Πολύ Κακές Κριτικές: Τα χάλια κυπριακά σίριαλ

Πολύ Κακές Κριτικές: Τα χάλια κυπριακά σίριαλ Facebook Twitter
19

Πολύ Κακές Κριτικές: Τα χάλια κυπριακά σίριαλ Facebook Twitter

 

 

Μερικές φορές κάποιες κριτικές είναι τόσο εύστοχα βιτριολικές, τόσο αστεία κακές που αξίζουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι το πολιτιστικό αγαθό το οποίο υποτίθεται ότι κρίνουν.

Τέτοια είναι και η ανάρτηση στο dazzein από τον Ανδρέα Αντωνίου, υπ. διδ. Φιλοσοφίας σχετικά με τα δραματικά σίριαλ της κυπριακής τηλεόρασης...

Να τη λοιπόν η κριτική του:

 

Κάθε φορά που τυχαίνει να ανοίγω την τηλεόραση και να πέφτω πάνω σε κυπριακή σειρά, μετανιώνω και κλείνω αμέσως το μηχάνημα. Όσες φορές πίεσα και έπεισα τον εαυτό μου να δώσει μια ευκαιρία, διαψεύσθηκα πανηγυρικά. Ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη από τους συντελεστές των κυπριακών σειρών και από τα κανάλια στα οποία φιλοξενούνται. Ειλικρινά πιστεύω -σε αντίθεση με αρκετούς- πως η τηλεόραση μπορεί να προσφέρει απίστευτα στον πολιτισμό. Και όχι, δεν αναφέρομαι στην απίστευτη δηθενιά που ονομάζεται Ραδιο-φονικό Ίδρυμα Κύπρου.

Ανήκω (στα είκοσι επτά μου) στην γενιά εκείνη που πούλησε αντί πινακίου Youtube την τηλεόραση και αρμένισε στα torrent την τελευταία δεκαετία. Παρόλο που δεν δηλώνω φαν των σειρών, δεν μπορώ να μην έχω κάποια επαφή με τα διαμάντια που λέγονται Game of Thrones ή House of Cards, True Detective ή Big Bang Theory. Σειρές συνώνυμες με κορυφαίες παραγωγές, πολυβραβευμένες σκηνοθεσίες, ερμηνείες για σεμινάριο, πλοκές που καθηλώνουν ακόμη και το πιο κυνικό άνθρωπο.


Και ξαφνικά γυρίζεις στις εγχώριες παραγωγές και βλέπεις «7 Ουρανούς και Σύννεφα Αλήτες» -Τι εννοείς «είναι ένας τίτλος»;-. Η μέρα με την νύχτα.

Η γνωστή καραμέλα για να δικαιολογήσουμε την διαφορά; Το οικονομικό. Εντάξει, δεν είμαι (εντελώς) τρελός. Δεν περιμένω στο «Μπρούσκο» να βγουν οι δράκοι της Daenerys Targaryen, ούτε στην «Τύχη μου Μέσα» ένα Tardis να πλέει στο διάστημα. Καταλαβαίνω πως ένας από τους λόγους επιτυχίας των ξένων σειρών στο κυπριακό κοινό είναι και τα εφέ -κουστούμια- whatever, τα οποία θέλουν ουκ ολίγα. Καταλαβαίνω πως δεν θα υπάρξει κυπριακή σειρά που θα στοιχίζει πέντε εκατομμύρια το επεισόδιο. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το πως το οικονομικό επηρεάζει έννοιες όπως σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνεία. Δηλαδή αν ο μέσος Κύπριος ηθοποιός έπαιρνε εκατό χιλιάδες το επεισόδιο, θα μεταμορφωνόταν μαγικά σε Kevin Spacey, αλλά τώρα με τον πενιχρό του μισθό, οκ, ας βγάλει κάτι λιγότερο;


