Καταπίνοντας την καμήλα. Από τον Χρήστο Χωμενίδη

Καταπίνοντας την καμήλα. Από τον Χρήστο Χωμενίδη Facebook Twitter
12
Καταπίνοντας την καμήλα. Από τον Χρήστο Χωμενίδη Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Ατελιέ LifO

Στο εξαιρετικό μυθιστόρημα “The Human Stain” –«Το Ανθρώπινο Στίγμα»- ο κεντρικός ήρωας τού Φίλιπ Ροθ βρίσκει τρομερό μπελά. Καθηγητής ων σε ένα μικρό πανεπιστήμιο της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, εκπλήσσεται και αγανακτεί με δύο φοιτητές εγεγραμμένους στο μάθημά του, οι οποίοι δεν πατάνε ποτέ στην τάξη. “Are they spooks?” ρωτάει τους συμφοιτητές τους. Η λέξη “spook” σημαίνει στην κυριολεξία το φάντασμα. Αναφερόμενη όμως σε κάποιον μαύρο, αποκτά ρατσιστική χροιά. «Είναι νύχτα, είναι μαύρος και δεν φαίνεται…» έλεγε κάποτε μια χοντράδα στα ελληνικά – έτσι ακριβώς και στα αμερικάνικα, ο μαύρος στο σκοτάδι γίνεται φάντασμα, αόρατο και απεχθές. Σωστά το μαντέψατε: Οι δυό κοπανατζήδες είναι Αφροαμερικάνοι. Μόλις πληροφορούνται την φράση του καθηγητή, στρέφονται με μανία εναντίον του, κινούν γη και ουρανό απαιτώντας την εκδίωξή του από το πανεπιστήμιο. Όπως δε είναι αναμενόμενο, ένα μεγάλο ποσοστό της ακαδημαϊκής κοινότητας –το οποίο περνιέται για προοδευτικό- τους συμπαρίσταται και πλειοδοτεί στην «δίκαια οργή» τους. Ο δύσμοιρος καθηγητής οφείλει πλέον να αποδείξει ότι δεν ήξερε πως οι κοπανατζήδες ήταν μαύροι και ότι δεν εμφορείται από –κρυμμένη έστω- προκατάληψη. Η ειρωνεία της τύχης είναι πως ο ίδιος ο καθηγητής έχει αφροαμερικάνικη καταγωγή…

Τον παραλογισμό που καυτηριάζει το «Ανθρώπινο Στίγμα» μού θυμίζουν όσα συμβαίνουν τακτικά πλέον στο δημόσιο χώρο μας. Διότι μπορεί η «πολιτική ορθότητα» να φούντωσε στην Αμερική απ’τις αρχές της δεκαετίας του 1990, στην Ελλάδα όμως εισήχθη με χαρακτηριστική καθυστέρηση (όπως και τόσες άλλες ιδέες και νοοτροπίες) και σήμερα, στην εποχή των social media, βρίσκεται στα ντουζένια της.

Περιστατικό πρώτο, και πιο πρόσφατο: Ο Αλέξης Τσίπρας παρακολουθεί από τηλεοράσεως τις ασχημονίες του Κασιδιάρη και αντί να αρχίσει να ολοφύρεται και να κραυγάζει στη διαπασών «δεν θα περάσει ο φασισμός!», χαμογελάει άναυδος και περιορίζεται να διαπιστώσει ότι «ο τύπος είναι ψυχασθενής». Λίγο αργότερα δε, προσφωνεί την Ρένα Δούρου «μανάρι μου» και όχι «συντρόφισσα», «συναγωνίστρια» ή έστω «κοπελιά».

