στη Γερμανία΄η σε οποιαδήποτε άλλη χώρα θα ήθελες να έχουν τέτοια συμπεριφορά απέναντί σου;'', τόλμησε να ρωτήσει ένα παιδί από την τάξη μου
 
''Άντε γαμήσου, παλιόλούγκρα, παλιόγκέι, που έχεις στόμα και μιλάς. Έκανε η μύγα κώλο και έχεσε τον κόσμο όλο", του απάντησε.
 
Η καθηγήτρια δεν παρενέβη. Δεν τη σήκωνε το κλίμα. Με δύο ερωτήσεις και ένα παραλήρημα που μόνο ο Χίτλερ και ο Γκέμπελς θα μπορούσαν να είχαν βγάλει, το μάθημα καταστράφηκε. Η απουσιολόγος προσπάθησε να ανατρέψει το κλίμα, αναφέροντας ότι οι Πακιστανοί δεν πρέπει να βλάπτουν απαραίτητα την χώρα μας. Η ίδια η κοπέλα αγόραζε κάποιες φορές μπιχλιμπίδια και άλλα αντικείμενα από αυτούς. Ένας άλλος συμμαθητής μου πετάχτηκε και της ούρλιαζε.
 
''Να πας να κάνεις παρέα με αυτούς, παλιομαλάκω'', της πέταξε και η κοπέλα δεν είπε τίποτα. 
 
Για άλλη μια φορά το κουδούνι έσωσε την κατάσταση.
 
 
 

***

 
Μια καλοκαιρινή μέρα, αποφάσισα να κατέβω στο Κέντρο με μια παρέα. Φορούσα τα ακουστικά μου και άκουγα μουσική. Είχα μερικά τούρκικα τραγούδια στο κινητό μου. Μου άρεσε η μουσική τους και φρόντισα να τα έχω στο κινητό μου. Καθώς άκουγα, το ακουστικό αποσυνδέεται από το κινητό και ακούγεται για λίγο η μουσική που άκουγα. Ένας φίλος μου με διατάζει να το κλείσω αμέσως. Του αρνήθηκα. Με ξαναδιέταξε και του ξαναείπα όχι. Του ξεκαθάρισα πως αυτή είναι η μουσική που μου αρέσει και θα την ακούω όσο θέλω και επίτηδες δυνάμωσα την ένταση. Εκείνος μου άρπαξε το κινητό και μου διέγραψε όλα τα τραγούδια που είχα, ανεξαρτήτως γλώσσας και μου είπε ότι επειδή είμαι στην Ελλάδα, έπρεπε να ακούω μόνο ελληνικά. Έκτοτε, δεν ξαναβγήκα μαζί τους.
 
 

***

 
Ένα βράδυ, έρχονται κάτι συμμαθητές στο σπίτι μου για να δούμε όλοι μαζί μια ταινία. Καθώς μπαίνουν στο δωμάτιο μου, αντικρίζουν μια σημαία της Κύπρου. Την είχα στο δωμάτιο μου επειδή μου ήμουν υπέρ των αγώνων των Ελληνοκυπρίων για τα κατεχόμενα και λάτρευα τον Κυπριακό πολιτισμό, αλλά και την Κυπριακή διάλεκτο. Βγάζει από τη θέση της τη σημαία και με ρωτάει: ''Γιατί έχεις την Κυπριακή σημαία και όχι την Ελληνική;''. Του εξηγώ τον λόγο που την είχα στο δωμάτιό μου. Μου λέει ότι σαν Έλληνας, είμαι υποχρεωμένος να έχω στο δωμάτιο μου την Ελληνική σημαία και όχι την Κυπριακή. ''Είναι ο προσωπικός μου χώρος και τον διαμορφώνω όπως θέλω εγώ. Αν θέλω την Κυπριακή σημαία στο δωμάτιό μου, θα την έχω'', του φωνάζω. Εκείνος, ήρεμος, κρατάει τη σημαία μου, βγαίνει στο μπαλκόνι μου και την πετάει κάτω, στο πεζοδρόμιο. ''Αυτή είναι η τιμωρία που σου άξιζε''. Κατέβηκα κάτω, την πήρα και μετά την έκρυψα σ'ένα συρτάρι. 
 
Ποια τιμωρία μου; Ποια; Δεν έβλαψα καμία αρχή. Δεν σκότωσα κανέναν. Δεν πείραξα κανέναν. Είχα την Κυπριακή σημαία στον δικό μου χώρο και ένας άσχετος την πέταξε από το μπαλκόνι μου. Ήξερε όμως ότι οι δικοί μας, οι Ελληνάρες οι φασίστες με το πραξικόπημά τους, επέτρεψαν στους Τούρκους να εισβάλλουν στο νησί, να αιχμαλωτίσουν και να θανατώσουν πλήθος Ελληνικών ψυχών και να αλλάξουν τη ζωή χιλιάδων για 38 ολόκληρα χρόνια;
 
 

***

 
Στα Θρησκευτικά, μιλούσαμε για ιδιώματα, τα οποία δεν έχουν αλφάβητο. Μας ρωτάει ο καθηγητής αν ξέρουμε κανένα τέτοιο ιδίωμα. Σηκώνω το χέρι μου και μου δίνει το λόγο.
 
''Στη Φλώρινα, που είναι και το χωριό μου, έχουμε ένα σλαβικό ιδίωμα, το οποίο ομιλείται αλλά δεν γράφεται. Υπάρχουν κάποιες ομοιότητες με την λεγόμενη Σλαβομακεδονική γλώσσα'', του εξηγώ.
 
''Άντε πήγαινε στη γαμημένη Φλώρινα σου. Δεν υπάρχει κανένα σλαβικό ιδίωμα εκεί'', πετάχτηκε ο συμμαθητής μου που έκανε τον καβγά με τις διαδηλώσεις.
 
''Ξέρεις εσύ για την πατρίδα μου και δεν ξέρω εγώ;", τον ρώτησα ψύχραιμα.
 
''Τι ξέρεις, ρε μαλάκα; Μία φορά το χρόνο πας εκεί, γαμώ την Φλώρινα μου γαμώ''.
 
