ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

O κρυφός ρατσισμός των Ελλήνων

O κρυφός ρατσισμός των Ελλήνων Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Dreyk the Pirate
34

«Η βάρκα μας αναποδογύρισε... Προσπαθήσαμε ν' ανέβουμε στο πλοίο του Λιμενικού, αλλά εκείνοι μας χτυπούσαν με πόδια, χέρια ή τα κοντάκια των όπλων για να ξαναπέσουμε στο νερό»... Αρχικά ακουγόταν σαν φλασμπάκ από την καταστροφή της Σμύρνης το '22. Κοντά σ' εκείνα τα νερά συνέβη κιόλας. Ήταν, όμως, απόλυτα σύγχρονη. Δώδεκα νεκροί, τρεις γυναίκες, εννέα παιδάκια. Οι πιο αδύναμοι είναι που την πληρώνουν. Μόνο που τώρα οι πρόσφυγες ήταν ξεριζωμένοι Ανατολίτες κι εκείνοι που σπρώχνανε τους απελπισμένους ναυαγούς πίσω στη θάλασσα όχι κάποιοι «απάνθρωπα» ουδέτεροι σύμμαχοι αλλά εμείς, οι Έλληνες, που μέχρι στον Ξένιο Δία στολή ανθρωποδιώκτη φορέσαμε.

Οι μαρτυρίες για την πρόσφατη τραγωδία στο Φαρμακονήσι δεν χωράνε, λέει, στον ανθρώπινο νου. «Δεν είναι δυνατόν, κάτι άλλο θα έγινε... εντάξει, μπορεί να τους φοβέρισαν λίγο, δεν μπορώ όμως να φανταστώ πως θα άφηναν γυναικόπαιδα να πνιγούν» επέμενε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη, κατά τα άλλα, γνωστή μου. Μιλήσανε κι άλλοι για «υπερβολές», ακόμα και για «δασκαλεμένα ψέματα» των διασωθέντων προσφύγων. Οι οποίοι, προφανώς, περάσανε από χίλια κύματα για να φτάσουν ως εδώ απλώς και μόνο για να δυσφημήσουν την υπερηφάνως προεδρεύουσα χώρα της Ε.Ε.

Όμως αποτελεί κοινό πια τόπο ότι το ήθος και οι πρακτικές των σωμάτων ασφαλείας μας θυμίζουν συχνά-πυκνά αυταρχικά καθεστώτα τριτοκοσμικών μπανανιών. Κι αν αυτό ισχύει για τους «γηγενείς», πόσο μάλλον για τους «επήλυδες». Χιλιάδες περιστατικά κακοποίησης, διακρίσεων, ακόμα και δολοφονίες μεταναστών, «παράνομων» και μη, έχουν καταγραφεί την τελευταία εικοσαετία στην ελληνική επικράτεια. Πολιτικοί, ιερωμένοι, δημοσιογράφοι ξεσυνερίζονται σε εκφορά ρατσιστικού λόγου κι ακόμα συζητάμε πόσο πιο «δημοκρατικός» θα έπρεπε να είναι ο νέος αντιρατσιστικός νόμος, ώστε να προστατεύει και τους... ρατσιστές. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μάς καλούσε παλιότερα εμάς, τους Άριους Έλληνες, να ανακαταλάβουμε τις πόλεις μας από τους μετανάστες! Και είναι παντελώς αδιάφορο πόσο «μεταφορικά» το εννοούσε, όπως ισχυρίστηκε: φαντάσου να το λέγανε αυτό οι Αμερικανοί για την Αστόρια, οι Αυστραλοί για τη Μελβούρνη και οι Γερμανοί για το Μόναχο ή το Βερολίνο!

Διακηρύξεις και πρακτικές σαν αυτές μπορεί να ανησυχούν σφόδρα διεθνείς οργανισμούς και οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων –δεν προλαβαίνουμε να μαζεύουμε καταγγελίες και καταδίκες–, απολαμβάνουν όμως την ανοχή, αν όχι την ενθάρρυνση μεγάλου κομματιού της κοινωνίας. Στην Ελλάδα της κρίσης, περισσότερο ακόμα από πριν, αποδιοπομπαίος τράγος συνεχίζει να είναι ο ξένος, ο αλλόφυλος. Που μας παίρνει «τσαμπουκά» τα μεροκάματα, περιορίζει τον ζωτικό μας χώρο, απομυζά τους φόρους μας, χαλάει το DNA, το γούστο, τον αέρα που αναπνέουμε, απειλεί το βιός, το αίμα, την τιμή, την οικογένεια, τη θρησκεία, το έθνος ολάκερο. «Ξεχνάμε» φυσικά πόσο συνέβαλαν στο ελληνικό όνειρο που προηγήθηκε της διάψευσής του ή ότι χάρη, εν πολλοίς, στο μεταναστευτικό εργατικό δυναμικό λειτουργούν ακόμα κάποια πράγματα σε αυτήν τη χώρα...

