Κοινόχρηστα ποδήλατα από τον Δεκέμβριο στην Αθήνα

Κοινόχρηστα ποδήλατα από τον Δεκέμβριο στην Αθήνα Facebook Twitter
21

Οι σταθμοί όπου ο καθένας θα μπορεί να δανείζεται ένα ποδήλατο θα δημιουργηθούν σε πολυσύχναστα σημεία της πρωτεύουσας, σε πλατείες, σταθμούς του μετρό, αρχαιολογικούς χώρους κ.ά. Όπως γράφουν τα Νέα, το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων θα διαθέτει συνολικά 1.000 ποδήλατα. Στις 4 Δεκεμβρίου θα γίνει η επιλογή της αναδόχου εταιρείας για την εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος.

Η χωροθέτηση του των σταθμών είχε εγκριθεί ήδη από τον περασμένο Ιούλιο από το δημοτικό συμβούλιο και προβλέπει συνολικά 70 σημεία.

Στις πόλεις του εξωτερικού που έχει εφαρμοστεί το σχέδιο κάθε δημότης και επισκέπτης με μια ολιγόλεπτη εγγραφή του στο Δήμο λαμβάνει ένα είδος ταυτότητας την οποία χρησιμοποιεί για να "νοικιάζει" δωρεάν τα ποδήλατα από τα διάφορα σημεία της πόλης. Όταν τελειώνει με τη χρήση τους μπορεί να τα αφήσει στο πλησιέστερο σημείο.

