Η νέα ανόητη ανακάλυψη του ΣΥΡΙΖΑ: Τεχνοφασισμός

Facebook Twitter
45

 

Συγνώμη τώρα: είναι σοβαρά πράγματα αυτά με τον τεχνοφασισμό; Αυτά που έγραψε ο Σύριζα στη διακήρυξή του είναι μάλλον μπερδεμένα.


Agiati Benardou says: Δευτεριάτικο quiz: Τι σημαίνει "τεχνοφασισμός";

1) Το σύνολο των τεχνών που εξυμνούν και πλαισιώνουν ολοκληρωτικά καθεστώτα.
2) Η συνεχής, επαναλαμβανόμενη και βασανιστική ακρόαση μουσικής techno.
3) Η χρήση της τεχνολογίας προς διευκόλυνση και επιτάχυνση διαδικασιών οι οποίες μέχρι πρότινος γίνονταν με το χέρι.

[via Leonidas Antonopoulos]

Η εικονική πραγματικότητα: "Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ συμφωνεί και στηρίζει τις συλλογικότητες των πανεπιστημίων που αντιστέκονται στην εφαρμογή αυτού του νόμου και δηλώνει απερίφραστα ότι καμιά νομιμοποίηση στην άσκηση διοίκησης δεν μπορεί και δεν πρέπει να δοθεί στα Συμβούλια Ιδρύματος που θα προκύψουν από το σύστημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Εκφράζει επίσης την ανησυχία του για τους κινδύνους που εγκυμονεί μια τέτοια εξέλιξη, γιατί αύριο ο τεχνοφασισμός με τον οποίο πειραματίζονται μέσω της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στα Πανεπιστήμια-ΤΕΙ σήμερα μπορεί να επεκταθεί σε κάθε δημοκρατική εκλογή εκπροσώπων για τη διοίκηση της χώρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ έχει δεσμευτεί από το εκλογικό του πρόγραμμα ότι μια κυβέρνηση με πυρήνα τις δυνάμεις της Αριστεράς θα καταργήσει όλους τους μνημονιακούς νόμους που αφορούν την παιδεία"

Και η κανονική πραγματικότητα: (η ηλεκτρονική συμμετοχη που υπήρξε με βαση αυτους που εχουν δικαιωμα ψηφου) ΑΠΘ 76,6%, Πάντειο 75,7%, Χαροκόπειο 96,7%, Θεσσαλίας 76,6%, Ιόνιο 87,6%, Δημ.Θράκης 83,7%.

("Η τεχνολογική μέριμνα για το αδιάβλητο μιας ψηφοφορίας δεν είναι τεχνοφασισμός αλλά το να πιστεύει κανείς ότι είναι, σίγουρα είναι τεχνοφοβία", γράφει ο Νικόλαος Ζήσιμος.)

Κάποιος ρώτησε τους βουλευτές του Σύριζα στο Facebook: κ.κ. Petros Tatsopoulos και Dimitris Papadimoulis, θα μας πείτε παρακαλώ τι εννοεί εδώ ο ποιητής; Οι καθηγητές πανεπιστημίου που συμμετείχαν με ποσοστά 75-95% στην ηλεκτρονική ψηφοφορία συμμετείχαν σε μια "τεχνοφασιστική" ψηφοφορία; Τέλος, γνωρίζετε μήπως σε ποιόν νομό κατεβαίνει υποψήφια η Ελένη Λουκά, για να μεταφέρω τα εκλογικά μου δικαιώματα;

Ας δεχτούμε ότι έχει δίκιο σε όλα για τα Πανεπιστήμια ο Σύριζα. Όμως δεν είναι ειρωνεία να θεωρεί φασισμό την ηλεκτρονική ψηφοφορία και δημοκρατία τους τραμπουκισμούς και την παρεμπόδιση ψηφοφορίας;

Γράφει ο Παύλος Αθανασόπουλος: "Κατα τον ΣΥΡΙΖΑ η ηλεκτρονικη ψηφοφορια στα ΑΕΙ, στην οποια πηρε μερος το 80% των εχοντων δικαιωμα ψηφου, ειναι τεχνοφασισμος.

Αντιθετα η με την βια παρεμποδιση της ψηφοφοριας με καλπη, η τραμπουκικη καταλυση της νομιμοτητας, το κτισιμο των καθηγητων, ειναι δημοκρατικοι αγωνες. Τον ΣΥΡΙΖΑ φαινεται οτι θα ειχε υποψη του ο Οργουελ οταν εγραφε για τη νεα γλωσσα."

Ο Stelios Mintsidis πρόσθεσε: "Θεωρώ εξαιρετικά μεγάλη αστοχία εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ να μιλήσει για "τεχνοφασισμό" με αφορμή την ηλεκτρονική ψηφοφορία στα ΑΕΙ.

Την στιγμή που η Αριστερά σύσσωμη προσπαθεί να πείσει τον κόσμο ότι ο φασισμός είναι ένα πολύ συγκεκριμένο και πολύ επικίνδυνο πράγμα, και ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τον όρο άκριτα και ισοπεδωτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει ακριβώς αυτό με την ανακοίνωσή του.
Μία ατυχέστατη στιγμή για το κόμμα, και το λέω πολύ ευγενικά."

Το ξέρω πως η ηλεκτρονική ψηφοφορία στα Πανεπιστήμια δεν είναι η άμεση δημοκρατία που ονειρεύονται οι φανς της, κι ότι στην άμεση δημοκρατία θα έθεταν αυτοί τα ερωτήματα ("Δια βοής γίνεται η Άμεση Δημοκρατία ρε! Όχι με κοbιούτερ, τέκνο και χάουζ!" διάβασα πριν). Και δέχομαι ότι εκείνη θα είναι εξαιρετική δημοκρατία. Από κάπου όμως δεν πρέπει να γίνει η αρχή; 

Αν ο Σύριζα έχει στοιχεία πως γίνεται νοθεία μέσω των κομπιούτερ ας τα καταθέσει. Το να λέει εκ των προτέρων απερίφραστα ότι "καμιά νομιμοποίηση στην άσκηση διοίκησης δεν μπορεί και δεν πρέπει να δοθεί στα Συμβούλια Ιδρύματος που θα προκύψουν από το σύστημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας" είναι σα να κατηγορεί την άψυχη τεχνολογία για το γαμώτο, παρά να αποδεικνύει γιατί κάτι είναι στραβό και λάθος...  

-------------

Με αφορμή και όσα άκουσα σε προηγούμενο ποστ μου για την "Άμεση Δημοκρατία" (που ο καθένας την έχει στο μυαλό του έτσι ώστε να βγάζει τα σωστά, γι' αυτόν, αποτελέσματα), καταλήγω στο συμπέρασμα ότι έχουμε ένα άλφα μπέρδεμα με τις ψηφοφορίες γενικώς. 

Τις σεβόμαστε ή όχι; Πότε είναι σωστές και δημοκρατικές; Απαντήσεις δεν έχω - και το παραδέχομαι. Είναι μεγάλη η κουβέντα που πρέπει να γίνει. 

Ο Τσίπρας ζητάει εκλογές και πολλοί οπαδοί του θεωρούν πως έχουμε χούντα. Εκλογές βέβαια είχαμε και τον Μάιο, όπου μπήκε και η Χρυσή Αυγή στη Βουλή, εκλογές είχαμε και τον Ιούνιο και εκλογές μπορεί να έχουμε και πάλι τώρα "για να μιλήσει ο λαός" όπως είπε ο Τσίπρας. Αν όμως μιλήσει ο λαός και δεν δώσει αυτοδυναμία στον Σύριζα αλλά δώσει 20-25% στη Χρυσή Αυγή τότε θα έχουμε χούντα, δημοκρατία ή ψηφοφασισμό;

Πραγματικά έχω μπερδευτεί - και το ξέρω πως όσοι διαφωνήσουν μαζί μου θα πουν ότι δεν είμαι αρκετά διαβασμένος, ότι δεν κατέχω το θέμα κι ότι πρέπει να διαβάσω το πεντάτομο έπος του τάδε για την Δημοκρατία πριν τολμήσω να ξαναμιλήσω.

Γιατί όμως τα κάνουμε όλα τόσο περίπλοκα; Γιατί επινοούμε ή χρησιμοποιούμε φράσεις που τη μία υποστηρίζουν κάτι (επειδή τυχαίνει να μας συμφέρει) και την άλλη το καταδικάζουν (επειδή δε μας συμφέρει); Αν υπήρχε θέμα νοθείας το πράγμα θα άλλαζε - αλλά δεν αναφέρουν τίποτα τέτοιο.

Και γιατί άραγε, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είμαι σίγουρος πως αν τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας βόλευαν το κόμμα θα ζητούσε επέκταση αυτού του τρόπου ψηφοφορίας σε κάθε χώρο εργασίας και σε κάθε γειτονιά (ως κάτι που μας φέρνει κοντύτερα στην άμεση δημοκρατία) ενώ τώρα είναι τεχνοφασισμός; 

("Επίσης, να υπερθυμίσουμε στους οπαδούς της Άμεσης Δημοκρατίας ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία αποτελεί το απαραίτητο εργαλείο για να γίνει η ιδεολογία τους εφαρμόσιμη. Έτσι, για να ξέρουν ποιο κόμμα να μην ψηφίσουν", λέει ο Θ. Σταφυλάκης.)