Τον χαμό που ξέσπασε μόλις προβλήθηκε το στιγμιότυπο τον γνωρίζετε. Και μπορεί η ίδια η Λιάνα Κανέλλη να δικαιούται να εκφραστεί και με οργή και με παράπονο και με βαρείς ακόμα χαρακτηρισμούς απέναντι σε όποιον δεν είχε τα συναισθηματικά αντανακλαστικά να μπει ακαριαία στη θέση της, να ταυτιστεί μαζί της…

 

Οι υπόλοιποι όμως; Εκείνοι που έφτασαν να ισχυριστούν ότι ο Τσίπρας έκλεισε με την στάση του το μάτι στην Χρυσή Αυγή; Οι άλλοι που απεφάνθησαν πως το «μανάρι» εκτός από υποτιμητικό για την γυναικεία υπόσταση της Δούρου (όντως μανάρια έλεγαν κάποτε τα πρόβατα) υποκρύπτει και σεξουαλική πρόκληση; «Θέλει να πηδήξει ο Αλέξης την Ρένα» έγραψε μια κυρία στο facebook και εξασφάλισε δεκάδες likes.    

Χίλια μύρια κακά μπορείς να βρεις στον Τσίπρα ως πολιτικό. Εάν το μαράζι σου είναι να αποδείξεις ότι πρόκειται για παλιοχαρακτήρα, λιγούρη που την πέφτει γλοιωδώς στις συναδέλφους του και που ορέγεται τα ψηφαλάκια της Χρυσής Αυγής, τότε κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Όχι μαζί του. Μαζί σου.

Περιστατικό δεύτερο, και παλαιότερο: Σε διάγγελμά του από τηλεοράσεως, ο Αντώνης Σαμαράς κάνει τρεις φορές σαρδάμ και απηυδισμένος κατεβαίνει από το βήμα, αναφωνώντας «γαμώ το κεφάλι μου!» Τα social media αντιδρούν σαν προπολεμικές μιξοπαρθένες. «Είπε ότι γαμάει το κεφάλι του! Το ίδιο του το κεφάλι! Κι εμείς, τα κορόιδα, τον έχουμε να μας κυβερνάει! Εάν είχε τσίπα, θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί!»

Περιστατικά που -με το πρόσχημα της πολιτικής ορθότητας- φανερώνουν ακραία μισαλλοδοξία, ανθρωποφαγική διάθεση, όρεξη να έχεις να βρίσκεις. Από την στοχοποίηση του Δημήτρη Χαντζόπουλου ως φαλλοκρατικού γουρουνιού και πληρωμένου παράλληλα λακέ του «συστήματος» επειδή γελοιογράφησε δυό βουλευτίνες να κάνουν πολ-ντάνσινγκ. Μέχρι τον διασυρμό του Πέτρου Τατσόπουλου λόγω της φράσης «έχω πηδήξει την μισή Αθήνα…». (Ο Τατσόπουλος, μεταξύ μας, τα’θελε και τα παθε: Όχι όμως επειδή στα πενηντατρία του καυχήθηκε σαν νεαρό πετεινάρι – αυτό θα μπορούσε να τον καταστήσει μέχρι και συμπαθή. Αλλά επειδή φάνηκε τόσο αυτοκτονικά αφελής ώστε να δώσει προφορική συνέντευξη σε απεσταλμένο του Γιώργου Τράγκα…) Από τον οχετό που δέχθηκε ο Μένης Κουμανταρέας εξαιτίας ενός λεκτικού του ατοπήματος. Μέχρι την τακτική υπόμνηση της γυμνής φωτογράφισης που είχε κάνει η Αφροδίτη Αλ Σάλεχ προ δύο σχεδόν δεκαετιών...

Σου δίνεται η εντύπωση πως οι μισοί τουλάχιστον απ’τους διαδικτυωμένους συμπολίτες μας έχουν το ένα τους χέρι στο πληκτρολόγιο και με το άλλο κρατάνε μια πέτρα για να την ρίξουν σε όποιον τολμήσει να προσβάλει τα χρηστά τους ήθη. Σε όποιον εν τη ρύμη του λόγου του βωμολοχήσει ή αρνηθεί να προσκυνήσει τα τοτέμ της φυλής.

