ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Πώς θα αποφύγω τη στράτευση; Γιατί είναι υπόχρεοι στράτευσης μόνο οι άνδρες;

Facebook Twitter
22

City Legal

1.

Καλημέρα σας.
Έχω ακούσει για κάποιον όρο «ιδιοχρησία του μισθωτή μετά από 20ετία» και θα ήθελα να μάθω αν αληθεύει και αν ναι ποιά η σημασία του.

Γιάννης

Αγαπητέ Γιάννη,

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, εκείνος που ασκεί τη φυσική εξουσία επί ακινήτου «με διάνοια κυρίου» για μια εικοσαετία, γίνεται κύριος του ακινήτου με τη λεγόμενη «έκτακτη χρησικτησία» (όχι ιδιοχρησία). Τι σημαίνει αυτό το «με διάνοια κυρίου»; Η διάνοια κυρίου συνίσταται στην πρόθεση του έχοντος αυτήν προσώπου για διαρκή, απεριόριστη και αποκλειστική εξουσίαση του ακινήτου, όμοια ή ανάλογη με εκείνη που απορρέει από το δικαίωμα της πλήρους κυριότητας. Η διάνοια κυρίου εκδηλώνεται με τη μεταχείριση του πράγματος με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να το μεταχειριστεί ο ιδιοκτήτης, χωρίς να απαιτείται απαραίτητα και να έχει αυτός την πεποίθηση ότι έχει κυριότητα.

Αν λείπει η «διάνοια κυρίου, υπάρχει απλή κατοχή του ακινήτου, η οποία, όμως, μόνη δεν μπορεί να οδηγήσει σε κτήση κυριότητας με χρησικτησία. Μόνο κατοχή υπάρχει, όταν η σωματική εξουσία, ολική ή μερική, ασκείται κατά κανόνα, στο όνομα άλλου με βάση κάποια νόμιμη ή υποτιθέμενη ενοχική σχέση, όπως η μίσθωση.

Άρα, η μίσθωση δεν οδηγεί σε χρησικτησία. Προσοχή: εάν ο μισθωτής σταματήσει να σου πληρώνει το ενοίκιο και παραμείνει στο ακίνητο ανενόχλητος, τότε μετά από 20 χρόνια μπορεί να επικαλεστεί χρησικτησία.

_____________

2.

Καλησπέρα..Υπάρχει τρόπος να αποφύγεις το στρατό χωρίς κυρώσεις; Επίσης δεν αποτελεί έμμεση διάκριση μεταξύ αντρών και γυναικών!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Γιάννης

Αγαπητέ Γιάννη,

Οι περιπτώσεις αποφυγής στράτευσης είναι οι εξής:

(Α) Ο μόνος νόμιμος τρόπος είναι η απαλλαγή από τη στράτευση λόγω κρίσης ότι κάποιος είναι ακατάλληλος για στράτευση λόγω νοσήματος, πάθησης ή άλλης σωματικής ή ψυχολογικής βλάβης ( η γνωστή κατηγορία ικανότητας Ι5)

(Β) Κατά τα λοιπά, οι ανυπότακτοι αντιμετωπίζουν κυρώσεις. Η ανυποταξία είναι πλημμέλημα και τιμωρείται με φυλάκιση και πρόστιμο 6.000 ευρώ ή/και με επιπλέον υποχρέωση στρατιωτικής θητείας. Οι συνέπειες της ανυποταξίας αίρονται μόλις κάποιος συμπληρώσει τα 45 χρόνια που είναι και το όριο ηλικίας των στρατεύσιμων. Ο ανυπότακτος που συμπλήρωσε το 35ο έτος ηλικίας μπορεί επίσης να υπηρετήσει 30 μέρες θητεία και να εξαγοράσει το υπόλοιπο. Υπάρχει διαφορά μεταξύ ανυποτάκτων εσωτερικού (που μένουν στην Ελλάδα) και ανυποτάκτων εξωτερικού. Αν μένεις στο εξωτερικό δικαιούσαι να έρχεσαι στην Ελλάδα 30 ημέρες το χρόνο καθώς και σε περιόδους εκλογών.

(Γ) Εάν ο λόγος που θέλεις να αποφύγεις τη στράτευση είναι ότι είσαι αντιρρησίας συνείδησης, ο στρατός πλέον δίνει τη δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν αντί για τη στρατιωτική τους θητεία, να εκπληρώσουν τη λεγόμενη «εναλλακτική θητεία».

