ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Χτες βράδυ ο Καπουτζίδης έκανε κάτι εξαιρετικό

Χτες βράδυ ο Καπουτζίδης έκανε κάτι εξαιρετικό Facebook Twitter
41

Δεν είναι ότι τον αντιπαθώ ή ότι δεν μου είχαν αρέσει τα δύο προηγούμενά του σίριαλ. Το αντίθετο: είχα δει όλα τα επεισόδια και των Σαββατογεννημένων (μου τις έγραφαν και στο βίντεο γιατί ήμουν στρατό) και αργότερα του Παρά Πέντε. 

Όμως στην εποχή μας, η ελληνική κωμωδία στην τηλεόραση, ακόμα και αυτή του Καπουτζίδη, είναι νομίζω ξεπερασμένη και δεύτερη. Εκτός κλίματος. Έχοντας δει τόσα ξένα τηλεοπτικά αριστουργήματα τα τελευταία χρόνια, σκανδιναβικά, βρετανικά, αμερικανικά, ακόμα και η σκέψη να καθίσω στην τηλεόραση για να δω μια ελληνική σειρά μου φαίνεται αστεία - ειδικά όταν πρωταγωνιστούν εκτός των άλλων η Κωνσταντίνα Μιχαήλ (του Λαβ Σόρι και της Μιμής Ντενίση) και η Κατερίνα Παπουτσάκη.   

Έτσι λοιπόν δεν είδα την Εθνική Ελλάδος χτες βράδυ όταν έκανε την πρεμιέρα της. Αργά το βράδυ όμως, διαβάζοντας στα social media από ανθρώπους που εκτιμώ ότι η σειρά ήταν ανέλπιστα καλή και διαφορετική, το μετάνιωσα. Ξυπνώντας σήμερα αποφάσισα να την δω στο web tv του Μέγκα. 

Ήταν -τηρουμένων των αναλογιών- εξαιρετική. Ενδιαφέρουσα πλοκή, άψογη σκηνοθεσία, καλές ερμηνείες (ξεχώρισε η Σμαράγδα Καρύδη), προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. 

Μήπως τελικά δεν είναι και τόσο μπροστά απ' την εποχή του ο Καπουτζίδης, απλώς η ελληνική τηλεόραση είναι τόσο πίσω απ' την εποχή μας;

Ήταν όμως βασικά μια γενναία σειρά. Που έβαλε τους μετανάστες στο κάδρο. Που έχει έναν χρυσαυγίτη χαρακτήρα απολύτως πιστευτό. Που φωτογραφίζει τον χρεοκοπημένο Κωστόπουλο και τον χρεοκοπημένο Λυμπέρη να συνεχίζουν να ζουν τη μεγάλη ζωή. Που μιλά για αυτούς που αποφυλακίζονται επειδή έχουν άκρες. Που δείχνει γυναίκες απ' την Αφρική και την Ασία, χωρίς να τις παρουσιάζει σαν άβουλα αγγελάκια. Που δείχνει με απόλυτη φυσικότητα το γιο της Καρύδη να είναι -ειρήσθω εν παρόδω- ανάπηρος χωρίς να γίνεται καν θέμα.

Μέσα σε 40 λεπτά χώρεσαν, χωρίς να σε μπουκώσουν, ο αγώνας μιας μητέρας που μεγαλώνει μόνη τα παιδιά, ζητήματα ξενοφοβίας και φασισμού, οι τωρινές εργασιακές συνθήκες, η συζυγική κακοποίηση, το πώς γίνονται οι συνεντεύξεις για δουλειά, τα δάνεια των τραπεζών, η διατροφή διαζευγμένων για τα παιδιά, η θέση διαφόρων των γυναικών στην κοινωνία, η αλληλεγγύη, η χρεοκοπία της χώρας. Κι όλα αυτά χωρίς ψυχοπλακωτικό τρόπο (το επεισόδιο ήταν κατά τόπους συγκινητικό, αλλά όχι μελό), αντίθετα, με τον απαλό, χιουμοριστικό τρόπο του Γ. Καπουτζίδη, που αν εξαιρέσουμε μερικές βεβιασμένες κρυάδες ήταν πετυχημένα εύστοχος και άκρως πολιτικός. 

