ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η Βαλέρια Μπρούνι-Τεντένσκι στην Αθήνα. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Η Βαλέρια Μπρούνι-Τεντένσκι στην Αθήνα. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
H σκηνοθέτιδα στην Ελλάδα. Φωτο: Θ. Κουτσογιαννόπουλος
2
Η Βαλέρια Μπρούνι-Τεντένσκι στην Αθήνα. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter

"Η Κάρλα Μπρούνι δεν δέχεται εύκολα οδηγίες", λέει για την διαβόητη αδελφή της, τη μόνη από την οικογένεια που δεν σκηνοθέτησε στο βαρέως αυτοβιογραφικό της φιλμ, Ένας Πύργος στην Ιταλία.

 

Με την ταινία της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Ένας Πύργος στην Ιταλία, έριξε αυλαία το Γαλλόφωνο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην Αθήνα.

Η ηθοποιός και σκηνοθέτης ήρθε μετά από πολλά χρόνια στην Αθήνα (είχε να την επισκεφθεί από νεαρό κορίτσι) αλλά θα έφευγε αμέσως μετά τις συνεντεύξεις. Η ταινία της, που προβλήθηκε στο περυσινό φεστιβάλ Καννών και παίχθηκε ήδη στη Γαλλία, από τον περασμένο Νοέμβριο. Στο τέλος αυτού του ταξιδιού, η γεύση που της άφησε ήταν θετική. "Είδα τα πρώτα δέκα λεπτά μαζί με τους Αθηναίους θεατές και χάρηκα γιατί γέλασαν, ανταποκρίθηκαν. Για μένα, αυτή η τραγικωμωδία, είναι το στιλ του σινεμά που μπορώ να κάνω. Δεν μου αρέσει μόνο το ένα ή το άλλο, ή το δράμα ή το γέλιο. Θέλω οι ηθοποιοί μου να ανασαίνουν για να βυθίζονται αμέσως μετά", μου είπε στο Γαλλικό Ινστιτούτο το πρωί.

Η Βαλέρια Μπρούνι-Τεντένσκι στην Αθήνα. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Στις Κάννες για την προβολή του φιλμ

Η ταινία, μια κατάθεση ψυχής ανακατεμένη με σάτιρα που φλερτάρει με το μπουφόνικο ιδίωμα, βρίθει αυτοβιογραφικών στοιχείων: η Μπρούνι Τεντέσκι υποδύεται μια ηθοποιό, τον εραστή της ερμηνεύει ο Λουί Γκαρέλ (με τον οποίο είναι μαζί), ο αδελφός πάσχει και τελικά πεθαίνει από AIDS, όπως συνέβη και στην πραγματικότητα, και τη μητέρα της ενσαρκώνει η...μητέρα της, Μαρίσα Μπορίνι, η οποία είανι πιανίστα και για χάρη της κόρης της, μετά χαράς παίζει και στο σινεμά, αν και μόνο στις δικές της ταινίες.

 

"Η μητέρα μου δεν έχει άγχος για την εικόνα της, ούτε ανησυχεί για το τελικό αποτέλεσμα. Και όποτε έχω κάποιο θέμα, την ξέρω αρκετά καλά για να το αντιμετωπίσουμε μέσα σε λίγα λεπτά, ευτυχώς", λέει για τη συνεργασία τους. Δεν χρειάστηκε να κοπιάσει για να την πείσει να παίξει στις ταινίες που σκηνοθετεί. Αντίθετα, την διάσημη αδελφή της, την πρώην πρώτη κυρία της Γαλλίας, Κάρλα Μπρούνι, δεν φαίνεται να την ξελογιάζει η ιδέα να παίξει κι αυτή: "Η Κάρλα δεν δέχεται εύκολα οδηγίες, δεν της πολυαρέσει να σκηνοθετείται". Μα ο Γούντι Άλεν, της αντιγυρίζω..."Έχετε δίκιο, αλλά βασικά είναι αυτόνομη και προτιμάει να ελέγχει τη μουσική της, να γράφει και να παίζει μουσική".

Το τρέιλερ του φιλμ

Όταν τη ρώτησα σε ποιο ποσοστό ο Πύργος στην Ιταλία είναι αυτοβιογραφικός, έχει έτοιμη την απάντηση, περίπου εξηγώντας πως σε ένα γλυκό, καθένα από τα υλικά παρασκευής είναι συγκεκριμένα και πραγματικά, αλλά με το που ψήνεται και είναι έτοιμο να φαγωθεί, κανείς δεν μπορεί να διακρίνει που πήγε το αλεύρι ή τα αυγά. "Ο Γλάρος του Μάρκο Μπελόκιο, αν και κείμενο του Τσέχοφ, θεωρώ πως είναι καθαρά αυτοβιογραφική του ταινία, διότι τον γνωρίζω. Δεν έχει σημασία ποια είναι πηγή αλλά πως βάζεις τον εαυτό σου μέσα στη μίξη".

Αυτόν τον καιρό κρατάει σημειώσεις, παρατηρεί, σκέφτεται, ετοιμάζεται, χωρίς να ξέρει πώς θα "χτυπήσει" στη συνέχεια. "Δεν ξεκουράζομαι ποτέ. Ποτέ. Και φυσικά χαίρομαι να παίζω σε ταινίες άλλων. Ναι, μου αρέσει να αφήνομαι. Δεν έχω πρόβλημα με αυτό, Με ανακουφίζει..."

 

Η ταινία θα βγει στις αίθουσες το Σεπτέμβριο.

Διάφορα
2

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια