Κυλιόμενες σκάλες, το τέλος της αξιοπρέπειας

Κυλιόμενες σκάλες, το τέλος της αξιοπρέπειας Facebook Twitter
Μερικά λεπτά αναμονής παραπάνω δεν έβλαψαν κανένα.
26

Στο μετρό υπάρχει αυτή η διαδεδομένη συνήθεια /

 

από το επίπεδο ακύρωσης των εισιτηρίων ο μισός τουλάχιστον πληθυσμός προσπαθεί ασυναίσθητα να καταλάβει αν πλησιάζει ή όχι το τρένο /

 

κι όταν ακουστεί ο παραμικρός βόμβος, ξεσηκώνεται μια μικρή μάχη για να προλάβουμε το τρένο που ακούμε να πλησιάζει ή νομίζουμε ότι πλησιάζει /

 

ομολογώ ότι το έχω κάνει άπειρες φορές, χωρίς να συνειδητοποιώ τη γελοιότητα της πράξης /

 

έχω δει αξιοπρεπείς ανθρώπους να αγριεύονται ξαφνικά και να τα δίνουν όλα προκειμένου να μη χάσουν το τρένο που περνάει εκείνη τη στιγμή /

 

σε ένα πρόσφατο στιγμιότυπο είδα μια χαρούμενη παρέα από καλοντυμένους μεσήλικες να θυσιάζει κάθε ίχνος αυτοσεβασμού όταν ο κουστουμαρισμένος κύριος της συντροφιάς προσπαθούσε ως άλλος Άτλαντας της μυθολογίας να κρατήσει με τα χέρια του την πόρτα ενός συρμού για να προλάβουν δύο κυρίες /

 

στην αρχή θαύμασα τη φυσική του κατάσταση γιατί κατάφερνε κάτι που θεωρούσα αδιανόητο: όλες οι άλλες πόρτες κλειστές και η δική μας μισάνοιχτη, χάρη στην αποφασιστικότητα και τη ρώμη αυτού του ανώνυμου ήρωα /

 

οι κυρίες, όμως, δίσταζαν να μπουν /

 

από τη μία ο φόβος μήπως η πόρτα κλείσει επάνω τους και από την άλλη μια αίσθηση ντροπής, καθώς ένας ολόκληρος συρμός παρακολουθούσε έκπληκτος τον αγώνα τους να μη χάσουν το τρένο /

 

το γεγονός ότι σε 4 ή 5 λεπτά θα περνούσε κι άλλος συρμός έκανε ελάχιστη διαφορά /

 

σημασία είχε να μπουν σε αυτό το τρένο και κάθε άλλη εξέλιξη θα ήταν μια ήττα /

 

τελικά, συνέβη το δεύτερο χειρότερο σενάριο: η πρώτη κυρία πήδηξε στο τρένο, αλλά η δεύτερη, μπαίνοντας, πιάστηκε στην πόρτα που έκλεισε με δύναμη επάνω της /

 

τρόμαξε η ίδια, λαχτάρησαν οι φίλοι της, αλλά ο οδηγός υποχρεώθηκε να ανοίξει την πόρτα και μπόρεσε να στριμωχτεί δίπλα μας /

 

όλα αυτά έγιναν σε λίγα, πολύ λίγα δευτερόλεπτα κι εγώ έμεινα να παρακολουθώ το στραπατσάρισμα της αξιοπρέπειας τεσσάρων ανθρώπων που θα μπορούσαν να είναι γονείς μου και οι οποίοι καταφανώς δεν βιαζόντουσαν καθόλου /

 

αν είχα μαντέψει σωστά, επέστρεφαν από κάποια ευχάριστη δραστηριότητα, ίσως ένα θέατρο ή απλά κάποιο δείπνο /

 

στην πραγματικότητα, αυτό που ήθελα να μάθω ήταν τι τους παρακίνησε να ζήσουν αυτή την αχρείαστη περιπέτεια μπροστά σε δεκάδες άλλους επιβάτες /

 

μετέφερα την ερώτηση στον εαυτό μου: τι πραγματικά διακυβεύεται όταν αρχίζω το ποδοβολητό στις σκάλες του μετρό με την παραμικρή υποψία ότι το τρένο μπαίνει στον σταθμό; /

 

τις περισσότερες φορές δεν βιάζομαι /

 

νομίζω ότι βιάζομαι, αλλά σίγουρα δεν θα πάθω κάτι αν περιμένω τα 3 ή και τα 7 λεπτά μιας μέσης αναμονής /

 