Σταμάτησα να συζητάω μαζί του. Ο καθηγητής των Θρησκευτικών δεν μας σταμάτησε. Αντιθέτως, πήρε και το μέρος του. 
 
''Παιδί μου, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Κανένα σλάβικο ιδίωμα. Έχει δίκιο ο συμμαθητής σου. 
Εγώ αναφερόμουν στους Πομάκους της Θράκης".
 
''Και που έβρισε την πατρίδα μου, πάλι δίκιο έχει;'', του πέταξα με οργή. 
 
''Απλώς παραφέρθηκε'', μου απάντησε και το κάλυψε. 
 
 
 

***

 
Στην Ιστορία, στο μάθημα για τον Ποντιακό Ελληνισμό, η καθηγήτρια αναφέρει για τους Έλληνες που αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν στη Ρωσία, επειδή δεν είχαν άλλοι επιλογή. Αυτοί είναι οι λεγόμενοι Ρωσοπόντιοι. Είπε να σηκώσουν τα χέρια όσοι είναι από οικογένεια Ελλήνων που μετανάστευσαν στην τότε Σοβιετική Ένωση. Τρία άτομα σήκωσαν το χέρι. Ο διπλανός μου, όμως, πετάει μια βόμβα, η οποία δεν ακούστηκε στην τάξη, αλλά ακούστηκε σε εμένα. 
 
''Γαμώ τους Ρωσοπόντιους μου, γαμώ. Καλά ήσασταν στη Γεωργία σας'', μουρμούρισε.
 
''Οι πρόγονοι μου προέρχονται από τη Γεωργία'', του λέω.
 
''Γιατί; Πόντιος είσαι;'', με ρωτάει ειρωνικά.
 
''Από την πλευρά της μάνας μου''.
 
''Α, συγγνώμη τότε''.
 
Με μια συγγνώμη δηλαδή νομίζει ότι ξεμπέρδεψε; Προτίμησα να το κρατήσω κρυφό από εκείνους  που σήκωσαν το χέρι τους. Έκανα το καλό, έκανα το κακό, πραγματικά δεν ξέρω. Έτσι ένιωσα και έτσι έπραξα τότε.
 
 

***

 
Τη νύχτα των εκλογών (θα σας γελάσω ποια από τις δύο), η Νατάσσα Μποφίλιου ανεβάζει εκείνα περιβόητα σχόλια της στο Twitter για την είσοδο της Χρυσής Αυγής στη Βουλή. Παίρνω έναν συμμαθητή μου και του τα διαβάζω. ''Α. την πουτάνα, την καριόλα'', μου είπε. Το ίδιο και για την Κανέλλη μετά την επίθεση του Κασιδιάρη. Έκτοτε, δεν αναφέρθηκα ξανά σε αυτά τα θέματα.
 
 

***

 
Δημοκρατία λέγεται αυτό; Ελευθερία του λόγου και της έκφρασης λέγεται αυτό; Σε χώρα που το πολίτευμά της είναι Δημοκρατία δε ζω; Λάθος. Αυτά που σκέφτομαι θα ταίριαζαν σε μια ουτοπική χώρα, γιατί μόνο στην Ελλάδα δεν παρατηρώ τα παραπάνω. Ένα φασιστικό κόμμα, που χαιρετάει με τον χαιρετισμό του Χίτλερ, επιβάλλει σε όλους τις παραστάσεις που θα δουν, τις συναυλίες που θα παρακολουθήσουν, τις διαδηλώσεις που θα κατεβούν, τη μουσική που θα ακούει. Είναι η χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία; Εμένα έτσι με έμαθαν, αλλά μπροστά μου δεν βλέπω τίποτα απ' όλα αυτά. 
 
Τους λαθρομετανάστες Έλληνες τους έφεραν. Θυμάστε; Πού να θυμάστε; Μόνο ό,τι σας συμφέρει θυμάστε. Τους πυρπολισμούς χωριών και πόλεων επί Γ' Ράιχ τους θυμόσαστε; Μάλλον όχι, γιατί φέρεστε σαν ναζιστές. Ένας εσάς ακούει ένα συγκρότημα που λέγεται ''Corpus Christi''. Ένας χαρακτηριστικός στίχος είναι αυτός: All hall master Satan. Δηλαδή, ακούτε τραγούδια με αντιχριστιανικό περιεχόμενο και σας πείραξε μια παράσταση που αναφέρεται σε μια πόλη ''Corpus Christi''; Τουλάχιστον, έτσι άκουσα, Το θέμα είναι ότι από την στιγμή που το Σύνταγμα κατοχυρώνει την ελευθερία έκφρασης κανείς δεν έχει το δικαίωμα να  στερήσει σε εμένα και σε όλους αυτού του είδους την ελευθερία.
 
 
 

***

 
 
Κάθε πρωί, φοβόμουν για να πάω στο σχολείο, φοβόμουν να μην πλακώσουν Χρυσαυγίτες και με σπάσουν στο ξύλο. Όχι όμως πια. Μια Γυναίκα, με το Γ κεφαλαίο και διαθέτει κάτι που κάποια άτομα αρσενικού γένους δεν έχουν, μου έμαθε ότι ο χειρότερος φόβος είναι ο φασισμός και ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε και να είμαστε ο εαυτός μας. (Σ'ευχαριστώ, Νατάσσα)
 
Έτσι, δεν φοβάμαι πια τίποτε και κανέναν. Θα λέω την γνώμη μου κι ας το πληρώσω ακριβά. Δεν μ' ενδιαφέρει. Τουλάχιστον θα γνωρίζω πως θα έχω κάποια άτομα με το μέρος μου. 
 