Σχετικά με το θέμα της διάκρισης που θέτεις:

Η διάκριση δεν είναι «έμμεση» όπως λες αλλά … άμεση. Το θέμα είναι ότι το νομικό μας σύστημα δεν απαγορεύει τις διακρίσεις γενικά. Απαγορεύει μόνο τις «αθέμιτες» διακρίσεις. Τα δικαστήρια στην Ελλάδα έχουν κρίνει ότι η στράτευση μόνο των ανδρών δεν συνιστά αθέμιτη διάκριση εις βάρος τους καθώς δικαιολογείται από σοβαρούς λόγους και τηρεί την αρχή της αναλογικότητας. Πάντως πληροφοριακά, η ΝΔ έχει προτείνει στο παρελθόν την προαιρετική στράτευση των γυναικών ενώ η ΧΑ την υποχρεωτική τους στράτευση.

Για το ίδιο θέμα από ευρωπαϊκή σκοπιά, σε παραπέμπω στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στην υπόθεση C-186/01, Alexander Dory κατά Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας (μπορείς να τη βρεις στο διαδίκτυο) όπου εξηγεί γιατί το κοινοτικό δίκαιο δεν απαγορεύει την επιβολή της υποχρεώσεως εκπληρώσεως στρατιωτικής θητείας μόνο στους άνδρες.

_____________

3.

Έχω την εξής απορία: Σε περίπτωση που θέλω να κάνω πολιτικό γάμο, αλλά στο Δήμο που ανήκω (υποχρεωτικά εκεί δεν πρέπει να πάω;) ο Δήμαρχος ή ο Αντιδήμαρχος που είναι υπεύθυνος για αυτή τη διαδικασία είναι χρυσαυγίτης, μπορώ να ζητήσω να με παντρέψει κάποιος άλλος ή να πάω σε άλλο Δήμο; Ευχαριστώ.

 

Αγαπητή/-έ,

Η νομοθεσία προβλέπει ότι τα άτομα που θέλουν να τελέσουν γάμου παίρνουν άδεια γάμου το καθένα από τον δήμαρχο του τόπου της κατοικίας τους αλλά πολιτικός γάμος τελείται από τον δήμαρχο του τόπου της εκλογής τους. Συνεπώς, παίρνεις άδειες γάμου από το δήμο σου (με τον χρυσαυγίτη δήμαρχο) και πας να κάνεις τον πολιτικό γάμο στη Θεσσαλονίκη να σε παντρέψει η λατρεία ο Μπουτάρης!

_____________

Ρωτήστε κι εσείς τον Χρήστο Γραμματίδη στο City Legal, για τα νομικά ζητήματα που σας απασχολούν, συμπληρώνοντας την φόρμα δεξιά (αν δεν τη βλέπετε κάντε κλικ εδώ).

Παρακαλούμε, μία ερώτηση κάθε φορά.