δεν λέω για τα 10 ή τα 12 που μπορεί να σου ξημερώσουν πολύ νωρίς ή στο τέλος της βάρδιας ή κάποιο Σαββατοκύριακο /

 

αλλά, ακόμα και τότε, δεν χάθηκε ο κόσμος /

 

επομένως, τι πραγματικά συμβαίνει; /

 

νομίζω πως η απάντηση είναι η ίδια που θα μπορούσε να δοθεί και για τη συμπεριφορά μας στον δρόμο: γιατί προσπερνάμε ή αλλάζουμε λωρίδα με το παραμικρό; /

 

γιατί παραβιάζουμε τόσο εύκολα το κόκκινο; /

 

πού πάμε και που θέλουμε να φτάσουμε τόσο γρήγορα; /

 

τι το τόσο επείγον κρίνεται; /

 

αν απαντήσουμε εδώ, την επόμενη φορά που χάσουμε το τρένο ίσως και να μας πιάσουν τα γέλια.

Αθήνα
26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

20 σχόλια
Λοιπόν, στις κυλιόμενες σκάλες ο καθένας στέκεται όπου νομίζει και δεν προσέχει τέτοιου είδους λεπτομέρειες! Τώρα άμα κάποιος βιάζεται παίρνει τις σκάλες τις κανονικές και δεν ΜΟΥΛΑΡΩΝΕΙ σε πείσματα!!! Και απ ότι βλέπω έχετε λυσσάξει οι περισσότεροι να καθόμαστε από δεξιά, ΕΛΕΟΣ ΔΗΛΑΔΗ! Και το χειρότερο είναι που μας το επιβάλλετε κιόλας! ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ, τα νεύρα μου τσατάλια με ιδιοτροπίες!!!
το έχω σκεφτεί άπειρες φορές, υπάρχουν στιγμές που βιάζομαι όντως αλλά τις περισσότερες απλά με υποκινεί το πλήθος. αν δεν τρέξεις και συ με τους άλλους θα σε ποδοπατήσουν. νομίζω ότι έχει να κάνει με τους ρυθμούς των μεγαλουπόλεων που είναι γρήγοροι θέλουμε δεν θέλουμε.
το έχω σκεφτεί άπειρες φορές, υπάρχουν στιγμές που βιάζομαι όντως αλλά τις περισσότερες απλά με υποκινεί το πλήθος. αν δεν τρέξεις και συ με τους άλλους θα σε ποδοπατήσουν. νομίζω ότι έχει να κάνει με τους ρυθμούς των μεγαλουπόλεων που είναι γρήγοροι θέλουμε δεν θέλουμε.
αμα βιάζεσαι πηγαινε απο τις κανονικες σκαλες...παντα ειναι αδειες. εκτος και αν εισαι Αμεα...η αριστερη σκαλα δεν ειναι εθνικη οδος.οπως ειπα σε μια που κολαγε επανω να κανω ακρη...βγαλε φλας για να περασεις...
Αγαπητοι μου συμπολιτες εχουμε 15 χρονια μετρο και αρα πολλες κυλιομενες σκαλες.Ε ακομα δεν εχουμε μαθει πως να τις χρησιμοποιουμε.Στη σκαλα καθεσαι δεξια και αφηνεις τον χωρο αριστερα αδειο για οποιον θελει να περασει για οποιοδηποτε λογο.Ας αφησεις το χερι της γκομενας για λιγα δευτερολεπτα να μην ειστε διπλα διπλα και πιανετε ολοι τη σκαλα.Δεν θα παθει τιποτα η αγαπη σας.Ποσα χρονια πρεπει να περασουν για να μαθουμε να τις χρησιμοποιουμε?Οπως και οτι πρωτα βγαινουν οι επιβατες και μετα μπαινουμε εμεις?Δεν φευγει το τρενο μην ανησυχειτε, το πολυ πολυ να χασεται τη θεση που εχετε μπανισει απο το παραθυρο και βιαζεστε να μπειτε.
δεν ειναι ολοι αργοσχολοι,για μερικους εχουν σημασια τα 3-4 λεπτα,και μαλιστα μεγαλη.ως γωωστον οι ελληνες ειμαστε της τελευταιας στιγμης,οποτε καταλαβαινεις γτ τρεχουμε να προλαβουμε το συγκεκριμενο τρενο.αναρωτησου φιλε μου,αλλα μην κρινεις,γιατι ΔΕΝ ξερεις.