 
 
 
 
 
 
49

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Θα ακουστεί αιρετικό αυτό που θα πώ, αλλά θα το πω. Οι έφηβοι ανέκαθεν χρειάζονταν μία δίοδο για την υπερβολική τεστοστερόνη τουs (ιδιαίτερα οι πιο ουγκ!). Κάποτε ήταν η μίμηση του Top Gun, που είχε γεμίσει όλη η Ελλάδα υποψήφιουs πιλότουs (που θα έκαναν και καλά αερομαχίεs όλη μέρα), μετά το body building και το breakdance, σε γενικές γραμμέs επρόκειτο για ειρηνικές εφηβικέs φαντασιώσειs με μίνιμαλ επιπτώσεις (εκτόs από την βία στα γήπεδα, αλλά αυτό αφορούσε ενήλικεs, όχι έφηβουs). Το ότι σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιες εναλλακτικές και βρέθηκε η ΧΑ για να παρέξει το cool του "ξέχειλου αρσενικού" το χρεώνω ωs μέγιστη αποτυχία του συστήματοs.
Να είμαι ειλικρινής? Τα κείμενα μου φαίνονται προβοκατόρικα. Ένοιωσα ότι ο συντάκτης προσπαθεί να χειραγωγήσει και το συχαίνομαι αυτό, ακόμα και όταν τα συμπεράσματα με βρίσκουν σύμφωνο. Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ, η κατάσταση στα σχολεία είναι απαράδεκτη, σε σημείο που πρέπει οι υπόλοιποι να κάνουμε κάτι ώστε να σταματήσει η στρατολόγηση εφήβων από οποιαδήποτε πλευρά (ειδικά τις ακραίες).Παρόλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε την αλήθεια σε έγκυρες φωνές και αληθινά γεγονότα, όχι σε φωνές που προσπαθούν να κατευθύνουν το μυαλό μας.
Δεν υποτιμούμε τους νέους . Αντίθετα, τους αγαπούμε ακριβως επειδή ειναι "ανίδεοι". Αλοίμονο, ποιός εχει την ευαισθησία και την αξία της νεανικής καρδιάς..! Φούσκα το κειμενάκι σου με συγκίνησε πολύ. Μη δίνεις και τόση σημασία σε' αυτά που γράφουμε. Ειναι ψιλά γράμματα. Μαζί σας και για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για όλα τα άλλα...
Ου ..το καϋμένο το κροκοδειλάκι , το προβοκατοράκι , θρηνώντας τάχα για τα ξαναμένα Χρυσαύγουλα, μας αραδιάζει στα γρήγορα όλες τις φόλες της αριστεράς. Διεθνιστικοί αμανέδες, πακιστανοί μικροπωλητές, άντε και μιά κυπριακή σημαία για μελάνι και τέλος στριφογυριστό το σλαβομακεδονικό ιδίωμα. Κάτι δε μ' αρέσει.
Όπως προείπαν και αρκετοί άλλοι σχολιαστές, το κείμενο είναι κατά πάσα πιθανότητα ψευτικό καθώς περιέχει αρκετές ανακρίβειες και είναι επίτηδες γραμμένο από την οπτική ενός ''φοβισμένου αριστερού'' που κατά ένα περίεργο τρόπο όλοι σχεδόν οι φίλοι και γνωστοί του(όσοι τουλάχιστον παρουσιάζονται στο κείμενο) έχουν φασιστικές τάσεις και το ίδιο και οι καθηγητές που τους σιγοντάρουν! Πάντως αυτά που λέει σίγουρα έχουν μία μεγάλη δόση αλήθειας και θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι ένα μελλοντικό εφιαλτικό σενάριο.
"...Τη νύχτα των εκλογών (θα σας γελάσω ποια από τις δύο), η Νατάσσα Μποφίλιου ανεβάζει εκείνα περιβόητα σχόλια της στο Twitter για την είσοδο της Χρυσής Αυγής στη Βουλή. Παίρνω έναν συμμαθητή μου και του τα διαβάζω. ''Α. την πουτάνα, την καριόλα'', μου είπε. Το ίδιο και για την Κανέλλη μετά την επίθεση του Κασιδιάρη. Έκτοτε, δεν αναφέρθηκα ξανά σε αυτά τα θέματα...."Καλα δεν καταλαβα, τι ρολο παιζει το παλληκαρι; Τοσο χεστης ειναι; Αντι να τον βρισει και να του κοψει την καλημερα, γραφει "δεν αναφέρθηκα ξανά σε αυτά τα θέματα....";;;;;Ε τα θες και τα τραβας , αγορακι μου!!!
Δεν ξερω μπορει να γινονται αυτα σε καποια σχολεια, αλλα δεν υπαρχει περιπτωση για μενα τουλαχιστον να μιλησει μαθητης ετσι και να μη δεχτει την καταλληλη απαντηση (με ψυχραιμια και παρρησια). Αν επιμενει, υπαρχει κι αλλος δρομος που οδηγει εξω απ την ταξη ;-)!!! Οπωσδηποτε ομως δεν θα περασει το δικο του!
Από πότε τη Κύπρο τη συμβολίζουμε με τη σημαία του κυπριακού κράτους; Οποία σύγχυσις... Σύγχυσις αριστερή, με το συμπάθειο.Είναι και άλλα πράματα που η αφασική αριστερά τα δέχεται με τη σημαία τους; Δηλαδή, την Ελληνική σημαία μπορούμε τώρα να τη σηκώνουμε, χωρίς να μας βαράνε τα ΣΥΡΙΖΑΤ;Κυπριακό κράτος υπάρχει. Κυπριακός πολιτισμός δεν υπάρχει. Εκτός για τους κρατιστές.Δηλαδή, για να διώξουμε τη χρυση αυγη, πρέπει να διώξουμε και τη Κύπρο μέσα από τον Ελληνισμό; Δεν γίνεται να διώξουμε τη χρυσογαυγή, και το χρυσοΣυριζα, και να κρατήσουμε τη Κύπρο;
