Το απογοητευτικό (ημι)φινάλε του Walking Dead [Spoilers alert!]

Το απογοητευτικό (ημι)φινάλε του Walking Dead [Spoilers alert!] Facebook Twitter
4

Το απογοητευτικό (ημι)φινάλε του Walking Dead [Spoilers alert!] Facebook Twitter

 

Spoilers alert!

To Walking Dead εξακολουθεί να σπάει το ένα ρεκόρ τηλεθέασης μετά το άλλο, ξεπερνώντας ακόμη και μεγάλα αθλητικά γεγονότα. Το τελευταίο επεισόδιο έκανε θραύση με 14,8 εκατομμύρια θεατές, από τους οποίους η πλειοψηφία είναι 18-49 ετών, η χρυσή ηλικιακή κατηγορία για τις φιλόδοξες σειρές. Οι αρετές του Walking Dead είναι προφανείς, αλλά δεν μπορεί κανείς να αναρωτηθεί αν η επιτυχία είναι θέμα εμφάνισης, παρά περιεχομένου.

Ο τελευταίος κύκλος ξεκίνησε με ενδιαφέρον. Από τη μια πλευρά παρακολουθήσαμε την ομάδα που προσπάθησε να φτάσει στην Ουάσινγκτον όπου υπήρχε ελπίδα να βρεθεί η θεραπεία για την επιδημία, ενώ μπήκαμε σε ένα νέο περιβάλλον, σε μια νέα ομάδα που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα πράγματα με τον τρόπο της. Η μικρή κοινωνία του νοσοκομείου με την αρχηγό της, τη Dawn, ήταν άλλη μια περίπτωση όπου τα πράγματα δεν ήταν όπως φαινόταν στην αρχή. Η κεντρική ιδέα της σειράς – το πόσο απάνθρωπο γίνεται το ανθρώπινο γένος όταν αντιμετωπίζει μια εξωτερική απειλή – είναι μια άποψη που έχει γραφτεί και γυριστεί άπειρες φορές ως τώρα, και πολλές φορές με επιτυχημένο τρόπο. Η εξερεύνηση του ερωτήματος «τι κάνει τον άνθρωπο ανθρώπινο» έχει πάντα ενδιαφέρον, είτε σε φιλοσοφικά κείμενα είτε στην εύπεπτη μορφή της ποπ κουλτούρας. Θα μπορούσε να ειπωθεί με πολλούς τρόπους, και μια σειρά που έχει εξασφαλίσει την μακροβιότητά της λόγω της επιτυχίας της έχει ακόμη μεγαλύτερο περιθώριο να βυθιστεί σε αυτή την ιδέα. Το Walking Dead όμως συνεχίζει να είναι επιφανειακό, σαν να είναι καταδικασμένο από την επιτυχία του. Η καθολική αποδοχή του κοινού έχει εξασφαλίσει μέλλον για πολλούς κύκλους ακόμα, και ο άφθονος χρόνος κάνει τους σεναριογράφους να τρενάρουν, κάνοντας την πλοκή να γυρίζει γύρω από τον εαυτό της, όπως ο σκύλος που κυνηγάει την ουρά του.

Για παράδειγμα: η υπόσχεση μιας θεραπείας ή έστω μιας θεραπευτικής προσέγγισης της επιδημίας, μια αρχή στην απάντηση του «γιατί έχουν γίνει όλα αυτά» ήταν πολύ προκλητική και άνοιγε πολλούς δρόμους στο σενάριο. Θα μπορούσε να αποτελέσει μια χαραμάδα σε μια λύση, να δώσει έναν στόχο για όλη αυτή τη ματαιότητα, ώστε να υπάρχει κάτι καινούριο προς μια κατεύθυνση που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί. Όμως η υπόθεση έσβησε στο δρόμο – κυριολεκτικά. Μια ανατροπή που έχει την αξία της, αλλά είναι αδύνατον να μην αναρωτηθεί κανείς αν η ομάδα του Walking Dead φοβάται τόσο να μη χάσει τα κεκτημένα της, υπακούοντας στην ρήση «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις».

Αναλόγως, η ομάδα του νοσοκομείου ήταν άλλη μια φάτα μοργκάνα, για τρίτη φορά ως τώρα, μια πλοκή που έχει αναπτυχθεί με ακριβώς τον ίδιο τρόπο. Πρώτα ήταν το Woodbury, μια ψευδαίσθηση ασφάλειας, μόνο που τα πράγματα δεν ήταν όπως φαινόταν, και υπήρχε κι ένας τρελός αρχηγός. Η υπόθεση έκλεισε με αίμα. Μετά ήταν το Terminus, μια ψευδαίσθηση ασφάλειας και έναν τρελό αρχηγό, που έκλεισε με πιο συνοπτικές διαδικασίες, και αρκετό αίμα (και μια έκρηξη). Τώρα είχαμε το νοσοκομείο, με μια τρελή αρχηγό, που επίσης δεν ήταν το καταφύγιο που παρίστανε ότι είναι, και η υπόθεση έκλεισε με αίμα και τον πιο ανούσιο και ακαταλαβίστικο θάνατο πρωταγωνίστριας ως τώρα.