Δεν είναι μόνο το 7-10% που εξακολουθούν δημοσκοπικά να συγκεντρώνουν ακόμα και μετά απ' όσα ακολούθησαν τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα οι ναζί Μαφιόζοι που παριστάνουν τον πολιτικό σχηματισμό. Αποτελεί δα κοινό μυστικό ότι το ποσοστό όσων συμμερίζονται λίγο-πολύ τις ξενοφαγικές της απόψεις θα σχημάτιζε άνετα όχι απλώς ένα τρίτο σε δύναμη κόμμα, όπως η Χ.Α., αλλά μέχρι κυβέρνηση! Τι τα θες; Μέχρι κι η συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώθηκε το Σάββατο το μεσημέρι στο Σύνταγμα για ένα τόσο σοβαρό συμβάν μάζεψε με το ζόρι χίλια άτομα. Δεν θιγόταν, βλέπεις, κάποιο «κεκτημένο», δεν υπήρχε κάποιος μεγαλοπρεπής νεκρός.

«Πώς γίνεται να χαθούν ζωές σε πλοίο υπό ρυμούλκηση;» ρωτούσε επίμονα ο ΟΗΕ την κυβέρνηση του successstory, ενώ ο Επίτροπος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης την καλούσε να σταματήσει την παράνομη πρακτική των μαζικών επαναπροωθήσεων. Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αράδιασε κάτι αρλούμπες περί υπαιτιότητας των ίδιων των επιβατών της μοιραίας βάρκας (!) κι απόπειρας δημιουργίας τεχνητού πολιτικού ζητήματος (ναι, αυτό τον μάρανε). Ο κύριος υπουργός εξακολουθεί να είναι στη θέση του, φυσικά, όπως και ο αρχηγός του Λιμενικού. Μήτε είμαστε Κουτόφραγκοι να κηρύξουμε εθνικό πένθος, όπως έκαναν οι γείτονές μας Ιταλοί με τους 270 πνιγμένους μετανάστες του ναυαγίου της Λαμπεντούζα πέρσι τον Οκτώβριο, παρότι ούτε κι εκεί τους χαρίζονται. Εδώ, βέβαια, δεν επρόκειτο καν για ναυάγιο αλλά για έγκλημα: το μοιραίο σκάφος αναποδογύρισε ενόσω οι λιμενικοί το «επαναπροωθούσαν» πίσω στα τουρκικά χωρικά ύδατα. Με τη «συνδρομή» μας ή όχι, πάντως, εκατοντάδες μετανάστες χάνονται κάθε χρόνο στα πελάγη της σιωπής και στα «μακρά τείχη» του Έβρου. «Θεέ μου, πόσο μπλε ξοδεύεις για να μη βλέπουμε το κόκκινο», θα έγραφε σήμερα ο ποιητής...

Αλλά και για όσους τα καταφέρνουν τελικά, οι καταπατήσεις στοιχειωδών δικαιωμάτων, η εργατική εκμετάλλευση, τα βασανιστήρια και οι άθλιες συνθήκες σε τμήματα και χώρους κράτησης, οι ρατσιστικές επιθέσεις –ακόμα κι από μαθητές γυμνασίου– σε καταστήματα, σπίτια, καταυλισμούς, χώρους λατρείας αλλά κι απλούς διαβάτες, έτσι, στον σωρό, οι τραυματισμοί, οι δολοφονίες ακόμα αποκαλύπτουν μια Ελλάδα εφιαλτική, πολύ μακριά από αυτήν του συλλογικού φαντασιακού που και οι ίδιοι, πιθανόν, μοιράζονται. Συνήθη θύματα είναι μάλιστα οι πιο σκουρόχρωμοι, καθότι ελόγου μας, ως γνωστόν, είμαστε άπαντες ξανθομπούμπουρες. Έχω ταξιδέψει πολύ, μα πουθενά δεν είδα τόσα φοβισμένα βλέμματα μεταναστών όσα τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα. «Ναι, αλλά κι εκείνοι εγκληματούν» λέει. Μα, φυσικά υπάρχουν κι οι «κακοί» – μήπως εδώ ζούμε μόνο άγγελοι; Και πότε ακριβώς νομοθετήσαμε τη συλλογική ευθύνη;

Ύστερα από χρόνια άσκησης μιας αλλοπρόσαλλης, υστερόβουλης, εκδικητικής σχεδόν πολιτικής, η Πολιτεία εδέησε πέρσι τον Οκτώβρη να θέσει σε συζήτηση έναν νέο, πιο εκσυγχρονισμένο μεταναστευτικό κώδικα, που επιταχύνει μεν τις διαδικασίες για έκδοση άδειας διαμονής και τις παρατείνει χρονικά, ειδικά για τη λεγόμενη δεύτερη γενιά. Υπάρχουν όμως εξόφθαλμα κενά: η ελληνική ιθαγένεια παραμένει ακριβοθώρητη (τρομάρα της), ακόμα και για όσους γεννήθηκαν εδώ. Ο κώδικας επιμένει στο αναχρονιστικό, φασίζον «δίκαιο του αίματος», ενώ δεν διαφαίνεται πρόβλεψη επαναφοράς στη νομιμότητα όσων αδυνατούν, λόγω κρίσης, ν' ανανεώσουν τα χαρτιά τους: «Τον Δεκέμβριο του '09 υπήρχαν 600.000 καταγεγραμμένοι, νόμιμοι μετανάστες. Σήμερα εμφανίζονται μειωμένοι κατά μερικές δεκάδες χιλιάδες, και όχι λόγω αποδημίας, ενώ αυξήθηκαν σημαντικά όσοι παραμένουν σε καθεστώς εκκρεμότητας και ανασφάλειας» αναφέρει χαρακτηριστικά η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Αντίθετα –οποία ειρωνεία–, ο νέος κώδικας επιφυλάσσει ειδική εύνοια στους... επενδυτές μετανάστες. Επιταχύνονται επίσης, μαθαίνουμε, οι διαδικασίες χορήγησης ασύλου όπου είμαστε «πάτος» πανευρωπαϊκά – από τις 20.000 αιτήσεις σε μια δεκαετία, ζήτημα να εγκρίθηκαν οι 500! Κι ας υποδέχονταν έξω κάποτε με ανοικτές αγκάλες τους πρόσφυγες της δικής μας χούντας.