Ας ξεκινήσουμε από τον απλό παράγοντα: Αριθμός επεισοδίων. Σε κάθε σύγχρονη ξένη σειρά, που παρακολουθεί ο μέσος Κύπριος κάτω των τριάντα, ο αριθμός επεισοδίων ανά σεζόν είναι απίστευτα μικρός: True Detective: 8 επεισόδια. Game of Thrones: 10 επεισόδια. Doctor Who: 13 επεισόδια. House of Cards: 13 επεισόδια. Big Bang Theory: 23 επεισόδια. Το αποκορύφωμα; Η παραγωγή του BBC "Sherlock", η οποία βγάζει τρία (3) επεισόδια κάθε δύο (2) χρόνια.
«Μα καλά» θα πείτε με ύφος τρολ «τρία επεισόδια κάθε δύο χρόνια. Είναι κερδοφόρα; Είναι τρελοί αυτοί οι Άγγλοι»;
Όχι απλά είναι κερδοφόρα, αλλά εκτίναξε τις μετοχές των σεναριογράφων Steven Moffat και Mark Gatiss αλλά και των πρωταγωνιστών Benedict Cumberbatch και Martin Freeman (πώς κέρδισε τον ρόλο ο Freeman ως θρυλικός Bilbo Baggins στα Hobbit;)


Κερδίζει, λοιπόν, η σειρά από τον μικρό αριθμό επεισοδίων; Απίστευτα και σε πολλούς τομείς!

Πρώτον, μικρός αριθμός επεισοδίων σημαίνει πιο σφιχτή και πιο γρήγορη πλοκή. Έχω βαρεθεί -τη μία φορά που είδα κυπριακή καθημερινή σειρά- να βλέπω διαλόγους τύπου «Τι είχες Γιάννη; Τι είχα πάντα» και «Τι κάνεις Γιάννη; Κουκιά σπέρνω». Καταλαβαίνω πως όλοι αυτοί οι ανούσιοι διάλογοι γίνονται για να γεμίσουν τα 200 επεισόδια που πρέπει να βγάλει η σειρά, αλλά αυτό δεν θα υπήρχε, αν κάναμε σειρές της μισής διάρκειας. Στο Game of Thrones έχει σκοτωθεί η μισή υφήλιος μέσα σε δέκα επεισόδια και σε μια κυπριακή σειρά θέλουμε τριάντα επεισόδια για να μαθευτεί μια είδηση.

Η σφιχτή και γρήγορη εξέλιξη σημαίνει καλύτερη σκηνοθεσία. Σε συζήτηση που είχα με φίλη ηθοποιό (που θα με σκοτώσει αν διαβάσει αυτό το κείμενο) μου εξήγησε τον λόγο έλλειψης σκηνοθετικής άποψης: Όταν έχεις διακόσια επεισόδια και σε αυτά πρέπει να κάνεις εκατό σκηνές σε ένα δωμάτιο, είναι φυσικό πως στην 50η σκηνή θα σου στερέψουν οι ιδέες. Όμως όταν έχεις μόνο δέκα επεισόδια ανά σεζόν, τότε έχεις όλη την ευχέρεια να εξαντλήσεις την δημιουργικότητά σου ως φιλόδοξος (;) σκηνοθέτης και να σου μείνει και περίσσευμα για ταινία μικρού μήκους.
Καλύτερη σκηνοθεσία σημαίνει πάνω από όλα καλύτερες ερμηνείες.

Έχω την εντύπωση πως ό,τι βλέπουμε στην τηλεόραση είναι αποτέλεσμα ενός και μόνου γυρίσματος. Φαντάζομαι ώρες ώρες τον κύπριο σκηνοθέτη να λέει: «Άντε πείτε τα, να τελειώνουμε, να γυρίσουμε την επόμενη σκηνή, να πάμε στο επόμενο επεισόδιο». Για παράδειγμα, έχει χαραχθεί στη μνήμη μου με πυρωμένο σίδερο μια σκηνή «βιασμού» στην σειρά «Φόντο Κόκκινο». Πέραν του γεγονότος πως η σκηνή δεν βλεπότανε, το κερασάκι στην τούρτα ήταν πως ο νεαρός πήγε να βιάσει την νεαρά, ενώ φορούσαν και οι δύο ρούχα. Και-Οι-Δύο-Φορούσαν-Ρούχα! Καλά δεν βρέθηκε κάποιος να τους μιλήσει για τις μελισσούλες και τα λουλουδάκια; Δεν υπήρχε ένας σκηνοθέτης να δώσει μια οδηγία, να πάρει πάλι την σκηνή από την αρχή;