Ας προσπαθήσουμε να πείσουμε με επιχειρήματα και ας μη μπλεκόμαστε σε θεωρητικές αναλύσεις και σε ατέρμονες διαφωνίες. Μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός στο θέμα των πανεπιστημίων; Μπορεί με τον ειλικρινή (κι όχι μικροκομματικό ή κυβερνητικά αυταρχικό) διάλογο να γίνει μια σύνθεση απόψεων αντί να περιχαρακώνονται όλοι και να αλληλοκατηγορούνται για φασισμό;

Και τελικά, γίνεται να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε με τέτοια ευκολία τη λέξη φασισμός και τα παράγωγά της για οτιδήποτε απλώς δεν μας αρέσει; Έχει χάσει πλέον κάθε νόημα - και εκτός από κρίμα, αυτό είναι και εξαιρετικά επικίνδυνο...

45

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Μπορεί να διαφωνώ με τον όρο "τεχνο-φασισμός" (είναι αδόκιμος και θα ήθελα μια εξήγηση για ποιόν λόγο χρησιμοποιείτε έτσι) και μπορεί να έχω διαφωνίες με την άμεση δημοκρατία, αλλά έχω πολλές επιφυλάξεις και με την χρήση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.Κατ'αρχάς υπάρχουν τα δύο γνωστά προηγούμενα που έχουν συμβεί στις ΗΠΑ (οι ψήφοι του Obama να πηγαίνουν στον Romney στις πρόσφατες εκλογές και παλιότερα όταν κρίθηκε η εκλογή του Bush από την Φλόριντα και υπήρχαν κατηγορίες για την ηλεκτρονική ψηφοφορία εκεί), για τα οποία ακόμα δεν έχουν αποδοθεί ευθύνες και δεν ξέρω τι έρευνες έχουν γίνει για το θέμα. Εν συνεχεία, υπάρχουν προηγούμενα στην Ελλάδα με τις εκλογές σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια, όπου εμφανιζόντουσαν ψήφοι από φοιτητές - φαντάσματα. Όπως υπάρχουν επίσης προηγούμενα και καταγγελίες στις βουλευτικές εκλογές, χωρίς ποτέ να έχει γίνει περαιτέρω έρευνα. Ένας απλός αριθμός ταυτότητας ή/και κάποιος άλλος συνδυασμός στοιχείων, δεν αποτελεί έγκυρο τρόπο ταυτοποίησης. Εγώ προσωπικά γνωρίζω τους αριθμούς ταυτότητας, το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ του αγοριού μου και όλης της οικογένειας μου (μέχρι ξαδέρφια). Και αν παλιά ο παππούς / πατέρας έδινε έτοιμα φακελάκια για να ψηφίσει όλη η οικογένεια, τώρα με αυτόν τον τρόπο, ποιος μπορεί να εγγυηθεί την διαφάνια της ψηφοφορίας;Τέλος η συμμετοχή και η διασφάλιση της εγκυρότητας των ψήφων των καθηγητών είναι εύκολη. Ο αριθμός τους είναι συγκεκριμένος και η ταυτοποίηση τους εύκολη. Ο αριθμός των φοιτητών όμως είναι μεγάλος, των ψηφοφόρων άγνωστος και η ταυτοποίηση σε κάποιες περιπτώσεις αδύνατη.Συγγνώμη, αλλά το συγκεκριμένο άρθρο μου φαίνεται λίγο μονόπλευρο. Θα ήθελα πέρα από την κριτική στον όρο "τεχνο-φασισμός" να είχε τις θέσεις των φοιτητών που εναντιώνονται, ώστε να γνωρίσουμε καλύτερα το θέμα.
Κυριε Δημοκιδη, αυτο που μου εκανε εντυπωση ειναι η εισαγωγη στο κειμενο:"Η επόμενη κυβέρνηση θέλω να είναι του Σύριζα. Πρώτον για να δοκιμαστεί, δεύτερον γιατί στα κοινωνικά θέματα είναι πιο κοντά μου απ' τα υπόλοιπα κόμματα - και τρίτον επειδή ίσως μπορέσει να αναχαιτίσει τη Χρυσή Αυγή."Λιγες παρατηρησεις1. Δεν εχουμε περιθωρια για δοκιμες. Με αυτην την λογικη μπορω να δοκιμασω διαφορους τροπους να πηδηξω απο τον 3. οροφο και να δω τι θα γινει. Η χωρα ειναι σε κρισιμη καμπη και το μονο που δεν χρειαζομαστε ειναι δοκιμες.2. Τα κοινωνικα θεματα ειναι σημαντικα, αλλα και τα οικονομικα και τα θεματα εξωτερικης πολιτικης. Εχετε σφαιρικη αποψη για το τι λενε οι συνηστωσες για ολα αυτα εκτος απο θολες σκεψεις περι ανεκτικοτητας στην διαφορετικοτητα;3. Για μενα, ενας απο τους λογους της ανοδου της ΧΑ ειναι ο αριστερος φασισμος των τελευταιων χρονων. Οχι, δεν θα αναχαιτησουν την ΧΑ, θα την θεριεψουν!Εγω θα ηθελα μια κυβερνηση να βαλει ταξη σε αυτον τον τοπο, να κανει τον κρατικο μηχανισμο λειτουργικο, να κοψει σπαταλες, ρουσφετια, μιζες μαχαιρι. Να ειναι κοινωνικα δικαιη, να φροντιζει την παιδεια και τους ηλικιωμενους, να υπερασπιζεται τα συμφεροντα της χωρας, να παταξει την φοροδιαφυγη, να βαλει επιτελους τους νταβατζηδες στη φυλακη. Αλλα μαλλον ζηταω πολλα..
παλιά πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες στα ΑΕΙ/ΤΕΙ - ΧΩΡΙΣ δηλ. την διαμεσολάβηση των κομματικών παρατάξεων - ε μαντέψτε ποιος αντέδρασε πρώτος σε αυτό: φυσικά οι παρατάξεις που πρόσκεινται σε αυτόν... ψιλοάσχετο αλλά χαρακτηριστικό παράδειγμα για το "τις πταίει" και εδώ...
Μεταφέρω σχόλιό μου σε άλλη ανάρτηση (http://www.lifo.gr/now/politics/18634#419652):Ένα απ' τα ευτράπελα της υπόθεσης είναι ότι το κόμμα που κάθε λίγο και λιγάκι ζητά εκλογές, παρεμποδίζει και ματαιώνει τις εκλογές στα πανεπιστήμια.
Δυστυχώς, κατά την άποψή μου, στο ΣΥΡΙΖΑ έχουν παρεισφρήσει και στοιχεία που καταναλώνουν ό,τι ιδέα κυκλοφορεί αμάσητη και τελικά τη γελοιοποιούν. Ποιός διαφωνεί ότι αυτή η “τεχνο-ελίτ” (με τα phd, τα nobel και περίπλοκα μαθηματικά μοντέλα που στελεχώνουν όλες τις μεγάλες τράπεζες και κυβερνήσεις – σ’ αυτούς αναφέρεται ο τεχνοφασισμός) βούλιαξε την παγκόσμια οικονομία (βλ. πχ. sub-prime) και εξέχοντα μέλη της δρούσαν ως κοινοί απατεώνες (google “Lehman repo 105” για παράδειγμα για να δείτε πόσο απλό ήταν);Το να χαρακτηρίζεις τεχνοφασιμό μια διαδικασία με την οποία διαφωνείς (μόνο και μόνο επειδή περιλαμβάνει χρήση τεχνολογίας) είναι γελοίο.Ρωτήστε και ένα καλόγερο για την ηλικία του σύμπαντος. Παρόμοια απάντηση με την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ θα λάβετε.
Σοφιστικά επιχειρήματα της πλάκας και μικρονοϊκότητα (αύριο θα είναι κυβέρνηση μέσα από τις διαδικασίες που οι ίδιοι απαξιώνουν. Πως θα νομιμοποιηθούν;). Δυστυχώς θα δοκιμάσουμε σύντομα στην εξουσία το γελοίο συνοθύλευμα των λαμογιών που υποστηρίζουν απελπισμένοι και "ρομαντικοί", να δούμε και την δημοκρατία στην πράξη...
Ωστόσο μέχρι τώρα δεν εξήγησε κανείς τι εννοούν ως «τεχνοφασισμό». Εικάζω ότι δεν έχουν κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό τους και χρησιμοποίησαν αυτό το χαζό νεολογισμό προκειμένου να δικαιολογήσουν την εναντίωση τους με άλλες πτυχές της ψηφοφορίας.