«Ωραία και τι προτείνεις, ρε φίλε, να τους αφήσουμε όλους μέσα; Μήπως τους θες και σπίτι σου;» ακούω ήδη. Θα συμφωνήσω ότι οι μετανάστες που μας έρχονται είναι πάρα πολλοί, ότι είναι πρακτικά αδύνατο να τους υποδεχτούμε όλους, δίχως να δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα, ακόμα και με τις ιδανικότερες προϋποθέσεις – κι ας είμαι καταρχήν αλλεργικός με σύνορα και φράκτες. Αλλά μήπως εκείνοι θέλουν την Ελλάδα της παρακμής; «Τράνζιτ» μας επισκέπτονται στη μεγάλη τους πλειονότητα, οδεύοντας προς κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Και όσο υπάρχουν ταραχές, πόλεμοι κι ανέχεια, δεν θα σταματήσουν να έρχονται ούτε με σφαίρες – στην κυριολεξία. Χαρτιά χρειάζονται ώστε να μπορέσουν να πορευτούν. Ως προεδρεύουσα χώρα της Ε.Ε., η Ελλάδα, ούσα από τις κύριες «πύλες εισόδου», θα έπρεπε να επεξεργαζόταν ήδη ένα «Δουβλίνο ΙΙΙ». Αυτό, όμως, θα απαιτούσε, προφανώς, μια τολμηρότερη, δημοκρατικότερη και κοινωνικά πιο ευαίσθητη κυβέρνηση – η υφιστάμενη εξάντλησε πια τα όρια κοινωνικής αναλγησίας, καταστολής και βαρβαρότητας για ντόπιους και ξένους. Στο μεταξύ, «παρακαλώ να συμφωνήσουμε πως όταν ένας άνθρωπος βρίσκεται στη θάλασσα,πρώτα τον σώζουμεκαι μετά ας διαφωνήσουμε για το τι θα τον κάνουμε» καθώς είπε η Βάσω Κατριβάνου στη Βουλή. Υπερασπιζόμενος επίσης το αυτονόητο, απαντώ πως ναι, αγαπητέ, σε μια τέτοια ανάγκη θα τους έβαζα και σπίτι μου. Όσους μπορούσα. Γιατί κάτι τέτοιες στιγμές παίζεται το στοίχημα του ανθρώπου και του πολιτισμού του, την κοιτίδα του οποίου καμωνόμαστε.

Διάφορα
34

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

11 σχόλια
Αντιγράφω από ανταλλαγή σχολίων που είχα: Και σου ξαναλέω πως άλλο η μεταναστευτική πολιτική,άλλο η συμπεριφορά των ελληνικών αρχών. Δεν νομίζω να έγραψα πουθενά πως για κύμα προσφύγων από την Μέση Ανατολή ή την Αφρική φταίει η Ελλάδα,αλλά μήπως θες να ξεκινήσουμε τις αναλύσεις περί ιμπεριαλισμού τώρα; Το "πρόβλημα" που υπάρχει με την Ελλάδα δεν αποτελεί δικαιολογία για την συμπεριφορά τους.Ορίστε,να τους συλλάβεις,να τους πας και σε Αμυγδαλέζες(δεν είμαι σύμφωνος με αυτές τις πρακτικές,αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας τώρα),αλλά από κει και πέρα οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να έχουν ανθρώπινη μεταχείριση.Στο κάτω κάτω της γραφής δεν έκαναν και κανένα έγκλημα. Εν τέλει (εδώ ήταν το nick του άλλου σχολιαστή) ας συμφωνήσουμε σε αυτό που και οι 2 λέμε:Η συμπεριφορά των "δικών μας" είναι απαράδεκτη. Το ότι η λοιπή Ευρώπη δεν δέχεται μισό άτομο παραπάνω μέσω της συμφωνίας που και οι δικοί μας πολιτικοί υπέγραψαν(και ακόμα την τηρούν πιστά)είναι και αυτό κατά ένα μεγάλο μέρος δικό μας θέμα.Δεν γνωρίζω τις ακριβείς νομικές διαδικασίες αλλά θαρρώ υπάρχει τρόπος να "προσβάλλεις" την οποιαδήποτε συμφωνία,να την επανεξετάσεις και να την αναιρέσεις ή να προτείνεις καινούργια. Αντ'αυτού οι κυβερνώντες μας προτιμούν να μιλάνε για ανακατάληψη πόλεων,θύματα στα σύνορα και πως θα γίνει η Ελλάδα κοτέτσι με συρματοπλέγματα στον Έβρο.Οι λόγοι που γίνεται αυτό;Μήπως τα φράγκα;Μήπως τίποτα άλλο;Μήπως τους συμφέρει να χαλάμε φράγκα σε κέντρα παραμονής μεταναστών(αντί στην Παιδεία π.χ.) ή στο να αυξάνουμε τις δυνάμεις καταστολής(προσωπικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλα πράγματα) με την δικαιολογία της εγκληματικότητας από μετανάστες;Δεν ξέρω εσύ πες μου... Πηγή: www.lifo.gr
Δηλαδη οποιος εχει δει μπατσους να σακατευουν με σαδιστικη μανια πεσμενους στο εδαφος εργαζομενους διαδηλωτες στους δρομους της Αθηνας, θα εχει προβλημα να φανταστει τι μπορει να κανουν μακρια απο τη δημοσιοτητα, σε μεταναστες που τους θεωρουν μιασματα....;
Υπερασπιζόμενος επίσης το αυτονόητο, απαντώ πως ναι, αγαπητέ, σε μια τέτοια ανάγκη θα τους έβαζα και σπίτι μου. Πηγή: www.lifo.grΤι σε εμποδίζει να το κάνεις;
φαντάσου να το λέγανε αυτό οι Αμερικανοί για την Αστόρια, οι Αυστραλοί για τη Μελβούρνη και οι Γερμανοί για το Μόναχο ή το Βερολίνο! Πηγή: www.lifo.grΟι Έλληνες που πήγαν στα συγκεκριμένα μέρη δεν πήγαν παράνομα αλλά με διακρατική συμφωνία. Μη συγκρίνετε ανόμοια πράγματα. Επίσης ας προσπαθήσει κάποιος να περάσει σήμερα παράνομα τα σύνορα των χωρών αυτών και τα λέμε.