Δεν είμαι (εντελώς) τρελός. Ξέρω πως γυμνό στην κυπριακή τηλεόραση δεν πρόκειται να παίξει ποτέ -ούτε καν σε σειρά που λέγεται «Ελένη η Πόρνη». Λογικόν: Πέραν του προστιμοεισπράκτορα που λέγεται Αρχή Ραδιοτηλέορασης, φαντάζεστε το έμφραγμα της γιαγιάς που «έκατσε στην τηλεόραση να δει την αγγόνισσα» και την είδε όπως την γέννησε η μάνα της; Οκ, δεν λέω να το κάνετε «Californication» αλλά έστω, βάλτε τον να ξεκουμπώνει μια ζώνη με σαρδόνιο χαμόγελο και κάνε απλά fade out.


Τέλος, λιγότερος αριθμός επεισοδίων σημαίνει (ναι, καναλάρχες) περισσότερα χρήματα ανά επεισόδιο! Μαθηματικά δευτέρας δημοτικού: Κάθε επεισόδιο καθημερινής σειράς στοιχίζει 4.000 ευρώπουλα. Κάθε εβδομάδα παίζονται πέντε (5) επεισόδια, άρα μια σειρά στοιχίζει κάθε εβδομάδα σε ένα κανάλι 20.000 ευρώπουλα. Σκεφτείτε λοιπόν αν μια σειρά ήταν εβδομαδιαία (όπως είναι όλες οι σύγχρονες ξένες σειρές). Αυτά τα είκοσι χιλιάρικα θα πήγαιναν σε ένα μόνο επεισόδιο, το οποίο προφανώς θα είχε περισσότερα χρήματα για καλύτερη παραγωγή, περισσότερες λήψεις και ίσως μια υποψία εξωτερικών γυρισμάτων.


Είναι θέμα να πιάσεις τον παλμό της εποχής, η οποία σου φωνάζει «Πάρε παράδειγμα από τους άλλους»! Δες πως το κάνει το BBC ή το Netflix και φτιάξε κάτι αντίστοιχο, που στο κάτω κάτω, αν είναι τόσο καλό και βλέπεται, μπορείς να το παίζεις σε επανάληψη και να το εκμεταλλευτείς για περισσότερα χρόνια από ό, τι θα παίζεται (κλασικό παράδειγμα: «Κωνσταντίνου και Ελένης»). Όταν φτιάχνεις προχειροδουλιές, ακόμη και με τις αγαθότερες των προθέσεων, μην περιμένεις να σε συγχωρήσει ο τηλεθεατής, ακόμη και αν οι μετρήσεις της Nielsen λένε το αντίθετο. Αν η σειρά σου «καθήλωσε» 90.000 τηλεθεατές, πρέπει να αναρωτιέσαι γιατί οι υπόλοιποι 710.000 σου έριξαν άκυρο.


Εκτός βέβαια κι αν το «target group» σου είναι η μέση γριά στα Άνω Κάτω Πλαγιαστά, που δεν μπορεί να ξεχωρίσει το τηλεκοντρόλ από τον αποχυμωτή. Αλλά αν ισχύει κι αυτό, τότε έχεις χάσει ήδη το παιχνίδι...

