ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Γιατί έχει γίνει πολύ πιο αργό το σέρβις στα εστιατόρια τα τελευταία 10 χρόνια;

Γιατί έχει γίνει πολύ πιο αργό το σέρβις στα εστιατόρια τα τελευταία 10 χρόνια; Facebook Twitter
12

"Εστιατόριο Παρακολουθεί Παλιά Βίντεο από το Κλειστό Κύκλωμα Ασφαλείας του και Μοιράζεται τα Σοκαριστικά Αποτελέσματα" λέγεται το θέμα που διάβασα τις προάλλες στο Distractify.

 

Ένα πολύ δημοφιλές εστιατόριο στη Νέα Υόρκη, το οποίο λάμβανε συνεχώς κακές κριτικές για το αργό του service, ανέθεσε σε μια εταιρία να ερευνήσει τις αιτίες του προβλήματος. Όταν αυτοί συνέκριναν βίντεο από το 2004 με βίντεο του 2014, έκαναν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις. 

 

Θα καταλάβετε τι εννοώ διαβάζοντας παρακάτω...

  

Ακολουθεί η ανακοίνωση του εστιατορίου [απόδοση για το LIFO.gr Μ. Γιατράκου]

 

__________

Είμαστε ένα διάσημο εστιατόριο τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους τουρίστες. Όντας εν ενεργεία εδώ και πολλά χρόνια, παρατηρήσαμε ότι, παρόλο που ο αριθμός των πελατών που σερβίρουμε σε καθημερινή βάση είναι ακόμη και σήμερα σχεδόν ίδιος με εκείνον της προηγούμενης δεκαετίας, οι υπηρεσίες μας φαίνεται να είναι υπερβολικά αργές ακόμα και αφότου αυξήσαμε το προσωπικό μας και κάναμε περικοπές στα περιεχόμενα του καταλόγου μας...

 

Ένα από τα πιο συχνά παράπονα εναντίον μας σε ιστοσελίδες κριτικής είναι ότι το service ήταν αργό και/ή ότι οι πελάτες αναγκάστηκαν να περιμένουν αρκετή ώρα για να βρουν τραπέζι.

 

Αποφασίσαμε, λοιπόν, να προσλάβουμε μια εταιρία για να μας βοηθήσει να λύσουμε αυτό το μυστήριο και, φυσικά, το πρώτο πράγμα το οποίο θεώρησαν υπεύθυνο είναι ότι οι υπάλληλοι χρειάζονται περισσότερη εκπαίδευση και ότι, ίσως, το προσωπικό της κουζίνας δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο να σερβίρει τόσους πολλούς πελάτες.

Όπως τα περισσότερα εστιατόρια στη Νέα Υόρκη, έχουμε ένα κλειστό σύστημα παρακολούθησης και, αντίθετα με το τώρα που το σύστημα είναι ψηφιακό, 10 χρόνια πριν εξακολουθούσαμε να χρησιμοποιούμε κασέτες μεγάλης χωρητικότητας ώστε να καταγράφεται η όλη δραστηριότητα. Ανά πάσα στιγμή, είχαμε 4 ειδικά συστήματα Sony να καταγράφουν μέσω πολλαπλών καμερών και αποθηκεύαμε το υλικό για 90 μέρες για την περίπτωση που θα μας χρειαζόταν σε κάτι.

 

Η εταιρία που προσλάβαμε πρότεινε να εντοπίσουμε κάποιες από τις παλιότερες κασέτες και να αναλύσουμε πως συμπεριφερόταν το προσωπικό πριν 10 χρόνια συγκριτικά με το πως φέρεται σήμερα. Κατεβήκαμε στην αποθήκη μας αλλά δεν μπορέσαμε να βρούμε καμιά κασέτα. Βρήκαμε, όμως, τις συσκευές καταγραφής και, για καλή μας τύχη, η καθεμία είχε από μία κασέτα που απλά δεν αφαιρέσαμε ποτέ όταν αναβαθμίσαμε το σύστημα σε ψηφιακό!

 

Η ένδειξη της ημερομηνίας στο παλιό αυτό βίντεο ήταν η Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2004. Το εστιατόριο ήταν γεμάτο εκείνη την ημέρα. Προβάλαμε το απόσπασμα σε μια μεγάλη οθόνη και, δίπλα ακριβώς, σε μια δεύτερη οθόνη προβάλαμε το απόσπασμα της Τετάρτης 3 Ιουλίου 2014, με σχεδόν την ίδια πελατεία με εκείνη πριν από δέκα χρόνια.