"Σύμφωνα με τον ίδιο, το σκάφος του Λιμενικού τους εμβόλισε και προσπάθησε να κόψει το σχοινί, οι λιμενικοί κλωτσούσαν όσους προσπαθούσαν να ανέβουν στο σκάφος για να σωθούν, όταν ένας προσπάθησε με ένα ξύλο να σώσει μια γυναίκα, όπως κατήγγειλε ο Φαντά Μοχάμεντ Αχμάντι, λιμενικός τον κλώτσησε και του είπε «άστη να πεθάνει»." http://goo.gl/B8RjntΙδού πεδίο δόξης λαμπρό για τους ανθρωπιστές του σαλονιού και της Εκάλης! Ιδού καταπληκτική ευκαιρία να βουλώσουν οι προοδευτικοί το στόμα σε όλους τους δύσπιστους: Γιατί δεν χρηματοδοτούν ένα συνεργείο δυτών να φωτογραφήσει το εμβολισμένο από τους κακούς λιμενικούς δουλεμπορικό;; (ή ακόμα καλύτερα, γιατί δεν βουτούν οι ίδιοι στα κρύα νερά να βγάλουν φωτογραφίες, τέτοιοι μάχιμοι αγωνιστές της ελευθερίας που είναι;)Αλλά για μισό λεπτό! Στο 03:07 του ηχητικού ντοκουμέντου του "Στο Κόκκινο" εξηγείται από τον διερμηνέα πώς βρέθηκε ο κόσμος στη φουρτουνιασμένη θάλασσα: έγινε, λέει, ρυμούληση του δουλεμπορικού από το περιπολικό με μεγάλη ταχύτητα, έσπασε το σχοινί, υπήρξε εισροή υδάτων, κι' έτσι βούλιαξε το καϊκι. http://goo.gl/a4YSJ9Ερώτηση: Τί απέγινε ο εμβολισμός; Πιθανόν κάποιος "προοδευτικός" σε μια έκλαμψη ευφυίας να σκέφτηκε ότι η ύπαρξης ρήγματος στο καϊκι μπορεί εύκολα να επιβεβαιωθεί ή να διαψευσθεί. Το γεγονός ότι το τροπάριο της αφήγησης άέχει αλλάξει (σε πολλά σημεία), προσωπικά με κάνει να πιστεύω ότι ισχύει περισσότερο το δεύτερο ενδεχόμενο απ' ό,τι το πρώτο. Κανείς δεν λέει ότι οι χαροκαμένοι φουκαράδες ηθελημένα λένε ψέματα για να δυσφημίσουν το (όντως απαράδεκτο από πολλές απόψεις) ελληνικό κράτος. Σκοπός τους δεν είναι η συκοφάντηση, αλλά η μετανάστευση - γι' αυτό άλλωστε μπήκαν σ' αυτήν την επικίνδυνη περιπέτεια. Αλλά για σκεφτείτε: εάν κάποιος παράνομα περνούσε τα σύνορα και από δυστύχημα έχανε και την οικογένειά του, ποιό συμφέρον θα είχε να πεί ότι οι λιμενικοί του έσωσαν τη ζωή; Το φαντάζεστε; Και να πληρώσεις τους δουλέμπορους, και να χάσεις δικούς σου ανθρώπους και να απελαθείς;; Άν μιλάμε για καταστροφή! Λες όμως ότι οι λιμενικοί σε πυροβόλησαν και τουλάχιστον παίρνεις άδεια παραμονής. Δεν αναπληρώνεται έτσι η απώλεια ζωής, αλλά η άδεια παραμονής είναι καλύτερη από το τίποτα.Για τα υπόλοιπα που αναφέρονται στο άρθρο πάρα πολλά θα μπορούσαν να αναφερθούν (και είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε σχολιαστή), αλλά θα σταθώ μόνο στο "αναχρονιστικό, φασίζον «δίκαιο του αίματος», στο οποίο επιμένει (όπως καταγγέλει ο αρθρογράφος) ο ελληνικός κώδικας ιθαγένειας. Επί συνόλου 193 κρατών μελών του ΟΗΕ, το "φασίζον δίκαιο του αίματος" εφαρμόζεται στα 160 περίπου. Δίκαιο του εδάφους εφαρμόζεται μόνο σε καμιά 30ριά κράτη, όλα τους ευρισκόμενα στην αμερικανική ήπειρο, δηλαδή σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Μεξικό ή η Τζαμάικα. (Δηλαδή σε χώρες όπου κατοικούνται από επήλυδες εποίκους που εξολόθρευσαν τους ιθαγενείς πληθυσμούς). Οι μόνες χώρες παγκοσμίως που δεν ανήκουν στο "Νέο Κόσμο" (αυτό των εποίκων) αλλά εφαρμόζουν δίκαιο του εδάφους είναι οι εξής (μην τρομάζετε, δε θα σας κουράσω - δεν είναι μακρύς ο κατάλογος): οι νήσοι Φίτζι και Τουβαλού στον Ειρηνικό, το Λεσόθο στην Αφρική και το Πακιστάν. Αυταααά....