22

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Ένα μικρό λαθάκι, αν είσαι ανυπότακτος και ζείς στο εξωτερικό δεν δικαιούσε να κατεβαίνεις μόνο 30 μέρες. Βάσει κάποιας αλλαγής προ 8 χρόνων αν εργαζόσουν πάνω απο 7 νομίζω χρόνια και φυσικά μπορουσες να το αποδειξεις με εκαθαριστικό εφορίας, μισθολόγιο και γράμμα του εργοδότη τότε το ελληνικό κράτος σε αναγνώρηζε σαν μονιμο κάτοικο εξωτερικού με δικαίωμα εισόδου στην Ελλάδα 6 μηνες το χρόνο.... Απλή διόρθωση....
Ο τύπος αντί να πει" γιατί να είναι υποχρεωτική η στράτευση?", λέει "γιτί να μην πηγαίνουν και οι γυναίκες στρατό? είναι διάκριση κατά των ανδρών!" πόσο μαλακας είσαι?? θες να μιλησουμε για διακρισεις ?? σίγουρα οι άντρες δεν θα πρεπε καν να μιλάνε! Νομίζεις οτι το να είσαι γυναίκα σημαίνει να την έχεις εύκολη? τότε φίλε μου δεν έχεις ιδέα για το κόσμο αυτό.. δεν παίιζει, κανα έφηβο θα 'σαι.
Ακριβώς. Είναι μαλακία να λες "γιατί να μην πηγαίνουν οι γυναίκες στο στρατό" λες και δεν υπάρχουν πιο σημαντικά θέματα.... για μένα αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι να επανεξετάσουν την θητεία στο στρατό και τις αρμοδιότητες των στρατιωτών... να μειωθεί η θητεία και η εκπαίδευση να είναι πιο ουσιαστική.
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι υπάρχει νόμος για την στράτευση των γυναικών ηλικίας 20 έως 32 ετών (πρόκειται για τον ν. 705/1977) που ωστόσο προβλέπεται πως λαμβάνει χώρα μόνο σε καιρό πολέμου και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις σε καιρό ειρήνης και φυσικά δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ. Αν συνυπολογίσουμε την - δικαιολογημένη - ευρύτατη εξαίρεση για τις γυναίκες που είναι μητέρες, αναρωτιέμαι κατά τα άλλα, κατά πόσο δικαιολογείται και είναι συνταγματικά ανεκτή η διάκριση: εφόσον αναγνωρίζεται ότι οι γυναίκες είναι ικανές για στράτευση σε καιρό πολέμου, γιατί να μην είναι (πολύ περισσότερο) ικανές για στράτευση σε καιρό ειρήνης; Προσωπικά αισθάνομαι μια αντίφαση της νομοθεσίας στο σημείο αυτό. (θα είχε ενδιαφέρον Χρήστο η γνώμη σου πάνω στο ζήτημα αυτό!) Και για να προλάβω το όποιο σχόλιο, η στρατιωτική θητεία δεν σημαίνει αυτομάτως και ένοπλη θητεία, θητεία στις ειδικές δυνάμεις ή τα σώματα τεθωρακισμένων, ώστε να είναι φυσικώς αδύνατο ή δύσκολο για μια γυναίκα να υπηρετησει. Στρατιωτική θητεία είναι και η θητεία στα στρατιωτικά νοσοκομεία, τις στρατολογικές υπηρεσίες και τις λοιπές δομές, όπου υπηρετεί άλλωστε πολύ μεγάλος αριθμός γυναικών, ως επαγγελματίες. Η στράτευση άλλωστε των γυναικών θα μπορούσε να μετακινήσει έναν αριθμό ανδρών σε περισσότερο αξιόμαχες θέσεις αλλά και να μειώσει - έως και στο μισό - τη διάρκεια της στρατιωτικής θητείας για όλους.
Ορισμένοι λόγοι που θεωρώ θεμιτό αυτό που οι άντρες αντιλαμβάνονται ως διάκριση εις βάρος τους όσον αφορά στη στρατιωτική θητεία:1. Οι γυναίκες & οι άνδρες είναι ίσοι, δεν είναι ίδιοι. Η εξάσκηση με τη χρήση βαρέος οπλισμού δεν είναι το ίδιο εύκολη για τον μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα. Για τον ίδιο λόγο που η μέση γυναίκα, αν φάει 3 απανωτές γερές σφαλιάρες από ένα άνδρα μπορεί να πάθει διάσειση, ο μέσος άνδρας αν φάει 3 σφαλιάρες από τη μέση γυναίκα θα έχει μελανιές & βασικά πληγωμένο εγωισμό. (Μιλάμε για τον μέσο όρο, όχι για