19

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

9 σχόλια
Δεν θα σχολιάσω καν το πόσο πολύ ΓΕΛΕΙΑ φαίνεται η σύγκριση αμερικάνικων σειρών με τις κυπριακές!! Οποιοσδήποτε σοβαρός κριτικός δεν θα έμπαινε ΚΑΝ σε αυτή τη λογική!! Αλλά μιας και μπήκες στο κόπο να το κάνεις "σοβαρέ" κριτικέ καλό θα ήταν να το έβαζες στις σωστές του βάσεις.. Π.χ όταν συγκρίνουμε μια καθημερινή κυπριακή σειρά, δηλαδή σαπουνόπερα, καλό θα ήταν να το κάναμε με μια άλλη καθημερινή αμερικάνικη σειρά, δηλαδή πάλι σαπουνόπερα, και όχι με εβδομαδιαίες!!! Και δόξασι ο Θεός από σαπουνόπερες άλλο τίποτε οι Αμερικάνοι!! Σε περίπτωση που δεν έχεις κάποια ακουστά αγαπητέ "ειδήμονα" να σου θυμίσω 1-2 που μου έρχονται τώρα στο μυαλό.. Τόλμη και γοητεία, Ατίθασα νιάτα κτλ!!! Και παρεπιπτώντος άμα δεν σου αρέσει ο τρόπος που μιλάμε τότε περαστικά!!! Εσύ μπορείς ΕΛΕΥΘΕΡΑ να απαρνηθείς τη διάλεκτο σου και να το παίζεις Αθηναίος... Εμείς οι υπόλοιποι που δεν έχουμε πρόβλημα με τη χώρα και τη διάλεκτο μας είμαστε ευχαριστημένοι όταν βλέπουμε συμπατριώτες μας να μιλάνε όπως κάθε νορμάλ Κύπριος θα έκανε εκτός τηλεόρασης, ακόμα και στις σειρές!!!
Δηλαδή να μην δω τους "Επτά ουρανούς και σύννεφα αλήτες";;! Πφφ... και το είχα στο πρόγραμμα. Να λεω και δόξα τω Θεώ που διάβασα την... εποικοδομητική κριτική του Ανδρέα Αντωνίου γιατί αλλιώς θα την πάταγα η ανόητη.
Αγαπητέ Άρη έχω μόνο 2-3 απορίεςΓιατί πιάννεις την χαμηλότερη σε μετρήσεις σειρά για να κάνεις γενικό σχόλιο; Γιατί δε πιάννεις το Μπρούσκο ή το Ρουά Ματ, ή την Πρώτη Σταγόνα [που παίζει 2 μόνο φορές την εβδομάδα;]Επίσης μ'αρέσουν και τα μαθηματικά σου. Αντί 5 χ 4,000 το έκανες 1 χ 20 000 ευρώ. Δεν μας είπες όμως πιο είναι το ταβάνι στο revenue per episode, ούτε πως θα γεμίσουν τα υπόλοιπα 4 slot. Και αν βγαίνουν όπως τα λες τα μαθηματικά per episode, με ποιους ηθοποιούς θα γίνουν άλλες 4 σειρές; Και πόσα θα παίρνουν οι ηθοποιοί όταν δουλεύουν για 4 επεισόδια το μήνα; Υπάρχει ένα όριο στο ταλέντο αλλά και στο εισόδημα σε τέτοια μικρή αγορά, άρα αυτό που μπορεί να κάνει ο καθένας είναι να επιλέξει τι θέλει να βλέπει. Έχασες πάρα πολύ πολύτιμο χρόνο για να σχολιάσεις μια σειρά με την οποία ούτε οι δημιουργοί δεν ξοδεύουν τόση ενέργεια για να φτιάξουν! Where are all the rest of the facts?!
Δεν μπορώ να σου λύσω την απορία. Δεν είναι δική μου η κριτική. Πάνω πάνω γράφω ξεκάθαρα:«Τέτοια είναι και η ανάρτηση στο dazzein από τον Ανδρέα Αντωνίου, υπ. διδ. Φιλοσοφίας σχετικά με τα δραματικά σίριαλ της κυπριακής τηλεόρασης... Να τη λοιπόν η κριτική του:»