Την Ελληνίδα μάνα-Παναγιά, πάνω από όλα, την οποίαν όλες οι γυναίκες πρέπει να έχουν πρότυπο και όλοι οι άντρες τατουάζ στο μέρος της καρδιάς. Τους εθνικούς και λαϊκούς αγώνες έπειτα -το 1821, την Εθνική Αντίσταση, το Πολυτεχνείο- για τους οποίους κάθε αναστοχασμός απαγορεύεται δια ροπάλου. (Προσωπικά θεώρησα ακαλαίσθητη την απόπειρα του Νίκου Δήμου να αποδομήσει την Επανάσταση ανήμερα 25η Μαρτίου. Ετούτο επ’ουδενί σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να είμαστε ανοιχτοί σε εναλλακτικές προσεγγίσεις και ερμηνείες…) Τους αγίους και προφήτες μας, τέλος, που τους έχουμε μετά θάνατον βαλσαμώσει και τους περιφέρουμε σαν τρόπαια ή σαν φόβητρα των εχθρών. Ποιος θα τολμούσε να αμφισβητήσει το καλλιτεχνικό αλάθητο του Καζαντζίδη, της Μελίνας, του Χατζιδάκι, του Θεόδωρου Αγγελόπουλου; Ποιος θα τους έφερνε στις ανθρώπινες –και απείρως πιο ενδιαφέρουσες- διαστάσεις τους, δίχως να εισπράξει γιούχα απ’τους αυτόκλητους φρουρούς του πανάγιων τάφων τους;

Η Ελλάδα μού θυμίζει ώρες-ώρες απέραντο μουσείο, όπου οι ζωντανοί ευλογούν αενάως τα γένια των νεκρών τους και κλαίνε διηγούμενοι περασμένα μεγαλεία, τα οποία ούτε καν γνώρισαν ποτέ.

Το χειρότερο: Οι πολιτικώς ορθοί συμπολίτες μας εμφορούνται από όλη την υποκρισία των παλαιών θρησκόληπτων. Καυτηριάζουν μεν την Αλ Σάλεχ, τους τρέχουν δε τα σάλια όταν μπανίζουν τις γυμνές της πόζες. Θρηνούν στεντόρεια τον Παύλο Φύσσα και σπεύδουν να αγοράσουν την εφημερίδα που δημοσίευσε την επιθανάτια φωτογραφία του, κόντρα στη θέληση της οικογένειάς του. Λοιδορούν ή υποτιμούν εκείνον που ζει και δημιουργεί ανάμεσά τους. Μόλις όμως αποβιώσει –ή έστω χτυπηθεί βαριά από την μοίρα- τρελλαίνονται στα εγκώμια και στα RIP. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο αγαπημένος μου, μέγας Διονύσης Σαββόπουλος. Εύχομαι να περάσουν πολλά-πολλά χρόνια προτού περάσει στην Ιστορία και αγιοποιηθεί…

«Ουαί υμίν οι διυλίζοντες τον κώνωπα την δε κάμηλον καταπίνοντες!» είπε ο Ιησούς στην Επί του Όρους Ομιλία. Αναφερόταν στους γραμματείς και τους φαρισαίους. Στους σεμνότυφους της εποχής του. Στους προγόνους των σημερινών «πολιτικώς ορθών».

