Η Uber θέλει να έρθει στην Αθήνα

Η Uber θέλει να έρθει στην Αθήνα Facebook Twitter
10

Την πρόθεση της να έρθει και στην Αθήνα διαμηνύει η γνωστή υπηρεσία μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων Uber, προκαλώντας την αντίδραση των ταξιτζήδων της πρωτεύουσας.

 «Επιτέλους, ήρθαμε! 200+ πόλεις σε όλο τον κόσμο και θα λείπαμε από την Αθήνα;», αναφέρει το σλόγκαν της αμερικανικής εταιρείας στο διαδίκτυο, που προκαλεί αναστάτωση στις πιάτσες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, πρόκειται για την υπηρεσία όπου ιδιώτες οδηγοί, που συνεργάζονται με την Uber μπορούν να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους σε ταξί, παρέχοντας υπηρεσίες μετακίνησης σε όσους πολίτες το επιθυμούν.

Η εφαρμογή Uber απευθύνεται, κατά βάση, σε χρήστες smartphones και tablets, οι οποίοι αφού εγγραφούν συμπληρώνοντας τα στοιχεία τους σε ειδική πλατφόρμα, μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας.

Η υπηρεσία αυτή εντοπίζει βάσει GPS του κινητού του τηλεφώνου, την γεωγραφική θέση του χρήστη και του επιτρέπει να επιλέξει το είδος του οχήματος που επιθυμεί για μετακίνησή του. Στη συνέχεια ο χρήστης θα επιλέξει «request» ώστε να εντοπίσει τον πλησιέστερο –στην τοποθεσία που βρίσκεται- διαθέσιμο οδηγό.

Οι Ευρωπαίοι αυτοκινητιστές σε όσες χώρες έχει εφαρμοστεί η υπηρεσία, έχουν προσφύγει δικαστικά κατά της Uber.

Το υπουργείο Μεταφορών από την πλευρά του προσπαθεί να καθησυχάσει τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί, λέγοντας ότι η νομοθεσία επιτρέπει μόνο τη δραστηριοποίηση ταξί, μισθωμένων οχημάτων με οδηγό, λιμουζίνων με άδεια και οχημάτων mini bus για την κάλυψη των αναγκών των ξενοδοχειακών μονάδων.

Από την άλλη εκπρόσωποι των Ελλήνων ιδιοκτητών ταξί επισημαίνουν ότι σύμφωνα με το νόμο 4093/2012 μεταφορικό έργο μπορούν να παρέχουν μόνο εταιρείες ενοικιαζόμενων οχημάτων που διαθέτουν οδηγό και παρέχουν μεταφορικό έργο έως και έξι συνεχόμενων ωρών.

10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Κι άλλα,ήμαρτον,δεν φτάνει που σε κάθε φανάρι στα 10 αμάξια τα 7 είναι ταξί από τα οποία τα 5 άδεια,τώρα θα είναι 12 στα 10.Τις ημέρες των απεργειών τους ήταν οι καλύτερες μέρες που γνώρισε ποτέ η Αθήνα στο κυκλοφοριακό,τότε μάθαμε και πόσο χρόνο θέλουν οι αποστάσεις που διανύουμε.
Όπως όλες οι καινοτομίες, έτσι θα είναι και η εφαρμογή Uber. Εάν μεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού και είναι ποιοτικά και χρηματικά καλύτερη από τα ταξί, θα προκαλέσει ανταγωνισμό. Εάν όχι, θα αποτύχει, όπως άλλες εφαρμογές στο παρελθόν.Το αν είναι η όχι αθέμιτος ανταγωνισμός, νομίζω ότι πρέπει να το αποφασίσει το κοινό. Ρωτήστε τους εργαζόμενους της Kodak, η οποία ήταν η μαγαλύτερη εταιρία παραγωγής φιλμ, τι έγινε όταν εφευρέθηκε η ψηφιακή φωτογραφία. Δε νομίζω να ζήτησε παρέμβαση της Αμερικανικής κυβέρνησης.
καλως να ερθει.. εχεις δικιο ''βρεΜπας'' που λες οτι δεν ειναι ωραιο να σου παιρνει την δουλεια ενα app αλλα σε αυτην ιδιως την καστα χρειαζεται κατι τετοιο. μπας και γινουν λιγο πιο ευγενικοι και καθαροι! που μπαινεις μεσα σε πολλους και μετα θες μπανιο και συ ή που φοβασαι να τους μιλησεις γιατι σε βριζουν! εγω παντως θα ηθελα πολυ να συμμετεχω ως ''οδηγος'', ιδιως αν ειναι πολυ πιο φτηνα απο ταξι, γιατι μου τη δινει τρομερα που βλεπω παντου αυτοκινητα και μεσα ενας ανθρωπος στο καθενα! αντε να μαζευτουμε λιγο γιατι το χουμε κανει ψωμοτυρι το αυτοκινητο για τα παντα!
Εδώ έχουμε 2 γεγονότα.Από την μία,μπορεί να γελάμε ή κάποιοι να το ευχαριστιόμαστε που οι οδηγοί ταξί "το βρήκαν" από κάποιον, αλλά πώς ακριβώς θα νιώθατε (ο καθένας στον τομέα του) αν εμφανιζόταν ένα app που σας κλέβει τη δουλειά;Εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι: ούτε ταξιτζής είμαι, ούτε έχω στο σόϊ μου συγγενή ταξιτζή -και ναι- έχω κι εγώ πέσει σε μπόλικα, αχαρακτήριστα δίποδα που ήθελα "να το βρουν" από κάποιον λόγω της συμπεριφοράς τους...Όμως άλλο το να αλλάξουν συμπεριφορά και νοοτροπία, κι άλλο το να βρεθούν σε έναν άνισο αγώνα, από τον οποίο εξαρτάται η διαβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους. Ας μην γελιόμαστε.Ωστόσο από την άλλη είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από έναν κόσμο που αλλάζει. Το μέλλον είναι εδώ και οι ισορροπίες διαμορφώνονται με νέα δεδομένα. Επαγγέλματα που τα θεωρούσαμε αναγκαία, δείχνουν να σβήνουν στην εποχή της δικτύωσης. Λογικό είναι να υπάρχει φόβος για το καινούριο (το οποίο φαίνεται να σε "ξεβολευέι"). Αλλά όσο ανησυχητικό αν φαίνεται τώρα, τόσο ελπιδοφόρο πρέπει να είναι για τις επόμενες γενιές.Η εποχή της δικτύωσης, ήρθε.
Αν ήταν ανοιχτό το επάγγελμα θα ήμουν απέναντί του. Έτσι όπως είναι τα πράγματα όμως με τους νταβατζίδες ταξιτζήδες είναι ευπρόσδεκτο. Το "ανοίξαμε" το επάγγελμα αλλά θέλουμε εγγυητική 5-10-20 χιλιάρικα δεν είναι ανοιχτό γιατί τέτοιες εποχές δεν έχει κανείς ποσό να το κλείσει μέσα. Τα ίδια χάλια και με τα φορτηγά. Πάει να σπάσει την κλίκα όμως και πολύ καλά κάνει.Πρέπει όμως να δούμε τι θα γίνει και με το ΦΠΑ. Λογικά πληρώνεις ηλεκτρονικά και το αποδίδει η uber.Ας προσαρμοστούνε και οι ταξιτζίδες, ας γίνουν ανταγωνιστικοί, ας κοιτάξουν τι θέλει ο πελάτης και να αφήσουν τις διαμαρτυρίες.Εδώ ούτε το taxibeat δεν βάζουν εκτός Αθήνας όπου έχουν πιάτσες. Τι κι αν διευκολύνει τον κόσμο, δεν τους νοιάζει.Το κακό είναι ότι όποιον δουν με το uber σίγουρα θα τον δείρουν
Πάντως θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τη χρέωσή του σε σχέση με άλλες πόλεις. Και το uber δεν δέχεται μετρητά. Αναβάθμιση των ταξί? Λέτε να ρθε η εποχή του TAXI 2.0