Το επεισόδιο ξεκίνησε άγαρμπα, με τον Ρικ να σκοτώνει με χαρακτηριστική άνεση και σκληρότητα έναν από τους ομήρους «επειδή δεν σταμάτησε να τρέχει». Γιατί να αποδυναμώσει κάποιος το διαπραγματευτικό του χαρτί, μειώνοντας τους ομήρους που έχει στη διάθεσή του, και τι έπιασε τον Ρικ στα καλά καθούμενα; Ο «τρελός» Ρικ του τρίτου κύκλου μπορεί να το έκανε, ο τωρινός Ρικ μοιάζει σα να έπαθε στιγμιαία παραφροσύνη. Ο ίδιος Ρικ δέχτηκε να γίνει η ανταλλαγή σε έναν σκοτεινό διάδρομο με όλους τους συμμετέχοντες οπλισμένους μέχρι τα δόντια; Και το πιο τρανταχτό ερώτημα: τι έπιασε την Μπεθ και αποφάσισε – αφού όλα είχαν πάει καλά - να καρφώσει ένα ψαλίδι νυχιών στον ώμο της Dawn; Φαντάστηκε ότι θα την σκοτώσει; Δεν υπήρχαν πολλοί, πιο κατάλληλοι τρόποι για κάτι τέτοιο; Ήξερε ότι δεν θα τη σκοτώσει, αλλά αποφάσισε να θυσιαστεί; Για ποιο λόγο; Και γιατί να βάλει σε κίνδυνο όλους όσους βρισκόταν γύρω της, κάνοντας κάτι τόσο εντελώς αψυχολόγητο;

Ο στόχος βέβαια επετεύχθη. Εμείς μείναμε με το στόμα ανοιχτό από την έκπληξη – άλλοι με ενθουσιασμό, άλλοι με απογοήτευση – το twitter πήρε φωτιά, τα πλάνα με την συγκλονισμένη αδερφή της Μπεθ στα γόνατα και το άψυχο σώμα της Μπεθ στα χέρια του Ντάριλ, όλα αυτά ήταν εξαιρετικός τρόπος εκμετάλλευσης ενός θανάτου. Για άλλη μια φορά μείναμε με το πένθος ενός δικού μας ανθρώπου και η ομάδα είναι όσο ξεκρέμαστη όσο ήταν τέσσερα χρόνια πριν. Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια, και ακόμη δεν έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ή να βρουν μια άλλη σταθερή κοινότητα ή μια δεμένη ομάδα που μοιράζεται τις ίδιες αξίες με αυτούς. Εξακολουθούν να περπατούν στην ύπαιθρο, χωρίς καταφύγιο, με τις ίδιες ανάγκες και αντιμετωπίζοντας ακριβώς τους ίδιους κινδύνους. Η μόνη ουσιαστική εξέλιξη είναι ότι έχουν γίνει καλύτεροι στο σημάδι.