Αγαπητέ κ. Οδυσσέως,Πήρα ένα τυχαίο σήριαλ, χωρίς να έχω προηγούμενα με αυτό. Πιστεύω πως υπάρχουν και χειρότερα. Αν μπείτε στον κόπο να δείτε και τα άλλα άρθρα θα δείτε πως δεν χαρίζομαι ούτε στο Μπρούσκο (που θεωρώ άθλιο) ούτε στο Ρουά Ματ (που θεωρώ αθλιότερο)http://dazzein.blogspot.gr/2015/03/SerialKiller-Mprousko.htmlΌσον αφορά τα μαθηματικά: Σκεφτείτε μόνο το Game of Thrones. Είναι η πιο ακριβοπληρωμένη παραγωγή, παίζει μόνο 10 επεισόδια και έχει σταθερά 1.000.000 πειρατικά download. Χάνει κέρδη το HBO; Φυσικά και όχι. Αντίθετα έχει εφεύρει άλλους μηχανισμούς για να αντλεί κέρδη από την σειρά, όχι απαραίτητα από τις διαφημίσεις και τον τηλεοπτικό χώρο. Αναλογικά και αντίστοιχα μπορεί να γίνει κάτι και στην Κύπρο. Το μόνο που είπα είναι πως μια καλογυρισμένη σειρά μπορεί να φέρει περισσότερα κέρδη από μια φτηνή σειρά. Όσο για τα μπακαλομαθηματικά μου, φανείτε καλός και συγχωρήστε τα. Για τα όρια είμαι επιφυλακτικός: Η Δανδουλάκη (αντικειμενικά μια φτασμένη ηθοποιός με τεράστια πείρα) παίζει κακήν κακώς στον όρκο σιωπής. Δεν είναι ατάλαντη, απλά χαραμίζει το ταλέντο της. Το ίδιο πιστεύω πως ισχύει και για τους Κύπριους ηθοποιούς. Εν κατακλείδι: Είναι ένα σατιρικό κείμενο, όχι επιστημονική πραγματεία. Έχει ως στόχο να καυτηριάσει κακώς κείμενα με χιουμοριστικό τρόπο. Εννοείται πως είναι υπερβολικό, εννοείται πως έχει ανακρίβειες εννοείται πως δεν έχει all the facts. Αν θέλετε κάτι πιο σοβαρό (μια διατριβή στην κυπριακή τηλεόραση), λυπάμαι αλλά δεν είμαι ο κατάλληλος για να συμβουλευτείτε! Από την άλλη, θέλω να ακούσω αν βρήκατε το άρθρο αστείο ή πνευματώδες ή απλά ανώριμο και κακογραμμένο. Εκεί πιστεύω θα ήταν το πραγματικό τεστ του κειμένου. Φιλικά,Ανδρέας Αντωνίου (Serial Killer)
Έχω πιάσει το νόημα της στήλης και δεν ψάχνω για συμβουλές αλλά ούτε και ενθουσιάζομαι από τις τρολλιές. Όταν το άρθρο κάνει επισημάνσεις σε καναλάρχες ή διδάσκει μαθήματα δευτέρας δημοτικού φαντάζομαι χρήζει και του ανάλογου σχολίου. Γι'αυτό ασχολήθηκα να απαντήσω.Όσο για τα torrents πάλι διαφωνώ μαζί σου. Τα torrents αυξάνουν το popularity μιας σειράς και μετά πάει το AMC η το HBO και λένε στους cable,satellite, netflix-like providers πως για το πρόγραμμα τους διεκδικούν κάποια cents παραπάνω per subscriber για να δίνουν το πρόγραμμα τους. Καλά είναι πολύ πιο complicated από αυτό αλλά εκεί πιστεύω είναι η ουσία του revenue sharing για το entertainment businessΕίναι εντελώς διαφορετικό το σύστημα. Το Μπρούσκο και η Πρώτη Σταγόνα είναι το ταβάνι της κυπριακής τηλεόρασης. Της ελληνικής δεν ξέρω ποιο είναι αλλά σίγουρα αν συγκρίνεις τα budget θα δεις πως η κυπριακή τηλεόραση είναι πολύ πιο efficient από την ελληνική. Κι αυτό είναι fact.Επίσης για το ταλέντο αναφέρθηκα γιατί 8 μεγάλα κανάλια από Κύπρο και Ελλάδα σίγουρα δεν μπορούν να φτιάξουν όλοι σειρές στις οποίες θα παίζουν φουλ ταλαντούχοι ηθοποιοί. Και για να σου σχολιάσω το άρθρο, το βρίσκω κάπως αθώο-χιουμοριστικό, με τεράστιο αντίκτυπο όμως γιατί ξέρω πολύ καλά το reach που πιάννουν τέτοια άρθρα στα social media. Συνεπώς, αξίζει λίγο περισσότερη προσοχή και υπευθυνότητα για να βλεπει ο κοσμος το big picture