Έδειξε μια άλλη Ελλάδα, την ώρα που στο απέναντι κανάλι ο πρώην κωμικός Λάκης Λαζόπουλος έκανε το συνηθισμένο κομματικό του κήρυγμα...

Και εκεί αναρωτιέμαι: 3 χρόνια μετά την επέλαση της ναζιστικής ακροδεξιάς στην Ελλάδα, πώς είναι δυνατόν να είναι αυτή η πρώτη σειρά που ασχολήθηκε έτσι ανοιχτά και αποφασιστικά με το θέμα; Ή επίσης, γιατί πέρασαν τόσα χρόνια για να συμπρωταγωνιστήσει ένα παιδί με αναπηρία σε mainstream κωμική σειρά; Τι έκαναν οι υπόλοιποι σεναριογράφοι τόσα χρόνια για να αποτυπώσουν την οικονομική κρίση και την εύθραυστη κοινωνία μας;

Μήπως τελικά δεν είναι και τόσο μπροστά απ' την εποχή του ο Καπουτζίδης, απλώς η ελληνική τηλεόραση είναι τόσο πίσω απ' την εποχή μας;

Παρ' όλα αυτά, κι ενώ δεν περίμενα ότι θα αποφάσιζα πια να βλέπω κάποια ελληνική σειρά (πόσω μάλλον κωμική), χαίρομαι γιατί το επίτευγμα του σεναριογράφου -το να παρουσιάσει την Ελλάδα όπως είναι μέσα από την δεξιοτεχνική αφήγησή του- συνέβη την ώρα που στο απέναντι κανάλι ο πρώην κωμικός Λάκης Λαζόπουλος έκανε το κομματικό του κήρυγμα, χωρίς καν προσπάθεια μυθοπλασίας ή σάτιρας. 

Πέρασαν σχεδόν 8 χρόνια απ' το τέλος της προηγούμενης σειράς του Γιώργου Καπουτζίδη. Περιέργως, άξιζε η αναμονή. 