Καταλαβαίνω ότι το Walking Dead δεν είναι βιβλίο, δεν είναι κινηματογραφική ταινία, δεν έχει στόχο την υπέρτατη λύση ή την ολοκλήρωση, ότι η εξιστόρηση της καθημερινής επιβίωσης είναι η ίδια η ιστορία. Όσο και αν μας αρέσουν όμως τα ειδικά εφέ και το μακιγιάζ, όσο και αν μας αρέσουν τα γκραντζ ρούχα και η χατζάρα της Michonne, όσο και αν χαζεύουμε τους ιδρωμένους κοιλιακούς του Daryl: αυτός ακριβώς είναι και ορισμός της σαπουνόπερας.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Διαφωνώ κάθετα με την κριτική στο Walking Dead! "Σκοτώνει" μια ανερχόμενη και τελευταία σκληροτράχυλη κοπέλα της ομάδας (Beth), η ομάδα μένει "άστεγη" και πλέον κινούνται δίχως προσανατολισμό. Αν αυτά τα γεγονότα δεν αποτελούν καλό (ημι)φινάλε για τη season, τότε τι; Μη ξεχνάμε ότι η σειρά αποτελείται αποκλειστικά από εξωτερικά γυρίσματα και το story μόνο συνηθισμένο δεν είναι.
"Α, μπα... δεν μ άρεσε"Αυτόν τον τίτλο θα έπρεπε να βάλεις καλύτερα Λένα. Δυσφήμιση χωρίς λόγο κάνεις σε ένα από τα καλύτερα σοου που έχουν ποτέ γυριστεί.Η Μπέθ δεν άντεχε άλλο το με το έτσι θέλω κουμάντο της Dawn και είπε να της επιτεθεί με το ψαλίδι(πιθανόν για μάτι στόχευε). Το ότι αστόχησε και την βρήκε στον ώμο οφείλεται στην μαχητική της απειρία και στην αμυντική εμπειρία της Dawn. Και ναι, έχει το δικαίωμα της ηλίθιας πράξης ένας χαρακτήρας ο οποίος ουσιαστικά είχε ελάχιστες εξελίξεις στο σοου, είτε πνευματικές είτε μαχητικές. Μια χαρά την ξεφορτώθηκαν.Οι πάμπολες συνευρέσεις με αντίπαλα γκρούπ είναι κάτι αναπόφευκτο σε μια μετα-αποκαλυπτική εποχή όπου οι εναπομείναντες πόροι είναι υπο εξαφάνιση, και ένα σόου που δεν περιλαμβάνει εμφύλιο ανάμεσα σε εναπομείναντες επιζώντες χάνει τον ρεαλισμό του ως προς το τι είναι ιστορικά επιβεβαιωμένο οτι είναι ικανό το ανθρώπινο είδος υπο παρόμοιες συνθήκες. Προσωπικά συμφωνώ ότι μπορεί να καταντήσει κουραστικό το όλο θέμα με τα αντίπαλα γκρούπς αλλά φαντάζεσαι μια σειρά όπου κάπου κατασταλάζουν για καιρό χωρίς κάποιο άλλο γκρούπ να τους ενοχλήσει?? Not happening too boring. Επίσης συμφωνώ πως κακώς εγκατέλειψαν την ιδέα(για την ώρα) της επιβίωσης στην Ουάσιγκτον και την ύπαρξη "λύσης" για την ασθένεια, αλλά τουλάχιστον το έκαναν με συγκλονιστικό τρόπο ;)Περισσότερο με ενοχλούν τα αφύσικα πράγματα που βλέπω στο σόου όπως εκείνη η πτώση με το βαν από την γέφυρα όπου μέσα ήταν ο Daryl με την Carol. Μακράν η πιο ηλίθια σκηνή που έχουν δει τα μάτια μου από αυτό το σοου.Πέραν από την όλη ηλίθια ιδέα του να μπουν στο βαν και να χρονοτριβούν άσκοπα ενώ βλέπουν πως έρχονται ζόμπι αυτοί κάθονται εκεί χαζοί και άπραγοι μέχρι που ο Daryl αποφασίζει πως μπορούμε να πέσουμε κάτω και να επιβιώσουμε... facepalmΔεν θα κριτικάρω αυτή την ηλίθια σκέψη παρά την εκτέλεση της σκηνής...Προφανώς αυτό το βαν με την κλίση που είχε και σύμφωνα με το ύψος της πτώσης θα έσκαγε ανάποδα(συγκεκριμένα με το μπροστινό μέρος να χτυπάει πρώτο στο έδαφος και έπειτα ο ουρανός, πιθανόν συνθλίβοντάς τους)Αλλά ως δια μαγείας πέφτει οριζόντια... και επιβιώνουν... Έλεος... Ποιός χαζός τα χάφτει αυτά? Τουλάχιστον ασε το ρημάδι να σκάσει ανάποδα όπως πραγματικά θα συνέβαινε και ας επιβιώσουν με κανα δυο καρούμπαλα και μελανιές.. Μην παίζεις με την νοημοσύνη μας όμως. Τραγική σκηνή...Κλείνοντας έχω να πω πως μια σειρά με ζόμπι θα γινόταν επιτυχία με το έτσι θέλω μιας και το κοινό που αγαπάει τα ζόμπι δεν θα σταματούσε ποτέ να την παρακολουθεί άσχετα με την οποιαδήποτε σεναριακή βλακεία που θα γραφότανε που και που. Γι αυτό και οι περισσότεροι παρακολουθούν και το Ζ-Nation (αν δεν το έχετε ξεκινήσει ξεκινήστε το) Cause it's fun! Even if stupid.
To Walking Dead δυστυχώς και στο κόμικ κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του, κλωθογυρίζει και επαναλαμβάνεται άτεχνα εδώ και αρκετά χρόνια. Ξεκίνησε καλά, πρωτότυπα αλλά έχει τελματώσει. Και είναι λογικό. Από τη στιγμή που ο Kirkman δε θέλει να δώσει τέλος, πόσες νέες και συναρπαστικές προκλήσεις μπορεί να προσφέρει ένας άδειος κόσμος;
Αν και είμαι εθισμένος με το walking dead,συμφωνώ 100% με όσα γράφεις.Είχα εκφράσει και την έκπληξή μου σε παλαιότερο post για τις μεγάλες θεαματικότητες της σειράς,παρά τα ελαττώματά της.Για ένα μικρό κανάλι όπως το AMC,αυτή η σειρά είναι η κότα με τα χρυσά αυγά και απ'ότι φαίνεται θα την ξεζουμίσουν μέχρι τέλους.Και εμείς θα συνεχίσουμε να την βλέπουμε,σαν ζόμπι.