Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου: «Στο Μεσαίωνα ολοταχώς»

Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου: «Στο Μεσαίωνα ολοταχώς» Facebook Twitter
Φίλιππος Λοίζος
18

Με ανακοίνωση της, με αφορμή την καταδίκη του διαχειριστή της σελίδας «Γέροντας Παστίτσιος» η Ελληνική Ενωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) κάνει λόγο για «θεσμική και ιδεολογική οπισθοδρόμηση που δεν φαίνεται να έχει τέλος». Παράλληλα αναφέρεται ότι με τις αποφάσεις αυτές επιστρέφουμε στο «Μεσαίωνα ολοταχώς» ενώ σημειώνεται ότι η καταδίκη του Φίλιππου Λοΐζου αποκτά εμβληματικό εκτόπισμα, καθώς είναι η πρώτη, μετά από δεκαετίες, αναβίωση της διάταξης που ποινικοποιεί την καθύβριση θρησκεύματος. Η καταδίκη αυτή εγγράφεται, όπως τονίζεται, «στην πρόσφατη σειρά φαινομένων παλινόρθωσης των πιο σκοτεινών σελίδων της ιστορίας των δικαιωμάτων στην Ελλάδα».


Υπογραμμίζεται επίσης ότι «η σημερινή απόφαση δείχνει ότι η ελευθερία του λόγου, θεμελιώδης πυλώνας της κοινωνικής συμβίωσης σε ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου, τελεί υπό αμφισβήτηση όχι μόνο από τους καταστατικούς εχθρούς της δημοκρατίας αλλά από τους πολιτειακά εντεταλμένους προστάτες της».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Στο μεσαίωνα ολοταχώς

»Παρά τη χαμηλή της θέση στις επικοινωνιακές προτεραιότητες της συγκυρίας, η σημερινή καταδίκη του δημιουργού της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης "Γέρων Παστίτσιος" αποκτά εμβληματικό εκτόπισμα. Η πρώτη, μετά από δεκαετίες, αναβίωση της διάταξης που ποινικοποιεί την "καθύβριση θρησκεύματος" εγγράφεται στην πρόσφατη σειρά φαινομένων παλινόρθωσης των πιο σκοτεινών σελίδων της ιστορίας των δικαιωμάτων στην Ελλάδα.

»Ενώ τα στελέχη της Χρυσής Αυγής οδεύουν με βαρύτατες κατηγορίες στη φυλακή, οι κινητοποιήσεις και οι συμμαχίες της ήδη πιάνουν τόπο καθώς οι ιδεολογικές της επιλογές έχουν διαχυθεί σε θεσμούς που υποτίθεται ότι υπάρχουν για να προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Θυμίζουμε πως η αστυνομική κινητοποίηση που οδήγησε στη σύλληψη του δημιουργού της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησε από επερώτηση του προφυλακισθέντα ως υπαρχηγού της εγκληματικής οργάνωσης το Σεπτέμβριο 2013.
 
»Έχοντας αγωνιστεί σε ανύποπτο χρόνο για την ελευθερία του λόγου και της τέχνης καθώς και για τον απεγκλωβισμό του κράτους και του δικαίου από το βραχνά της θεοκρατίας, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου διακατέχεται όχι πια από απλή ανησυχία, αλλά δυστυχώς από βεβαιότητα για μια θεσμική και ιδεολογική οπισθοδρόμηση που δεν φαίνεται να έχει τέλος.
 
Ας αναλογιστούν τις συνέπειες της αδράνειάς τους όσοι νόμιζαν πως οι παρωχημένοι νόμοι δεν χρειάζεται να καταργηθούν αφού δήθεν έχουν απενεργοποιηθεί στην πράξη.  Ας αναλογιστούν τις συνέπειες της αφέλειάς τους όσοι εμπιστεύονται στη διακριτική εξουσία της ελληνικής δικαιοσύνης, ως έχει, αποκλειστικές αρμοδιότητες για την ανάταξη της πολιτείας και την προκοπή της κοινωνίας.
 
»Η σημερινή απόφαση δείχνει ότι η ελευθερία του λόγου, θεμελιώδης πυλώνας της κοινωνικής συμβίωσης σε ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου, τελεί υπό αμφισβήτηση όχι μόνο από τους καταστατικούς εχθρούς της δημοκρατίας αλλά από τους πολιτειακά εντεταλμένους προστάτες της».


Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη (ΕΕΔΑΠ) είναι η παλαιότερη Μη Κυβερνητική Οργάνωση προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που υπάρχει στην Ελλάδα. Η Ένωση ιδρύθηκε αρχικά το 1936, με πρόεδρο τον Αλέξανδρο Σβώλο και διαλύθηκε από την δικτατορία της 4ης Αυγούστου. Επανιδρύθηκε το 1953.

18

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Αν εσύ, Μαρούλι, οι εισαγγελείς, οι παπάδες, οι χρυσαυγίτες και οι θρησκόληπτοι πιστεύετε ότι αποτελείτε κάποια ομάδα που θα ορίσει ποιά σχόλια και ποιά αστεία είναι ορθά και επιτρεπτά και ποιά όχι, να μας εξηγήσετε πώς προκύπτει η αυθεντία σας. Όσο για το τσουβάλιασμα: ο υπαρχηγός μιας πολιτικής μαυροντυμένης εγκληματικής συμμορίας πήγε στον εισαγγελέα μαζί με έναν υπαρχηγό θρησκευτικής μαυροντυμένης εγκληματικής συμμορίας και κατέθεσαν μήνυση στον Λοϊζο - όσο τα ποίμνια (μαντρωμένα πρόβατα) και των δύο συμμοριών επικροτούσαν. Μόνοι τους τσουβαλιάστηκαν λοιπόν (όσο για την "εκπροσώπηση" του ελληνικού λαού, άστο καλύτερα, έχουμε και Σ/Κ μπροστά μας...)
Αν δεν επιθυμείς να κρίνεσαι από τη δικαστική εξουσία και δε θέλεις να διέπεται η ζωή σου από νομοθετικό πλαίσιο ή θεωρείς ότι θα αυτοπροσδιορίζεις εσύ ποιούς νόμους θα σέβεσαι και ποιούς όχι (για το σεβασμό στα πιστεύω του άλλου δεν κάνω πια συζήτηση, γιατί προφανώς δεν υπάρχει ως έννοια μέσα στο μυαλό σου) μάλλον θα πρέπει να ζήσεις μακριά από την οργανωμένη κοινωνία. Το ότι τσουβαλιάζεις εμένα, τους εισαγγελείς, τους παπάδες και τους θρησκόληπτους με αναγκάζει να μη συνεχίσω περαιτέρω αυτή την ανταλλαγή σχολίων. Απέχει έτη φωτός η δική μου σκέψη από τη δική σου. Καλό Σ/Κ να έχεις.
τυφλή υπακοή δεν εκχωρώ σε καμμία εξουσία είτε επί ουρανού είτε επί γης. Όσον αφορά τα περί οργανωμένης κοινωνίας (σοβαρά, ε; οργανωμένη είναι η ελληνική κοινωνία και όλοι άλλοι βελανιδοφάγοι...) μια χαρά ζω μεσα σε αυτήν με αγώνα, αναζητήσεις και αμφισβήτηση... Όι ανέραστοι humorless φανατίλες poy θεωρούν ότι κατέχουν την μία και μοναδική αλήθεια να μάς κάνουνε την χάρη να πάνε να καλογερέψουν και να μάς αφήσουν ήσυχους!
Έχει καταντήσει αηδία αυτή η ιδέα περί σεβασμού άνευ όρων που μοιάζει να προέρχεται από εγχείριδιο καλών τρόπων οικοτροφείου.Για πολλοστή φορά καταλάβετε κάποιοι ότι τα πιστεύω δεν έχουν δικαίωμα σεβασμού. Και ο ρατσισμός είναι πιστεύω. Έχεις κάθε δικαίωμα να είσαι ρατσιστής, δεν έχεις δικαίωμα να σου κάνουν και υποκλίσεις όταν το εκφράζεις. Αν κάποιος ταυτίζει τα πιστεύω του με την υπόστασή του ως άτομο, τότε δεν έχει κατανοήσει πλήρως την συμμετοχή του σε δημοκρατική κοινωνία. Η απαίτηση για σεβασμό σε ιδέες ισούται με την απαγόρευση των αντίθετων ιδεών, κι αυτό είναι η ουσία του φασισμού. Τόσο απλά.
Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα ΔικαιώματαΆρθρο 2 «Κάθε άνθρωπος δικαιούται να επικαλείται όλα τα δικαιώματα και όλες τις ελευθερίες που προκηρύσσει η παρούσα Διακήρυξη, χωρίς καμία απολύτως διάκριση, ειδικότερα ως προς τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τις θρησκείες….» Άρθρο 18«Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας. Στο δικαίωμα αυτό περιλαμβάνεται… και η ελευθερία να εκδηλώνει κανείς τη θρησκεία του ή τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις…»Άρθρο 19«Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης, που σημαίνει το δικαίωμα να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του…»Προφανώς, κάποιοι θεωρούν ότι το να σατιρίζεις τις θρησκευτικές πεποιθήσεις κάποιου (π.χ. το γεγονός, ότι κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν στο λόγο του γέροντα Παϊσίου) εμπίπτει στην ελευθερία που προστατεύει το άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης και ότι το δικαίωμα αυτό χρήζει μεγαλύτερης προστασίας από το άρθρο 2 και το άρθρο 18 της ίδιας Διακήρυξης. Προσωπική μου άποψη είναι ότι κάποτε θα πρέπει να αποφασίσουμε τι ακριβώς θέλουμε και τι θεωρούμε θεμελιώδες σαν κοινωνία. Όχι μόνο σε επίπεδο ποινικοποίησης και αντιμετώπισης από πλευράς νόμου. Σαν άνθρωποι. Με ενοχλεί αφάνταστα να προσβάλει κάποιος την προσωπικότητα, την τιμή και τα πιστεύω κάποιου άλλου, εφόσον αυτός ο άλλος δεν καταπατά δικαιώματα τρίτων. Είτε προσβάλλω κάποιον επειδή είναι ταξιτζής και αυτό στο μυαλό μου ισοδυναμεί με κλέφτη, είτε προσβάλλω κάποιον επειδή είναι Δημόσιος υπάλληλος και αυτό για μένα ισοδυναμεί με βίσμα, είτε προσβάλλω κάποιον επειδή είναι μουσουλμάνος και για μένα ισοδυναμεί με τρομοκράτη, είτε προσβάλλω κάποιον επειδή είναι Χριστιανός και για μένα ισοδυναμεί με άτομο μειωμένης αντίληψης, ΠΡΟΦΑΝΩΣ καταπατώ θεμελιώδη δικαιώματα αυτών των ανθρώπων και δε βλέπω να διαφέρω σε τίποτα με εκείνους που φοράνε μαύρα μπλουζάκια και ξυρίζουν τα κεφάλια τους. Ο φασίστας που κουβαλάω μέσα μου είναι το ίδιο επικίνδυνος. Ο μανδύας, δε, της σάτιρας έχει καταντήσει πια φερετζές. Κατά δεύτερον, να ρωτήσω κάτι άλλο: η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) έχει προβεί σε καμιά ενέργεια της προκοπής για τους 15.000 πολίτες (Έλληνες, ομογενείς του εξωτερικού και αλλοδαπούς)-φυσικά πρόσωπα, οι οποίοι με το PSI υπέστησαν αναγκαστική απαλλοτρίωση της περιουσίας τους, ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ από το Ελληνικό Δημόσιο, την ώρα που χαρίστηκαν δισεκατομμύρια χρεών σε γεωργικούς συνεταιρισμούς και αγροτοσυνδικαλιστές των εκλογικών περιφερειών μελών της παρούσας Κυβέρνησης? Τι ακριβώς έχει κάνει η ΕΕΔΑ για την προστασία του θεμελιώδους δικαιώματος στην περιουσία όλων αυτών των ανθρώπων? Άρθρο 17 παρ. 2 «Κανείς δεν μπορεί να στερηθεί αυθαίρετα την ιδιοκτησία του».