41

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

15 σχόλια
Ειχα γραψει την αποψη μου με καλη διαθεση, καλη προθεση και κοσμια για τη νεα σειρα του κ.Καπουτζιδη. Προφανως ,μερικοι δε δεχονται πολιτισμενη εκφραση γνωμης ουτε καν το δικαιωμα να την εχει ο θεατης και υπεστην αδικες εως προσβλητικες επιθεσεις. Επανερχομαι για μια και τελευταια φορα, εφοσον εχω δει και το επομενο επεισοδιο. Και δικαιωθηκα. Γεματο κλισε που ο ιδιος ο κ.Καπουτζιδης δημιουργησε. Μια εκ των ηρωιδων του, παντα αφελης στα ορια της χαζομαρας. Και στις "Σαββατογεννημενες" και στο "Παρα πεντε" κι εδω. Ή κανω λαθος; Προβλεψιμο σεναριο απο την αρχη. Οταν ο ιδιος ελεγε στο τρειλερ με τοσο ατεχνο τροπο "ΟΧΙ' εννοουσε "ναι"και τον ειδαμε ολως αιφνιδιως να συζητα με τις επιδοξες αθλητριες. Μαλιστα, στις 3 τα ξημερωματα πηρε τηλεφωνο για να πει το Ο.Κ. Τοσο κλισαρισμενο. Ειναι πολλα, παρα πολλα αυτα που διακρινει ενα ματι και που χαρακτηριζονται αφελη, ωστοσο, παντα ενα ελληνικο σηριαλ ειναι καλοδεχουμενο. Προτιμω μια ελληνικη μετριοτητα απο ενα Τουρκικο αναχρονιστικο σηριαλ. Οσο για τις ερμηνειες, ας κρινει ο καθενας.
Δεν είδα τη σειρά, για τους λόγους που και ο Α.Δ. δεν βλέπει ελληνικές σειρές. Θυμάμαι όμως μια κουβέντα με φίλο, μεγαλοστέλεχος καναλιού, που απαντά και σε πολλά σχόλια: Όταν διαμαρτυρήθηκα για την ηθοποιία, σκηνοθεσία, φωτογραφία κλπ σε σχέση με τις ξένες σειρές, μου είπε, περίπου- "σκέφτηκες pot;e ότι ένα επεισόδιο κοστίζει 10.000 και ένα ξένο 10 εκατομμύρια?". Δεν πείστηκα εντελώς, αλλά... έχει και δίκιο.
Ναι συγνώμη, έχουμε όμως και πολύ καλούς ηθοποιούς. Απλά το κακό είναι οτι έχουμε πάρα πολλούς ηθοποιούς. Οι οποίοι έχουν βγεί απο τις πάρα πολλές δραματικές σχολές. Και έτσι δυστυχώς και αναγκαστικά οι κακοί υπερισχύουν των καλών και των πραγματικά καταρτησμένων.
Πολύ εύκολα βάζουμε στον Λαζόπουλο (αρχής γενομένης από τη Μαρία Σπυράκη και τη ρητορική επιπέδου Συγγρού) την ταμπέλα περί κομματικού κηρύγματος.Όντως ξέφυγε από τα όρια της σάτιρας προχθές, αλλά χαλάλι, γιατί έκανε το καλύτερο πολιτικό ρεπορτάζ σε μέινστριμ μέσο στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια (τουλάχιστον).Ξέρουμε όλοι ότι ο Λαζόπουλος ήταν πάντοτε μεταξύ ΠΑΣΟΚ και συνασπισμού. Τις προτιμήσεις του τις ξέρουμε. Είπε όμως κάτι για Πρετεντέρη και τον λοιπό συρφετό που δεν ισχύει;Είπε κάτι για το ΛΑΟΣ και τον ρόλο του στα εξοπλιστικά που δεν ισχύει;Είπε κάτι για την ακροδεξιά κατάντια της ΝΔ, που δεν ισχύει;Είπε κάτι για τις άθλιες δηλώσεις του Σαμαρά, πιο δεξιές και από της Λεπέν, που δεν ισχύει;Είπε κάτι για τα ερωτηματικά που εγείρουν η ίδρυση του ΚΗΔΙΣΟΣ και του Ποταμιού, που δεν ισχύει;Αυτά που είπε όχι μόνο ισχύουν στο ακέραιο, αλλά έτσι όπως τα είπε δεν τα έχουμε ξανακούσει. Δεν γνωρίζω αν ιδιοτελώς έγινε τόσο αιχμηρός, αλλά είχαμε την ανάγκη να τα ακούσουμε, τόσο έξω από τα δόντια, στην ελληνική τηλεόραση. Ίσως αν υπήρχε πραγματικό ρεπορτάζ στην Ελλάδα, να μην είχε χώρο ο Λαζόπουλος να ασκήσει τέτοια κριτική, γιατί θα έλεγε κάτι αναμασημένο και αυτονόητο.