Συμφωνω απολυτα πως ειναι τουλαχιστον αστοχη η δαιμονοποιηση της ηλεκτρονικης ψηφου χωρις προφανη ή μη λογο, δειγμα της γενικης ανικανοτητας μας ως κοινωνια και κρατος να ενσωματωσουμε στοιχειωδεις τεχνολογιες. Το πως διαφοροι σχολιαστες/αναγνωστες χρησιμοποιουν αυτην την ανοησια του συριζα για να βγαλουν συμπερασματα (ή μαλλον να επιβεβαιωσουν οσα ηδη πιστευαν) για ολη την πολιτικη του και το τι θα κανει αν βγει κυβερνηση με προσπερναει.
Διάβασα την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ. Εκτός από τη στήριξη συλλογικοτήτων που επιδιώκουν την κατάργηση (στην πράξη) του νόμου (βραχυπρόθεσμα) και την κατάργηση (de jure) "μόλις γίνουμε κυβέρνηση" δεν είδα καμμιά πρόταση. Υπάρχει κάποια πρόταση; Α ναι, διάβασα και το πρόγραμμα (ολόκληρο).http://pekp.gr/?p=18507
Η αριστερά στην εξουσία θα ήταν το καλύτερο μίγμα sitcom και οργουελικού κόσμου. Όσοι γελάσατε με το αμίμητο "τεχνοφασισμός", δείτε εδώ κάποιον να ζητά φόρο στο Amazon.com υπέρ των παραδοσιακών βιβλιοπωλείων.http://sarantakos.wordpress.com/2011/12/27/akribabiblia/
Για μια κοινωνία όχι των αριθμών, αλλά των ανθρώπων:Φόρος στα σουπερμάρκετ υπέρ των μπακάλικων.Φόρος στους κινηματογράφους υπέρ των καραγκιοζοπαιχτών.Φόρος στα τηλεοπτικά κανάλια υπέρ των κινηματογράφων.Φόρος στην ΕΥΔΑΠ υπέρ των νερουλάδων.Φόρος στη ΔΕΗ υπέρ των κατασκευαστών κεριών.
Σας εξήγησε: ένα τουλάχιστον βασικό θέμα με την ηλεκτρονική ψηφοφορία είναι αν εξασφαλίζεται ότι ο ψηφοφόρος ψηφίζει χωρίς επιτήρηση.Αν στη Βενεζουέλα (όπως και στις ΗΠΑ), η ηλεκτρονική ψηφοφορία γινόταν σε εκλογικά κέντρα με παραβάν, κλπ. τότε ως προς αυτό τουλάχιστον δεν υπάρχει θέμα.Δυστυχώς όπως και στον περισσότερο κόσμο, η καλώς εννοούμενη καχυποψία για τα κόμματα σας έχει γίνει εμμονή. Λες και με όποιον άνθρωπο μιλήσετε δεν συναντάτε αντιφάσεις, κλπ.
Πάντως έχει δίκιο η κοπελίτσα. Φανταστείτε ότι σε λίγο θα μας βάλουν να κάνουμε αγορές και τραπεζικές συναλλαγές ηλεκτρονικά! Χάος! Θα χάσει η μάνα το παιδί!Και βέβαια πώς να εμπιστευτείς τις εκλογές; Για τα σοβαρά θέματα υπάρχουν οι "...συλλογικότητες των πανεπιστημίων που αντιστέκονται στην εφαρμογή αυτού του νόμου..." Αυτές ξέρουν. Τι εκλογές και αηδίες;
Όλες σας οι απορίες (υποκριτικές ή μη) σε σχέση με τη διαβλητότητα ή μη του συστήματος ηλ. ψηφοφορίας θα λυθούν αν διαβάσετε αυτό. Το Π. Τσανάκα, καθηγητή ΕΜΠ σχ. Ηλ. Μηχ. & Μηχ Η/Υhttp://esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/tritovathmia/item/30331-apantiseis-se-erotimata-panepistimiakon-anaforika-me-to-systima-ilektronikis-psifoforias-zeys-zeusminedugovgr.html
Για να δούμε:Απαντήσεις σε ερωτήματα πανεπιστημιακών αναφορικά με το σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας ΖΕΥΣ (zeus.minedu.gov.gr)Σχόλιο 1Υπάρχει πλήρης αδυναμία ελέγχου της ταυτοπροσωπίας του ψηφοφόρου από την εφορευτική επιτροπή ή/και τους υποψηφίους ή τους νόμιμους αντιπροσώπους τους: Κάθε ψηφοφόρος μπορεί να εκχωρήσει το δικαίωμα του ως εκλέκτορας σε άλλο άτομο το οποίο δεν νομιμοποιείται να είναι εκλέκτορας (ή να πιεστεί να το κάνει). Τούτο δεν είναι δυνατόν σε ψηφοφορία με κοινή κάλπη, έστω και αν ο ψηφοφόρος το θέλει. Πρέπει ο ίδιος να παρουσιαστεί στο εκλογικό τμήμα (σημειωτέον, ότι η νομοθεσία δεν προβλέπει την δυνατότητα έγγραφης εξουσιοδότησης για εκχώρηση του δικαιώματος ψήφου σε άλλο άτομο). Απάντηση 1Το σύστημα Ζευς δεν είναι σχεδιασμένο για να υποκαταστήσει τις εθνικές εκλογές, αλλά για χρήση σε σχετικά μικρή κλίμακα, σε περιβάλλοντα που δεν χαρακτηρίζονται από εκτεταμένες υπόνοιες εξαναγκασμού ή εξαγοράς ψήφων, και σε περιπτώσεις όπου τυχόν τεχνικές αστοχίες δεν οδηγούν σε πολιτειακές περιπέτειες. Οι καθηγητές των ΑΕΙ αποτελούν μέρος της πνευματικής ελίτ του τόπου, με συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξαρτησία και δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι ενέχονται σε ευτελείς και έκνομες πρακτικές εκχώρησης του εκλογικού δικαιώματός τους.Σχόλιο 2Στην συνήθη ψηφοφορία με κοινή κάλπη, οι υποψήφιοι ή και οι εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι των υποψηφίων μπορούν να παρακολουθούν την ψηφοφορία καθ' όλη την διάρκεια της ώστε να εγγυηθούν το αδιάβλητο της διαδικασίας, ή και να υποβάλουν ενστάσεις μετά. Η ηλεκτρονική ψηφοφορία δεν δίνει καμία τέτοια δυνατότητα.Απάντηση 2Απολύτως ανακριβές. Στο σύστημα Ζευς την ψηφοφορία παρακολουθεί η εφορευτική επιτροπή καθ' όλη τη διάρκειά της και, όπως προβλέπεται από το σχετικό ΦΕΚ (αριθμός φύλλου 2564, 21 Σεπτεμβρίου 2012) μπορούν να υποβληθούν ενστάσεις μέχρι τη δημοσίευση του πρακτικού εκλογής (Άρθρο 6, παρ. 3: «Οι ενστάσεις υποβάλλονται εγγράφως ενώπιον των οργάνων διενέργειας εκλογών έως τη σύνταξη του πρακτικού εκλογής»).Σχόλιο 3Οι διαδικασίες ανάδειξης των διοικητικών οργάνων των ΑΕΙ είναι αρμοδιότητα αποκλειστικά των ίδιων των ΑΕΙ. Διαφορετικά, νομίζω ότι η έννοια της «πλήρους αυτοδιοίκησης» που προβλέπεται από το Σύνταγμα, πλήττεται άμεσα. Εν προκειμένω, μέσω της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας εκχωρείται κατά μέγα μέρος, η αρμοδιότητα εκλογής των εσωτερικών μελών του συμβουλίου στο Υπουργείο Παιδείας, και μάλιστα εντελώς απρόσωπα! Αναφέρω ενδεικτικά από την προαναφερθείσα ΥΑ, άρθρο 5 παρ.2: «... Το σύστημα "ΖΕΥΣ" εξάγει τα τελικά αποτελέσματα και προσδιορίζει τον/τους εκλεγέντα/ες». Για το σύστημα «ΖΕΥΣ» (όπως και για κάθε άλλο) υποθέτω ότι υπάρχει κάποιος διαχειριστής (ή διαχειριστές), που έχει την εποπτεία και την ευθύνη όλου του συστήματος, και ο οποίος σε κάποιο (άγνωστο) βαθμό μετέχει της διαδικασίας (ενδεχομένως να έχει έλεγχο σε ουσιώδη βήματά της), χωρίς να αποτελεί μέλος κανενός ΑΕΙ και χωρίς φυσικά να έχει εξουσιοδοτηθεί από τοΌργανο διενέργειας των εκλογών (που εν προκειμένω είναι το Πρυτανικό Συμβούλιο). Ως εκ τούτου, νομιμοποιείται το Όργανο διενέργειας των εκλογών,ή τα υπ' αυτού εξουσιοδοτημένα πρόσωπα για την υποβοήθηση της διαδικασίας (ΥΑ, άρθρο 2 παρ.2) να χρησιμοποιήσει για την εκλογική διαδικασία, τεχνικό ή άλλο μέσο, το οποίο εποπτεύεται και ελέγχεται από τρίτους και μάλιστα το ίδιο το εποπτεύον υπουργείο;Απάντηση 3Οι διαχειριστές του συστήματος Ζευς δεν μπορούν επ ουδενί να παραβιάσουν την ανωνυμία της ψήφου, καθώς τα ψηφοδέλτια κρυπτογραφούνται με τους Κωδικούς Ψηφοφορίας όλων των μελών της εφορευτικής επιτροπής στον υπολογιστή (browser) του ψηφοφόρου.