Θα περιγράψω συνοπτικά τα ευρήματα. Παρατηρήσαμε πολύ προσεκτικά πάνω από 45 βίντεο ώστε να συγκεντρώσουμε τα παρακάτω στοιχεία:

 

 

2004:

 

Οι πελάτες μπαίνουν. 

 

Κάθονται και τους δίνονται οι κατάλογοι. Από τους 45 πελάτες οι 3 ζητούν να μεταφερθούν σε άλλο τραπέζι.

 

Οι πελάτες κατά μέσο όρο χρειάζονται 8 λεπτά πριν κλείσουν τους καταλόγους και δείξουν ότι είναι έτοιμοι να παραγγείλουν.

 

Οι σερβιτόροι, οι οποίοι εμφανίζονται σχεδόν αμέσως, παίρνουν την παραγγελία.

 

Τα ορεκτικά ετοιμάζονται εντός 6', αν και προφανώς τα πιο περίπλοκα πιάτα παίρνουν περισσότερο χρόνο.

 

Από τους 45 πελάτες, οι 2 έστειλαν πίσω κάποιο πιάτο.

 

Οι σερβιτόροι έχουν τον νου τους στα τραπέζια για τα οποία είναι υπεύθυνοι ώστε να ανταποκριθούν άμεσα αν ο πελάτης χρειαστεί κάτι.

 

Μόλις οι θαμώνες τελειώσουν το γεύμα τους, καταφθάνει ο λογαριασμός, και μέσα σε 5 λεπτά έχουν φύγει. 

 

Μέσος χρόνος από την αρχή μέχρι το τέλος της όλης διαδικασίας: 1:05

 

 

 

2014:

 

Οι πελάτες μπαίνουν.

 

Οι πελάτες κάθονται και τους δίνονται οι κατάλογοι, από τους 45 οι 18 ζήτησαν να αλλάξουν τραπέζι.

 

Πριν ακόμα ανοίξουν τον κατάλογο βγάζουν τα κινητά τους, κάποιοι βγάζουν φωτογραφίες ενώ άλλοι απλά κάνουν κάτι άλλο με αυτό (συγγνώμη αλλά δεν έχουμε κάποιο στοιχείο για το τι κάνουν και ούτε παρακολουθούμε τις διαδικτυακές δραστηριότητες των πελατών μέσω του WIFI).

 

7 απ' τους 45 πελάτες ζήτησαν αμέσως από τους σερβιτόρους να έρθουν, τους έδειξαν κάτι στο κινητό τους και σπατάλησαν κατά μέσο όρο 5 λεπτά από τον χρόνο τους. Καθώς αυτό το απόσπασμα είναι πρόσφατο, ρωτήσαμε τους σερβιτόρους σχετικά με το περιστατικό και μας εξήγησαν ότι οι πελάτες αντιμετώπισαν προβλήματα κατά τη σύνδεσή τους στο WIFI και ζήτησαν τη βοήθειά τους.

 

Τελικά, οι σερβιτόροι πλησιάζουν το τραπέζι για να δουν τι θα ήθελαν να παραγγείλουν οι πελάτες. Η πλειοψηφία δεν έχει ανοίξει καν τους καταλόγους και ζητά από τον σερβιτόρο να περιμένει λίγο.

 

Ο πελάτης ανοίγει το μενού, τοποθετεί τα χέρια του -κρατώντας το κινητό- πάνω του και συνεχίζει οτιδήποτε κάνει με αυτό.

 

Ο σερβιτόρος επιστρέφει για να δει αν είναι έτοιμοι να παραγγείλουν ή αν έχουν κάποια απορία. Ο πελάτης ζητά λίγο ακόμα χρόνο.

 

Τελικά, είναι έτοιμοι να παραγγείλουν.

 

Συνολικός μέσος χρόνος από τότε που ο πελάτης έκατσε στο τραπέζι μέχρι να πάρουν την παραγγελία του: 21 λεπτά.

 

Το φαγητό αρχίζει να σερβίρεται μέσα σε 6 λεπτά, με τα πιο περίπλοκα πιάτα να παίρνουν, εύλογα, περισσότερο χρόνο.