Και όντως είναι θεσμικά δυσλειτουργικό να κάνει αιχμηρή πολιτική ανάλυση ένας σατιρικός ηθοποιός, και όχι ένας δημοσιογράφος. Φταίει όμως ο Λαζόπουλος για αυτό;
Είπε μήπως απο που και ως που ανακατεύτηκε στην υπόθεση Χαικάλη μοντάρωντας ένα προίον υποκλοπής;Είπε μήπως πως την γλίτωσε και δεν πήγε καν στον εισαγγελέα; (έτσι για τα τυπικά ρε παιδί μου)Και η λίστα μπορεί να είναι χωρίς τέλος.
Δεν άνοιξα κάποια γενικότερη κουβέντα για το ποιόν του Λαζόπουλου, τον οποίον εξάλλου δεν εκτιμώ, αλλά για τον χαρακτηρισμό της εκπομπής του ως κομματικού κηρύγματος.Στην προχθεσινή εκπομπή λοιπόν, ο Λαζόπουλος είπε πράγματα που κανείς δεν τολμά να πει στα ελληνικά ΜΜΕ, τα μόνα στην ΕΕ που δεν είναι απλώς συστημικά, αλλά καθεστωτικά. Και αυτή η διαφορά είναι τεράστια.Η απόδοση στον Καίσαρα όσων του αναλογούν, δεν σημαίνει και αγιογράφησή του, μην τα μπερδεύουμε. Ούτε το ότι δεν είναι eligible για αγιογραφία σημαίνει ότι ακυρώνεται το καίριο της προχθεσινής του κριτικής προς ένα ευρύτερο σύστημα που ταλανίζει αυτή τη χώρα.
Απλα Left Sfak, μετά απο όλη αυτην την ιστορία που δημιουργήθηκε. Που ο Λαζόπουλος την ανέδειξε. (Δεν τον έμπλεξε κανείς άθελά του). Θα περίμενε κανείς, ότι ίσως και να έκανε κάποια αναφορά. Έτσι ρε παιδί μου για τα μάτια του κόσμου. Αλλά φευ! Ποιος έχασε την ντροπή και την σεμνότητα για να την βρεί ο συγκεκριμένος. Κατα τα άλλα, δεν έιδα την εκπομπή, δεν μπορώ να κρίνω. Απορώ βεβαίως με αυτους - τους πολλούς- που συνεχίζουν να την βλέπουν. Ο δικός μου ο Λαζόπουλος έχει τελείωσει μαζί με το τέλος των Μήτσων.
Τελικά το είδα κι εγώ στο διαδίκτυο. Σέβομαι τον σεναριογράφο Καπουτζίδη, αλλά όχι και "εξαιρετικό" το αποτέλεσμα. Σαφώς υποδεέστερη η σειρά από τις προηγούμενες δουλειές του (φαίνεται αμέσως από το κόνσεπτ και τους χαρακτήρες).
Δεν το είδα και γενικά δεν μου αρέσει ο Καπουτζίδης αλλά αναγνωρίζω ότι πρόκειται για τον πιο ταλαντούχο νέο σεναριογράφο της τηλεόρασης. Ελπίζω η σειρά να κάνει καλά νούμερα και να συνεχίσει την εξαίρετική πορεία του στο σενάριο (και όχι στην παρουσίαση εκπομπών).
Όλους τους χώρεσε ο Καπουτζίδης στο σίριαλ...εκτός απ τους γκέι. Αφου είναι τόσο ειλικρινής και ναντικειμενικός στις παρουσιασεις των άλλων, περιμενουμνε να δουμε και γκέι που δε θα ναι "χαριτωμενούληδες" όπως Μοντερνα Οικογένεια και το απαραδεκτο Παρτάλι περασμενων δεκαετιών.Βεβαια και παλι ενας γκέι ρόλος θα ναι συμπληρωματικός....πότε θα δουμε καποιον να πρωταγωνιστει? Και χωρίς "καμώματα"? Υπαρχουν πολλοι τρόποι για καταστασεις γέλιου ....