Αν κάποιος αμφισβητεί την ακεραιότητα των διαχειριστών του συστήματος, δηλαδή εικάζει ότι το σύστημα Ζευς δεν λειτουργεί σύμφωνα με τον κώδικα που έχει δημοσιευθεί αλλά δρα με δόλιο τρόπο, μπορεί πάντοτε να εγκαταστήσει το σύστημα ψηφοφορίας σε σύστημα της δικής του εμπιστοσύνης, αφού ο πλήρης κώδικάς του είναι ανοιχτός και δημοσιευμένος (https://github.com/grnet/zeus).Σχόλιο 4Κάθε ΑΕΙ, καλείται δια του Οργάνου διενέργειας των εκλογών να υλοποιήσει την διαδικασία εκλογής των εσωτερικών μελών του συμβουλίου μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Κατά συνέπεια, και δεδομένου ότι είναι μια καινοφανής (για τα ελληνικά δεδομένα τουλάχιστον) εκλογική διαδικασία που απαιτεί/προϋποθέτει ειδικές τεχνικές και επιστημονικές γνώσεις, θα πρέπει επισήμως και ενυπόγραφα να δίνονται εγγυήσεις για την εφαρμοσιμότητά της και τον αδιάβλητο χαρακτήρα της. Αντ' αυτού(α) Το μόνο τέτοιο σημείο που υπάρχει αυτή τη στιγμή, είναι η διατύπωση στην παρ.1 του άρθρου 4 της ανωτέρω ΥΑ: "... Η εκλογική διαδικασία πραγματοποιείται μέσω ειδικού πληροφοριακού συστήματος (σύστημα "ΖΕΥΣ") του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., η πρόσβαση στο οποίο πραγματοποιείται από την ηλεκτρονική διεύθυνση zeus.minedu.gov.gr Το σύστημα "ΖΕΥΣ" υποστηρίζεται από το ...ΕΔΕΤ και βασίζεται σε διεθνώς αναγνωρισμένα τεχνολογικά πρότυπα για την διεξαγωγή ηλεκτρονικών ψηφοφοριών, που διασφαλίζουν το αδιάβλητο και απόρρητο της εκλογικής διαδικασίας" (η έμφαση δική μου). Στο σημείο αυτό θα έπρεπε, είτε στην ΥΑ, είτε, έστω ενυπόγραφη εγκύκλιο από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. να αναφέρονται ρητά τα "διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα".(β) Τα Πρυτανικά Συμβούλια το μόνο που γνωρίζουν είναι τα αναφερόμενα στην ανωτέρω ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., η οποία είναι ανυπόγραφη (φέρει απλώς τον λογότυπο του υπουργείου), χωρίς αναφορά υπεύθυνης υπηρεσίας και ονόματα υπευθύνων.Απάντηση 4Το σύστημα Ζευς είναι βασισμένο στο σύστημα Helios v.3, όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα zeus.minedu.gov.gr. Η αρχιτεκτονική του συστήματος Helios έχει παρουσιαστεί και αξιολογηθεί θετικά στην επιστημονική κοινότητα, μέσω της καθιερωμένης επιστημονικής μεθόδου (peer review process). Το σύστημα Ζευς χρησιμοποιεί καθιερωμένες κρυπτογραφικές μεθόδους και πρωτόκολλα που έχουν περάσει τη βάσανο της επιστημονικής κριτικής. Τα Πρυτανικά Συμβούλια, όπως και κάθε ενδιαφερόμενος, έχουν στη διάθεσή τους τον πλήρη πηγαίο κώδικα του συστήματος Ζευς (ο σχετικός σύνδεσμος, https://github.com/grnet/zeus είναι δημοσιευμένος στην ιστοσελίδα του συστήματος) και μπορούν να τον εξετάσουν και να τον αναλύσουν σε βάθος.Σχόλιο 5Η επικοινωνία των αρχών και των ψηφοφόρων με το πληροφοριακό σύστημα «Ζευς» γίνεται μέσω ενός απλού προγράμματος περιήγησης του Παγκόσμιου Ιστού (web browser), ενώ προστατεύεται όπως ακριβώς και οι οικονομικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου. Ποιος ως πρόσωπο, εγγυάται αυτό το επίπεδο ασφάλειας και γιατί αυτό είναι επαρκέςκαι μάλιστα για μια διαδικασία εντελώς άλλου χαρακτήρα, όπως είναι η εκλογική διαδικασία;Απάντηση 5Η επικοινωνία γίνεται μέσω του πρωτοκόλλου Transport Layer Security (TLS), το οποίο χρησιμοποιείται για την κρυπτογράφηση της επικοινωνίας στο διαδίκτυο εδώ και χρόνια. Το πρωτόκολλο TLS εγγυάται τόσο την ασφαλή μεταφορά δεδομένων, όσο και την ταυτοποίηση του υπολογιστή που λαμβάνει τα δεδομένα.Δεν υπάρχει στη βιβλιογραφία παράδειγμα παραβίασης των κρυπτογραφικών πρωτοκόλλων του συστήματος Ζευς, η ορθότητα των οποίων εξάλλου είναι αποδεδειγμένη μαθηματικά, και η υλοποίηση είναι, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, διαθέσιμη σε όποιον θέλει να την ελέγξει λεπτομερώς.Σχόλιο 6Παραμένει ασαφές το τί ακριβώς σημαίνει "Το απόρρητο είναι...πρακτικά εξασφαλισμένο". Στο κεφάλαιο Απαντήσεις για τους ψηφοφόρους, αναφέρεται ότι "... το απόρρητο είναι πρακτικά εξασφαλισμένο, αφού αρκεί να μείνει ασφαλής ένας και μόνο Κωδικός από όλους". Και αν αυτό δεν συμβεί; Στην συνήθη ψηφοφορία μπορεί να παρίστανται ακόμα και όλοι οι υποψήφιοι ή και οι αντιπρόσωποί τους. Εν προκειμένω δεν υπάρχει καμία τέτοια δυνατότητα.Απάντηση 6Για την αποκρυπτογράφηση των ψηφοδελτίων απαιτούνται οι Κωδικοί ΟΛΩΝ των μελών της εφορευτικής επιτροπής. Η εφορευτική επιτροπή φέρει ευθύνη για την ορθή διαχείριση και αποθήκευση των κωδικών της (όπως σε παραδοσιακές εκλογές φέρει την ευθύνη για την ορθή διαχείριση των ψηφοδελτίων). Για το θέμα της παρουσίας ψηφοφόρων στις εργασίες της εφορευτικής επιτροπής, αυτό είναι θέμα της εφορευτικής επιτροπής του εκάστοτε ιδρύματος, όχι του συστήματος Ζευς.Σχόλιο 7Η ακεραιότητα της ψηφοφορίας είναι μαθηματικά επαληθεύσιμη από τον καθένα μέσω της χρήσης κρυπτογραφίας, και χωρίς καμία προσβολή του απόρρητου": Ποιος είναι ο "καθένας" που έχει την τεχνογνωσία να επαληθεύσει την ακεραιότητα της ψηφοφορίας, μέσω κρυπτογραφίας;Απάντηση 7Οποιοσδήποτε επιστήμονας της κρυπτογραφίας, μαθηματικός ή απόφοιτος τμήματος πληροφορικής ή μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών που έχει διδαχθεί αρχές κρυπτογραφίας.Σχόλιο 8Είναι προφανές ότι οποιοδήποτε μέλος της Εφορευτικής Επιτροπής μπορεί, για καθαρά προσωπικούς λόγους, να ακυρώσει εντελώς την ψηφοφορία!Απάντηση 8Αυτό είναι ακριβές. Πρόκειται για το τίμημα που πρέπει να καταβάλουμε προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι το απόρρητο της ψηφοφορία δεν θα μπορεί να παραβιαστεί από κανέναν διαχειριστή του συστήματος. Ο κίνδυνος αυτός, ωστόσο, είναι εξαιρετικά χαμηλός, επειδή τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών είναι εξέχοντα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, με υψηλό δείκτη ευθύνης και αξιοπιστίας.Σχόλιο 9Το σύστημα "ΖΕΥΣ" συμμετέχει ως μέλος της Εφορευτικής Επιτροπής. Δεν εγγυάται κανένας ότι ο διαχειριστής του συστήματος δεν γνωρίζει τον κωδικό αυτόν.