 

26 από τους 45 πελάτες περνάνε κατά μέσο όρο 3 λεπτά φωτογραφίζοντας το γεύμα τους.

 

14 από τους 45 πελάτες φωτογραφίζουν ο ένας τον άλλον με το φαγητό που έχουν μπροστά τους ή ενώ τρώνε το φαγητό τους. Αυτό διαρκεί περίπου άλλα 4 λεπτά καθώς πρέπει να τσεκάρουν και, ίσως, να ξανατραβήξουν τις φωτογραφίες.

 

9 από τους 45 πελάτες στέλνουν το φαγητό τους πίσω για να ξαναζεσταθεί. Προφανώς, αν είχαν σταματήσει να κάνουν ό,τι έκαναν με το κινητό τους, το φαγητό δε θα είχε κρυώσει.

 

27 στους 45 πελάτες ζήτησαν από τον σερβιτόρο να βγάλει μια φωτογραφία όλη την παρέα. 14 από αυτούς του ζήτησαν να τους ξαναβγάλει γιατί η πρώτη δεν τους άρεσε. Κατά μέσο όρο όλη αυτή η διαδικασία μαζί με την μεταξύ τους κουβέντα και τον έλεγχο του αποτελέσματος της φωτογραφίας πρόσθεσε άλλα 5 λεπτά και, όπως είναι αναμενόμενο, καθυστέρησε τον σερβιτόρο από το να φροντίσει τα άλλα τραπέζια για τα οποία είναι υπεύθυνος/η.

 

Καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων οι πελάτες είναι συνεχώς απασχολημένοι με τα κινητά τους, τους πήρε περίπου 20 λεπτά επιπλέον από τη στιγμή που τελείωσαν το γεύμα τους μέχρι να ζητήσουν τον λογαριασμό.

 

Επίσης, μόλις ο λογαριασμός έφτασε τους πήρε 15 λεπτά περισσότερο συγκριτικά με 10 χρόνια πριν μέχρι να πληρώσουν και να φύγουν.

 

8 στους 45 πελάτες έπεσαν πάνω σε άλλους πελάτες ή, σε μία περίπτωση, πάνω στον σερβιτόρο (πληκτρολογώντας ενώ περπατούσαν) καθώς έμπαιναν ή έβγαιναν από το εστιατόριο.

 

Μέσος χρόνος από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδικασίας: 1:55

 

Είμαστε ευγνώμονες για όλους εσάς που έρχεστε στο εστιατόριό μας, ενώ υπάρχουν τόσες άλλες επιλογές εκεί έξω. Αλλά θα μπορούσατε, σας παρακαλούμε, να είστε λίγο πιο ευγενικοί;