Στα Υπέροχα Πλάσματα ο γκέι χαρακτήρας ήταν κοντά στην πραγματικότητα. Στις σειρές του Παπακαλίατη δε όλοι οι γκέυ χαρακτήρες (θηλυκοί & αρσενικοί) παρουσιάζονται χωρίς "καμώματα".Δεν καταλαβαίνω όμως, γιατί θα πρέπει μια σειρά που θέλει να θέσει κάποια κοινωνικά διλήμματα πρέπει σώνει και ντε να περιλαμβάνει και έναν γκέυ χαρακτήρα; Δεν έιναι το μόνο κοινωνικό ζήτημα που αντιμετώπιζουμε. Καλό θα ήταν να σταθούμε στο γεγονός ότι πρώτη φορά παρουσιάζεται άτομο με αναπηρία, και πόσο μάλλον παιδί, χωρίς να γίνεται κάποια δακρύβρεχτη αναφορά στην περίπτωση του. Σαν να είναι κάτι νορμάλ, όπως και έιναι δηλαδή.
Αφού η σειρα εθεσε πολλά, γιατί όχι κι αυτό; Ή μας φτανει ενας παραπλευρος γκέι χαρακτηρας καθε 4-5 χρόνια στα 20 σιριαλ που παιζονται καθε χρονο, με δεκα πρωταγωνιστες το καθενα; Είναι φανερό οτι το θεμα αποφευγεται. Όποιος ξερει απο γκέι ή παρακολουθει και σειρες/ταινίες έξω, ξερει οτι ο Πυρπασοπουλος στα Υπεροχα Πλασματα ήταν μακριά απ την ( μέση) πραγματικότητα, ή τουλαχιστον ο " τύπος" που εχουμε δει κατα κόρον στην ελληνική τηλεόραση... Κι αυτό ηταν πριν 6-7 χρονια....Ακόμα περιμένουμε...
tktk Δεν μπορω να απαντησω κατω απο το σχολιο σου οποτε απαντω εδω.α) Όποιος ξέρει απο γκευ... κατα το όποιος ξέρει απο μουσική;;; Δεν μπορώ να το σχολιάσω περισσότερο, είναι χαζό. β) Ένας σεναριογράφος έιναι ελέυθερος να θήξει (εάν υποθέσουμε οτι θέλει να θήξει) ότι εκείνος θεωρεί οτι του χρειάζεται στην πλοκή. γ)Αφού η σειρά έθεσε πολλά γιατί όχι και αυτό; Γιατί όχι και την κακοποίηση των ζώων λέω εγώ; Γιατί όχι και το τράφικιγκ; Τώρα πραγματικά θες απάντηση; Δεν κοινούνται όλα (και δεν θα έπρεπε να κοινούνται) γύρω απο τα (πραγματικά και πολύ σοβαρά) ζητήματα των ομοφυλόφίλων.
tktk, μήπως να του κάνουμε μια λίστα με ποιά θέματα οφείλει να θίξει στη σειρά ΤΟΥ;Με συγχωρείς αλλά το σχόλιό σου είναι από αστείο έως τραγικό και επικίνδυνο.Δεν το ξερε ο Καπουτζίδης να σου κάνει ένα χαρακτήρα στα μέτρα σου!Μήπως να ζήταγα εγώ να 'βαζε μέσα και έναν άθεο, 20something και μπακούρι για να ολοκληρωθούν όλες οι μειονοτητες και να νιώθω και εγώ ότι με αντιπροσωπεύει ένας χαρακτήρας;;Αυτο πια δε θα'ναι σειρά, ανέκδοτο ποντιακό θα είναι έτσι που το πας.Ο κάθε δημιουργός, είτε αυτός είναι συγγραφέας, είτε σεναριογράφος, είτε στιχουργός πρέπει να είναι ελεύθερος να θίξει ό,τι ΘΕΛΕΙ να θίξει, όχι ό,τι θέλουμε εμείς να θίξει.Και να θυμάσαι ότι για κάθε tktk εκεί έξω που θέλει έναν gay χαρακτήρα με το έτσι θέλω, υπάρχει ένας Χ που θέλει να αφαιρέσει όλους τους gay χαρακτηρες από παντού με το έτσι θέλω.Ούτε ο μεν ούτε ο δε έχει δίκιο.