τα τούρκικα σκάφη δεν πλησίασαν, απλά οι πρόσφυγες ισχυρίζονται ότι επειδή ήταν κοντά και έβλεπαν οι λιμενικοί ¨αναγκάστηκαν¨να τους σώσουν. Τώρα γιατί έσωσαν μόνο άντρες και γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν ότι όσοι σώθηκαν ¨τουε έσωσε ο θεός¨κι όσοι πνίγηκαν τους έπνιξε το λιμενικό, σόρρυ αλλά δεν μπορώ να απαντήσω. Η ιστορία τους νομίζω έχει πολλά κενά, υποψιάζομαι όποιος χάνει τα παιδιά του μέσα σε μιά φουρτούνα θολώνει, τουλάχιστον.
Απ´ότι λένε κλείσανε τους προβολεις για να μην φαίνονται, τι να πω βρε κάτιγκε όντως έχει κενά, αλλά καλό είναι να πάρουμε υπόψην τις μαρτυρίες κι από τις δύο πλευρές.
Απ΄ότι φαίνεται από τα σχόλια, οι ελληνικές αρχές που βασανίζουν/σκοτώνουν Έλληνες πολίτες ή άλλους κατ'εξακολούθηση τα τελευταία 50 χρόνια, που κατά 50% τουλάχιστον ψηφίζουν ΧΑ, που τα τελευταία χρόνια έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ ξύλου σε διαμαρτυρόμενους πολίτες, όταν έχουν να κάνουν με μετανάστες, τους οποίους η ίδια η κυβέρνηση ονομάζει λαθραίους, γίνονται οι καλύτερες αρχές του κόσμου.Ξαφνικά δεν χωράει στο μυαλό μας ότι είναι δυνατόν να είναι τόσο βάναυσες και ανήθικες, άσχετα με το ότι καθημερινά η ατιμωρησία τους έχει εκπαιδεύσει να κάνουν ακριβώς αυτά τα πράγματα.Ακόμα και τώρα δεν θα βρεθούν αρκετοί, όχι για να διαμαρτυρηθούν όπως θα'πρεπε, αλλά για να ρωτήσουν και να απαιτήσουν έναν ενδελεχή έλεγχο των αρχών, να ερευνηθούν ευθύνες από μία ανεξάρτητη πηγή.Όοοοοχι, είναι καθαρές οι αρχές μας, εδώ είναι Ελλάδα και ποτέ δεν δώσαμε δικαιώματα... Αλλά έτσι είναι, αν πρόκειται περί μεταναστών που "γεμίσαμε από αυτούς" τότε οι ίδιες βίαιες, βάρβαρες αρχές που άδικα δέρνουν όλους εμάς, κάνουν καλά τη δουλειά τους και όλοι εμείς υπερβάλλουμε.Οι νεοέλληνες δεν ήρθαν ποτέ πρόσωπο με πρόσωπο με τον ατόφιο ρατσισμό γι'αυτό δεν τον αναγνωρίζουν όταν τον ασκούν.
Γιατί να είναι μίσος για την χώρα όταν γίνεται κριτική ρε παιδιά, δε το καταλαβαίνω αυτό; Ίσως να είναι και αγάπη για έναν τόπο που τον βλέπουμε να πάει απο το κακό στο χειρότερο. Είναι κακό δηλαδή να μη θέλεις να γίνονται εγκλήματα στο ονομά σου; Είναι κακό να θέλεις να είσαι πολίτης μιας δίκαιης κοινωνίας; Να αγαπάμε την πατρίδα, αλλά όταν πρέπει να διαλέξουμε μεταξυ πατρίδας απο την μία και δικαιοσύνης απο την άλλη γιατί να μην προτιμήσουμε την δικαιοσύνη όταν πρέπει να απονεμηθεί; Το να ζητάμε δηλαδη να εισακουστούν ανεξάρτητοι φορείς, όπως η Διεθνή Αμνηστία, το ΟΗΕ το Human Rights Watch είναι κακό; Πόσες φορές Ελληνικές κυβερνήσεις εχούν συγκαλήψει παραβιάσεις εναντίον Ελλήνων πολιτών, δυστυχως εχουνε δημιουργήσει έναν πολύ ασχημο record, οπότε ποιανού ο λόγος έχει βαρύτητα της κυβέρνησης ή του ΟΗΕ;
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. όμως δεν είναι σωστό και πρέπον να βγαίνει ο καθένας και να λέει το μακρύ και το κοντό του.Και κυρίως να κατηγορεί ένα ολόκληρο σώμα και κατ'επέκταση χώρα, πριν ξεκαθαριστεί το τι πραγματικά έγινε, είτε αυτός είναι η ΔΙεθνής Αμνηστία, είτε η κυρά Σούλα της γειτονιάς.