Η απάντηση είναι, οτι ακολουθούμε τους νόμους της αστικής ζούγκλας.Κάθε πρωϊ που βγαίνει ο ήλιος στην ζούγκλα, η αντιλόπη πρέπει να τρέξει πιο γρήγορα απο το πεινασμένο λιοντάρι αν θέλει να ζήσει.Κάθε πρωϊ που βγαίνει ο ήλιος στην ζούγκλα, το πεινασμένο λιοντάρι πρέπει να τρέξει πιο γρήγορα απο την αντιλόπη αν θέλει να ζήσει.Δεν έχει σημασία αν είσαι αντιλόπη ή λιοντάρι, κάθε πρωϊ που βγαίνει ο ήλιος στην ζούγκλα, καλά θα κάνεις ν΄αρχίσεις να τρέχεις.
Καλέ,τι σοβαροί που είστε όλοι? Με χιούμορ το έγραψε ο άνθρωπος σχολιάζοντας τον χουλκ του συρμου! Πόσοι δεν έχουμε χάσει άλλωστε ένα μέρος της αξιοπρεπειας μας,προκαλώντας άθελά μας κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις στο παιδάκι στα δεξιά της κυλιομενης που έκανε το λάθος να έχει το ίδιο ύψος με τη τσάντα του λάπτοπ μας! Πόσοι έχουμε φάει χαστούκι απο τις τσάντες-βαλιτσες των κυριών που περνούν απο αριστερά μας σε σημειο να διαμαρτυρόαμαστε: "τι θα γίνει,μανίτσα?δε χωράς κι εσύ και το μπαουλάκι να περάσετε απο δίπλα μου".Πόση ντροπή έχουμε νιώσει για την άκρη του παλτου μας που πιάστηκε στη πορτα του συρμού μετά το επικό σάλτο μορτάλε μας στο βαγόνι!Και τέλος θα ήθελα να πώ ένα αντίο σε όλα εκείνα τα πέδιλα/σανδάλια που έχασαν κάποια λουράκια ή και ένα μέρος της σόλας τους σε κυλιόμενες επειδή τρέχαμε να κατέβουμε γρήγορα και δεν υπολογίσαμε καλά την απόσταση!
Γιατι ; γιατι ; Γιατι ; Ουφ γιατι πρεπει να αιτιολογουμε και να απολογηθουμε για τα παντα ; Μερικα πραγματα τα κανουμε απο απλη χαζομαρα η ετσι για το χαβαλε τοσο απλα .το μονο που με ενοχλει στο μετρο ειναι οι επιβατες που προσπαθουν να μπουν στον σειρμο πριν βγουν εξω οι επιβατες που ειναι μεσα
Δεν θυμάμαι που το χα διαβάσει μου φαίνεται σε ενα βιβλίο του Λου Μαρφιν που σχολίαζε το γελίο και το μάταιο της τρεμούρας του να προλάβεις κάτι ή πχ των νεύρων που εχεις όταν περιμένεις σε μια ουρά αυτοκινήτων, ανθρώπων κτλ. Αυτος το ξεπέρασε μια και καλή μια φορά ενω ήταν μποτιλιαρισμένος και έχανε τον πολυτιμο του χρόνο άρχισε να παρατηρεί γύρω του το τοπίο. Ηταν εξω απο ενα νεκροταφείο.. εκει κατάλαβε τον παραλογισμό και τη ματαιότητα του να προλαβείς..
Έχω την κακή συνήθεια να μην μπορώ να υπολογίσω καλά το χρόνο μου οπότε έχω στήσει κόσμο σε ραντεβού. Με αποτέλεσμα πάντα να βιάζομαι και στις κυλιόμενες προτιμώ να τις ανεβαίνω παρά να περιμένω στάσιμος να με ανεβάσουν (νέος άνθρωπος είμαι αλίμονο αν δεν μπορώ να ανεβώ 2 σκάλες). Όλοι σχεδόν οι επιβάτες πάνε δεξιά για να περάσουν αυτοί που θέλουν να τις ανεβούν αλλά πάντα υπάρχει αυτός ο ηλίθιος που θα καθίσει αριστερά σαν να μην τρέχει τίποτα και θα στην πει και από πάνω πως είσαι υπερβολικός. Τον κρεμάς τώρα αυτόν ή δεν τον κρεμάς;