21

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

14 σχόλια
Πολύ μου άρεσε έτσι όπως το διάβασα.Αλλά,όπως για το κάθε τι σ΄αυτό τον κόσμο,χρειάζεται παιδεία.Ακόμα και το ποδήλατο.Να ξέρεις να το κυκλοφορείς σύμφωνα με κάποιους κανόνες.Αλλά και οι άλλοι-πεζοί και οδηγοί-να ξέρουν να το σέβονται.Και ναι,οι ποδηλατόδρομοι πρέπει να προϋπάρχουν,διαφορετικά,τα ποδήλατα θα μπλέκονται στα πόδια και στις ρόδες των άλλων,πράγμα ασύμφορο και για τους ποδηλάτες και για τους υπόλοιπους.Ενώ αν ο καθένας έχει εξ αρχής τον χώρο του θα είναι καλύτερα(φτάνει να σέβεται ο ένας τον χώρο του άλλου.Να μην παρκάρουν οι εποχούμενοι πάνω στους ποδηλατόδρομους,οι πεζοί να μην απαιτούν την αποκλειστική χρήση τους και οι ποδηλάτες να σέβονται τα πεζοδρόμια και το δρόμο)Ωραίες πρωτοβουλίες που στο εξωτερικό -οπου η παιδεία για σεβασμό στα δικαιώματα του άλλου είναι δεδομένη-κάνουν την ζωή των πολιτών ωραιότερη και ευκολότερη.Εδώ,όσα ποδήλατα κιαν διατεθούν,όσο δωρεάν wi-fi και αν δοθεί, η ζωή μας θα εξακολουθήσει να έχει τις δυσκολίες που όλοι γνωρίζουμε.Όπως είπώθηκε και σε κάποια από τις υπέροχες ελληνικές μας ταινίες" ... εδώ εμείς έχουμε τη μια δραχμή και μας λείπουν άλλες 99 για να κάνουμε ένα κατοστάρικο".Μας λείπουν τα βασικά,κύριοι και κυρίες.Μας λείπουν τα βασικά:Σεβασμός στον πολίτη,κράτος πρόνοιας,αλλά και παιδεία σωστού πολίτη.Ωραίες πρωτοβουλίες αλλά δυστυχώς γίνονται παρορμητικά,-ψηφοθηρικά είναι η σωστή λέξη,λυπάμαι που το λέω.
Αφιερωμένο στους σύντροφους ποδηλάτες...http://www.youtube.com/watch?v=WZlKe9PIPEEΤι σημασία έχει αν έχει κατέβει μπάρα στο ρεύμα κυκλοφορία σου? Τι σημασία έχει αν αναβοσβύνουν κόκκινα φώτα? Οι κάνονες του ΚΟΚ είναι μονο για τους μπυροκοιλιες-καπνιστες-κάφρους όδηγους, όχι για τους hipster ποδηλάτες...
Σαφώς και είναι καλό να υπάρχουν περισσότερα ποδήλατα στην πόλη και λιγότερα αυτοκίνητα. Το απογοητευτικό είναι ότι πάρα πολλοί ποδηλάτες υιοθετούν την ανεύθυνη συμπεριφορά των οδηγών πηγαίνοντας αντίθετα σε μονόδρομους, παραβιάζοντας σηματοδότες ή κινούμενοι άλλοτε σαν πεζοί και άλλοτε σαν τροχοφόρα, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια τους και την ασφάλεια άλλων.
Το ότι πάμε με ποδήλατο δεν σημαίνει ότι πάμε βόλτα. Πολλοί το χρησιμοποιούμε και για τις δουλειές μας. Αυτό μπορεί να το καταλάβουν ορισμένοι που κορνάρουν μανιασμένα και μετά σπινιάρουν με τα διακόσια για να φτάσουν μέχρι... το φανάρι; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ = ΚΑΛΟ! Να πήξει ο τόπος στο ποδήλατο μπας και σταματήσει ο Ελληνας να μετράει τη "μαγκιά" του σε κυβικά εκατοστά.
Έχω όλη την καλή διάθεση να ελπίσω ότι θα πάει καλά το project, κάτι όμως μου λέει ότι δε θα στεφθεί με επιτυχία... Τον πρώτο καιρό οι μισοί (ποδηλάτες, φυσιολάτρες, οικολόγοι) θα το υποδεχτούν μετά βαΐων και κλάδων και οι άλλοι μισοί (Ελληνάρες οδηγοί που κοιτάζουν την πάρτη τους και χέστηκαν για το περιβάλλον) θα σιχτιρίζουν γιατί μπαίνουν κι άλλα ποδήλατα στην κυκλοφορία και "τι δουλειά έχουν αυτοί στους ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ δρόμους".Το μέτρο δε θα φτουρήσει κατ' εμέ γιατί προϋποθέτει να ακολουθούμε κανόνες και όλοι ξέρουμε πόσο καλοί είμαστε ως λαός στο να τους αγνοούμε παντελώς. Δεν έχουμε παιδεία αναφορικά με την οδήγηση κανενός οχήματος, ο κάθε ένας (οδηγοί αλλά και πεζοί) πιστεύει ότι έχει ο ίδιος προτεραιότητα.Για να μην πω ότι μερικές μέρες/βδομάδες/μήνες τα ποδήλατα θα εξαφανιστούν από τους αετονύχηδες. Μακάρι να βγω ψεύτρα, μακάρι...
Εντάξει φίλες και φίλοι,ποδηλατόδρομοι δεν υπάρχουν και θα ήταν καλύτερα να ήταν. Ωστόσο, χωρίς να χω ιδέα, πιστεύω πως και στο εξωτερικό πρώτα άρχισε ο κόσμος να κινείται με το ποδήλατο και μετά έγιναν οι ποδηλατόδρομοι.Η κίνηση αυτή είναι θετική. Όσο αυξάνονται οι άνθρωποι που κινούνται με ποδήλατο τόσο πιο βέβαιο γίνεται το ότι θα κατασκευαστούν ωραίοι ποδηλατόδρομοι.
Εχεις απόλυτο δίκιο. Αλλά στο εξωτερικό προσπαθούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις "μεγαλουπόλεων" και να τις συμβιβάσουν με τις συνήθειες των κατοίκων. Εμείς, δεν ανακαλύπτουμε το τροχό. Μπορούμε να αποκτήσουμε την απαραίτητη γνώση και να αποφύγουμε προβλήματα στο μέλλον απλά μαθαίνοντας από αυτούς. Με βάση τις εμπειρίες μας, νομίζω ότι ο φόβος ότι αυτά τα ποδήλατα θα πάνε στράφι είναι δικαιολογημένος.
Πολύ καλή κίνηση αν και έχουν ξεχάσει κάτι βασικό. Δεν έχουμε ποδηλατόδρομους. Στην μέση του δρόμου θα πηγαίνουμε; Η στα κατεστραμμένα πεζοδρόμια με δέντρα στη μέση;