Σιγά ρε παιδιά. Ηρεμείςτε λίγο. Σε ολη τη δυση πλέον η κατα το δυνατόν σωστη παρουσιαση των γκέι στα μεσα, ειναι μειζον θεμα. Και δεν είναι ισοδυναμο με οποιον μισει τους γκέι και θα πρεπε να χει και δίκιο. Να τηρηςουμε ίςες αποςταςεις...Ακόμα και το Συμβουλιο της Επικρατείας εχει γνωμοδοτήσει ότι ολες οι πλευρες της κοινωνικής ζωής πρεπει να παρουσιάζονται στην τηλεόραση. Εγώ ως γκέι, θα μου επιτρέψετε να ξερω καλυτερα απ τον καθε ασχετο, τι είναι κοντα στον μεσο γκέι και τι είναι καρικατουρα. Σε όλη τη δύση επίσης είναι παραδεδεγμένο οτι πλέον η καρικατουρα κάνει κακό. Ξερω μπορει να μη σας ενδιαφερει, ενδιαφερει ομως πολλους γκέι πολίτες. Μπακουρια και 20χρονους εχουμε δει παμπολλους χαρακτηρες, γκέι όχι. (Ούτε άθεους). Φυσικά δεν είπα ποτέ ότι επιβαλλεται στον δημιουργό τί θα παρουσιασει. Απλως σύμφωνα με το αρθρο παρατηρησα ότι λείπει μια σημαντική μειονότητα. Αφού οπως ελεχθη, παρουσιαστηκαν πολλες άλλες. Scoop αν παρομοιαζεις τη γνωση επί της μουσικής με τη γνώση περι θεματων που αναφερεται σε μια απ τις πιο κρυμένες και παρεξηγημενες κοινωνικές μειονοτητες, ως ατυχες παραδειγμα...τι να πω. Καλό είναι να εχουμε γνώση....Αν ο ρόλος του Πυρπασόπυλουσου σου φανηκε κοντα στους πραγματικους γκέι, δηλαδη καποιος με δυο κολλητες φιλεναδες, που παθαινει υστερίες, είναι λιγο χαζοβιόλης, δεν οδηγεί, και περιμενει να στηριχτει στον "αντρα" μηχανόβιο κλπ και πάλι είμαστε μακριά. Μυθοπλασία είναι ολες οι σειρές, και δεν είναι υποχρεωμένες για τίποτα φυσικά. Μια παρατήρηση εκανα, δε χρειάζεται να στε τόσο επικριτικοί....σας ενόχλησε το θέμα; Απ το να "γυρνανε όλα γυρω απ τους γκέι" η χωρα μας και η τηλεόραση της απέχει πααααρα πολυ....
tktk το κουρασες το θεμα. Λυπαμαι. ΚΑταλαβαινω οτι σε αφορα προσωπικα αλλα και εσυ με τη σειρα πρεπει να καταλαβεις οτι εισαι υπερβολικος και ετσι μονο χανεις απο την διεκδικηση αυτων που θα επρεπε να ηταν αυτονοητα. Τελος, λυπαμαι αλλα η φραση "οποιος εχει ιδεα απο γκευ" μονο χαζη μπορει να χαρακτηριστει, συγνωμη κιολας.Και κατι τελευταιο, εδω μεσα δεν μπορεις να ξερεις αυτος που συνομιλεις αν ειναι η οχι γκευ, αν ειναι ανδρας η γυναικα, καθως και με τι ατομα συγχρωτιζεται. Και ουτε εχει και κανεις την υποχρεωση να σου δωσει και αναφορα. υ.γ. Χαλαρωσε. Ειναι μια σειρα. Που ο σεναριογραφος θηγει αυτα που ο ιδιος θελει να θηξει. Δεν ειναι υποχρεωμενος να θηξει αυτα που θες εσυ η εγω.