Απάντηση 9Ακόμα και αν ίσχυε αυτό, δεν αρκεί αυτός ο κωδικός για την αποκρυπτογράφηση των ψηφοδελτίων.Σχόλιο 10" Όπως και με την επιτροπή, αρκεί και μόνο ένας τίμιος συμμέτοχος στη μίξη για να εξασφαλιστεί το απόρρητο [της μίξης των ψηφοδελτίων]". Τί είδους εχέγγυα μπορεί να δοθούν υπεύθυνα και ενυπόγραφα γι' αυτό;Απάντηση 10Η δημοσίευση του ίδιου του κώδικα του συστήματος, αποτελεί την καλύτερη εξασφάλιση. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, όταν κάποιος αμφισβητεί την ορθή λειτουργία του συστήματος Ζεύς, μπορεί πάντοτε να το εγκαταστήσει σε μηχάνημα της επιστοσύνης του.Σχόλιο 11Από τις Απαντήσεις για τους ψηφοφόρους: "Κάθε ψηφοφόρος μπορεί να ψηφίσει όσες φορές θέλει μέχρι να λήξει η διαδικασία της ψηφοφορίας... Κάθε νέα ψήφος στην απόδειξη της καταχώρησής της αναφέρει σαφώς την ακύρωση της προηγούμενης ψήφου". Αρκεί η απόδειξη αυτή, ή υπάρχει η πιθανότητα λάθους (καταχώρηση διπλής ψήφου, ενώ υπάρχει αποδεικτικό ακύρωσης της τελευταίας), Τί είδους εχέγγυα μπορεί να δοθούν υπεύθυνα και ενυπόγραφα γι' αυτό;Απάντηση 11Βλ. παραπάνω. Η δημοσίευση του ίδιου του κώδικα του συστήματος αποτελεί την καλύτερη εξασφάλιση. Για όλα αυτά παράγονται κρυπτογραφικές αποδείξεις.Σχόλιο 12Στο ερώτημα "Μπορεί κάποιος να ψηφίσει αντί για μένα;" δεν δίνεται απάντηση, πέραν του ότι "... οφείλετε να ειδοποιήσετε αμέσως την εφορευτική επιτροπή για να διερευνήσει το θέμα και για να σας εξασφαλίσει το δικαίωμα ψήφου".Απάντηση 12Η πρόσβαση στην ψηφοφορία γίνεται μέσω μοναδικού συνδέσμου για κάθε ψηφοφόρο. Αν αυτός διαρρεύσει, μπορεί κάποιος να προσπαθήσει να ψηφίσει με αυτόν. Σε αυτήν την (απίθανη) περίπτωση, ο ψηφοφόρος θα το αντιληφθεί, καθώς θα λάβει επιβεβαίωση για ψήφο που δεν έχει κάνει, και θα πρέπει να επικοινωνήσει με την εφορευτική επιτροπή για περαιτέρω διερεύνηση.Σχόλιο 13Κυρίως όμως στην ίδια την ιστοσελίδα του συστήματος "Helios" http://heliosvoting.org/ frequently-asked-questions/ στο οποίο βασίζεται το σύστημα "ΖΕΥΣ" (όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ΖΕΥΣ) υπάρχει αυτούσια η ακόλουθη ερωτο-απάντηση: Should we start using Helios for public-office elections? Maybe US President 2012? No, you should not. Online elections are appropriate when one does not expect a large attempt at defrauding or coercing voters. For some elections, notably US Federal and State elections, the stakes are too high, and we recommend against capturing votes over the Internet. This has nothing to do with Helios itself: we just don't trust that people's home computers are secure enough to withstand significant attacks. If you'd like to use a truly verifiable voting system for your public-office election, we recommend an in-person election. Helios could be adapted to the in-person, precinct voting setting, but we have not done this work yet, and we intend to focus on online elections first.Απάντηση 13Συμφωνούμε απολύτως. Το σύστημα Ζευς δεν είναι φτιαγμένο για να υποκαταστήσει εθνικές εκλογές, αλλά μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί σε πανεπιστημιακές εκλογές, όπως άλλωστε έχει χρησιμοποιηθεί το σύστημα Helios. Στις πανεπιστημιακές εκλογές δεν περιμένουμε εκτεταμένες προσπάθειες για νοθεία ή εξαναγκασμό ψηφοφόρων, όπως λέει και η αναφορά που παρατίθεται.Σχόλιο 14Όλες οι κρυπτογραφήσεις χρησιμοποιούν ψηφιακά πιστοποιητικά της μορφής δημόσιου-ιδιωτικού κλειδιού. Ό,τι και να λέγεται, η αλήθεια είναι η εξής: Οι διαχειριστές της διαδικασίας έχουν πάντα στα χέρια τους όλα τα ιδιωτικά κλειδιά. Αυτά αρκούν για την αποκρυπτογράφηση των πάντων. Όλες οι ενέργειες που κάνει ένας υπολογιστής είναι εφαρμογή αντιστρέψιμων (1-1) απεικονίσεων. Ό,τι μπορεί να αντιστρέψει μόνος του ο υπολογιστής μπορεί να αντιστραφεί από τον καθένα που θα έχει όλα τα κλειδιά στο command-line. Η διαδικασία είναι εντελώς διάτρητη. Οι διαχειριστές έχουν το πρώτο λόγο και τον έλεγχο πάντα.Σχόλιο 14Απολύτως ανακριβές. Οι διαχειριστές δεν έχουν στα χέρια τους τα ιδιωτικά κλειδιά, καθώς αυτά παράγονται στον τοπικό υπολογιστή του χρήστη και δεν μεταφέρονται ΠΟΤΕ στο κεντρικό σύστημα Ζευς.Σχόλιο 15Aναφέρεται ότι αρκεί ένα "τίμιο" πρόσωπο στην εφορευτική όπως και στην δια ζώσης ψηφοφορία (στο τέλος της παραγράφου με τίτλο «Η Μίξη των Ψηφοδελτίων» στο https://zeus.minedu.gov.gr/). Αυτό δεν ευσταθεί, διότι η εφορευτική επιτροπή δεν ελέγχεται από κανένα, αφού οι ψηφοφόροι, ή οι εκπρόσωποί τους δεν μπορεί να έχουν εικόνα της ψηφοφορίας, όπως στην συνήθη ψηφοφρία με φυσική παρουσία;Απάντηση 15Αν κάποιος αμφισβητεί την ακεραιότητα της εφορευτικής επιτροπής, αυτό δεν είναι θέμα του συστήματος Ζευς αλλά του συνόλου των εκλογών, με όποιον τρόπο και να γίνουν. Σε κάθε περίπτωση, η εφορευτική επιτροπή μπορεί να μοιραστεί με τους υποψηφίους οποιεσδήποτε πληροφορίες, πρίν, κατά, και μετά το πέρας της ψηφοφορίας.Σχόλιο 16Η ασφαλής σύνδεση γίνεται με το zeus.minedu.gov.gr μέσω κρυπτογράφησης δημόσιου-ιδιωτικού κλειδιού (εν προκειμένω τους έχει εκδόσει η Trans-European Research and Education Networking Association (TERENA)). Ο Server γνωρίζει και τα δύο. Δηλαδή τα γνωρίζει ο διαχειριστής, ο οποίος τα αντέγραψε στον server του, που του τα πούλησε η TERENA. Το σύστημα θα καταγράψει τα πάντα. Από ποια IP μπήκε ο ψηφοφόρος, τί ώρα και τί ψήφισε και όλα αυτά θα κρυπτογραφηθούν με το κλειδί του server. Όλα αυτά αντιστρέφονται στο commandline.Απάντηση 16Δεν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο το πρωτόκολλο TLS. Επιπλέον, ακόμα και αν δρούσαν με τον περιγραφόμενο δόλιο τρόπο οι διαχειριστές του συστήματος, δεν θα μπορούσαν να αποκαλύψουν τα ψηφοδέλτια των ψηφοφόρων καθώς δεν έχουν ποτέ πρόσβαση στους Κωδικούς Ψηφοφορίας των μελών της εφορευτικής επιτροπής.