Δεν ξέρω, το καλοκαίρι στις διακοπές μας υπήρχαν στην Βόνιτσα τέτοια ποδήλατα, που δεν ήταν πολύ εύκολο να κλαπούν, καθώς ασφαλίζουν και απαιτείται κωδικός για την αποδεσμευση κλπ. Όμως αυτό που με λύπη μου είδα είναι ότι είχαν κλαπεί οι σέλες σε πολλά και ότι άλλο μπορούσε να αφαιρεθεί:(
Ισως είναι νέο μέτρο εξαφάνισης της ανεργίας, χάνοντας τους άνεργους πάνω σε ποδήλατα, αφού δεν υπαρχουν ποδηλατόδρομοι στο αγαπητό μας κεντρο:
Οκ με τα ποδήλατα. Εκείνοι οι ποδηλατόδρομοι που τους σχεδίαζε η Μπιρμπίλη το 2009 και θα ηταν ετοιμοι σε 2 χρονια τι έγιναν? Ο Δημος Αθηναίων ειναι η μοναδικη πόλη στην Ευρώπη χωρίς ουτε ένα μέτρο ποδηλατόδρομου!!!Βέβαια τώρα που εξαφανίστηκε και η δημοτική αστυνομία, τα παρκαρισμενα αυτοκίνητα εχουν εισβάλει παντού. Τα κολωνάκια ξηλώνονται με γοργό ρυθμό και μαζι με τα σκουπίδια που υπάρχουν παντου, η Αθήνα ξαναγυρίζει στις μέρες της τριτοκοσμικής μεσανατολιτικης πόλης....και εις ανώτερα!
Δεν είμαστε εκπαιδευμένοι οι Έλληνες στο ποδήλατο. Οδηγάμε ένα αμάξι και περιμένουμε πανικόβλητοι πότε θα μας πεταχτεί το μηχανάκι με τον ντελιβερά που πάει στάνταρ ανάποδα, πότε θα φρενάρει ο ταξιτζής μπροστά μας που μας έχει πάει καρότσι για κάνα δεκάλεπτο σε άδειο δρόμο μπας και γράψει το ταξίμετρο κάνα ευρώ παραπάνω, πότε θα μας προσπεράσει η νταλίκα στην εθνική για να περάσει στην αριστερή λωρίδα (!).... έχετε την εντύπωση οτι αντέχει ο Έλληνας οδηγός ΚΑΙ τους άσχετους με τα ποδήλατα που νομίζουν οτι τα φανάρια είναι για όλους εκτός από αυτούς; Οι ποδηλάτες δεν υπακούν ούτε στα κόκκινα των πεζών ούτε στα κόκκινα των αυτοκινήτων, περνούν όπου θέλουν (το έχω δει να συμβαίνει). Σε μια Ελλάδα με τόσα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, νομίζετε οτι θα αντέξουμε να τρακάρουμε ΚΑΙ με ποδήλατα; Με γεράκους που δε βλέπουν την τύφλα τους και δεκάχρονα που έχουν τη μουσική στα αυτιά και δεν καταλαβαίνουν τίποτα;
σχολιαζει ο αλλος τις μπυροκοιλιες,κατι εντελως ασχετο με το περιβαλλον και την οδηγηση και σχολιαζει και το δικαιωμα ολων να ειναι στο δρομο....δικαιωμα σημαινει και υποχρεωση να σεβεσαι τα δικαιωματα και των αλλων.οταν δεν μπορεις να δεις ή εχεις τερμα τη μουσικη και παρ ολα αυτα κυκλοφορεις ειτε με οχημα ειτε πεζος αδιαφορωντας για τους νομους χανεις το δικαιωμα σου γιατι αποτελεις απειλη για τη διατηρηση της ασφαλειας και της ταξης.κανεις δεν ειπε "κλειστε τα παιδια και τους τυφλους στο σπιτι",αλλα πρεπει και κεινοι να υπακουν στο ιδιο συστημα με τους υπολοιπους ανεξαρτητα απο το αν ειναι πεζοι ή οχι,ωστε να επικρατει ταξη.οσο για το οτι ηρθε καιρος να εκπολιτιστει και ο τελευταιος καφρος της ευρωπης,αν κρινουμε απο τη γλωσσα που χρησιμοποιεις,δεν θα πρεπε να μιλας καν για πολιτισμο.επειτα οι καφροι συνηθως ειναι πολυ συμπαθητικα παιδια,εγω τους παω,αν δεν σου αρεσουν να πας να μεινεις στη γειτονια των αγιων ή στη γειτονια εκεινων που αυτοθεωρουνται ως τελευταιοι καφροι της ευρωπης,θετοντας τον εαυτο τους χαμηλοτερα.επιπλεον απο ποτε τα αυτοκινητα μπλοκαρουν τα μεσα μαζικης μεταφορας?αν υπηρχαν μεσα της προκοπης δεν θα προτιμουσε κανεις αυτοκινητο,ισως αυτο θα πρεπε να σου λεει κατι,αλλα ισως εισαι πολυ αποσχολημενος με τους δηθεν ριπους των αυτοκινητων και τις μπυροκοιλιες των οδηγων στα διπλανα οχηματα.παρακολουθεις τις κοιλιες του κοσμου εσυ οταν εισαι στο δρομο?και απο ποτε πρεπει καποιος να ειναι υπολογος σε σενα για το αν γουσταρει να γουρουνιαζει ολη μερα?λογαριασμο θα σου δωσει?και τελος.....για ονομα του Θεου,απο ποτε τα δωρεαν ποδηλατα σημαινουν πολιτισμικοποιηση?ειναι αλλος ενας τροπος να σε οδηγησουν να πιστευεις οτι βλαπτεις το περιβαλλον μονο και μονο για να μην διαμαρτηρυθεις αυριο που θα σου βαλουν εξτρα φορους ή περισσοτερα μεσα ελεγχου ωστε να διασφαλιστει η καθαριοτητα και αγνοτητα του περιβαλλοντος(ενω ηδη εχουμε εξτρα φορους).ωραιες οι ευαισθησιες αλλα μην παθαινουμε και παρακρουση.ας ειμαστε ρεαλιστες...
Πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι... Τέλεια τακτική. Αντί να φτιάξει το κράτος ποδηλατοδρόμους και πάρκινγκ, να εκπαιδεύσει τους οδηγούς, να βρει τρόπους για να ελευθερωθεί λίγο το κέντρο, η λύση που προτείνετε είναι να κόψουμε... το αυτοκίνητο. Το επιχείρημα του τσουβαλιάσματος (όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτων είναι κάφροι, πετάνε τσιγάρα από τα παράθυρα, παρκάρουν παράνομα κλπ) χρησιμοποιείται πάντα για χάρη εντυπωσιασμού και επίκλησης στο συναίσθημα. Ευτυχώς ή δυστυχώς όμως οι νόμοι φτιάχνονται χωρίς συναισθηματικές επιρροές.