Χιλιάδες χρήστες το ζήτησαν, εκατομμύρια υπέγραψαν online ψηφοφορίες για να ενσωματωθεί στο δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου, όμως πιο πιθανόν είναι να δεις κάποτε το συμβολάκι με το μεσαίο δάκτυλο υψωμένο, παρά το εικονίδιο του dislike στο Facebook.
Το μυστήριο για την πλήρη άρνηση του Facebook να συμπεριλάβει το κουμπί dislike, που θα λύτρωνε πολύ κόσμο από αυτό το αγωνιώδες first world problem, έλυσε μόλις με συνέντευξή του στο σάιτ Tech Radar, ο εφευρέτης του like και πρώην τεχνικός διευθυντής του Facebook Bret Taylor, ο οποίος το απέδωσε στον αρνητικό αντίκτυπο που θα προκαλούσε και προβλέπει ότι δεν θα το δούμε ποτέ.
"Έχω την αίσθηση ότι εάν υπήρχε ποτέ το 'dislike' θα είχε έναν πολύ αρνητικό κοινωνικό αντίκτυπο", εξηγεί ο Taylor. "Εάν θες να δηλώσεις τη δυσαρέσκειά σου προς κάτι, μάλλον θα πρέπει να γράψεις ένα σχόλιο γιατί μόνο με λόγια θα καταφέρεις να εκφραστείς πλήρως"
Συγκεκριμένα, αναφέρει μεταξύ άλλων ο Taylor, ότι όταν έπεσε στο τραπέζι η ιδέα του "like" ώς ένα μέσο για να δηλώνουν οι χρήστες την αναγνώρισή και την αποδοχή τους για κάτι που ανέβασε κάποιος άλλος, χωρίς λόγια, συζητήθηκε πολύ και η πιθανή ύπαρξη ενός αντίστοιχου 'dislike' button. Όμως, οι πιθανότητες των αρνητικών συνεπειών ύπαρξης ενός τέτοιου εικονιδίου ήταν τόσες, που η ιδέα απορρίφθηκε.
Όπως τονίζει ο Taylor η ύπαρξη του dislike button δεν θα λειτουργούσε με τον ίδιο -αφαιρετικό - τρόπο που λειτουργεί το like και θα προκαλούσε πολλά αρνητικά vibe μεταξύ χρηστών αλλά και αντιδράσεις που μπορεί να οδηγούσαν μέχρι και σε cyberbullying.
"Έχω την αίσθηση ότι εάν υπήρχε ποτέ το 'dislike' θα είχε έναν πολύ αρνητικό κοινωνικό αντίκτυπο", εξηγεί ο Taylor. "Εάν θες να δηλώσεις τη δυσαρέσκειά σου προς κάτι, μάλλον θα πρέπει να γράψεις ένα σχόλιο γιατί μόνο με λόγια θα καταφέρεις να εκφραστείς πλήρως. Σίγουρα και το Like δεν είναι τέλειο, αλλά τα πράγματα συνήθως είναι πιο πολύπλοκα από το πάτημα ενός 'dislike' όταν θέλουμε να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας".
Και όπως επισημαίνει το άρθρο, καταλήγοντας, "η ύπαρξη ενός 'dislike' button δεν θα εξυπηρετούσε το επιχειρηματικό μοντέλο των στοχευμένων διαφημίσεων του Facebook, το ίδιο καλά με το 'Like'".
[ΠΗΓΗ]
σχόλια