Το φαινόμενο των ανθρώπων που ξαφνικά τρέχουν για να προλάβουν κάποιον συρμό που δεν έχουν ιδέα Αν έρχεται η όχι, το έχω προσέξει επανειλημμένα στο μέτρο και μου κάνει κ εμένα πάντα μεγάλη εντύπωση. Το αποδίδω στον ψυχαναγκαστικο τρόπο ζωής της μεγαλούπολης(και μάλιστα όχι μιας πολύ οργανωμένης) και στην διαρκή αίσθηση που εχουμε ότι πρέπει "να προλάβουμε", ακόμα και όταν δεν βιαζόμαστε καθόλου.Δεν πιστεύω βέβαια ότι εκεί κρίνεται η αξιοπρέπεια του ανθρώπου(εκτός αν μιλάμε ειδικά για την περίπτωση του Σούπερμαν που προσπάθησε να κρατήσει ανοιχτές τις πόρτες). Επίσης θα έλεγα ότι η οδική συμπεριφορά δεν σχετίζεται καταναγκην με αυτό. Ο έλληνας οδηγός ειναι ενα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που πιστεύω ότι έχει να κάνει νε την εθνική μας καφρίλα...
Eχω εναν προβληματισμο για παρομοιο θεμα. Στις κυλιομενες σκαλες στα μετρο ολου του πολιτισμενου κοσμου, αυτοι που δε βιαζονται στεκονται στα δεξια και αυτοι που (για οποιους λογους) βιαζονται, τρεχουν στο αριστερο μερος. Υπηρχε καποτε και ενα μυνημα που ανακοινωνοταν στο μετρο και καλουσε τους επιβατες να στεκονται στα δεξια της σκαλας, χωρις ομως να εξηγει γιατι. Επειδη λοιπον εχω βαρεθει να εξηγω στον καθε καφρο Ελληναρα αλλα και στη καθε γιαγια οτι πρεπει να στεκεται στα δεξια της κυλιομενης και οχι στα αριστερα και να φραζει το δρομο σε αυτους που βιαζονται, μηπως να μου κανατε τη χαρη να αναφερετε κατι για αυτη την κατασταση σε καποιο μελλοντικο αρθρο σας?
Να μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε το τι γίνεται όταν ανοίγουν οι πόρτες του συρμού (πάντα κάνω στην άκρη για να βγεί κόσμος και σχεδόν πάντα θα με προσπεράσει κάποιος από πίσω μου και θα μπεί αγνοώντας αυτούς που βγαίνουν) και το τι γίνεται όταν αδειάζει κάθισμα μέσα στο συρμό (έχω ύψος 1,85 και με έχουν τσαλαπατήσει χιλιάδες φορές και ειδικά άτομα τα οποία κατεβαίνουν 2 στάσεις μετά, ενω εγώ τερματίζω τη μπλέ γραμμή πχ)
Βραχυπρόθεσμα κρίνεται κάτι επείγον, οι διάφορες υποχρεώσεις στις οποίες πρέπει να ανταπεξέλθουμε. Μακροπρόθεσμα δεν κρίνεται και δεν αλλάζει απολύτως τίποτα... Κατά την άποψή μου, μία ανθρώπινη ανακάλυψη(χρόνος) και μία ανθρώπινη εφεύρεση(χρήμα) έχουν επηρεάσει τη ζωή μας πολύ περισσότερο από όσο πιστεύουμε...
Εχουμε ακόμα νωπά κατάλοιπα από τις εποχές που ήταν αμφίβολο αν το ΜΜΜ θα ρθει, αν δε θα'ναι σαρδελλοποιημένο και θα ζέχνει, πόση καθυστέρηση θα'χει κλπ.Τα παιδιά που μεγάλωσαν στα 00'ς μάλλον θα κινούνται χαλαρά προς το συρμό, εν αντιθέσει με τους μεσήλικες που, αφού πολλές φορές προ τριακονταετίας θα το'χουν κόψει ποδαράτο γιατί το τρόλλευ δεν ήρθε ποτέ, αλλοφρονούν. Αυτά είναι υποσυνείδητα εγχαραγμένα, που οδηγούν όμως σε συμπεριφορές αναίτιας υστερίας όπως αυτές.
Προσωπικά συνηθίζω να έχω γρήγορο βήμα για να προλάβω τον πιο κοντινό χρονικά συρμό γιατί στις μετακινήσεις μου χρησιμοποιώ & λεωφορεία, των οποίων τα δρομολόγια είναι τις περισσότερες φορές αραιά! Οπότε προτιμώ να είμαι σε εγρήγορση μέσα στο μετρό & να προλάβω ίσως για μερικά δευτερόλεπτα το λεωφορείο, παρά να περιμένω πολλή ώρα στις στάσεις. Φαντάζομαι η πραγματικότητά μου εκφράζει & πολλούς άλλους αναγνώστες.Τώρα το να προσπαθεί κάποιος να κρατήσει ανοιχτές τις πόρτες του συρμού το θεωρώ μάλλον υπερβολή!