Αρχείο
12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Καθε λαος δεν ειναι τιποτε αλλο παρα η αντανακλαση της παιδειας που εχει λαβει ,πανω στα νερα της εκαστοτε πολιτικης λιμνης του.Το να περιμενουμε απο εναν,οποιονδηποτε,λαο να ειναι κατι διαφορετικο απο αυτο που εκπαιδευθηκε ποικιλοτροπως να ειναι δεν ειναι καν ουτοπια.Ειναι παραλογισμος.Τα εν Ελλαδι ανδρωθεντα "Σκυλια του Παυλωφ",αποτελουν σημαντικοτατο τμημα της κοινωνιας,η μαλλον του "εκλογικου σωματος".Δεν εχει,συνεπως,καμμια λογικη να απαιτουμε απο τα εν λογω προιοντα Παυλωφειου εκπαιδευσεως να διαθετουν κριση,η εστω μνημη,λειτουργουσα εκτος των συνδεδεμενων ανατανακλαστικων με τα τηλεοπτικα ερεθισματα των"ειδησεογραφικων"η "ενημερωτικων"εκπομπων των "αδεσμευτων και αντικειμενικων καναλιων",διοτι αυτα ειναι η μοναδικη,και σταθερη,πηγη παροχης πρωτογενους ερεθισματος.Οταν οι ποικιλοι Τρεμοπρετεντερηδοπορτοσαλτεςκαισια παρεχουν το 'ηχοακουστικο'ερεθισμα Α η συνδεδεμενη αντιδραση Β προκυπτει αναποδραστα.Οπως τα σκυλια του Παυλωφ ετρωγαν και επιναν ανεπηρεαστα απο την απουσια τροφης και νερου ,ελεγχομενα πληρως απο το συνδεδεμενο στο μυαλο τους μουσικο ερεθισμα,ετσι και το απαιδευτο τμημα του πληθυσμου προβαινει σε ενεργειες ,οπως η επιλογη κομματος το οποιο ψηφιζει,οχι με βαση το γεγονος των πεπραγμενων απο αυτο αλλα με βαση τον εκπεμπομενο τηλεοπτικα "λογο",ο οποιος δεν αντιπροσωπευει ουτε καθ'ελαχιστον την πραγματικοτητα.Και οπως τα εν λογω σκυλια θα πεθανουν απο ασιτια και διψα "ευτυχισμενα"εαν το πειραμα συνεχισθει επι μακρον,ετσι και τα υπολογα κοινωνικα στρωματα θα οδευσουν προς την εκμηδενιση τους χωρις σοβαρα αγχη και με την πεποιθηση οτι βαδιζουν προς ενα καλυτερο αυριο.Το μονον οδυνηρο ειναι οτι θα συμπαρασυρουν μαζι τους και ολους εκεινους οι οποιοι δεν κατεστη δυνατον να ελεγχθουν απο το "πειραμα".
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης είπε εντός της βουλής βουλευτή του ¨πουστόγερο¨ επειδή ψήφισε αυτό που πίστευε και όχι αυτό που του επέβαλαν, ο πρόεδρος της βουλής είχε πει εντός της βουλής σε βουλευτή ¨μην γλύφεις του άλλου, έλα να γλύψεις τον δικό μου¨, υποψήφιος δήμαρχος βγάζει στην φόρα τις σεξουαλικές προτιμήσεις άλλου υποψηφίου για να τον πλήξει εκλογικά... και σε πείραξε το μανάρι σε ιδιωτική συζήτηση; Ποιός βγάζει λογύδρια για πολιτική ορθότητα αν όχι εσύ;Νόμιζα πως το σχόλιο του άρθρου για τον Σαμαρά και τις απαιτήσεις για παραίτηση ήταν υπερβολικό αλλά με κάτι τέτοια μάλλον κάνω λάθος.
Συμφωνώ ότι αυτά που περιγράφεις είναι απείρως σοβαρότερα (ειδικά το outing και το επακόλουθο "π**στόγερος" εντός της Βουλής). Δεν αναιρούν όμως αυτό που γράφω.Παρεμπιπτόντως δεν γνώριζα για το περιστατικό του π**στόγερου, τώρα το έψαξα. Και αυτοί οι άνθρωποι θέλουν να ψηφίσουν αντιρατσιστικό νόμο; Εδώ γελάνε...
