Ιερά Σύνοδος: Χωρίς νεκρώσιμη ακολουθία όσοι αποτεφρώνονται

Ιερά Σύνοδος: Χωρίς νεκρώσιμη ακολουθία όσοι αποτεφρώνονται Facebook Twitter
16

 

Η Εκκλησία δεν θα τελεί νεκρώσιμη ακολουθία και μνημόσυνο σε όσους αποδεδειγμένως και οικειοθελώς έχουν δηλώσει την επιθυμία για καύση του σώματός τους. Για την παραπάνω συνέπεια που θα έχουν όσοι επιλέγουν την αποτέφρωση μετά το θάνατό τους ενημερώνει τους πιστούς η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (ΔΙΣ) της Εκκλησίας της Ελλάδος με εγκύκλιο που έστειλε στις ιερές μητροπόλεις. 

Η Σύνοδος προσθέτει στην εγκύκλιό της ότι «παρά ταύτα επαφίεται στην ποιμαντική σύνεση και τη διακριτική ευχέρεια του οικείου μητροπολίτου η τέλεση απλώς τρισαγίου».

Στην ίδια εγκύκλιο που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος, η Σύνοδος τονίζει πως «η Εκκλησία δεν δέχεται για τα μέλη της την αποτέφρωση του σώματος». Προσθέτει ότι «η αποτέφρωση του σώματος δεν είναι σύμφωνη προς την πράξη και παράδοση της Εκκλησίας για θεολογικούς, κανονικούς και ανθρωπολογικούς λόγους». 

Η ΔΙΣ επισημαίνει ότι με τα άρθρα 48 και 49 του Νόμου 4277/2014 «ο νομοθετης δεν λαμβάνει υπ' όψιν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του νεκρού». 

Εάν ο θανών δεν είχε εκφραστεί εν ζωή περί της μετά θάνατον επιθυμίας ταφής ή αποτρεφρώσεως του σώματός του, «η αποτέφρωση δύναται να λάβει χώρα με μόνη τη δήλωση του/της συζύγου ή 'συντρόφου', μετά του/της οποίου έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή τη δήλωση των συγγενών πρώτου ή δεύτερου βαθμού». Το παραπάνω η Σύνοδος το χαρακτηρίζει «καταστρατήγηση των θρησκευτικών πεποιθήσεων του κεκοιμημένου μέλους της Εκκλησίας».

Ελλάδα
16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

11 σχόλια
Λες και έχει σημασία αν ο πεθαμένος θα ταφεί η θα καεί. Χωρια που η καύση ειναι και καλύτερη σε ο,τι αφορά στη δημόσια υγεία (για σκέψου εκταφές, σκουλήκια, κλπ....δυσωδια και φρίκη)
Το βασικό πρόβλημα που διακρίνω είναι ότι με το να μπορεί πλέον ο καθένας να καίγεται στερείται το αναφαίρετο δικαίωμα του να διαμαρτύρεται ότι δεν τον αφήνουν να καεί!
"οσοι πιστοι προσελθετε",απλα τα πραγματα.εισαι πιστος?θελεις να ταφεις και να σε ψαλλουν.δεν εισαι πιστος,θελεις να αποτεφρωθεις και ,εννοειται,οτι αδιαφορεις εαν θα σε ψαλλουν .η εκκλησια απλως ξεκαθαρισε τα πραγματα. τα υπολοιπα,περι "παπαδαριου,ανελευθεριες κ.τ.λ"μονο ελλλειψη πολιτισμου και καλλιεργειας δειχνουν.ανοησιες ανθρωπων που ειναι η μια οψη του νομισματος.η αλλη δειχνει την Λουκα και τους ομοιους της
Δεν καταλαβαίνω τις αντιδράσεις πάνω σε αυτό που αποφάσισε η εκκλησία. Τα νεκροταφεία ανήκουν στους δήμους και όχι στην εκκλησία. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα πολιτικής κηδείας σε όποιον το επιθυμεί. Σε λίγο θα υπάρχει και η καύση για όποιον το επιλέγει. Οπότε γιατί όλη αυτή η κουβέντα και ο ντόρος;
Στην τελευταία παράγραφο του κειμένου, λέει η ΔΙΣ οτι αν δεν έχει δηλώσει κάποιος εν ζωή ότι επιθυμεί να αποτεφρωθεί, να μην έχουν οι οικείοι δικαίωμα να αποφασίσουν, γιατί "καταστρατηγούνται οι θρησκευτικές πεποιθήσεις" του νεκρού. Οι οποίες, κατά την εκκλησία κατοχυρώνονται με μία πράξη (τη βάφτιση) που τελέστηκε προ ετών και εν αγνοία του εκλιπόντος. Πολύ σωστά η νομοθεσία δίνει στους οικείους τη δυνατότητα να αποφασίζουν. Και η Εκκλησία, από τη στιγμή που βαφτίζει ανυποψίαστα βρέφη, καλύτερα να μη μιλαει για καταστρατήγηση θρησκευτικών δικαιωμάτων.
Η κηδεία και τα συνακόλουθα δεν αποτελούν παρηγοριά για το νεκρό αλλά για τους συγγενείς και αγαπημένους του, για όσους δηλαδή άφησε πίσω. Πεθαίνει πχ. ένας άθεος που έχει αφήσει παραγγελιά την καύση του σώματός του και οι ορθόδοξοι γονείς του δεν μπορούν να τον κλάψουν και να τον χαιρετίσουν σύμφωνα με τα πιστεύω τους και τις παραδόσεις τους. Η εκκλησία λοιπόν στερεί από τους πιστούς της, την παρηγοριά και το στερνό αντίο, που είναι και οι μόνοι που τα χρειάζονται. Ο νεκρός δεν θίγεται, ούτε εκβιάζεται. Διότι πρόκειται περί εκβιασμού. Αν ήταν ποιμαντικός ο σκοπός αυτής της απόφασης σίγουρα θα έδινε έμφαση στον άνθρωπο κι όχι στους κανόνες (που δημιουργήθηκαν για τον άνθρωπο κι όχι ο άνθρωπος για τους κανόνες, όπως λέει και ο Ιησούς)
Υπάρχει η πολιτική κηδεία φίλε μου αν δεν θες ψαλσίματα. Δεν έρχονται με το ζόρι οι παπάδες να σε ψάλλουν. Τους παπάδες τους ειδοποιεί κάποιος συγγενής και πάνε. Δεν υπάρχει υπηρεσία αυτόματης ευρέσως τεθνεώτων στην εκκλησία.
Ναι.Αυτό το μέρος με όλα τα χρυσά; Αυτο που μπορεί να έχει έσοδα, δωρεές, χωράφια αλλά δεν πληρώνει καθόλου φόρους; Αυτό που τους πληρώνουμε τακτικότατα για να βρίζουν ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού και να επιβάλλουν ηθικά στάνταρ της εποχής του Χαλκού, τα οποία φυσικά δεν τηρούν καν οι ίδιοι;Αυτό.
Να βαφτίζουν τότε μόνο ενήλικες. Για την βάφτιση αποφασίζουν οι συγγενείς του βρέφους και γίνεται και ομολογία πίστης δια αντιπροσώπου (!), ενώ αν αποφασίσουν για αποτέφρωση οι συγγενείς, καταστρατηγούν δήθεν τις θρησκ. πεποιθήσεις του νεκρού.