Πρώτος κατάφερε να εισαχθεί το Τμήμα Μηχανικών του Trinity College του Πανεπιστημίου Cambridge, ο 17χρονος μαθητής της Γ΄ Λυκείου Νικόλας Κατέρης, ο οποίος, ύστερα από δυόμισι χρόνια προσπάθειας, ενημερώθηκε πριν από λίγες ημέρες ότι έγινε δεκτός στο πανεπιστήμιο των ονείρων του.
Την ίδια ώρα όμως εκφράζει τη λύπη του που δεν μπόρεσε να συνεχίσει τις σπουδές τους στην Ελλάδα. "Θα προτιμούσα η κατάσταση να είναι τέτοια ώστε να μείνω στην Ελλάδα, αλλά η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει υποβαθμιστεί πολύ και δεν είναι σε θέση να υποστηρίξει μαθητές που θέλουν να ασχοληθούν με την επιστήμη τους και να πάνε ψηλά", εξηγεί στην "Καθημερινή".
Όπως λέει, δεν έχει καμία ένσταση όσον αφορά το περιεχόμενο των σπουδών που παρέχει η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, επισημαίνει μάλιστα ότι τη θεωρεί ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου· τονίζει όμως ότι το σύστημα έχει πολλά προβλήματα, ενώ προσθέτει ότι φαινόμενα όπως οι συνεχείς καταλήψεις δεν προάγουν τη μάθηση. Δηλώνει επίσης ότι είναι πολύ λυπηρό να πρέπει να συμβουλεύεις όσους μαθητές (μικρότερους από αυτόν) έχουν την οικονομική δυνατότητα να επιλέξουν το εξωτερικό και όχι την Ελλάδα για τις σπουδές τους.
Στην εφημερίδα σημειώνει ότι πέτυχε τον στόχο του χωρίς να στερηθεί πολλά πράγματα. "Ο προσωπικός χρόνος ποτέ δεν είναι αρκετός, αλλά τα περισσότερα πράγματα που ήθελα να κάνω, πέραν των ακαδημαϊκών μου υποχρεώσεων, δεν τα στερήθηκα", περιγράφει, σημειώνοντας μάλιστα ότι οι πάνω από 1.000 ασκήσεις μαθηματικών που έλυσε τα τελευταία δύο χρόνια ήταν και αυτή μια διαδικασία που τον γέμιζε πολύ και έτσι δεν αισθάνθηκε πιεσμένος.
Όσον αφορά τα σχέδιά του μετά τις σπουδές, παραδέχεται και ο ίδιος ότι είναι πολύ νωρίς, ωστόσο δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να ακολουθήσει ακαδημαϊκή πορεία. "Σκέφτομαι να μείνω στο εξωτερικό, ειδικά εάν η κατάσταση στην Ελλάδα δεν βελτιωθεί, γιατί δεν θα έχω τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάσταση", εξηγεί ο Νικόλας, αφήνοντας παράλληλα κάποιες αιχμές για το ακαδημαϊκό περιβάλλον στα ελληνικά πανεπιστήμια, στα οποία, όπως επισημαίνει, "εκτός από εξαιρετικούς καθηγητές, δεν απουσιάζουν και τα περιστατικά επιλογών στους πανεπιστημιακούς κόλπους χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια". Υπάρχουν διακεκριμένοι μαθητές και καθηγητές, ωστόσο οι δυνατότητές τους δύσκολα αναδεικνύονται στην Ελλάδα, περιγράφει ο Νικόλας με εμφανή απογοήτευση.
σχόλια