και τι συμφερον εχει ο οποιοσδηποτε διεθνης οργανισμος να κανει τις συγκεκριμενες καταγγελιες αν δεν ειναι εξακριβωμενο οτι συνεβησαν αυτα τα πραγματα; αλλωστε, δεν ειμαστε και τιποτα παρθενες εδω στην Ελλαδα, ποσα περιστατικα καταπατησης ανθρωπινων δικαιωματων εχουν σημειωθει τα τελευταια χρονια; ο κοσμος τοχει τουμπανο και μεις κρυφο καμαρι! Εδω προχτες μονο κυκλοφορουσαν ανενοχλητοι οι Χρυσαυγιτες στο Κερατσινι και τα σπαγανε ενω η αστυνομια αρνηθηκε να παρεμβει.
Πότε πρόλαβε ακριβώς να εξακριβώσει τα γεγονότα ο οποιοσδήποτε για να έχει προλάβει κι ο "ανεξάρτητος" διεθνής οργανισμός αγαπητέ Daniel; μέχρι να βγει κάποιο πόρισμα από τις Αρχές ή από κάποιον φορέα πάντως, εδεν πιστεύω τίποτα από αυτά που λέει ο καθε άσχετος.
dotty έχεις 100% δίκιο. Έχω όμως την εντύπωση ότι εάν κάνεις σημαία σου μια υπόθεση που έχει (κατά τη γνώμη μου) πάρα πολλά κενά τελικά αποδυναμώνεις τις υποθέσεις για τις οποίες έχεις αποδείξεις. Και υποψιάζομαι ότι τελικά, θα γίνει και η ζωή των προσφύγων πιο δύσκολη, μετά από όλα αυτά.
"Όμως αποτελεί κοινό πια τόπο ότι το ήθος και οι πρακτικές των σωμάτων ασφαλείας μας θυμίζουν συχνά-πυκνά αυταρχικά καθεστώτα τριτοκοσμικών μπανανιών." Δεν είναι ο ορισμός του ρατσισμού αυτή η τοποθέτηση; Όλοι οι εργαζόμενοι σε όλα τα σώματα ασφαλείας συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο και έχουν το ίδιο ήθος;Ας δείξουμε αυτοσυγκράτηση. Ο λόγος της υπερβολής, της διχόνοιας και του "εσείς και εμείς" δεν προσφέρει τίποτα.
Νομιζω ότι δεν ειπε για ολους στα σωματα ασφαλειας. Ειναι ομως κοινο μυστικο οτι συχνα δεν εισακουονται οι ψυχραιμοτεροι αλλα επικρατουν οι πιο φανατισμενοι σε αυτα. Και μετα ΟΛΟΙ τους προσπαθουν να κουκουλωσουν τα διαφορα περιστατικα, για να μη δημιουργηθει περαιτερω θεμα και να μη διαταραχθει η συναδελφικη τους αλληλεγγυη. Αυτη ειναι η βασικη διαφορα μας με τις χωρες που προαναφερθηκαν (Βρετανια κλπ).
Ρατσισμός; Ρατσισμός είναι να προδιορίζεις μειοτικά χαρακτηριστικά σε μια πληθυσμιακη ομάδα, να τους επιτίθεσαι λεκτικά ή σωματικά, και να δημιουργείς κοινωνικές δομές που να μη τους επιτρέπουν να ζουν με τις ίδιες ευκαιρίες που έχουν άλλες πιο κοινωνιακα προνομιακές ομάδες. Που είναι ρατσισμός εδώ; Κάπου μπερδεύτικα...
Είναι ρατσισμός επίσης να προσδιορίζεις μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων με βάση τη συμπεριφορά ορισμένων ατόμων της ομάδας. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αυτή η ρητορική οδηγεί επίσης στο μίσος και τη διάκριση από την άλλη πλευρά όμως.Όπως είναι λάθος και το χαρακτηρίζουμε ρατσιστικό να μιλάμε άσχημα για όλους τους μετανάστες που έρχονται (νόμιμα ή όχι) στην Ελλάδα γιατί κάποια μεμονωμένα άτομα έχουν απαράδεκτες ή εγκληματικές συμπεριφορές, το ίδιο άσχημο και ρατσιστικό είναι να "κράζουμε" όλους τους ένστολους γενικά και όχι τους συγκεκριμένους κάθε φορά που φέρονται με απαράδεκτο τρόπο.