άνδρες άνδρες 40 κιλά ή γυναίκες πρωταθλήτριες του UFC)2. Το πιο τραγικό για 'μένα, όσον αφορά στη στρατιωτική θητεία, είναι οι συχνά άθλιες συνθήκες υγιεινής. Ούτε οι άνδρες θα έπρεπε να το υφίστανται αυτό (καλά εγώ είμαι γενικώς ΚΑΤΑ της στρατιωτικής θητείας) αλλά για τις γυναίκες μπορεί να είναι πολύ πιο καταστροφικό. Αν δεν φαντάζεσαι γιατί, σκέψου: πότε ήταν η τελευταία φορά που άκουσες κάποιον άνδρα να λέει "πωπω, πρέπει να κλείσω και κάνα ραντεβού με τον ανδρολόγο μου, 8 μήνες έχω να πάω";3. Οι σπουδές και ο χρόνος αναζήτησης εργασίας διαρκούν το ίδιο για άνδρες & γυναίκες (δεν βάζω καν τη γυναικεία ανεργία στην κουβέντα, ας πούμε απλώς ότι κάνουν το ίδιο, αν όχι και περισσότερο). Η οικονομική αποκατάσταση είναι απαραίτητη για την απόκτηση οικογένειας. Ενώ όμως οι άντρες έχουν χαλαρά περιθώρειο μέχρι τα σαραντα-βάλε (ή μέχρι ακι τα 60) για να το κάνουν αυτό, για τις γυναίκες δεν ισχύει το ίδιο. Υπάρχουν ήδη άπειρες γυναίκες που, μέχρι να κατορθώσουν να είναι σε θέση (οικονομικά) να τεκνοποιήσουν, δεν είναι σε πολύ καλή θέση βιολογικά. Το μόνο που δεν χρειάζονται είναι να χάσουν άλλον έναν πολύτιμο χρόνο από την εξαιρετικά περιορισμένη περίοδο χάριτος που τους δίνει η φύση. (Επαναλαμβάνω, ότι και οι άνδρες έχουν σίγουρα πολύ χρησιμότερα πράγματα να κάνουν από το να καθαρίζουν πατάτες επί ένα χρόνο σε κάποιο νησί. Πιστεύω ότι πχ. ένας μήνας εκμάθησης χρήσης των όπλων κλπ θα ήταν χρησιμότερος, & σε αυτήν την περίπτωση και οι γυναίκες θα μπορούσαν να κάνουν κάτι αντίστοιχο, ανάλογα με τις δυνατότητές τους.)
Η θητεια για τις γυναικες επρεπε να ειναι αν οχι υποχρεωτικη, σιγουρα κατ'επιλογην. Βιολογικως το σωμα της γυναικας ειναι πιο ανθεκτικο απο του αντρα. Τα γυμναστηρια ειναι γεματα wannabe Πετρουλακηδες που λιωνουνε. Οσο για τα περι υγιεινης να μιλησω για τα κοριτσια που τρεχουνε τα καλοκαιρια στα καμπινγκ (ελευθερα ή μη); Με κατι τετοια υποβιβαζεται ο αγωνας της ισοτητας.
@ Επιπλεώ Το τι κάνουν με τις συνθήκες υγιεινής στο ελέυθερο κάμπινγκ οι γυναίκες είναι μια απορία που θα ήθελα πολύ να μου τη λύσει κάποιος. Δεν είναι βέβαια όλοι οι οργανισμοί το ίδιο ευαίσθητοι... Σε εκείνη την περίπτωση πάντως είναι ΕΠΙΛΟΓΗ τους.@ Μάνος Θ Επιλογή επίσης ορισμένων γυναικών είναι να γίνουν ΕΠΟΠ κλπ. Εγώ μίλησα για το μέσο όρο και ξεκαθάρισα ότι δεν αναφέρομαι στις ειδικές περιπρώσεις. Υπάρχουν και γυναίκες που εργάζονται ως προσωπική φρουρά ηγετών, υπάρχει η Τζία Καράνο και η Αρετή Μαστροδούκα. Τι πάει να πει αυτό;Όσον αφορά στην ισότητα, το είπα και στο πρώτο σχόλιο, μπερδεύετε την ισότητα με την ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ. Τότε να μην τα βάζουμε με τους άνδρες που χτυπάνε γυναίκες. Ας το αντιμετωπίζουμε όπως όταν άντρες χτυπιούνται μεταξύ τους.
αυτο που λεω εγω (και ισχυει για αντρες+γυναικες) ειναι οτι οι κακουχιες μας κακοφαινονται οταν ειναι για τον στρατο αλλα ειμαστε προθυμοι να τις υποστουμε οταν ειναι ντυμενες με εναν cool μανδυα οπως το γυμναστηριο ή το camping. Το θεωρω υποκριτικο!
Δεν θέλω Να πάω Στρατο όχι επειδή δεν σέβομαι την χωρα μου αλλα πολυ απλά επειδή έτσι όπως ειναι πλέον δεν σου προσφέρει κάτι εκτός απο να καθαριζεις και να ειςαι κλεισμένος μέσα. Άμα έκανες σοβαρή εκπαίδευση και άσκηση καθημερινή με όπλα χωρίς να πρεπει να ειςαι απαραίτητα στα ΛΟΚ θα ήταν σωστό... Όχι έτσι ομως...