12

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

8 σχόλια
Δεν ξερω τι συμβαινει, αλλα εγω με το που πατησω σε εστιατοριο/ταβερνα/φαγαδικο/ζαχαροπλαστειο μονο το φαι σκεφτομαι. Γι'αυτο και δεν προλαβαινω ποτε να βγαλω καλλιτενικες φωτογραφιες. Το θυμαμαι οταν το πιατο αδειασει και τελικα δε βγαζω καν το κινητο απ την τσαντα. ΦΑΙ!
Πάντως, προτείνω στους νοσταλγούς της εποχής που βγαίναμε μεγάλες παρέες χωρίς κινητά, να δουν λίγο Seifeld, για να θυμηθούν τη "γλύκα" καλύτερα.ΟΚ, η υπερβολή είναι κακή και θεωρώ αγένεια προς τους ομοτράπεζους να τρως και να έχεις το κινητό πάνω στο τραπέζι, αλλά, πραγματικά, τα κινητά χρειάζονται και πολλές φορές κερδίζουμε χρόνο.
Ισως ειμαι απο τους τυχερους που στην παρεα μου δεν ασχολουμαστε πολυ με το κινητο..προσφατα ετυχε να βρεθω σε μια αλλη παρεα,της οποιας τα ατομα εχω φιλους και στο facebook.Ολον αυτον τον καιρο νομιζα οτι απο τα τσεκ ιν ,τις φωτογραφιες κλπ περνουσαν παρα πολυ καλα...Συνειδητοποιησα οτι ξοδεψαν 10 λεπτα αφοτου κατσαμε σε τραπεζι να αποφασισουν τι θα γραψουν στο τσεκ ιν,κανα 20λεπτο σε selfie,comment στο selfie κλπ...και δεν ειχαν πει ΚΟΥΒΕΝΤΑ για αλλα θεματα ουτε διναν παραγγελια στον σερβιτορο...τελικα οποιος νιωθει την αναγκη να κοινοποιει την χαρα του δεν ειναι πραγματικα ευτυχισμενος..
Ενταξει εχουμε κατσει και πιο πολυ και απο 2 ωρες σε εστιατοριο/ταβερνα. Αλλα οι Ελληνες εχουν αλλη λογικη για το φαγητο. Οσον αφορα το θεμα με τα κινητα tablets και τα σχετικα εχω να πω οτι οντως εχει παραγινει το κακο....δεν ειναι οτι νοσταλγω τον παλιο καλο καιρο αλλα δεν θεωρω οτι πρεπει οταν ειμαι καπου να το λεω σε ολα τα site κοινωνικης δικτυωσης. Καθομαι εκει με την παρεα μου να περασω καλα..Αυτο με τα check in θεωρω οτι ειναι υπερβολη...Blame me if I'm wrong..! I don't care...
Ο χρονος σερβιρισματος ειναι η ωρα που περνα απο τη στιγμη που ο πελατης θα δωσει μια παραγγελια μεχρι τη στιγμη που θα φτασει στο τραπεζι του αρα τα παραπονα αφορουσαν αυτο το χρονο.Ο ιδιοκτητης του εστιατοριου σ'αυτη την ερευνα δε μετρα αυτο το χρονο αλλα γενικα ολο το χρονο που περνανε μεσα στο εστιατοριο οι πελατες του και τι κανουν.Επισης,το ποσο γρηγορα θα βρει τραπεζι ο πελατης εξαρταται πολλες φορες και απο την αυξημενη πελατεια και απο το εστιατοριο π.χ. ποσο γρηγορα καθαριζει τα τραπεζια.Δε νομιζω οι πελατες του να εγραψαν παραπονα για το σερβις ενω οι ιδιοι ασχολουνταν με τα κινητα ή εστω αυτα να τα εκαναν οι λιγοτεροι.Αρα η ερευνα δεν αποδεικνυει οτι φταινε αποκλειστικα οι πελατες και η ασχολια με τα κινητα τους.Μαλλον ο ιδιοκτητης του εστιατοριου εκανε την ερευνα που τον συνεφερε και εβγαινε υπερ του γιατι τοσα πολλα συνεχη παραπονα δε γινεται να εχουν αδικο.
Ισως ακουστω οπισθοδρομικος αλλα ποσο θα ηθελα ολη αυτη η καταρα των κινητων να ειχε απαγορευθει! Ξερω οτι η κοινωνια εχει αλλαξει, οι ταχυτυτες ειναι μεγαλυτερες και τα κινητα ειναι τωρα μερος της ζωης μας οπως και οι υπολογιστες και αλλα τεχνολογικα gudgets, μηπως ομως το εχουμε παρατραβηξει?Στιγμες στιγμες νοσταλγω την εποχη που υπηρχαν μονο σταθερα και απαντουσαμε οταν θελαμε και σε οποιους θελαμε! Κανεις δε λεει οτι τα κινητα, ειδικα σημερα, δεν ειναι χρησιμα, αλλα τοση δικτατορια πια? Προσωπικα θα ημουν ικανοποιημενος αν το κινητο εκανε μονο αυτο για το οποιο εφευρεθηκε, να παιρνει δηλαδη τηλεφωνο!