Περα απο συνεργατες προφανως ειναι και φιλοι. Και δεν την αποκαλεσε μαναρι σε συνεντευξη η απο το βημα της βουλης, στο τηλεφωνο μιλουσαν, και οι δημιουργοι ως οφειλαν το καλυψαν χωρις να το αλλοιωσουν παρεμβαινοντας ουτε φανταζομαι το εγραψαν και το υπεβαλαν. Ντοκυμαντερ γυριζαν. Και τωρα τελος παντων τι ψαχνουμε, αν ο Τσιπρας μπορει η οχι να λεει την Δουρου μαναρι του; Παμε καλά;
@ΧαρμιδηςΣυγνώμη αν αυτά που έγραψα ειναι επιθετικά. Δεν θα δικαιολογηθώ, διαφωνώ μαζί σου όσο αφορά τον Τσίπρα. Είμαι από τους ανθρώπους που απαιτώ οι εκλεγμένοι να είναι οι τέλειοι, και σίγουρα καλύτεροι από εμάς (διαφορετικά ας κυβερνήσουμε εμείς...δεν τους χρειαζόμαστε). Απλά και εγώ όταν είδα το περιστατικό την ίδια αντίδραση είχα (με το trailer, τώρα αν στο ντοκυμοντερ πεθαίνει στο γέλιο δεν ξέρω) και το θεωρώ ανθρώπινο.
Μάλιστα, ενα θυμό λιγουλάκι τον διακρίνω στο άρθρο. Βέβαια και εγω αν μου τη πούνε επειδή εχω πεί χοντράδες ή υβριςτικά σχόλια θυμώνω, κι η αλήθεια είναι οτι εχω πεί και εχω προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, η διαφορά είναι ομως οτι δε θα καθίσω να γράψω ολόκληρο άρθρο για να καλύψω χοντράδες. Το σημαντικό είναι να σκεφτείς, όπα τι έγινε; γιατί αντιδράνε όπως αντιδράνε έτσι μερικοί; Αυτή είναι η αρχή για να γίνεις καλύτερος ανθρωπος να ακούσεις τι εχουνε να πουνε, χωρίς "ναι μεν αλλά" να ΑΚΟΥΣΕΙΣ χωρίς να αιςθανθείς θύμα. Οπως εχω ξαναπεί το politically correct εκφράζει αγώνες και δίνονται από τους Gay, trans, από το γυναικείο κίνημα από το κίνημα των αφροαμερικανων κτλ. Οταν λες π0υστης προσβάλεις, αυτήν την λέξη ακούνε οι γκευ οταν τρώνε ξύλο από μπάτσους ή φασίστες, όταν λες αρ@πη επίσης προσβάλεις γιατί μ αυτη την λέξη ακολουθούσε η σωματική κακοποίηση των μαύρων. Όταν λες μια γυναίκα μανάρι είναι σαν να τις θυμίζεις την μεσαιωνική νοοτροπία οτι η γυναίκα ειναι καλή μονο για να ανοιγει τα πόδια της κι οχι να βγαίνει στην δημόσια αρένα.
Λόγω της πόλωσης που υπάρχει ο κόσμος είναι προκατειλειμένος με την μια ή την άλλη πλευρά και περιμένει αφορμή για να τους κατηγορήσει. Το έναυσμα βέβαια το δίνουν τα πρωτοπαλήκαρα, αρθογράφοι με ατζέντα και σχολιαστές με 3000 σχόλια, όλα στοχευμένα ενάντια σε κάποιον (που προφανώς είτε είναι κατευθυνόμενοι, είτε απλά είναι φανατισμένοι) και οι υπόλοιποι παρασύρονται στο επιπόλαιο ΝΑΙ/ΟΧΙ.
Η πολιτικη ορθοτητα δεν ειναι παρα η επιβολη μιας ορολογιας για την περιγραφη της πραγματικοτητας η οποια –εντεχνως- εχει αποστασιοποιηθει απο και δεν περιεχει ουτε προκαλει κανενα συναισθημα. Η ανθρωπινη εκφραση δεν ειναι παρα συναισθηματα τα οποια περιγραφονται και εκφραζονται μεσω της λογικης μιας συγκεκριμενης γλωσσας. Η σχεση αναμεσα στα συναισθηματα προς εκφραση και την γλωσσα που τα εκφραζει ειναι αμφιδρομη. Αν δεν υπαρχουν, η δεν επιτρεπεται η χρηση, συγκεκριμενων γλωσσικων ορων για την εκφραση ενος συναισθηματος, αυτο ειναι πρακτικα αδυνατο να εκφραστει. Παραλληλα, η νομιμοποιηση συγκεκριμενων, και οχι ολων ανεξαιρετως, των γλωσσικων ορων περιοριζει με τη σειρα της το πληθος των συναισθηματων που το ατομο «επιτρεπει» στον εαυτο του να βιωσει.