Αγαπητε οι Κυπριοι δεν μας χωνευουν, μας θεωρουν υπευθυνους για ορισμενα προβληματα τους. Και δεν εχουν αδικο αν αναλογιστουμε τη σταση της ελληνικης (χουντικης) κυβερνησης το '74.
Αφου υπαρχει κυπριακο κρατος, υπαρχει και κυπριακη σημαια. Και με αυτη συμβολιζεται. Πρωτη φορα το ακους αυτο; Για να λυθουν περαιτερω αποριες ειναι λευκη και στη μεση εχει δυο κλαδια ελιας που διασταυρωνονται σε πρασινο χρωμα και περικλειουν το νησι της Κυπρου σε κιτρινο . Ξαφνιαστηκες;
ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΛΕΝΕ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΧΟΛΙΑ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ Κ ΑΥΤΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΠΡΙΝ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Κ ΟΤΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ!!!!!! ΣΥΝ ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΕΧΩ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ 4 ΧΡΟΝΙΑhttp://www.lifo.gr/now/society/17825
και μένα υπερβολικό μου φαίνεται το κείμενο.. πριν 4 χρόνια τέλειωσα το σχολείο. δεν μπορεί να άλλαξε τόσο η κατάσταση.. άσε που το ποντιακό θέμα διδάσκεται στην ιστορία της 3ης λυκείου. πως είναι δυνατόν να περιγράφει ένας μαθητής της 2ας λυκείου σκηνικό από τάξη της 3ης και να δηλώνει ότι ήταν παρών??
Απλά να σου θυμίσω τα 2 περιστατικά με ξυλοδαρμό σχετικά μ'αυτό το θέμα.. Το ένα που συγκράτησα αφορούσε καθηγήτρια στο Ηράκλειο, την περίμεναν απ'έξω κ την ξυλοκόπησαν επειδή αντιτάχθηκε της Χρυσής Αυγής.. Έχουν αγριέψει τα πράγματα, καλά τα λέτε εσείς εκ του ασφαλούς
Κρίμα, κρίμα, κρίμα. Μία απ'τις λίγες ελπίδες που έχουμε είναι η παιδεία και καταλαβαίνω ότι το έργο των εκπαιδευτικών (όσων τουλάχιστον δείχνουν κάποιο ζήλο) είναι πολύ δύσκολο, αλλά είναι δυνατόν να συμβαίνουν τέτοια σκηνικά μέσα στις τάξεις, να μην μπορεί ο καθηγητής τουλάχιστον να εμποδίσει αυτό το βρισίδι και τον οχετό;Δεν ξέρω αν φταίει το ότι τέλειωσα το σχολείο πριν 8 χρόνια ή το ότι μεγάλωσα στην επαρχία, αλλά τέτοιες εικόνες δεν έχω δει ούτε κατά διάνοια μες στο σχολείο. Πολύ με στενοχώρεσε το κείμενο...
Το θλιβερό της κατάστασης είναι οτι ενώ αυτού του είδους οι τραμπουκισμοί συμβαίνουν εδώ και χρόνια στα ελληνικά σχολεία μόνο τώρα βρέθηκε κάποιος να τους αναφέρει δημόσια. Επίσης, ακόμα και τα παιδιά απο την ΚΝΕ με τα φυλλάδια έξω απ'τα σχολεία είναι τραμπούκοι, ίσως όχι με τον ίδιο τρόπο, αλλά και αυτοί προσπαθούν να περάσουν τισ δικές τους αξίες στους αδαείς αυτούς μαθητές! Και η ευθύνη ανήκει ολοκληρωτικά στους καθηγητές και στο ελληνικό σύστημα παιδείας! Διότι εδώ και χρόνια αντί οι καθηγητές να προσπαθουν να βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν ένα τρόπο σκέψης πρότιμουν να διδάσκουν απλώς τον δικό τους! Α και κάτι ακόμα : Καλοί μου καθηγητές, όταν τέτοιες συζητήσεις λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια μαθηματος γίνεται εσείς πλοηγοί της συζήτησης έτσι ώστε να μην υπάρχουν διαμάχες και μίση μετάξυ των μαθητών, κι αν δεν μπορείτε, σταματήστε την συζήτηση! Αλλά προς θεού μην απόφασίζετε εσείς ποιος εχει δίκιο και ποιος όχι!!!!
Πως αλλάξανε έτσι τα πράγματα. Εγώ όταν πήγαινα στο λύκειο (10+χρόνια πριν) , μου ζητούσανε λεφτά οι Κνίτες για να μπω στο υπο-κατάληψη σχολείο για να ψηφίζουμε αν θ'ανοίξει. Θυμάμαι αποκαλούσαν και τους γονείς ΦΑΣΙΣΤΕΣ κάτι 30χρονοι κομμουνιστές , επειδή θέλαν ν ανοιξει το σχολείο. Είχαμε και κάτι φυντάνια καθηγητές που με ύπουλο τρόπο πήγαιναν να κάνουν "προσηλυτισμό" προς το ΚΚΕ.Τώρα θαρρώ,υπάρχουν 2 στρατόπαιδα , των Χρυσαύγουλων καθηγητών,μαθητών,γονιών και οι αντίστοιχοι του κόκκινου φασισμού.Και στην μέση? Εκείνοι που αποκαλούνται εκατέρωθεν "ΦΑΣΙΣΤΕΣ" & "ΑΠΛΥΤΟΙ" , ανάλογα με ποιον θα διαφωνίζουν. Ωραία πράματα....Ψηφίζεις δηλαδή για κάτι παράνομο αλλά το προσπερνώ.