Ποτέ το παρελθόν δεν ήταν καλύτερο από το παρόν και το μέλλον. Συνηθίστε το. Ως αρχαιολόγος το λέω. Και πριν εφευρεθεί το τηλέφωνο, κάποιοι λέγανε τι ωραία που ήταν τότε που στέλναμε γράμματα. Απλά ξεπεράστε το και μην εξιδανικεύετε το παρελθόν. Την έχουν πολλοί αυτή την τάση.
Ουτε εγώ είμαι υπέρ της σύγκρισης του παρόντος με του παρελθόντος αλλα σαν σχόλιο για το "τώρα" έχω να πω οτι το κακό με τα κινητά έχει παραγίνει. Χάνεις με ύπουλο και καμουφλαρισμένο τρόπο ένα μέρος της ελευθερίας σου. Μπορείς να είσαι σε συνεχή βάση παρόν σε όλα: στη δουλειά,στους φίλους μακρια,στους φίλους κοντά,στη οικογένεια. Αντι να δώσεις το 100% του χρόνου και της προσοχής σου σ'αυτό που ζεις στο εδώ και στο τώρα,σκορπίζεσαι απαντώντας σε mail,κλήσεις skype,facebook και μηνύματα. Και όταν λές οτι εγώ επιλέγω,φίλε μου,να απέχω απο όλο αυτό και γιαυτό θα συνεχίσω να έχω το κινητό με τα κουμπάκια -που το πολυ πολύ να βγαζει φωτογραφία που στέλνεις με bluetooth- έχεις το κόσμο γύρω σου να απαιτεί να αναιρέσεις αυτή την επιλογή σου γιατί:α)ρε χριστίνα,έπεσε ο server στις 12 το βραδυ και σε ψάχναμε να το φτιάξεις και δε σε βρίσκαμε...β)Μα καλά σου έστειλα mail πριν μια ώρα και άλλαξα την ωρα του ραντεβού,δε το είδες?γ)Που είσαι εσύ? Χαθηκες...όλο offline είσαι απο το skype.δ)-Μπές λίγο να δείς κάτι που σου έστειλα..-Είμαι για καφέ!-Έλα ρε συ,μπες απο το κινητό...πρεπει να ξέρω αν συμφωνείς κι εσύ με την ιδέα μου για να τη στείλω μέχρι αυριο.Καταντάς σκλάβος της αμεσότητας! Και θα μου πεις: φταίει το μαχαίρι που σκοτώνει ή αυτος που το χρησιμοποιεί; Και θα σου πώ οτι έχεις δίκιο...φταίνε και οι δυο!(το χει πεί και ο Πάριος άλλωστε... έχοντας άλλο νταλκά βεβαια εκείνος!)
Εξαρτάται τι εννοεί κάποιος λέγοντας "καλό"...γιατι αυτό που λες είναι πολύ πολύ γενικό...το μόνο ίσως που ανταποκρίνεται σ'άυτό που λες είναι τα ποσοστά σχετικά με τη θνησιμότητα και την περίθαλψη γενικότερα,τα ποσοστά εκπαίδευσης και αναλφαβητισμού και φυσικά η τεχνολογική πρόοδος (εκεί μόνο προς τα πάνω μπορείς να πας) κι αυτά πάλι ανάλογα με την περιοχή και τους πληθυσμούς. Η "ηθική" πλευρα των πραγμάτων ή αλλα ποιοτικά στοιχεία ,πιο δύσκολα μετρήσιμα και συγκρίσιμα όπως η παραγωγή καινοτομίας στον πολιτισμό και τις τέχνες,η παραγωγή πρωτότυπης σκέψης στη φιλοσοφία και τη λογοτεχνία ,το επίπεδο καλλιέργειας κι όχι κατάρτισης ,ο ανθρωπισμός και το ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο ,η οικολογική συνείδηση κι ο σεβασμός του περιβάλλοντος που μπορεί να θεωρηθούν "καλά πράγματα" , ή αλλες εννοιες αρνητικές όπως αλλοτρίωση,αρρωστημένος καταναλωτισμός ,κατάθλιψη ή διαφθορά δεν ακολουθούν ξεκάθαρη ούτε ανοδική ούτε καθοδική πορεία και μάλιστα ενιαία παντού. Περίπλοκα τα πράγματα και πολύ επικίνδυνες οι γενικεύσεις ως προς την εννοια "καλύτερο".Καλύτερο για ποιόν; Καλά θα΄ταν να ξεμπερδεύαμε ετσι εύκολα μια και καλή με τις συγκρίσεις. Απορώ με τα τόσα "ΝΑΙ" σ'αυτό το σχόλιο .Μάλλον εχουμε αγανακτήσει με αυτή την προγονολατρεία παρελθοντομανία και διδακτισμό των παλαιότερων-μεγαλυτέρων και πάμε στο άλλο άκρο δεν εξηγείται αλλιως.Κι εγώ αρχαιολόγος είμαι παρεμπιπτόντως.
Θεωρω πως ολα αυτα ειναι υπερβολικα. Επειδη εχεις smartphone δεν σημαινει πως εισαι υποχρεωμενος να απαντας στο skype, facebook να τραβας φωτο και να τις ανεβαζεις instagram, ουτε σε υποχρεωνει κανεις να απαντας σε οσους σε καλουν.