Σχόλιο 17Σε κάποιο σημείο αναφέρεται η τυχαία διαδικασία μίξης (ένα είδος ανακατέματος). Αυτό μπορεί να μην είναι αντιστρέψιμο. Όμως αυτό απαιτεί ενδελεχή έλεγχο του πηγαίου κώδικα του προγράμματος. Αυτό είναι εγγενής αδυναμία: Η μη διαβλητότητα της διαδικασίας με φυσική παρουσία μπορεί να ελεγχθεί από κάθε αδαή ψηφοφόρο, όμως το να ελεγχθεί ότι όντως ο πηγαίος κώδικας κάνει αυτό που ισχυρίζονται ότι κάνει, απαιτεί τεχνογνωσία που λίγοι διαθέτουν. Δηλαδή, δεν υπάρχει λόγος να εμπιστευτεί κανείς a priori τη διαδικασία αφού δεν μπορεί να την ελέγξει, και αντ' αυτού καλείται να εμπιστευτεί τους προγραμματιστές. Και εδώ είναι το πρόβλημα: Ποιος μπορεί να εγγυηθεί/ισχυριστεί ενυπόγραφα, ότι η ύπαρξη σφάλματος (bug) στο software που κυκλοφορεί είναι σπάνιο φαινόμενο;Απάντηση 17Το παραπάνω σχόλιο ισχύει για οποιοδήποτε πρόγραμμα και σύστημα πληροφορικής, με τα οποία ζούμε την καθημερινή μας ζωή, από τηλεπικοινωνίες, μέχρι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, και χειρισμό ιατρικών οργάνων. Πάντοτε επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε ή να απορρίψουμε τη χρήση ενός προγράμματος βασιζόμενοι στη φήμη του παραγωγού του, στον αριθμό των εν ενεργεία χρηστών του, στους ελέγχους που έχουν εκτελέσει άλλοι σε αυτό, κ.λπ. Το σύστημα Ζευς:• λειτουργεί με ανοιχτό και δημοσιευμένο κώδικα, ώστε να είναι δυνατός κάθε έλεγχος και να υποδειχθούν τυχόν αδυναμίες, όπως είναι η διεθνής πρακτική στα ασφαλέστερα κρυπτογραφικά συστήματα στον κόσμο• υιοθετεί αποδεδειγμένες πρακτικές και πρωτόκολλα που έχουν ήδη δημοσιευθεί, ελεχθεί και χρησιμοποιηθεί από άλλα συστήματα σε όλον τον κόσμοΌσον αφορά τέλος την εγγύηση ότι η εμφάνιση σφαλμάτων είναι σπάνιο φαινόμενο, αυτό είναι αντικείμενου ολόκληρων επιστημονικών κλάδων. Η καλύτερη διασφάλιση είναι η πλήρης διαφάνεια και η δημοσιοποίηση όλου του τρόπου λειτουργίας ενός προγράμματος, όπως και συμβαίνει με το σύστημα Ζευς.
Κάποιοι έχουν φάει φρίκη με την ηλ. ψηφοφορία γιατί τους χαλάει τα μετρημένα κουκιά τους στις εκλογές. Δεν θα μπορεί και η κάθε κομματοσκυλοπαράταξη να βγάζει τα δικά της αποτελέσματα.. Άστα να πάνε η κατάσταση.
Aνακοίνωση της Συσπείρωσης Πανεπιστημιακών για την ηλεκτρονική ψήφοhttp://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.gr/2012/11/a.htmlΕπιτήρηση και ηλεκτρονική ψηφοφορίαhttp://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=725472"...Κατά την άποψή μου, το τεχνικό ζήτημα του κατά πόσο εξασφαλίζεται από το ηλεκτρονικό σύστημα η μυστικότητα της ψήφου μετά την πληκτρολόγησή της, αν και σημαντικό, είναι δευτερεύον. Το κυριότερο είναι ότι λείπει το στοιχειώδες: η επιβεβαιωμένη από την εφορευτική επιτροπή απομόνωση του ψηφοφόρου κατά τη στιγμή της ψήφου. Με άλλη διατύπωση: Λείπει η επιτήρηση -από την εφορευτική επιτροπή- του ότι δεν υπάρχει επιτήρηση της ψήφου - από όποιον, λόγω θέσεως ισχύος, θα μπορούσε να επηρεάσει τον ψηφοφόρο..."
"Λείπει η επιτήρηση -από την εφορευτική επιτροπή- του ότι δεν υπάρχει επιτήρηση της ψήφου - από όποιον, λόγω θέσεως ισχύος, θα μπορούσε να επηρεάσει τον ψηφοφόρο..."Γιατι; Μηπως μεχρι τωρα μπορουσε η επιτροπη να ξερει οτι ο/η ψηφοφορος δεν τελει υπο καταναγκασμο γιατι εχουν απαγαγει τα παιδια του η την εχουν απειλησει με καποιο τροπο;Οποιος δε θελει να ζυμωσει, πεντε μερες κοσκινιζει.
Γιατί όταν ψηφίζεις απο το σπίτι σου παίζει και να σε απειλούν με το περιστροφο στο κεφάλι.Με την ίδια λογική πρέπει να σταματήσουν και οι online συναλλαγές, το web banking, η ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών, η καταβολή φορολογικής δήλωσης μέσω Ίντερνετ και άλλες παρόμοιες περιστάσεις οι οποίες ενέχουν υψηλό ρίσκο!Καλώς ήρθατε στο σωτηριον έτος 1954.
με το συστημα της ηλεκτρονικης ψηφοφοριας η εφορευτικη επιτροπη δεν εχει τη δυνατοτητα να ελεγχει τη διαδικασια στην πραξη, δεν μπορει να δει ποιος ψηφιζει στη θεση ποιου, ουτε υπο τι συνθηκες (αν καποιος ψηφιζει με το μαχαιρι στο κοκαλο πχ; ακραιο παραδειγμα μεν, ουσιωδες για τον ρολο της εφορευτικης επιτροπης δε). σε καποιες περιπτωσεις βιαζομαστε να χαρακτηρισουμε πολιτικα μια πραξη βασιζομενοι μονο στην διαδικασια (βλ. το προηγουμενο απαραδεκτο- συγγνωμη- αρθρο σας για την υποτιθεμενη αμεση δημοκρατια και την αποφαση του συλλογου γονεων και κηδεμονων ενος σχολειου να μην δεχτει παιδια ρομα) και σε καποιες αλλες -οπως στην προκειμενη- παραβλεπουμε τη διαδικασια και μιλαμε στα κουτουρου για δημοκρατια.στην α' περιπτωση δεν εχουμε να κανουμε με μια πραξη αμεσης δημοκρατιας ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ επειδη για να παρθει μια αποφαση επιλεχθηκε μια διαδικασια που εγκρινει η αμεση δημοκρατια. κι αυτο γιατι η αμεση δημοκρατια προβλεπει την υπαρξη κανονων και αναφαιρετων δικαιωματων που δεν γινεται να αμφισβητωνται και να τιθενται σε ψηφιση.στη β' περιπτωση δεν εχουμε να κανουμε με μια πραξη δημοκρατιας εν γενει, γιατι οι εκλογες δεν ειναι ντε και καλα δημοκρατια. τα νοθευμενα δημοψηφισματα του παρελθοντος στην ελλαδα ηταν δημοκρατια; μηπως ηταν και αμεση δημοκρατια; θα μας τρελανετε; πως ειναι δημοκρατικες οι εκλογες οι οποιες δεν εξασφαλιζουν το αδιαβλητο της ψηφοφοριας; πως ειναι δημοκρατικες οι εκλογες που δεν εξασφαλιζουν ουτε καν το ελευθερο της ψηφοφοριας και δεν ελεγχουν αν ασκειται βια στον ψηφοφορο;με οση ευκολια κατηγορειτε οποιον ακριτα χρησιμοποιει τη λεξη "φασιστας" για ο,τι δεν του αρεσει, με τοση ευκολια κι εσεις ακριτα βαφτιζετε "δημοκρατικο" ή "αμεσοδημοκρατικο" οτιδηποτε δεν ειναι παρα μια επιφαση δημοκρατιας. το τεντωμα, ομως των εννοιων, αφενος ειναι το βασικο αιτιο για τον εκφυλισμο και τη διαστρεβλωση τους, αφετερου ειναι το πρωτο βημα προς τον λαικισμο. ας μην μενουμε στην πολιτικη κριτικη που βασιζεται μονο στην εμπειρια, ομως, γιατι ετσι πεφτουμε σε λαθη οπως τα δικα σας, κε δημοκιδη. ας ασχοληθουμε και σε λιγο μεγαλυτερο βαθος με την καθε εννοια προτου σπευσουμε να την μεταποιησουμε.
Τα λέτε πολύ ωραία και το δέχομαι ότι τα σκέφτομαι απλοϊκά (και δεν ασχολούμαι σε μεγαλύτερο βάθος πριν μεταποιήσω τις έννοιες). Όμως πραγματικά μπερδεύομαι με τον Σύριζα: η ηλεκτρονική ψηφοφορία είναι κακή και επικίνδυνη όταν πρόκειται να βγάλει αντίθετα απ' τα αποτελέσματα που θέλουμε - και καλή όταν την κάνει ο μέγας ήρωας Τσάβες;Δεν καταλαβαίνετε ότι το νόημα όσων γράφω δεν είναι τόσο να αναλυθεί το τι είναι δημοκρατία, αλλά το πόσο ασυνεπή μπορούν να γίνουν τα κόμματα (όλα), ανάλογα με το συμφέρον τους.