Αυτή η ομάδα είναι η κυρίαρχη κι έχει εγκλιθεί να απαντήσει σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Από πότε ειναι ρατσισμος η κριτική σε ένα κρατικό και κυρίαρχο θεσμό;
"Όμως αποτελεί κοινό πια τόπο ότι το ήθος και οι πρακτικές των σωμάτων ασφαλείας μας θυμίζουν συχνά-πυκνά αυταρχικά καθεστώτα τριτοκοσμικών μπανανιών"Ο αρθρογράφος αναφέρει ότι έχει ταξιδέψει πολύ και παρόλα αυτά θεωρεί ότι τα σώματα ασφαλείας μας θυμίζουν τριτοκοσμικά καθεστώτα. Ή δεν έχει ταξιδέψει ή απλά πλημμυρίζει από εμπάθεια και εθελοτυφλεί. Να αναφέρουμε παραδείγματα σωμάτων ασφαλείας στην Βρετανία, στη Γερμανία ακόμα και στην Αμερική (της οποίας η πολιτική ορθότητα και δημοκρατική ευαισθησία τόσες φορές έχει χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα προς μίμηση). Εκεί να δει ήθος και πρακτικήΑς σταματήσει πια αυτό το εξόφθαλμο μίσος για την χώρα και αυτά τα γενικόλογα, καταγγελτικά κείμενα, τα οποία εκτός του ότι γράφονται με μια αφ' υψηλού κριτική διάθεση, σαν ο αρθρογράφος να ξέρει καλύτερα, να είναι αυτός ο μοναδικός κάτοχος και φορέας της αλήθειας, βρίθουν και από ανακρίβειες. Όλα βρωμάνε και όλα είναι σάπια. Πόσο δυστυχισμένος πρέπει να είναι κανείς για να μισεί τόσο πολύ τον ίδιο του τον τόπο! Κείμενα τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως αξία εφόσον δεν έχουν να προτείνουν κάποια χειροπιαστή, υλοποιήσιμη λύση, κάποια αντιπρόταση. Κοινός βερμπαλισμός και λεκτικά πυροτεχνήματα προς εντυπωσιασμό και αυτοικανοποίηση.
Ήρθε η μέρα που διάβασα σε σχόλιο στο Ίντερνετ υπόνοιες ότι οι ελληνικές αρχές είναι πιο ηθικές από τις αγγλικές. Και μάλιστα ο σχολιαστής προκαλεί με παραδείγματα. Άντε λοιπόν, δείξτε μας μερικά παραδείγματα ανηθικότητας από πλευράς αγγλικών αρχών των τελευταίων-ας πούμε- 10 χρόνων που δεν έχουν ξεπεράσει εις το πενταπλάσιο οι ελληνικές αντίστοιχες αρχές. Ούτε ο Δένδιας δεν τα λέει αυτά...Νομίζω ότι ο βερμπαλιστής δεν είναι ο αρθρογράφος στην συγκεκριμένη περίπτωση. Βέβαια, όταν δεν έχεις να πεις ούτε ένα αρνητικό για τις ελληνικές αρχές του 2014 τότε τα επιχειρήματα περισσεύουν
Καλό είναι αν δε γνωρίζουμε να μην προβαίνουμε σε σχολιασμούς και πολύ περισσότερο ειρωνικούς! Η διαφθορά στους κόλπους των βρετανικών αρχών (π. χ. της αστυνομίας), έχει απασχολήσει πολλές φορές την βρετανική κοινωνία. Ένα τυχαίο προπέρσινο άρθρο έτσι για παράδειγμα.http://www.theguardian.com/politics/2012/may/24/police-watchdog-corruption-complaintsΓια όποιον έχει ζήσει στην Αγγλία αυτό είναι κάτι γνωστό κ μιλάω μετά γνώσεως! Και παρακαλώ πολύ μην διαστρεβλώνετε αυτά που γράφω, γιατί αν μη τι άλλο είναι πρόστυχο! Δεν έγραψα πουθενά ότι δεν υπάρχουν αρνητικά στις ελληνικές αρχές! Σχολίασα το ύφος του άρθρου, την κενή, εντελώς, καταγγελτική του χροιά, την ανυπαρξία αντιπροτάσεων και την παρουσίαση της Ελλάδας ως ενός καταραμένου τόπου.
ζω σε μια περιοχη της αγγλιας αποτελουμενη κατα το 50% της απο αλλοδαπους. Ινδοι πακιστανοι κ μαυροι ειναι η πλειοψηφια του κοσμου που βλεπεις στο δρομο αλλα και στα πανεπιστημια. Πριν ερθω εδω για να σπουδασω θεωρουσα πως δεν ειμαι καθολου ρατσιστρια αλλα οτι απώς ναα... θα προτιμουσα οι συμφοιτητες μου να μην φορανε μπουργκες και τουρμπανια, να ειναι λιγο πιο ασπριδεροι εετσι για να μοιαζουν στους λαους και ειχα επισκεφτει παλιοτερα. Γιατι οι πιο ασπροιδεροι θα ταν καλυτερο να ταιριαξουν μαζι μου. Ερχομενη εδω ανακαλυψα πως ειχα την τυχη και τηβ τιμη να συναναστραφω ανθρωπους τους οποιους στη χωρα μου τους ακουω απλα σαν μια μαζα κακου.. πακιστανοι λεμε και ολοι φανταζομαστε κατι μαυρο μοχθηρο η στην καλυτερη καημενο. Τους βλεπουμε κ φευγουμε σε καμια περιπτωση δεν μας ενδιαφερει ο ανθρωπος πισω απο αυτο. Τελικα και για να τελειωνω αυτοι οι ανθρωποι μοιραζονται πολλα περισσοτερα κοινα με τους ελληνες απο οσα νομιζουμε. Ειναι ζωντανοι ευδιαθετοι κοινωνικοι, δεμενοι με την οικογενεια δοτικοι στους φιλους τους, ανοιχτοι να μαθουν για τον δικο μας πολιτισμο, ανθρωποι κοντα στη φυση-σιγουρα πιο πολυ απο τον ελληνα- με σεβασμοο στα ζωα, στην παραδοση... ειναι ανθρωποι που δεν ειναι ο δολοφονος της Μυρτως στην παρο που σεβονται τις κοπελες τους και τους συμπεριφερονται ισαξια και ομορφα καθως οιβγενεες εξελισσονται. Αυτη ειναι η αληθεια μιας ενταγμενης κοινωνιας μιας ισσοροπημενης πραγματικοτητας που πολιτες, οργανα της ταξης και νομοι του κρατους εχουν φροντισει ωστε να ειναι οι μεταναστες ενταγμενοι και αποδοτικοι. Τα οργανα της ταξης δεν εχουν καμια σχεση και αυτο ειναι μια μεγαλη συζητηση που επι πολλων παραδειγματων μπορω να σου δειξω εξοφθαλμες διαφορες στις πρακτικες που ακολουθουν για να προσεγγισουν αρχικα και να δρασουν επειτα. Και μιλαω για ουσιαστικη συννενοηση χωρις τραμπουκισμους. Τωρα φανταζομαι κατι θα ξερεις για να τα λες αυτα ομως θα σου προτεινα να μην πιστευεις με τοσο παθος πως ολοι μισουν τους ελληνες οταν αυτο μακρα απεχει απο την πραγματικοτητα. Πιο ευκολα πιστευω απο την εμπειρια μου πως οι ελληνες τελευταια ευκολα μισουν τιυς παντες καμια φορα και τον ιδιο τους τον εαυτο. Ετσι κι αλλιως στο τελος παντα ετσι δεν γινεται? Εναε καθρεφτης ειμαστε...