Μετά από τόσα χρόνια αριστερού φασισμού στα θρανία (αλλά και παντού), μοιραίο ήταν να έρθει κι ο δεξιός.Μετά από χρόνια επιβολής του αριστερισμού σε όλες τις τέχνες, ο Στάλιν αντικαταστάθηκε από τον Χίτλερ και άλλοι τραμπούκοι επιβάλλουν τώρα « ...τις παραστάσεις που θα δουν, τις συναυλίες που θα παρακολουθήσουν, τις διαδηλώσεις που θα κατεβούν, τη μουσική που θα ακούει.» Μολότοφ εναντίον thugs, καταλήψεις εναντίον σβησμένων itunes, πλύση εγκεφάλου στα κάγκελα έξω από το σχολείο (σαν τους έμπορους άλλων ναρκωτικών) εναντίον λεκτικής βίας και λεξιλόγιο λιμανιού εντός των τάξεων. Οι δύο δυνάμεις του σκότους παλεύουν και οι καιροί είναι τόσο δύσκολοι, ώστε μόνο όσοι είναι αρκετά τυχεροί να εγκαταλείψουν τη χώρα θα καταφέρουν να ξεφύγουν από τη λαίλαπα που θα επακολουθήσει.
Ακριβως ετσι ειναι και απορω με αυτους που προσπαθουν να παρουσιασουν την ΧΑ σαν ενα μεμονομενο φαινομενο και οχι ως αντιδραση στην Αριστερη κοσμοθεωρηση των τελευταιων 30 ετων στην Ελλαδα. Και μην μου πειτε οτι η (ακρα) Αριστερα δεν ηταν στην εξουσια στην Ελλαδα γιατι απο πλευρας κρατικοδιαιτου σοσιαλισμου συγκρινομαστε περισσοτερο με την Κουβα και την Βενεζουελα, παρα με οποιαδηποτε αλλη Ευρωπαικη χωρα.
Δε νομίζω ότι "επέβαλε" κανείς τον "αριστερισμό" στις τέχνες. Απλώς τύχαινε η μεγάλη πλειοψηφία των καλλιτεχνών και διανοούμενων να είναι αριστεροί. Τυχαίο; Και έλεος με την εξίσωση ΧΑ και ΚΚΕ! Πραγματικά, είναι ανιστόρητο και γελοίο! Αυτό το επινόημα "αριστερός φασισμός" μόνο στον εγκέφαλό σας υπάρχει.
“Απλώς τύχαινε η μεγάλη πλειοψηφία των καλλιτεχνών και διανοούμενων να είναι αριστεροί”Να σαι καλά μου ‘ φτιαξες το κέφι!Ίσως να φταίει το πιθανό νεαρό της ηλικίας σου, όπως και επίσης ότι είναι κάτι για το οποίο πολλοί λίγοι μιλάνε ανοιχτά, αλλά θα ‘ρθει ο καιρός που θα μάθεις κι εσύ ότι το σύστημα των συντεχνιών βάσει του οποίου λειτουργεί όλο το ρωμαίικο λειτουργεί και στις τέχνες. Έχεις ακούσει για κάτι που το λένε κλίκα; Αυτό. Θα το άφηνα εδώ, αφού το θέμα είναι τεράστιο και είναι προφανές ότι δεν πρόκειται να σε πείσω, αλλά είτε το πιστεύεις είτε όχι, αυτό που μ’ ενοχλεί περισσότερο στη φράση “Απλώς τύχαινε η μεγάλη πλειοψηφία των καλλιτεχνών και διανοούμενων να είναι αριστεροί” , είναι ότι αυτό που υποστηρίζει ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ (ΔΗΛΑΔΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ) ΠΡΑΚΤΙΚΩΣ ΑΔΥΝΑΤΟ! Ίσως αντί να ενισχυθεί η διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία, όπως επιθυμεί ο κ. Πολύδωρας, να προστεθεί καλύτερα το μάθημα της στατιστικής. Κι επειδή στον δικό μου προσωπικό εγκέφαλο κυριαρχούν οι λογικές αλληλουχίες, ακόμα περιμένω κάποιον – οποιονδήποτε – να μου απαντήσει ευθέως στο ερώτημα: σε τι διαφέρει το να πετάς μια μολότοφ στον άλλο με σκοπό να τον κάψεις ζωντανό με το να του επιτίθεσαι με μαχαίρι;
Τιποτα δεν τυχαινει Χαρουλα. Οσο σε μια κοινωνια χρειαζεσαι πιστοποιητικο Αριστεροφροσυνης, δεν τυχαινει, ειναι επιλογη. Και αυτο γινεται τα τελευταια 30 χρονια στην Ελλαδα. Σε πολλες περιπτωσεις, μονο ως αριστερος μπορουσες να κανεις καριερα. Οτιδηποτε αριστερο θεωρηθηκε ανθρωπινο, οτιδηποτε δεξιο φασισμος. Τυχαιο;Και τι παει να πει ελεος; Τι ειναι ανιστορητο; Οτι υπηρξε και υπαρχει αριστερος φασισμος; Ποσοι ανθρωποι πρεπει δηλαδη να πεθανουν στα γκουλαγκ για να το παραδεχτεις; Η το οτι το ΚΚΕ αμφισβητει ευθεως το δημοκρατικο μας πολιτευμα και θελει να ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ την υποτιθεμενη λαικη κυριαρχια; Πως δεν ειναι φασισμος να θελεις να επιβαλλεις την αποψη σου με το ζορι στον αλλον, σε παρακαλω εξηγησε μου.
Χαρούλα μάλλον πρέπει να διαβάσεις την ιστορία κομμουνιστικών χωρών επί Χόντζα , Τσαουσέσκου , Ανατολικής Γερμανίας και Β.Κορέας οπου έστειλε και επιστολή συμπαράστασης το ΚΚΕ. ΚΙ αν βρεις διαφορές να τις αναφέρεις.