δεχομαι τα σχολια σας για τα κομματα και δεχομαι το οτι δρουν καιροσκοπικα ως επι το πλειστον. κι αυτο συμβαινει ακριβως γιατι δεν εχουν καμια σχεση με την ουσια της δημοκρατιας που ειναι ο διαλογος και η διαμορφωση και ληψη αποφασεων απο εμας για εμας. μπορει ο στοχος σας να μην ηταν να αναλυσετε τη δημοκρατια, με τα τελευταια αρθρα σας, ομως, ως εναν βαθμο το κανετε, εκουσια ή ακουσια, και σε αυτο εμμενω εγω, στο οτι διαστρεβλωνονται με αυτον τον τροπο εννοιες, θεσμοι και ιδανικα. και θα επαναλαβω: η διαδικασια ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ δεν λεει τιποτα. το περιεχομενο της και το πλαισιο μεσα στο οποιο πραγματοποιειται ειναι που της δινει πολιτικη υφη.
Είναι προφανές ποιό είναι το πραγματικό πρόβλημα με την ηλεκτρονική ψηφοφορία, και όσοι παριστάνουν ότι έχουν θέμα με την αξιοπιστία/εγγυρότητά του είναι υποκριτές και κοινοί ψεύτες. Το «πρόβλημα» είναι ότι η ηλεκτονική ψηφοφορία θα σημάνει το τέλος σε νοσηρές πρακτικές και νοοτροπίες δεκαετιών. Πλέον, δεν θα είναι δυνατή η άγρα ανυποψίαστων φοιτητών με συναλλαγές του στυλ: «Γειά σου φιλαράκι, τί κάνεις; Δεν σε έχω ξαναδεί, θα έρθεις να ψηφίσεις την Κυριακή; Για έλα να σε γράψω στην οργάνωση. Αύριο το απόγευμα θα κάνουμε πάρτυ, κι αφού τώρα πια είσαι δικός μας, είσαι καλεσμένος. Άσε που εμείς έχουμε και τις πιο ωραίες γκόμενες στη Σχολή... άντε τυχεράκια, σ’ έφτιαξα!!! Πού’ σαι μεγάλε, πιάσε και αυτό το φυλλάδιο, έχει τα θέματα των περασμένων ετών στα υποχρεωτικά μαθήματα. Εν τω μεταξύ ξέρεις, ο Καθηγητής Παπαρίδης είναι δικός μας. Πολύ εντάξει τύπος και προσωπικός μου φίλος, άν έχεις πρόβλημα στα επιλογής του, πές μου να του μιλήσω, κτλ, κτλ».
Ως μια εκ των υποκριτων και κοινων ψευτων, θα ηθελα καταρχας να ξεκαθαρισω πως ειμαι κατα των παραταξεων, οπως ειμαι και κατα των κομματων, και οτι πιστευω πως κανενας δεν ειναι πιο πεφωτισμενος απο εσας ή εμενα ωστε να παιρνει στο ονομα μας αποφασεις που μας αφορουν. Το προβλημα με την ηλ. ψηφοφορια δεν ειναι οτι θα επελθει το τελος των νοσηρων -τω οντι- πρακτικων που περιγραφετε, αφενος γιατι αυτο δεν προκειται να συμβει οσο υπαρχουν μεσα στα πανεπιστημια παραταξεις, που λειτουργουν ως φορεις εξωτερικων συμφεροντων και διαβολεις της ενοτητας και αλληλεγγυης μεταξυ της φοιτητικης κοινοτητας, αφετερου, δε, διοτι οσο οι διαδικασιες ληψης αποφασεων απο-δημοκρατικοποιουνται και συγκεντρωνονται σε ολοενα και λιγοτερα ατομα, τοτε ολοενα και μεγαλυτερη θα ειναι η αναγκη των φοιτητων (και να προσθεσω: και των καθηγητων) να γλειψουν τους κατεχοντες την εξουσια και να πανε με το μερος τους ή στην καλυτερη να μην ασχοληθουν καν, προκειμενου να μην αντιμετωπισουν προβληματα. Επισης, δεν ξερω τι ενημερωση εχετε πανω στον νεο νομο, παντως προβλεπεται η συμμετοχη ενος φοιτητη στο συμβουλιο διοικησης. Αν, λοιπον, πιστευετε πως οι μεγαλοπαραταξεις που φωτογραφιζετε δεν θα φιλησουν κατουρημενες ποδιες προκειμενου αυτος ο ενας να ειναι δικος τους, μαλλον δεν εχετε αντιληφθει πληρως τη φυσιογνωμια του χωρου τους. Κι ακομη, επειδη δεν γνωριζω κατα ποσον εχετε επαφη με την κατασταση στο πανεπιστημιο, να σας ενημερωσω πως οι ιδιες μεγαλοπαραταξεις οχι μονο δεν αντιτιθενται στην ηλεκτρονικη ψηφοφορια, αλλα δινουν και τις ευλογιες τους προκειμενου να συσταθουν τα συμβουλια διοικησης. Και επειδη θα αναρωτιεστε ποιο ειναι το προβλημα μας, να σας πω: το προβλημα ειναι οτι η ηλεκτρονικη ψηφοφορια ως διαδικασια ειναι αφερεγγυα και -κυριως-οδηγει σε εναν νομο αντισυνταγματικο, αντιδημοκρατικο και αντιεκπαιδευτικο.Αντι υστερογραφου: επιτελους, δεν ζουμε στον μεσαιωνα, ουτε τα νεα μας ερχονται με ταχυδρομικα περιστερια. Δεν δεχομαι πως καποιος φοιτητης τη σημερον ημερα ειναι ανυποψιαστος, οταν τραβαει χρονια αυτη η κολονια και ολοι μπορουμε να δουμε πεντακαθαρα ποια παραταξη προσκειται πού και τι συμφεροντα προωθει. Για να ειναι ανυποψιαστος, δηλαδη, πρεπει ή να ζουσε μεχρι τωρα σε καποια ζουγκλα χωρις επαφη με την πραγματικοτητα ή να πασχει απο προβληματα αντιληπτικοτητας. Αυτοι οι φοιτητες καθολου ανυποψιαστοι δεν ειναι, αντιθετως μπαινουν στις παραταξεις συνειδητα, απο κει και περα, ομως, ο καθενας για τους δικους του λογους (πολιτικες βλεψεις, ευρεση ερωτικων συντροφων, ευρεση φιλων, κρατηση τραπεζιων σε μπουζουκια και κλαμπ και παει λεγοντας).
@ μια κοπελιτσα 13:35Τελικά, νομίζω ότι συμφωνούμε σε περισσότερα από όσα διαφωνούμε. Πάντως: Α) Η εποχή της πολιτικοποιημένης νεολαίας έχει παρέλθει προ πολλού, η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών είναι απολιτίκ. Αν εξαιρέσουμε κάποιους που μεγάλωσαν μέσα στην ΚΟΒΑ (ή τους αντίστοιχους γόνους όσων συχνάζουν σε μπλε/πράσινα καφενεία - από κάποιες ξεχασμένες γωνιές της ελληνικής επαρχίας), κανείς δεν δίνει δεκάρα για το φοιτητικό κίνημα. Η ιδέα ότι ο Καρδιτσιώτης πρωτοετής που έρχεται στην Αθήνα για σπουδές, άγνωστος μεταξύ αγνώστων, γνωρίζει εκ των προτέρων σε ποιά παράταξη θα ενταχθεί, είναι ελαφρώς ξεπερασμένη. Ο φοιτητής θα ενταχθεί εκεί που τον βολεύει ή εκεί που θα του κάνουν καλύτερο ψηστήρι (με εκδρομές, πάρτυ, έτοιμες εργασίες και παλιά θέματα εξεταστικών). Γι’ αυτό και κάποιοι επιμένουν στη διατήρηση της υφιστάμενης κουρελαρίας: Οι ηλεκτρονικές εκλογές θα τους φάνε το κουλούρι, ούτως ειπείν. Το χάλι των φοιτητικών εκλογών είναι το ίδιο ακριβώς με αυτό στα γήπεδα: Η βία στο ποδόσφαιρο δεν θα παταχθεί ποτέ διότι σε μιά πολιτισμένη κερκίδα ο οργανωτής θύρας δεν έχει λόγο ύπαρξης. Αντίστοιχα, οι φοιτητικές εκλογές πρέπει να είναι ένα κωλοχ@ν@δικο, αλλιώς ποιός θα ήταν ο λόγος ύπαρξης των φοιτητοπατέρων;Β) Απέχω από τα αμφιθέτρα τα τελευταία κάμποσα χρόνια, αλλά αυτό που ίσχυε διαχρονικά, ήταν ότι το προεδρείο της ΕΦΕΕ δεν μπορούσε να συνέλθει σε σώμα, διότι κάθε φοιτητική παράταξη εμφάνιζε διαφορετικά εκλογικά αποτελέσματα. Αυτοί οι ήρωες των λαϊκών αγώνων, αυτοί οι μπροστάρηδες των δημοκρατικών διαδικασιών δεν ήταν ούτε σε θέση, ούτε καν για μία χρονιά (!!!) να συμφωνήσουν πόσο τοις εκατό έλαβε η ΝΔΦΚ, πόσο η ΠΑΣΠ και πόσο οι Κινήσεις Συνεργασίας. Και βέβαια, η ταχύτητα με την οποία οι πρωταγωνιστές αυτής αθλιότητας μετακόμιζαν από τα πανεπιστημιακά αμφιθέτρα σε καλοπληρωμένες δουλειές στις Βρυξέλλες ή στον κρατικό μηχανισμό, συναγωνιζόταν μόνο την ταχύτητα με την οποία τα ρωμαϊκά τους σανδάλια (αγορασμένα από την Ηφαίστου στο Μοναστηράκι) αντικαθίσταντο από ιταλικά σκαρπίνια Ferragamo. Τουλάχιστον, με την ηλεκτρονική ψηφοφορία κάποιοι τενεκέδες θα αναγκαστούν να κάνουν κάτι πιο παραγωγικό στη ζωή τους. Ακόμα και αν δεν συμβεί αυτό, τουλάχιστον θα έχουμε την παρηγοριά ότι θα ξέρουμε πλέον ποιά θα είναι τα αποτελέσματα των εκλογών.
