[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]
Από τα πιο αξιοθαύμαστα κομμάτια της γλυπτικής είναι ίσως η λάξευση ενός πέπλου με τρόπο τόσο αριστοτεχνικό και λεπτομερή, που το αποτέλεσμα μοιάζει φυσικότατα αληθινό.
Δεν γνωρίζω με ακρίβεια αν η δημιουργία ενός "υφασμάτινου" πέπλου σε ένα μαρμάρινο άγαλμα είναι από τις δυσκολότερες διαδικασίες της τέχνης αυτής, υποθέτω πως ναι, αλλά δεν μπορούν να μην μας τραβούν κάθε φορά την προσοχή έργα στα οποία νιώθεις πως με το παραμικρό φύσημα από ένα αεράκι, το μαρμάρινο βέλο θα αρχίσει να κουνιέται!
Παρακάτω, μερικά από τα πιο εξωπραγματικής πλαστικότητας πέπλα αγαλμάτων και γλυπτών από ολόκληρο τον κόσμο.
Θαυμάστε..
Πέπλο στο πήλινο κεφάλι μιας γυναίκας - Κύπρος, 2 - 1ος αιώνας π.Χ.
Πέπλο στο πήλινο κεφάλι γυναίκας, 4ος αιώνας π.Χ.
Αρχαία Ελλάδα, 4ος αιώνας π.Χ. Μητροπολιτικό Μουσείο.
"Πέπλο Χριστού" ή "ο Χριστός που βρίσκεται κάτω από το σάβανο", των Giuseppe Sanmartino και Antonio Corradini (1753, Νάπολη, Παρεκκλήσι του San Severo)
"Clean" του Antonio Corradini - Προτομή γυναίκας με πέπλο (Puritas), χρον. 1717/1725 Marble Museo del Settecento Veneziano, Βενετία
"Πέπλο της Αλήθειας ή της Σεμνότητας", του Antonio Corradini (1750, Νάπολη, Παρεκκλήσι του San Severo)
"Η Κυρία πίσω από το Πέπλο"
"Το κορίτσι πίσω από το πέπλο"
"Όνειρα της θλίψης, και της χαράς όνειρα", του Raffaello Monti (Λονδίνο, 1861)
"Αλήθεια", του Raffaello Monti (1818-1881)
"Vestal", του Raffaello Monti (1860)
"Κιρκασιανή σκλάβα" (1851)
Μαρμάρινη προτομή μια καλυμμένης Παρθένου, του Raffaello Monti
"Παναγία", του Giovanni Strazza (1818-1875), χρονολογείται στα μέσα στου 19ου αιώνα
"Προτομή Γυναίκας με καπέλο με πέπλο", Δυτική Ευρώπη, αρχές 20ου αιώνα
"Σε ένα διαφανές πέπλο", 20ος αιώνας - Μουσείο Benkfilda, Ηνωμένο Βασίλειο.
" Η Ondine αναδύεται από το νερό", του Chancy Bradley Ives (1880) - Gallery Yale University, Η.Π.Α
σχόλια