Scoop σαφώς ο καθένας έχει γνώμη. Και συγγνώμη αν θέματα που απτονται της ζωής μου (κυριολεκτικά) σε κουράζουν. Εμενα πάλι όχι. Αν δείς πόσοι εκφράζουν γνώμη περί ομοφυλοφιλίας χωρίς να εχουν ελάχιστη ή εστω βασική ιδεα στο lifo, θα πάθεις πλάκα. Αν δεις δε και εκτός lifo, εκεί πια το θέμα είναι ανησυχητικό. Εκεί πάει το " γνώση" και νομίζω καταλαβαίνεις πολύ καλα τι εννοώ. Συζήτηση κάνουμε με ΑΦΟΡΜΗ ενα σίριαλ και έναν δημιουργό. Όχι αφορισμούς. Σε λιγο θα πιστεψω ότι μιλαω με τον Καπουτζίδη τον ίδιο ή καποιον κολλητό φίλο του. Και όσο για το αν κουραζουμε με το να δίνουμε ιδεες για το πως θα παρουσιαστουν και δεκδικηθούν τα αυτονόητα, λυπάμαι αλλα θα σας κουράζω. Γιατί απλούστα δεν είναι αυτονοήτα. Γίνονται ύστερα από προσπαθειες. Μικρές και μεγάλες. Παντού.
tktk κι εμένα με απασχολεί η απεικόνιση/παρουσίαση (ή η σχεδόν πλήρης ανυπαρξία όσoν αφορά λεσβίες, trans*) των lgbt+ χαρακτήρων από τα μμε και εν προκειμένω την tv.Νομίζω ότι ως άτομα που παρακολουθούμε όχι μόνο ξένα τηλεοπτικά προϊόντα, αλλά ξένες ανοικτές συζητήσεις ή το γνωστικό επίπεδο, το επίπεδο του διαλόγου, τις διεκδικήσεις και τις πραγματικότητες, ενδέχεται να έχουμε παραπάνω απαιτήσεις από την ελληνική tv, απ' ότι παράγει (ζυμώνεται και φαίνεται) στην ελληνική κοινωνία, in real life αυτήν τη στιγμή ...κάτι που -φυσικά- είναι αρκετά δυσάρεστο. Καταλαβαίνω την ενόχλησή σου, αλλά -όπως και εσύ γνωρίζεις και αναγνωρίζεις- λείπουν πολλά κομμάτια στο παζλ, δεν νομίζω ότι λέει τίποτε να εναποθέσουμε σ'εναν Καπουτζίδη περισσότερο βάρος απ' όσο του αναλογεί.
Tktk το κούρασες. Πριν κιόλας διαβάσω τις απαντήσεις και τα σχόλια, από το πρώτο σου κιόλας σχόλιο διαφώνησα μαζί σου. Κατάφερες να τους στρέψεις όλους εναντίον σου, ακόμα και τους γκέι, συμπεριλαμβανομένου εμού. Δεν θα αναφερθώ στους λόγους, ο Scoop τους ανέλυσε μια χαρά. Και μη μου πεις ότι μπορεί εσύ να είσαι πιο militant επί του ζητήματος γιατί δε με ξέρεις.Χαλάρωσε. Και με το θέμα και γενικώς.
Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από το σχόλιο σου και θα απαντήσω μόνο σε ένα σημείο (μιας και δεν επιβεβαιώθηκες για τον αποκλεισμό LGBT χαρακτήρων).Αναφέρεις οτι ως γκέι γνωρίζεις τι είναι πιο κοντά στον ''μέσο'' γκέι κ τι είναι καρικατούρα.Εγώ ως γκέι πάλι δε μπορώ να καταλάβω τι είναι πιο κοντά στον μέσο γκέι...Θεωρώ κ αντιλαμβάνομαι μάλλον πως είμαστε ένα ετερογενές γκρουπ ανθρώπων,αντίστοιχα ετερογενές με τους στρέητ.Όσο για την καρικατούρα,όλοι νομίζω αντιλαμβανόμαστε τέτοιους χαρακτήρες ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό μας προσανατολισμό.
Και μόνο ότι όόόολα αυτά τα θέματα χωράνε σε ένα σήριαλ, είναι από μόνο του... κάπως. Μου κάνει εντύπωση, κύριε Δημοκίδη, το άρθρο σας δεδομένου ότι μας παρουσιάσατε πρόσφατα μια κριτική του Ραφαηλίδη ο οποίος ανέλυε κριτικά μια ταινία "βάλε-κι-άλλο-πιάτο-στο-τραπέζι".