Αυτή είναι η λογική κομμάτων όπως ο σύριζα, που δεν έχουν μια σταθερή και συμπαγή πρόταση διακυβέρνησης. Στηρίζουν την ύπαρξή τους σε μια στείρα αντιπολίτευση και την εκμετάλλευση κάποιας μερίδα πληθυσμού που νιώθει να πνίγεται και είναι διατεθειμένη να πιαστεί απο οποιονδήποτε προσφέρει μια σανίδα σωτηρίας έστω και ψεύτικη. Είναι κόμματα που τα χαρακτηρίζει ο βερμπαλισμός, ο λαικισμός, η γενικολογία, θολές και μπερδεμένες θέσεις που τις περισσότερες φορές βρίθουν απο αντιφάσεις και η στόχευση στο θυμικό του λαού. Όταν όμως τα προβλήματα αποκρυσταλλωθούν και ζητήσουν πραγματικές λύσεις και όλοι τίθενται προ των ευθυνών τους εκεί αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο η ένδεια των επιχειρημάτων και των θέσεών τους. Είναι ουσιαστικά λόγος και επιχειρηματολογία πρωτοετή φοιτητή που αυνανίζεται με το φολκλόρ μια κάποιας επανάστασης. Ο φοιτητάκος καλά κάνει, ο πολιτικός οφείλει να είναι σοβαρός. Αυτό το τελευταίο απίθανο γεγονός δε κάνει τίποτα άλλο απο το να δέιχνει ακόμα μια φορά περίτρανα την σύγχιση που υπάρχει μέσα στους κόλπους ενός κόμματος που πραγματικά έχει αδυναμία συγκρότησης και το χαρακτηρίζει η έλλειψη σοβαρότητας.
ελπιζω να αντιλαμβανεσαι την εμφυτη ειρωνεια του να μιλας για "βερμπαλισμο, λαικισμο και γενικολογια" οταν ολο σου το σχολιο αποτελειται απο συρραμμενες φρασουλες - κλισε (οποιωνδηποτε) ελληνων πολιτικων: "στειρα αντιπολιτευση", "σανιδα σωτηριας", "θυμικο του λαου", "πραγματικες λυσεις", "ενδεια επιχειρηματων", κλπ. Αν ο συριζα εχει επιχειρηματολογια πρωτοετη φοιτητη (κατι προφανως φοβερα κακο;), εσυ εχεις γραψει εκθεση πρωτης λυκειου - ή τον πολιτικο λογο καποιου βουλετη τυπου Γκιουλεκα π.χ.
Σ'ευχαριστώ πολύ Μέγα Εσύ Λογοτέχνη, ΛεξιπλάστηΗ ανοίκεια επίθεση σου (ωχ κ αυτό το χρησιμοποιούν πολιτικοί και δημοσιογράφοι αφού το χρησιμοποιώ κ εγώ μάλλον δε μπορώ για κάτι καλύτερο, τρομερό επιχείρημα για να μειώσεις την ουσία αυτών που γράφω) αμ τι άλλο δείχνει την σύγχιση και τον εκνευρισμό σου. Δε πειράζει είναι καιρός σιγά σιγά να αποκαλύπτεται ακόμα κ στους λιγότερο ενήμερους το είδος της δημοκρατίας που ευαγγελίζεστε. Μια δημοκρατία στα μέτρα σας, με ερμηνείες κατά βούληση και με εξυπηρέτηση των δικών σας επιχειρημάτων και σκοπών. Δεν είναι καινούργιο φρόυτο, έχει σαπίσει και η μπόχα αναδύεται παντού. Διάβασα το σχόλιο σου παρακάτω το πως σε "ξεπερνα" η σύνδεση της πολιτικής του σύριζα με αυτό το απίθανο καινούργιο παραλήρημα του σύριζα. Προφανώς είσαι ο μόνος. Ή τουλάχιστον είστε εσείς με τις παρωπίδες.Και ναι είναι κακό όταν είσαι πολιτικός ή πνευματικός ταγός οι λογικές σου διαδρομές, η επιχειρηματολογία σου και γενικά η στάση σου απέναντι στα πράγματα να είναι αυτές ενός πρωτοετή φοιτητή που για πρώτη φορά κοινωνικοποιείται, ασχολείται με πολιτική και αρχίζει να ζυμώνεται με σκέψεις και ιδέες. Σ'αυτόν συγχωρούνται όλα, σ'αυτούς που θέλουν να κυβερνήσουν όχι! Πως και δε μου έφερες παράδειγμα τον Παπαδημούλη που κάθε φορά που μιλά ακολουθεί και επεξηγηματικό δελτίο τύπου.
Η απαντηση βρισκεται μεσα στην ιδια την ερωτηση σου:"επινοούμε ή χρησιμοποιούμε φράσεις που τη μία υποστηρίζουν κάτι (επειδή τυχαίνει να μας συμφέρει) και την άλλη το καταδικάζουν (επειδή δε μας συμφέρει)"Δυστυχως και ο ΣΥΡΙΖΑ, στα χναρια του ΠΑΣΟΚ, βαφτιζει τα παντα κατα πως εξυπηρετουν τα συμφεροντα του, τα οποια ειναι και λιγο μπερδεμενα εδω που τα λεμε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μου είναι αρκετά συμπαθής, κυρίως λόγω του προοδευτικού χαρακτήρα που (με είχε πείσει ότι) έχει.Τέτοιες ειδήσεις με κάνουν να αισθάνομαι λίγο μ@λ@κ@ς που τους πιστεύω έστω και λίγο και πολύ απελισμένος επειδή δεν μπορώ πλέον να εντοπίσω το προοδευτικό κομμάτι της κοινωνίας στο ελληνικό κοινοβούλιο. Τι γίνεται ρε παιδιά; Τόσοι λίγοι είμαστε οι προοδευτικοί; Είμαστε όλοι τόσο εξαρτημένοι από αυτό το σύστημα όπως το έχουμε μάθει τόσα χρόνια και δεν θα το αλλάξουμε ούτε και τώρα, ένα βήμα πριν την καταστροφή;Ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει να είναι η πιο καλή επιλογή αυτή τη στιγμή κατά τη γνώμη μου αλλά αυτό με τίποτα δε σημαίνει ότι είναι μία καλή επιλογή.τεχνοφασισμός... δες τι είπανε... σαν να έφαγα κλωτσιά στον εγκέφαλο νοιώθω.
«δεν μπορώ πλέον να εντοπίσω το προοδευτικό κομμάτι της κοινωνίας στο ελληνικό κοινοβούλιο».Βρίσκεται εκτός κοινοβουλίου και πρόκειται για τους Φιλελεύθερους. Δυστυχώς είναι χωρισμένοι σε 4-5 κόμματα (Δράση, «Δημιουργία, Ξανά!», Φιλελεύθερη Συμμαχία, το κόμμα του Ηλία Μόσιαλου, το άλλου του Ραγκούση κτλ.). Μερικοί ακόμα βρίσκονται σε παραδοσιακά κόμματα (Διαμαντοπούλου) ή είναι ελεύθεροι σκοπευτές (Θεόδωρος Σκυλακάκης).
η Διαμαντοπούλου δηλαδή και ο Ραγκούσης είναι ελπίδα για το μέλλον;η ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ;;Επίσης η Φιλελεύθερη Συμμαχία που πρώτο νταλκά της έχει την αναγνώριση "μακεδονικής (sic) μειονότητας" εν ελλάδι δεν νομίζω να υπόσχεται πολλά άλλα. Για τους υπόλοιπους κρατώ επιφυλάξεις (θετικές κ αρνητικές)
Μένης 6.11.2012 | 03:09«Ελπίδα για το μέλλον», όπως το θέτετε ποιητικά, είναι πολύ απλά και αντιποιητικά ο πολιτικός που θα επιχειρήσει να περάσει με κάθε μέσο τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις χωρίς να υπολογίσει το πολιτικό κόστος. Μη φαντάζεστε κάποια μεσσιανική φιγούρα.Η Διαμαντοπούλου, ο Ραγκούσης και ο Μόσιαλος ήταν οι μόνοι της τελευταίας κυβέρνησης του ΠαΣοΚ που πήγαν να περάσουν μεταρρυθμίσεις. Αυτή της Διαμαντοπούλου πέτυχε στη Βουλή, με πρωτοφανή πλειοψηφία ⅚.