Μετά από εννέα χρόνια που παραμένει κλειστός, ο παλαιός σιδηροδρομικός σταθμός Αθηνών - Πελοποννήσου θα αποκατασταθεί και θα επαναχρησιμοποιηθεί ως σιδηροδρομικό μουσείο.
Αυτό αποφάσισε ο ΟΣΕ για το περίτεχνο διώροφο κτίριο που συνδυάζει νεοκλασικά στοιχεία και αρ νουβό και έχει χαρακτηριστεί από το 1985 ως έργο τέχνης.
Ο σταθμός αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής στη χώρα μας και αποτελείται από το κεντρικό κτήριο, εκατέρωθεν του οποίου εκτείνονται δύο ισόγειες πτέρυγες, που καταλήγουν σε δύο ισόγεια κτήρια και την αποβάθρα που βρίσκεται στην πίσω πλευρά.
Ο νέος σχεδιασμός θα περιλαμβάνει νέο στέγαστρο μέχρι την οδό Κωνσταντινουπόλεως ως συνέχεια του στεγάστρου του διατηρητέου κτιρίου. Το στέγαστρο θα εκτείνεται επάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, όπου θα αναπτυχθεί μέρος του εκθεσιακού χώρου, με βαγόνια και μηχανές επάνω στις ράγες. Στο διατηρητέο κτίριο θα λειτουργούν εκθεσιακός χώρος, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, πωλητήριο και χώροι βοηθητικών χρήσεων
Όπως διαβάζουμε στο ΑΠΕ, ο αρχικός πυρήνας του κτιρίου του Σιδηροδρομικού Σταθμού χτίστηκε κατά την περίοδο 1884-1889, βάσει σχεδίων ομάδας Γάλλων μηχανικών. Την τελική του μορφή ωστόσο έλαβε μεταξύ των ετών 1912-1913, σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλερ, οπότε και προστέθηκαν οι χαρακτηριστικοί τρούλοι στη θέση των στεγών.
σχόλια