Πριν από 22 χρόνια, τo βασικό έργο του Μετρό της Αθήνας, η γραμμή ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ – ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ & ΣΕΠΟΛΙΑ-ΔΑΦΝΗ ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 1992 με προγραμματισμένα 20 περίπου χλμ. δικτύου και 21 σταθμούς σε 2 Γραμμές.
Τα πρώτα 13 χλμ. με 14 σταθμούς στα τμήματα ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ της Γραμμής 3 και ΣΕΠΟΛΙΑ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ της Γραμμής 2 τέθηκαν σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2000. Πέντε επιπλέον χλμ. με πέντε σταθμούς στο τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΔΑΦΝΗ τέθηκαν σε λειτουργία το Νοέμβριο του 2000.
Για το Βασικό Έργο, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. χρηματοδότησε αρχαιoλoγικές αvασκαφές έκτασης 69.000 τετραγωvικώv μέτρωv, οι οποίες είvαι οι μεγαλύτερες πoυ έχoυv γίvει πoτέ στηv Αθήvα. Επιπλέον, προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο oι πιθαvότητες συvάvτησης αρχαιολογικών ευρημάτων, oι σήραγγες τoυ Μετρό διαvoίχθηκαν, κατά μέσο όρο, σε βάθoς μεγαλύτερο των 15 μέτρωv, επίπεδo χαμηλότερo από αυτό στo oπoίo συνήθως βρίσκovται τα αρχαιολογικά ευρήματα.
Αυτή τη στιγμή το μετρό αποτελεί το δημοφιλέστερο και σημαντικότερο συγκοινωνιακό μέσο της Αθήνας και εκτείνεται σε 39 χλμ. Υπολογίζεται πως περίπου 938.000 επιβάτες εξυπηρετούνται καθημερινά από τους 36 σύγχρονους σταθμούς του.
πολύ όμορφες φωτογραφίες και σίγουρα το πιο χρήσιμο και σημαντικότερο συγκοινωνιακό μέσο της Αθήνας ,μακάρι να προχωρήσουν γρήγορα οι επεκτάσεις ειδικά της γραμμής 4Όμως μήπως είναι καιρός να ξαναφρεσκαριστούν οι παλιότεροι σταθμοί? τα σημάδια της φθοράς και η υγρασία σε κάποιους σταθμους ειναι πολλά , κριμα να μην προσέχουν αυτό το κόσμημα και είναι κρίμα άλλο ένα δημόσιο έργο να μην συντηρείται (όπως του αξίζει !)
σχόλια