Κατ’ αρχήν για να συνεννοούμαστε πρέπει να διαχωρίσουμε βασικές έννοιες. Άλλο δεξιός άλλο ακροδεξιός ή ναζί. Άλλο αριστερός ή σοσιαλιστής ή κομμουνιστής άλλο ακροαριστερός ή απλώς αναρχομπαχαλάκιας. Υπήρξαν δεξιοί καλλιτέχνες. Το θέμα είναι τι εννοούμε δεξιοί; Χουντικοί; Ναζιστές; Χρυσαυγίτες; Κατά τη γνωμη μου είναι προφανές γιατί ΔΕΝ υπήρξαν τέτοιοι καλλιτέχνες (ή τέλος πάντων δεν έγιναν γνωστοί), γιατί για να έχεις τέτοιες απόψεις σημαίνει ότι δεν σέβεσαι την ανθρώπινη αξία, δεν ανέχεσαι τη διαφορετικότητα, δεν έχεις ανοιχτό πνεύμα, επομένως αποκλείεται εξ ορισμού να διαθέτεις την ευαισθησία που απαιτεί ένα καλλιτεχνικό πνεύμα. Αν μιλάμε για «φιλελεύθερους αστούς» όπως έχει δηλώσει ο Χατζηδάκις, σαφώς και υπήρξαν και δεν τους απέκλεισε καμία κλίκα. Και ο Ελύτης απ’ ό,τι ξέρω δεξιός ήταν. Δεν ήταν όμως ΟΥΓΚ ή στυγνοί εγκληματίες όπως οι χρυσαυγίτες. Απ’ ό,τι ξέρω κανένα κόμμα αριστερό, σοσιαλιστικό, κομμουνιστικό κτλ δεν έχει υιοθετήσει επισήμως τέτοιες βίαιες πρακτικές (μολότοφ κλπ) σε αντίθεση με τη Χ.Α. που το ξύλο είναι επίσημη θέση και πολιτική της. Επίσης απ’ ό,τι ξέρω όσοι προκαλούν επεισόδια είναι ανεξάρτητοι και δεν καλύπτονται από κανένα κόμμα. Κι εγώ θυμάμαι να ενοχλούμαι από την πίεση των κνιτών συμφοιτητών μου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ένιωσα την ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ που προσπαθεί να επιβάλει το νεοναζιστικό κόμμα της Χρυσής Αυγής. Όταν μιλάτε για «επιβολή» σε τι ακριβώς αναφέρεστε; Στην επίμονη συζήτηση; Στην ψυχολογική πίεση να αγοράσεις Ριζοσπάστη; Στο πρήξιμο στο τηλέφωνο για να πας να ψηφίσεις; Γιατί στην περίπτωση της ΧΑ, με την «επιβολή», εγώ εννοώ την πραγματικά ΒΙΑΙΗ επιβολή, με ξύλο, με όπλα, με μαχαιρώματα, με απειλές κατά της ζωής όποιου τυχαίνει να έχει αντίθετη άποψη. Συγκρίνονται αυτά τα δύο; Ειλικρινά απαντήστε μου! Αυτού του είδους η βίαιη επιβολή είναι που ξεχωρίζει το φασισμό. Η αριστερή ιδεολογία, ακόμα και η κομμουνιστική, δεν είναι φασιστική, με την έννοια ότι περιμένει ο ίδιος ο λαός να αποφασίσει και να επιλέξει αυτό το καθεστώς. Δεν το επιβάλλει με κανένα τρόπο. Απλώς προσπαθεί να πείσει, όπως κάθε κόμμα που σέβεται τον εαυτό του, ότι αυτή η ιδεολογία είναι η σωστή, στο πλαίσιο πολιτισμένων συζητήσεων. Μη μου λέτε για μολότοφ και Μαρφίν από τη στιγμή που κανείς δεν τα έχει υιοθετήσει επισήμως. Δεν συμφωνώ με το ΚΚΕ ούτε θα έμπαινα σε διαφορετική περίπτωση στη διαδικασία να το υπερασπιστώ, αλλά πρέπει να παραδεχτείτε ότι αυτή η εξίσωσή του με τη ΧΑ είναι πολύ επικίνδυνη, αφού στο μυαλό των –ανεγκέφαλων- ψηφοφόρων της, μεταφράζεται ως «έλα μωρέ, είχαμε τόσα χρονια τους ακροαριστερούς, τωρα θα έχουμε και τους ακροδεξιούς». Δεν είναι έτσι όμως. Μιλάμε για εγκληματική, νεοναζιστική οργάνωση.Όσο για το ανιστόρητο, εννοώ την αδιαμφισβήτητη συμβολή των αριστερών στην απελευθέρωση την ώρα που οι «παρεξηγημένοι» δεξιοί συνεργάζονταν με τους Γερμανούς, στον αγώνα κατά της χούντας την ώρα που οι «παρεξηγημένοι» δεξιοί επικροτούσαν και στους αγώνες για πάρα πολλά πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα, τα οποία οι δεξιοί σταθερά επιδιώκουν να ελαχιστοποιούν, λόγω ιδεολογίας (και δεν το κρίνω). Κανείς δε λέει ότι είναι άγιοι οι αριστεροί και ότι δεν έγιναν επίσης εγκλήματα την εποχή του εμφυλίου π.χ. αλλά σημασία έχει η συνολική εντύπωση. Και η σημερινή αριστερά δεν έχει πραγματικά καμία σχέση με το έκτρωμα της Χρυσής Αυγής. Εν μέρει τα λέει και ο Frenzy στην επόμενη σελίδα:«όχι προφανώς έτσι όπως το θέτεις.εννοώ ότι στα 30 προηγούμενα χρόνια που σε θέματα προπαγάνδας και στρατολόγησης σε σχολεία και πανεπιστήμια είχε τα σκήπτρα η ΚΝΕ και τα παρακλάδια της, είναι αλήθεια ότι δεν είχαμε μαχαιριές και πραγματικά βίαια περιστατικά καθημερινά όπως τώρα με τους νεοναζί που πραγματικά στάζουν μίσος. Οι Κνίτες και γενικά οι αναρχοαριστεροί ήταν κομματάκι πιο διαλλακτικοί εδώ που τα λέμε, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Η Χρυσή Αυγή είναι εγληματική οργάνωση τελεία και παύλα. Οι αναρχοαριστεροί δε γίνανε ποτέ τόσο επικίνδυνοι και όσο και να διαφωνώ με τις πρακτικές τους και τα χαώδη ιστορικά κενά που έχουν στην κοσμοθεώρησή τους, δεν παύουν να διατηρούν αρκετές από τις ανθρωπιστικές αξίες τους στην πράξη. Οι μαύροι είνα απλά ζώα, ηλίθιοι, αμόρφωτοι και επικίνδυνοι πραγματικά...»