Υπάρχουν σειρές διαμάντια που θα μπορούσαμε να δείξουμε αντί αυτών που παίζουν π.χ Οι γενιές της σιωπής, Τα ρόδα της οργής κ.λ.π.Είναι σειρές εποχής βέβαια και μάλλον θα χρειάζονταν υπότιτλοι καθώς οι διάλογοι είναι πολύ δύσκολοι να τους καταλάβει κάποιος που δεν μιλά τη διάλεκτο,αλλά είναι πραγματικά αξιόλογες δουλειές.Και είναι παραγωγές ΡΙΚ
''δεν μπορώ να μην έχω κάποια επαφή με τα διαμάντια που λέγονται Game of Thrones ή House of Cards, True Detective ή Big Bang Theory.''Ειπε οντως big bang theory,παω να κανω unistall το μυαλο μου 2 λεπτα και επιστρεφω να διαβασω και το υπολοιπο.
το big bang πάντως ήταν πολύ καλύτερο όταν:1. είχε την φοβερή και τρομερή Lesliehttp://www.beertripper.com/OffTopic/2012/big_bang_theory/Leslie_Winkle_PMS.jpg2. όταν ο κουθραπάλι δεν ήταν απλά διακοσμητικός3. όταν ο κουθραπάλι κι ο χάουαρντ ήταν πιο "intimate"4. όταν ασχολούντουσαν με πιο γκικι σταφ όπως το ντόπλερ εφέκτ.5. όταν η μπερναντέτ δεν τσίριζε (δλδ ποτέ, παρντόν προτιμώ τα μπάσα από τα πρίμα, τι να κάνουμε).χμμ.. για τις άλλες γκόρυ σειρές βλακείες που αναφέρει, δεν ξέρω.
"Κάθε επεισόδιο καθημερινής σειράς στοιχίζει 4.000 ευρώπουλα. Κάθε εβδομάδα παίζονται πέντε (5) επεισόδια, άρα μια σειρά στοιχίζει κάθε εβδομάδα σε ένα κανάλι 20.000 ευρώπουλα."Έλα όμως στην θέση του καναλάρχη που πρέπει να δημιουργήσει τηλεοπτικό-διαφημιστικό χρόνο. Αν βγάλει ένα εβδομαδιαίο επεισόδιο με 20Κ μένουν 4 ημέρες κενές που κάτι πρεπει να δείξει. Οπότε σύμφωνα με τα παραπάνω ή δείχνει 5 φορές το ίδιο επεισόδιο ή παράγει 5 διαφορετικές σειρές των 20Κ οπότε και εκτοξεύει το εβδομαδιαίο κόστος. Και αυτά εν μέσω μειωμένων εσόδων απο διαφήμιση. Μην περιμένεις λοιπον έναν ιδιωτικό σταθμό να παράγει "ακριβές" σειρές σε μια τόσο μικρή διαφημιστική αγορά. Για αυτό το λόγο υπάρχει η δημόσια τηλεόραση που την ακριβωπληρώνουμε. Αλλά δυστυχώς τα λεφτά εκεί χάνονται σε σπατάλες.
Νομίζω ότι η σύγκριση με τις συγκεκριμένες ξένες σειρές είναι παντελώς μα παντελώς ατυχής. Αυτές οι κυπριακές και ελληνικές παραγωγές είναι πιο κοντινές στις αντίστοιχες daytime σαπουνόπερες του στυλ Ατίθασα Νιάτα (The Young and the Restless). Τόσο για το περιεχόμενό τους όσο και για τα διάφορα τεχνικά ζητήματα. Είναι δράματα, διαδραματίζονται σε δωμάτια γυρισμένα σε στούντιο, έχουν επαναλαμβανόμενο σενάριο και σκηνοθεσία, ανούσιους διαλόγους. Παρ'όλη την παρακμή του είδους συνεχίζουν και έχουν κοινό τόσο στην Αμερική όσο και στις διάφορες χώρες που αναμεταδίδονται μεταγλωττισμένες. και όλα αυτά χωρίς να κάνω σύγκριση με σειρές Φώσκολου, με τούρκικα ή ακόμα και με τηλενουβέλες.