30 εμβληματικά γυμνά του θρυλικού Spencer Tunick

30 εμβληματικά γυμνά του θρυλικού Spencer Tunick Facebook Twitter
Ο Spencer Tunick στα εγκαίνια της εγκατάστασης Scope Out
2

 

 

Σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται στο Folkestone της Βρετανίας η έκθεση Scope Out η οποία αποτελεί και το πιο πρόσφατο πρότζεκτ του διάσημου φωτογράφου Spencer Tunick.

 

To νέο αυτό πρότζεκτ ήταν κάτι πολύ πιο διαφορετικό από τα συνηθισμένα έργα του καλλιτέχνη. Μοναδικός κοινός παρονομαστής με την έως τώρα 20ετή καριέρα του Tunick είναι το γυμνό σώμα. Αυτή όμως τη φορά ο φωτογράφος δούλεψε πάνω σε 156 ατομικά πορτρέτα και απέφυγε τις μεγάλες ομάδες εθελοντών που απαλλαγμένοι από ρούχα ακολουθούσαν τις σκηνοθετικές του οδηγίες.

 

Οι άντρες και οι γυναίκες του Scope Out, φωτογραφήθηκαν στις 15 Μαΐου σε μια ερημική παραλία στο Folkestone. Τα πορτρέτα τους δεν μπήκαν ποτέ σε μεγάλες κορνίζες, αλλά σμικρύνθηκαν και τοποθετήθηκαν σε μικρές "κλειδαρότρυπες" που περάστηκαν σε αλυσίδες μπρελόκ θυμίζοντας τα gadget-μόδα των 80's που ήταν γνωστά ως keychain photo viewers.

 

Η ηδονοβλεπτική εγκατάσταση που εκτέθηκε στην γκαλερί Georges House προκαλούσε τους επισκέπτες να σκύψουν και να κρυφοκοιτάξουν το νέο πρότζεκτ του Tunick o οποίος αναφέρει πως το έργο αυτό είναι ο δικός του φόρος τιμής στα παλιά φιλμ. Κάθε εθελοντής που γδύθηκε για τον φακό του πήρε φεύγοντας το δικό του μπρελόκ μιας και μπορεί η διαδικασία να είχε ρετρό έμπνευση, αλλά όλο το στήσιμο της έκθεσης ήθελε να παραπέμπει στην επιρροή που ασκούν τα social media και το "μοίρασμα" των φωτογραφιών.

 

 

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Wikipedia o πατέρας του Tunick ήταν αντιπρόσωπος και πωλητής αυτών των gadget που πρωταγωνιστούν στο Scope Out. Ο Spencer μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη και σε ηλικία 20 ετών τράβηξε τις πρώτες γυμνές φωτογραφίες της καριέρας του.

 

Το 1992 άρχισε να απαθανατίζει ομαδικά γυμνά σε αστικό περιβάλλον. Στην αρχή οι ομάδες ήταν μικρές και οι θαρραλέοι που συμμετείχαν ήταν λίγοι και κυρίως φίλοι που του έκαναν το χατήρι.

 

Το 1993 κατάφερε να οργανώσει μια γυμνή φωτογράφιση μπροστά στο κτίριο των Ηνωμένων Εθνών στο Μανχάταν. Η φωτογραφία του αυτή ήταν και εκείνη που καθόρισε την καριέρα του. Η αίσθηση που προκάλεσε είχε παγκόσμιο αντίκτυπο και εκείνη την ημέρα ένας θρύλος γεννήθηκε.

 

Από τότε ο Tunick έχει πραγματοποιήσει πάνω από 80 αναπάντεχες φωτογραφίσεις με σκηνικό τα ομορφότερα και πιο απροσδόκητα σημεία του πλανήτη. Χιλιάδες εθελοντές έχουν συμμετάσχει στις διοργανώσεις τους δηλώνοντας συμμετοχή και δίνοντας το γυμνό παρών σε αυτό που οι κριτικοί έχουν χαρακτηρίσει " Γιορτή του Γυμνού Σώματος".

 

Αυτά είναι μόλις 30 στιγμιότυπα από το πορτφόλιο του που έχει φιλοξενηθεί στα μεγαλύτερα περιοδικά του κόσμου, στις πιο φημισμένες αίθουσες Τέχνης και σε δεκάδες Μουσεία.

 

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Έχω δει το ντοκιμαντέρ του πως πείθει τα άτομα να γδυθούν ομαδικά μπροστά στον φακό του. Τα πρώτα χρόνια ήταν πολύ σκληρή δουλειά. Στην Ιαπωνία κατόρθωσε να πείσει μόνο 3-4 νέα άτομα και αυτό σε ένα άδειο στενάκι στα πολύ γρήγορα. Μετά που έγινε γνωστός είχε πρόβλημα να απαντά τα τηλέφωνα αυτών που ήθελαν. Οι επιδειξιμανείς των φωτογραφήσεων είναι περισσότεροι των ηδονοβλεψιών.Οι ηθοποιοί σε αυτό το παράδοξο θέατρο στημένο σε ανοικτό χώρο περισσότεροι από τους θεατές.Υ.Γ.Η ομαδική φωτογράφιση έξω από το Χάρβαρντ έχει την δική της χάρη.