Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ

Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter
18

Το ιστορικό κτίριο του εργοστασίου ΚΕΡΑΝΗΣ στην οδό Αθηνών 39, στον Πειραιά (το οποίο θα στεγάσει σύντομα τα Δικαστήρια Πειραιά), στέγαζε από το 1933 τις εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας του Γεώργιου Α. Κεράνη, μέχρι τις 31 Ιουλίου του 2007, όπου έκλεισε οριστικά.

 

Η ιστορία ξεκινά το 1926 όπου ο Γεώργιος Α. Κεράνης, σε ηλικία 23 ετών, ιδρύει τη δική του εταιρεία η οποία έχει καταχωρηθεί στη μνήμη των παλαιότερων γενεών, με τα λαϊκά τσιγάρα «Έθνος εξαιρετικά» αλλά και με το πρώτο ελληνικό blend τσιγάρο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα, το «Παλλάς». Αριστοκρατικό τσιγάρο, αφού πάντα ήταν ακριβότερο από τα άλλα.

 

Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter

 

Με άρωμα μιας άλλης εποχής, τα χαρμάνια της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗΣ θα εκτοξεύσουν τις πωλήσεις στα ύψη, κατακτώντας σημαντικές παγκόσμιες διακρίσεις. Στην περίοδο της μεγάλης ακμής, το εργοστάσιο απασχολούσε 2.500 εργάτες. Το 1939 εισέρχεται δυναμικά στο Χρηματιστήριο, όπου και παρέμεινε για παραπάνω από 60 χρόνια.

Ο Γεώργιος Α. Κεράνης έφυγε από τη ζωή νωρίς, το 1948 σε ηλικία 45 ετών, έχοντας δημιουργήσει πολύ μεγάλο κοινωνικό έργο, προσφέροντας υλικά και ηθικά στην ανάπτυξη και την πρόοδο αυτού του τόπου. Το μερίδιό του, στην επιχείρηση, πέρασε στα χέρια της γυναίκας του, της Ευγενίας Κεράνη, η οποία λίγα χρόνια αργότερα παντρεύτηκε τον συνιδρυτή της βιομηχανίας, Σοφοκλή Φλέγγα και απόκτησε μαζί του μία κόρη, την Μαρίνα.

Στις αρχές της δεκαετίας του '60 η Γ.Α. ΚΕΡΑΝΗΣ Α.Ε. επεκτείνει τους εργοστασιακούς της χώρους κατά 28.736 τ.μ. με δυνατότητα παραγωγής 3,5 εκατομμύρια τσιγάρα ανά βάρδια και γίνεται η πρώτη σε μέγεθος εταιρεία του κλάδου και μαζί με τη δεύτερη (την Παπαστράτος, που ανήκει σήμερα στη Ρhilip Μorris) κατείχαν το 69,6% της συνολικής κατανάλωσης.

Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter

 

Το 1974 η αγορά αλλάζει.

Η καπνοβιομηχανία αποφασίζει να δραστηριοποιηθεί και στα διεθνή σήματα υπογράφοντας συμβόλαιο για την παραγωγή του «KENT» στην Ελλάδα και στη συνέχεια του «PALL MALL». Η εποχή που το «Εθνος» ήταν το must λαϊκό τσιγάρο είχε παρέλθει.

Το 1998 η εταιρεία «Κεράνης Συμμετοχών Α.Ε.Β.Ε.» πωλήθηκε. Η Μαρίνα Φλέγγα και ο σύζυγός της Μανόλης Κυπριανίδης αποχώρησαν, αφήνοντας τον έλεγχο σε μία χρηματιστηριακή εταιρεία η οποία με την κατάρρευση του Χρηματιστηρίου θα κλείσει παρασύροντας μαζί της, στο κενό και την καπνοβιομηχανία του Γεωργίου Α. Κεράνη.

Από το 2005 μέχρι και το 2007, που ήρθε και το οριστικό τέλος, δεν είχε πληρωθεί κανένας από τους εργαζόμενους. Σήμερα, οι τελευταίοι 145 απλήρωτοι εργάτες περιμένουν την εκποίηση του ιστορικού ακινήτου, στον Πειραιά, για να πληρωθούν.

 

Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


Μέσα στο ιστορικό κτίριο της καπνοβιομηχανίας ΚΕΡΑΝΗ Facebook Twitter


 

Φωτογραφία
18

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

17 σχόλια
Περνάω κάθε μέρα από εκεί πηγαίνοντας στη δουλειά,και κάθε φορά ένιωθα μία περίεργη αίσθηση και είχα μία απορία για το πως θα είναι στο εσωτερικό του μετά από τόσα χρόνια εγκατάλειψης...σήμερα μου λύθηκε αυτή η απορία,αλλά σίγουρα η περίεργη αίσθηση θα είναι πιο έντονη...είναι λίγο ανατριχιαστικό......
Η απουσια της ανθρώπινης ύπαρξης,οι εικόνες εγκατάλειψης των κτιριακών εγκαταστασεων κ το γεγονος ότι κάποια πράγματα έχουν μείνει ανέγγιχτα στο χρόνο (ταμπέλες,εικόνες,ντοσιέ,τσιγάρα,ακομα κ τα ρούχα εργασίας στις κρεμάστρες) αφηνει μια περίεργη αισθηση ,η αίσθηση που θα μου άφηνε ένα νεκρό τοπίο που κάποτε έκρυβε πολύ ζωή μέσα του.
''Ο Γεώργιος Α. Κεράνης έφυγε από τη ζωή νωρίς, το 1948 σε ηλικία 45 ετών, έχοντας δημιουργήσει πολύ μεγάλο κοινωνικό έργο, προσφέροντας υλικά και ηθικά στην ανάπτυξη και την πρόοδο αυτού του τόπου.'' Το ''μεγάλο κοινωνικό έργο'' που λέτε πόσο μπορεί να αντισταθμίσει το γεγονός πως έκανε μπίζνα - περιουσία από ένα προϊόν που σπέρνει τον καρκίνο?