Ναι όλα αυτές οι εκπομπές έχουν ένα απολύτως συγκεκριμένο τάρκετ γκρουπ, και όχι δεν είμαστε εμείς. Προφανώς όμως, είναι λυπηρό ότι η ελληνική και κυπριακή τηλεόραση περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε αυτό το είδος.
Πάρα πολύ καλή παρατήρηση! Σκοπός του άρθρου δεν ήταν να συγκρίνει τις σειρές καθεαυτές (που όντως μοιάζουν περισσότερο με τα "Ατίθασα νιάτα", τα βραζιλιάνικα κ.α) αλλά να δείξει την διαφορά δυναμικής και νοοτροπίας. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για το 2014. Τα ατίθασα νιάτα ήταν καλά για τα 70's και τα βραζιλιάνικα τα φάγαμε στην μάπα στις αρχές του 2000. Κάποια στιγμή πρέπει και η κυπριακή τηλεόραση να ωριμάσει... Πάντως θα το έχω υπόψιν μου σε μεταγενέστερα άρθρα!
Ακόμα και τα Ατίθασα Πιάτα (εμείς έτσι τα λέγαμε) ήταν πολύ καλύτερα από τα σκουπίδια που παίζουν σήμερα. Οι κυπριακές και ελληνικές δραματικές σειρές δεν βλέπονται και ο λόγος είναι απλός. Σε όλα τα επίπεδα (σκηνοθεσία, σκηνικά, σενάριο, ηθοποιία, φωτογραφία) φωνάζει, αναβοσβήνει και ουρλιάζει ένα και μόνο πράγμα: ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΑΛΕΝΤΟΥ. Δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.
επίσης η εκφορά του λόγου είναι απαράδεκτη ... ολόσπαστα ελληνικάΟι νέοι στα σίριαλ αυτά συμπεριφέρονται με ενοχές ή πρακτικές της επαρχίας του 1950-60, ενώ σπουδάζουν ή εχουν σουδάσει η θα σπουδάσουν στο Λονδίνο, και με το πρώτο προβλημα παίρνουν το πρωτο αεροπλάνο (και τον Παπακαλιάτη για παρεα) για Παρίσι σκουπίδιαν ...
@realthinking. Το οτι 'σπουδαζουν στο Λονδινο' τι σχεση εχει με τα ηθη της επαρχιας του '50 τα οποια αναπαραγουν? Το Λονδινο δεν ειναι η melting pot Νεα Υορκη των 70ς. Στην Αγγλια ολοι ζουνε συμφωνα με τα ηθη των κοινωνιων απο οπου προερχοντε χωρις να υπαρχει κανενος ειδους integration policy (σε τι να κανεις integration αλλωστε? στο σουπερ μαρκετ?). Το χρημα ειναι η μονη αξια που ενωνει ντοπιους και μεταναστες στη μεγαλη αυτη και ζεχνουσα απο βοθρολυματα νεοφιλλελευθερη τρυπα που λεγεται UK! (το U τους μαρανε!) Υπογραφη: Απελπισμενος μεταναστης στο νησι τα τελευταια 10 χρονια!!!
Στο Λονδινο όμως υπάρχει η κουλτούρα της ανεκτικότητας και του σεβασμού στο διαφορετικό διότι συν υπάρχεις με ανθρώπους διαφορετικής καταγωγής και κουλτούρας.επισης στις επιχειρήσεις υπάρχει προστασία απο ρατσιστικές και σεξιστικές συμπεριφορές! Ακομα και αν συναναστρέφεσαι αποκλειστικά με ομοεθνείς σου(που αρκετοί δυςτυχως το κάνουν ) στο περιβάλλον εργασίας σου θα έρθεις σε επαφή με άλλες νοοτροπίες.