ακόμη κι αν μπουκάρουν στα σπίτια μας και μάς κλείσουν σε ψυχιατρεία δεν θα σταματήσουμε να το λέμε : ο Παϊσιος δεν είναι εκπρόσωποςκαμμίας θρησκείας, δεν είναι άγιος, δεν είναι αυθεντία σε τίποτε και ο ΛοΊζος σατίριζε την εμμονή αμόρφωτων ή/ και απατεώνων να τον μετατρε΄ψουν σε μάρτυρα. Με την ίδια λογική να απαγορέψουμε το βιντεάκι που δείχνει τον δήθεν καλόγερο που συμμετείχε στο "κάτι Ψήνεται" του Alpha και τραγουδούσε το "Αν είναι να κολαστώ θέλω μόνο μαζί σου" στο ραβανί που σιρόπιαζε. http://youtu.be/zUXE0ordEkAόλα τα υπόλοιπα περί ΕΕΔΑ και ληστείας του ελληνικού λαού είναι πέταμα μπάλας στην εξέδρα, σε λίγο θα ξεφυτρώσουν και οι ελληνοφρενείς να μας τα πρήξουν με την Αγια Σοφιά...
Προφανώς συμπέρανες ότι είμαι άτομο θρησκόληπτο και οπαδός των Παϊσιοπιστών. Δεν έχω καμία σχέση με Παϊσιους και Παστίτσιους, και δεν ανήκω στους νοσταλγούς της Πόλης και της Αγιάς Σοφιάς, για αυτό θα σε παρακαλέσω να μην τσουβαλιάζεις με βάση τα όποια συμπεράσματα σου. Θεωρώ θεμελιώδες να σέβομαι τα πιστεύω του διπλανού μου. Τόσο απλά. Δε μου αρέσει να κοροιδεύω αυτό με το οποίο διαφωνώ ή δε μου κάνει. Με την ίδια λογική δε συμφωνώ με τις κυρίες που διέκοψαν λειτουργία στη Γερμανία (δε με ενδιαφέρει αν ήταν επίσημου δόγματος η λειτουργία ή αίρεσης ή ομάδας ή παρέας) και διαμαρτυρήθηκαν γυμνόστηθες. Εσύ αν θέλεις πάρε ντέφι και βγες να κοροϊδεύεις όποιον δε συμφωνεί μαζί σου πολιτικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά και φιλοσοφικά. Αυτό που υποστήριξα είναι ότι υπάρχουν γραπτοί κανόνες και θα πρέπει να εφαρμόζονται σε όλες τις περιπτώσεις. Μπορώ να συζητάω με τους φίλους μου ή την οικογένεια μου και να γελάω, όπως λες, με τον κύριο που βγήκε στο "Κάτι ψήνεται" ή μπορεί να κοροϊδεύω τους θρησκόληπτους ή τους αιρετικούς με τα αμπέχωνα και οποιονδήποτε δεν ταιριάζει στα δικά μου γούστα. Όταν αυτό γίνεται δημόσια και μπορεί να καταγραφεί και να αποδειχθεί, έχω υπόψη μου ότι είναι τελείως διαφορετικό και μπορεί να βρεθώ αντιμέτωπη με το νόμο. Αν ο εν λόγω κύριος ή εσύ και πολλοί άλλοι πιστεύετε ότι αποτελείτε κάποια ελίτ που θα θέσει ποιά σχόλια και ποιά αστεία είναι ορθά και επιτρεπτά και ποιά όχι, να μας εξηγήσετε πώς προκύπτει η αυθεντία σας.
MiluΕτοιμαζομουν να απαντησω στα "επιχειρηματα" σου, αλλα βλεποντας αυτο το οι γκει αντιγραφουν τους στρειτ, δεν αξιζει τον κοπο. Απλως προαπαθεις να υπερασπιστεις τυφλά τον σκοταδισμο που ευνοει ορισμενους κυκλους στην Ελλαδα, που τρεμουν μηπως γινουμε πραγματικα ευρωπαιοι και χασουν τη μάσα και το παιχνιδι. ΥΓ μετα τους παραεκκλησιαστικους η εκκλησια σου εβγαλε ανακοινωση ταυτιζομενη με τη ΧΑ και μαλιστα εκανε και μηνυση για το χυτηριο.Η γνωμη που απειλει πολιτες απαγορευεται στην ευρωπη. Η ΧΑ ειναι ναζιστες δολοφονοι, αν η εκκλησια δικαιολογειται να την υποστηριζει εχουμε και εμεις δικαιωμα να απαλλαγουμε απ την πιο βρωμικη εταιρια που γνωρισε ποτε η Ελλαδα....αμην!!!