Άλλες χώρες αυτό κάνουν. οπότε απλά είπα ότι μου φαίνεται λίγο περίεργο το γεγονός να έσωσαν κάποιους και τους υπόλοιπους να τους έπνιξαν. Γιατί να μπουν σε όλη αυτή τη διαδικασία(ειδικά με αυτά που ήξεραν ότι θα επακολουθήσουν) αν ήταν να αφήσουν τους μισούς να πνιγούν; απλώς μου κάνει εντύπωση. Αναρωτιέμαι αν όλο αυτό είναι κατι κατευθυνόμενο διότι απλά δεν φαίνεται λογικό!
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, οι μετανάστες σωθήκαν ουσιαστικά μόνοι τους , κι ισως να τους πνίγαν όλους αν δε ήταν κοντά στις Τουρκικες ακτές ωστε να τους βλέπουν από το Τούρκικο λιμενικό. Πρίν πέσετε να με φάτε, αυτή η κατηγορία βρίσκεται υπό διεύρυνση, ούτε και μένα την χωράει ο νους μου, αλλά δυστυχως είναι πολλές οι καταγγελίες απο προσφυγες που τυγχάνουν τετοιας μεταχείρησης. Ό,τι δε χωράει ο νους μας δε σημαίνει οτι δε γίνεται και να το απορρίπτουμε, ας το αφήσουμε υπο εξέταση από ανεξάρτητους οργανισμούς και φορείς.
εάν κάνεις τον κόπο να διαβάσεις: http://unfollow.com.gr/web-only/9307-pnif/, θα δεις ότι τους διασωθέντες τους έσωσε ο θεός και παρόλο που δεν ήξεραν να κολυμπούν κατόρθωσαν με ρεσάλτο να καταλάβουν το καράβι των λιμενικών και την συνέχεια την ξέρεις...
Κατέλαβαν με ρεσάλτο καράβι των λιμένικων ενώ ταυτόχρονα οι λιμενικοί τους πυροβολούσαν; Το άρθρο αυτό τι μου το έστειλες δεν κατάλαβα. Πού φωτίζει την υπόθεση η άποψη της κυρίας Αλεβιζοπούλου;
τί εγώ δεν έχω βγάλει συμπέρσμα από όλα αυτά που διάβασα τι έγινε πραγματικά. Λες "Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, οι μετανάστες σωθήκαν ουσιαστικά μόνοι τους , κι ισως να τους πνίγαν όλους αν δε ήταν κοντά στις Τουρκικες ακτές ωστε να τους βλέπουν από το Τούρκικο λιμενικό." Άρα υπήρχε πολύ κοντά Τούρκικο λιμενικό σκάφος που παρακολουθούσε, το οποίο και δεν παρενέβη να σώσει τους υπόλοιπους; κι εμείς σώσαμε μερικούς για τα μάτια των Τούρκων και τους άλλους τους αφήσαμε να πνιγούν; Ειλικρινά είναι από τις περιπτώσεις που δεν πρόκειται ποτέ κανείς να μάθει τι έγινε. Συμφωνώ όμως απόλυτα με το κλείσιμο σου "Ό,τι δε χωράει ο νους μας δε σημαίνει οτι δε γίνεται και να το απορρίπτουμε, ας το αφήσουμε υπο εξέταση από ανεξάρτητους οργανισμούς και φορείς."
Ένας τηλεοπτικός ρεπόρτερ το έκανε. Ακριβώς έτσι όπως έχουν μάθει με τηλεοπτικό ήθος να ρωτούν: «Γιατί σκοτώθηκαν μόνο γυναίκες και παιδιά; Εσάς γιατί δεν σας έπνιξαν;».«Ο Θεός μας έσωσε, όχι το λιμενικό. Είδαν τα τουρκικά σκάφη και πανικοβλήθηκαν. Αν είχαν χρόνο θα μας είχαν σκοτώσει όλους» ήταν η απάντηση.Αυτά αναφέρει το άρθρο που σου έστειλα, κι ήταν νομίζω το αρχικό σου ερώτημα.