@Δελφικέ Χρησμέ, την ξέρω την ιστορία που αναφέρεις (οκ, έστω με ελλείψεις, αλλά καταλαβαίνω τι θες να πεις). Με μια διαφορά όμως. Εκεί οι σχετικές κυβερνήσεις ήταν -έστω αρχικά- εκλεγμένες από το λαό. Ο ίδιος ο λαός επέλεξε το κομμουνιστικό καθεστώς. Το ότι το ΚΚΕ αυτό το καθεστώς ονειρεύεται και επιθυμεί, είναι δικό του θέμα. Όποιος συμφωνεί το ψηφίζει. Αλλά αν θυμάμαι καλά, στην Ελλάδα το ΚΚΕ δεν είναι κυβέρνηση ούτε έχει προσπαθήσει να επιβάλει κομμουνισμό με τα όπλα. Επομένως η σύγκρισή του τι θα ήθελε να κάνει εάν και όποτε ερχόταν στην εξουσία (με τη θέληση του λαού) με το τι πράγματι κάνει ΗΔΗ η Χ.Α. που επίσης δεν είναι στην εξουσία αποτελεί λογικό άλμα. Εάν κάποιος από τους δύο γίνει κυβέρνηση, με δημοκρατικές διαδικασίες, θα έχει τη νομιμοποίηση του λαού να εφαρμόσει τις πρακτικές του. Προς το παρόν όμως δεν την έχει κανείς από τους δύο, με μια διαφορά: ο ένας από τους δύο τις εφαρμόζει ήδη σε μετανάστες, ηθοποιούς με διαφορετική άποψη, αλλοδαπά νήπια κτλ. Το ΚΚΕ δεν έχει εφαρμόσει καμία σταλινική πρακτική. (τουλάχιστον σε μας τους υπολοίπους. Στα μέλη του δεν ξέρω, αλλά το να είναι μέλη του είναι επιλογή τους.) Πιστεύω καταλαβαίνεις τι εννοώ, μην το κουράζουμε άλλο.
Χαρουλα, η δεν ξερεις, η δεν θυμάσαι καλά, στην Ελλάδα το ΚΚΕ έχει προσπαθήσει να επιβάλει τον κομμουνισμό με τα όπλα. Ακριβως αυτο εκανε στον Εμφυλιο και ευτυχως δεν τα καταφερανε!
@Δελφικέ Χρησμέ, την ξέρω την ιστορία που αναφέρεις (οκ, έστω με ελλείψεις, αλλά καταλαβαίνω τι θες να πεις). Με μια διαφορά όμως. Εκεί οι σχετικές κυβερνήσεις ήταν -έστω αρχικά- εκλεγμένες από το λαό. Ο ίδιος ο λαός επέλεξε το κομμουνιστικό καθεστώς. Το ότι το ΚΚΕ αυτό το καθεστώς ονειρεύεται και επιθυμεί, είναι δικό του θέμα. Όποιος συμφωνεί το ψηφίζει. Αλλά αν θυμάμαι καλά, στην Ελλάδα το ΚΚΕ δεν είναι κυβέρνηση ούτε έχει προσπαθήσει να επιβάλει κομμουνισμό με τα όπλα. Επομένως η σύγκρισή του τι θα ήθελε να κάνει εάν και όποτε ερχόταν στην εξουσία (με τη θέληση του λαού) με το τι πράγματι κάνει ΗΔΗ η Χ.Α. που επίσης δεν είναι στην εξουσία αποτελεί λογικό άλμα. Εάν κάποιος από τους δύο γίνει κυβέρνηση, με δημοκρατικές διαδικασίες, θα έχει τη νομιμοποίηση του λαού να εφαρμόσει τις πρακτικές του. Προς το παρόν όμως δεν την έχει κανείς από τους δύο, με μια διαφορά: ο ένας από τους δύο τις εφαρμόζει ήδη σε μετανάστες, ηθοποιούς με διαφορετική άποψη, αλλοδαπά νήπια κτλ. Το ΚΚΕ δεν έχει εφαρμόσει καμία σταλινική πρακτική. (τουλάχιστον σε μας τους υπολοίπους. Στα μέλη του δεν ξέρω, αλλά το να είναι μέλη του είναι επιλογή τους.) Πιστεύω καταλαβαίνεις τι εννοώ, μην το κουράζουμε άλλο.
@ alienellin Το αίτιο διαφέρει. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε κάποιον που εγωιστικά, σαν να μην έχει μεγαλώσει ποτέ αντιτίθεται σε όποιον του πάει κόντρα. Στην δεύτερη έχουμε κάποιον που συνειδητά έχει αποφασίσει πως κάποιες κοινωνικές ομάδες δεν τον αντιπροσωπεύουν οπότε καλό είναι να σκοτωθούν (μαύροι, πακιστανοί, ομοφυλόφιλοι)!! Αντιδημοκρατικό το ένα, αντιδημοκρατικό και το άλλο. Παρ’ όλα αυτά η στοχευμένη βία πάντα φοβίζει τους ανθρώπους περισσότερο γιατί ποτέ δεν ξέρουμε ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος.
Ποιος σου επεβαλε να πας να παρακολουθησεις με το ζορι παρασταση η συναυλια και ποιος σου απαγορευσε να πας σε μια καλλιτεχνικη εκδηλωση εδω και σαραντα τοσα χρονια (απο το 74 και μετα);;;Εχεις να αναφερεις εστω και ΜΙΑ περιπτωση;
Κατ αρχην οι περισσοτεροι αξιολογοι διανοουμενοι και καλλιτεχνες ειναι αριστεροι (οχι ΚΚΕ η σταλινικοι, γιατι καποιοι ηλιθιοι πιστευουν οτι αριστερος=ΚΚΕ και μονο). Αυτο δεν ειναι καθολου τυχαιο γιατι η πλειοψηφια των αριστερων διανοουμενων και καλλιτεχνων ειναι πολυ πιο μορφωμενοι και καλλιεργημενοι σε σχεση με τους συντηρητικους ομοιους τους. Ειναι αναποφευκτο λοιπον, τα εργα τους να ειναι περισσοτερα και ποιοτικοτερα.Το γιατι επικρατησαν και ειχαν επιτυχια αυτα τα εργα τα τελευταια 40 χρονια στην Ελλαδα οφειλεται στο οτι ειχαμε δημοκρατια και ελευθερια του λογου, αρα γιαυτο εγιναν γνωστα. Αυτο ειναι κατι που δεν θα γινοταν αν ειχαμε δικτατορικο καθεστως, γιατι ως γνωστον τα καθεστωτα αυτα ειναι αντιθετα προς την ελευθερια του λογου και της σκεψης επειδη δεν θελουν να επικρατησουν αποψεις διαφορετικες απο αυτες που επιβαλλουν οι ιδιοι οι δικτατορες.Τα γραφω αρκετα απλοποιημενα ωστε να μπορουν να τα καταλαβουν και αρκετοι κρετινοι που πιστευουν οτι για ολα φταινε... οι αριστεροι, οι μαυροι, οι πρασινοι και οι πουα με ριγες και που επαναλαμβανουν μονοτονα σαν υπνωτισμενοι οτι μια δικτατορια μας χρειαζεται!