Μόνο κάτι ναούς και κάτι αγάλματα σπάσαμε,κάτι φιλοσοφικές σχολές κλείσαμε,στο όνομα της θρησκείας...μικροπράγματα.Για τους υπόλοιπους πολέμους ,που δεν είχαν θρησκευτικό μανδύα,ας το αφήσουμε...
Ντάξει μωρέ, μόνο κάτι ψιλοεκρήξεις έχουμε αμα δεν γουστάρουμε θεατρικές παραστάσεις όπως στο Χυτήριο, κάνουμε και κανένα κήρυγμα με πολιτικές αναφορές απο τους άμβωνες για να μην βαρεθεί ο κόσμος με τα ίδια και τα ίδια, μας ανεβαίνει και η πίεση όταν οι gay ζητούν να παντρευτούν, άμα δεν έχεις παντρευτεί με θρησκευτικό μπορεί ο παπάς να μην σου βαφτίσει το παιδί, λέγαμε και καμία μπούρδα υπερ της Χρυσής Αυγής για να περνάει η ώρα,όχι σίγουρα δεν τον λές "πόλεμο". Ζούμε μέσα σε έναν "Ειρηνικό Μεσαίωνα"
Εκρήξεις θυμού είχε και ο Ιησούς αλλά ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω.Στο Χυτήριο ήταν παραεκκλησιαστικοί.Οι πολιτικές αναφορές από κληρικούς δεν γίνονται εντός της βουλής αλλά στην εκκλησία και έχουν και αυτοί δικαίωμα να λένε τη γνώμη τους ακόμα. Οι gay θέλουν να αντιγράψουν τους straight; Σχετικά με τη βάφτιση ό,τι θέλει κάνει ο καθένας. Η Χρυσή Αυγή έχει περίπου 10% στις δημοσκοπήσεις,οπότε γιατί οι παπάδες να μην είναι κατά ένα μέρος; Αυτό το μεσαιωνίζειν που λες υπάρχει λίγο πολύ παντού αλλά ίσως αλλού το κάνουν πιο λεπτεπίλεπτα.
και πως περιμενεις να μη συντηρουνται αυτες οι συμπεριφορες Βαγγελη, οταν ο πρωθυπουργος μας λεει οτι ακουει μηνυματα απ'το Θεο η οταν η ελληνικη δικαιοσυνη
Ο εφησυχασμός σου είναι η πύλη της Κολάσεως. Στο άλλο θέμα, με την καθαυτό είδηση διάβασα ότι στις μουσουλμανικές χώρες αποκεφαλίζουν τον "βλάσφημο" και παίζουν μπάλα με το κεφάλι του. Ποιός σου είπε ότι εγώ θέλω οι μουσουλμάνοι να κάνουν οτιδήποτε άλλο, από το να μην τρώνε χοιρινό; Οι παραδόσεις πρέπει να υποταχθούν στα ανθρώπινα δικαιωματα.
αναφέρεσαι στην φίλη και σύμμαχο χώρα Σαουδική Αραβία ή στο φανατισμένο και σατανικό Αφγανιστάν; καλό είναι πάντως που συντάσσεσαι με την άποψη ότι μπροστά στα ανθρώπινα δικαιώματα πρέπει να στείλουμε στον αγύριστο τις παραδόσεις και τις ιδεοληψίες περί "επίλεκτου λαού του θεού"
Δεν ειμαι σιγουρος για το ποιους νομιζεις οτι εκπροσωπεις/υπερασπιζεσαι οταν χρησιμοποιεις το πρωτο πληθυντικο αλλα αυταπατασαι.Λαθος κανεις κ στη συλλογιστικη που εκφραζεις,το να καταδειχνεις καποιον χειρωτερο απο σενα δε σε κανει λιγοτερο κακο.Επισης αυτα που λες -ιστορικα- ειναι τελειως ανυποστατα,αν διαβασεις λιγο βυζαντινη ιστορια θα το δεις.Αυτα τα λιγα ενω εισαι κ εκτος θεματος.