αφού θες άσκηση καθημερινή με όπλα πήγαινε στις ειδικές δυνάμεις... ή ζήτησε να σε στείλουν στον έβρο ;-) αφού γουστάρεις όπλα. αν σε δουν κομάντο, δεν θα σε βάλουν να καθαρίζεις, μην φοβάσαι
Αν είσαι αντιρρησίας συνείδησης εκπληρώνεις εναλλακτική θητεία αυτόματα η περνάς από κάποια διαδικασία για να εγκριθείς? Και γενικα, σε τι ποσοστό περνάνε εκείνους που το επιθυμούν?
Περνάς μία μακροχρόνια διαδικασία με δίκες. Το ποσοστό "επιτυχίας" είναι πολύ μικρό. Έχω ακούσει (με επιφύλαξη) οτι δικαιώνονται 2-3 άνθρωποι τον χρόνο! Φαντάζομαι οι αιτήσεις που γίνονται είναι εκατοντάδες. Αλλά και πάλι αυτό είναι εικασία. Αν καποιος ξέρει κάτι παραπάνω, ας μας το πει.
Δεν είναι ακριβές αυτό που λες. Είναι διοικητική η διαδικασία και όχι δικαστική (άλλο αν ενδέχεται να ακολουθήσει αιτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά τυχόν απορριπτικής απόφασης). Σύμφωνα με το άρθρο 62 του νόμου 3421/2005 (όπως ισχύει) έχει αρμοδιότητα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας να αποφασίζει για την υπαγωγή αντιρρησία συνείδησης στις διατάξεις του νόμου, για την εκπλήρωση εναλλακτικής στρατιωτικής θητείας, έπειτα από γνωμοδότηση επιστημονικής επιτροπής. Αμφιβάλλω πολύ αν είναι εκατοντάδες οι αιτήσεις που γίνονται. Οι όροι της εναλλακτικής θητείας είναι αποτρεπτικοί και σχεδόν εκδικητικοί: τοποθετείσαι σε υπηρεσία του δημοσίου τομέα υποχρεωτικά εκτός Αθηνας και Θεσσαλονίκης, εκτός των περιοχών γέννησης και διαμονής τους, και με διάρκεια θητείας διπλάσια. Πόσοι να επιθυμούν να υποστούν κάτι τέτοιο; Εξ όσων γνωρίζω πάντως όλοι Μάρτυρες του Ιεχωβά εκπληρώνουν εναλλακτική θητεία (η θρησκεία τους απαγορεύει να στρατεύονται) και μάλιστα ο αρχικός νόμος (2510/1997 αν δεν απατώμαι) και η ερμηνευτική διάταξη στο άρθρο 4 του Συντάγματος με την οποία επικυρώθηκε συνταγματικά η εναλλακτική θητεία το 2001, ήρθε μετά από καταδίκες της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρ. Δικαιωμάτων, έπειτα από προσφυγές Μαρτύρων του Ιεχωβά που είχαν φυλακιστεί ως ανυπότακτοι.
Παραθέτω 3 ενδιαφέροντα site για όσους επιλέξουν την εναλλακτική θητεία. Εγώ προσωπικά έκανα τη διαδικασία και περιμένω τη συνέντευξη. Δεν είναι τίποτα δύσκολο απλά απαιτεί κάποιο χρόνο και υπομονή για να καταθέσεις όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά ώστε να αναγνωριστείς ως αντιρρησίας:http://enalaktiki.wordpress.com/διαδικασία/http://www.antirrisies.gr/http://www.omhroi.gr/Οι δηλώσεις που γίνονται είναι όντως λίγες σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρα, ιδιαίτερα αυτές που γίνονται για ιδεολογικούς λόγους. Υπάρχει σχετικός πίνακας στο παρακάτω link αν και δε γνωρίζω την εγκυρότητα του. Κάπου άκουσα ότι πέρυσι δήλωσαν αρκετοί (περίπου 12) αλλά πάλι δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Γενικά δύσκολα βρίσκεις επίσημα στοιχεία κάπου:http://www.ellinikos-stratos.com/stratologia/antirisies.aspΚαι τέλος το επίσημο έγγραφο που τα εξηγεί όπως πάντα πιο αναλυτικά και μπερδεμένα: http://www.stratologia.gr/pdf/%CE%A0%CE%9B%CE%97%CE%A1%CE%9F%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F%20%CE%95%CE%9D%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%9F%2026.pdf