Μάλιστα. Δεν πρόκειται για απλό innumeracy, επομένως: μας λέτε ότι το ‘στοιχείο’ (δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερη λέξη) της καλλιτεχνίας και της διανόησης έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανιστεί σε αυτούς που τοποθετούνται ιδεολογικά προς τα αριστερά. (Οπότε ας το επεκτείνουμε: της εξυπνάδας, της ευστροφίας, της μνημονικότητας, της αντίληψης του χωρόχρονου, της αντίληψης των χρωμάτων, της συνθετικής ικανότητας, της αφαιρετικής ικανότητας, της ικανότητας να κατανοείς μηχανολογία, της ικανότητας να είσαι καλός ταβλαδόρος, της ικανότητας να φτιάχνεις ένα καλό σουφλέ, και πάει λέγοντας.)Μά’ιστα. Δε λέω, είναι κι αυτό μια πιθανότητα αλλά, όπως ισχύει και για όλες τις ΒΑΘΙΑ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ θεωρίες, εξαιρετικά μικρή.
Αυτό που φοβάμαι πιο πολύ είναι πως όλα αυτά τα παιδιά που τάσσονται υπέρ της μισσαλοδοξίας το κάνουν ελλείψει γνώσεων κι επειδή για κάποιον αδιανόητο λόγο το θεωρούν cool να συμμερίζονται τις "απόψεις" των χρυσαυγιτών. Επομένως θα έπρεπε πρώτα οι γονείς κι εν συνεχεία οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές να βάλουν τα θεμέλια για να αποκτήσουν τα παιδιά κριτική σκέψη.Θέλω να ελπίζω πως δε θα βιώσουμε το γνωστό "ένας λαός που ξεχνά την ιστορία του είναι αναγκασμένος να την ξαναζήσει"...
Μα ήδη το βιώνουμε αυτό. Η παντελής έλλειψη γνώσης ιστορίας μας έφερε εδώ που είμαστε, σε όλα τα επίπεδα, κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικα... και θα επαναλαμβάνεται μέχρι να βάλουμε μυαλό
Kαλά έτσι μιλάνε τώρα μέσα στις τάξεις? Eμείς που δεν είμαστε και προϊστορικοί (33 είμαι) ούτε που είχαμε διανοηθεί ποτέ να βρίσουμε μπροστά σε καθηγητές μας. Στην ουσία του θέματος: Η κατάσταση, δυστυχώς, είναι πολύ κοντά στο να χαρακτηριστεί ανεξέλεγκτη....
Και οι καθηγητές σε όλο αυτό αμέτοχοι, ενώ θα έπρεπε να είναι εκεί ν δώσουν τα σωστά πρότυπα στα παιδιά... Δεν το χωράει το μυαλό μου ότι παιδιά 16 η 17 χρόνων μπορεί να νιώθουν αυτό το ανεξήγητο μίσος για τους συνανθρώπους τους χωρίς να έχει σημασία αν αυτοί είναι ασπροι μαύροι μπλε η φουξια ... Ολοι είμαστε άνθρωποι!
Να γιατί χρειάζεται η διδασκαλία της φιλοσοφίας στο σχολείο. Με ουσιαστικό τρόπο, όχι όπως γίνεται τώρα. Οι καθηγητές πρέπει να εστιάσουν ειδικά στα παιδιά που υποστηρίζουν την ΧΑ και να τα "δελεάσουν" (ακόμα και με πονηριά/διπλωματία) σε διάλογο με επιχειρήματα χωρίς φωνές. Ίσως δουν σιγά, σιγά την ψευδαίσθηση τους. Υπάρχει ελπίδα ακόμα γιατί είναι νέα παιδιά, αλλά οι καθηγητές ΠΡΕΠΕΙ να δράσουν και ΟΧΙ να κουνάνε αμήχανα το κεφάλι..
βέβαια αυτό χρειάζεται ουσιαστική γνώση φιλοσοφίας καθώς και εξάσκηση και ικανότητα ανάπτυξης και διαχείρισης διαλόγου, πράγματα τα οποία φοβάμαι ότι δεν διαθέτουν - στην πλειοψηφία τους έστω - οι καθηγητές στα γυμνάσια και λύκεια.θα χαρώ πολύ εάν κάνω λάθος.
Αγαπητέ Zaphod Beeblebrox,η φιλοσοφία είναι όντως εξαιρετικά χρήσιμη και λυτρωτική πολλές φορές, αλλά θέλει "εκπαιδευμένα" μυαλά, έτοιμα να την αφομοιώσουν και να "δουν" μέσα από αυτή. Για αυτό που λες θα έπρεπε να υπάρχει το αυτονόητο στα σχολεία: παιδοψυχολόγος και συγκεκριμένα με ειδίκευση στην εφηβική ψυχολογία, να μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τα παιδιά, να διαβλέπει το πρόβλημα εκεί που υπάρχει: ακραίες συμπεριφορές, βία (δες το ακατάσχετο bullying που ζουν αρκετά εξ αυτών από συμμαθητές τους), θέματα με τη σεξουαλικότητά τους (είναι συντριπτικά τα ποσοστά των εφήβων με σεξουαλικώς μεταδιδόμενα στην Ελλάδα, από την ηλικία των 12, 13!!) και ό,τι άλλο μπορεί να χρειαστεί ένα παιδί που βάλλεται από τον φόβο, την οργή και που μέσα σ' όλα πρέπει και το ίδιο να ανακαλύψει τον δρόμο του...