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Εκφράσατε ακριβώς και τις δικές μου σκέψεις. Ο Γιώργος Καπουτζίδης έκανε όντως κάτι το εξαιρετικό και όπως πολύ σωστά λέτε σε 40 λεπτά χώρεσε τα πάντα. Ότι βλέπουμε, ότι ζούμε, ότι μας πληγώνει.
Αχ σε παρακαλώ όμως, πριν κρίνεις έναν ηθοποιό, έχε ψάξει την πορεία του καλύτερα. Δεν λέω πως είσαι υποχρεωμένος να τον ακολουθείς σε κάθε του βήμα. Φυσικά και όχι!Λέω απλά πριν τον ισοπεδώσεις με ειρωνικά και υποτιμητικά σχόλια, μπες στον κόπο να ψάξεις (όχι στον αφρό) για εκείνον.Και αναφέρομαι φυσικά στην Κων/να Μιχαήλ. Την οποία έχω δει σε μονόλογο και μου έχει φύγει το σαγόνι. Και όχι μόνο το δικό μου, αλλά και του θεατρόφιλου Αθηναϊκού κοινού αλλά και (παραδόξως) του κομπλεξικού και σοβαροφανούς κριτικού κύκλου.Ζούμε στην Ελλάδα και όχι στο Hollywood. Οι ηθοποιοί πρέπει να το χωνέψουμε ότι κάπως πρέπει να ζήσουν.Και μην το λογοκρίνεις σε παρακαλώ το σχόλιο μου. Ευχαριστώ.
Πάντως δεν ξέρω πόσες κωμωδίες θα συμπεριλάμβανε κανείς στα "ξένα τηλεοπτικά αριστουργήματα" των τελευταίων χρόνων. Από όσες δοκίμασα, μόνο το "Louie" και το "You're the worst" ξεφεύγουν από τα τετριμμένα.
Αυτός ο φασίστας, ενώ γνωρίζω ότι είναι χαρακτήρας, μου τη δινει στα νεύρα.Το ξέρω πως υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι εκεί έξω... αλλά να μη μπορώ να ξεφύγω από τη μαυριλα τους ούτε στη μυθοπλασία;ουφ.
Συμφωνώ απόλυτα..Εξαιρετική δουλειά από όλες τις απόψεις. Ξεφεύγει από οτιδήποτε έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση. Άξιζε η αναμονή καθώς δεν πρόκειται για προχειροδουλειά, αλλά αντιθέτως η σκηνοθεσία, το μοντάζ, το στήσιμο των ηθοποιών και η ροή της πλοκής δένουν άψογα όλα μαζί. Δεν είναι η σειρά που θα σε κάνει να σκάσεις στα γέλια, αλλά η σειρά που θα σε κάνει να σκάσεις πολλά χαμόγελα για το τρόπο με τον οποίο αγγίζει ευαίσθητα θέματα. Μπράβο λοιπόν..αναμονή για τη συνέχεια!
Φιλότιμη προσπάθεια, αρκετά σφιχτοδεμένο κείμενο και επιτέλους μια σειρά που δεν φοβάται να μιλήσει για ζητήματα-ταμπού. Παρ'όλα τα αμήχανα αστεία και την περίφημη "αγγουροσύνη" της Παπουτσάκη, μάλλον η καλύτερη σειρά φέτος.
Εκτιμω την πενα του κ. Δημοκιδη. Εχω την εντυπωση, ομως, οτι αυτο το καινουργιο πονημα του κ.Καπουτζιδη ειναι μεν μια καταγραφη της συγχρονης ελληνικης πραγματικοτητας, αλλά τραβηγμενο απο τα μαλλια. Το αθλημα-κινητρο που επινοησε για να δειξει οτι δικαιουνται να εχουν τα κεφαλια ορθια τα εξαθλιωμενα ατομα απο τις πολιτικες που εφαρμοζουν οι της οποιας εξουσιας στα μολυβενια στρατιωτακια ειναι ο απο μηχανης θεός των αρχαιων μυθων. Η δε σκηνοθεσια, καθε αλλο παρα σφιχτη, ο κ. Μαρκουλακης κοιταζε ,καθολου κρυφα, πλαγια απο την καμερα οπου και το κειμενο γραμμενο σε χαρτονια, υποθετω, ενω η κ. Καρυδη ηταν αμηχανη κι διολου πειστικη. Η κ. Μιχαηλ διασωθηκε απο την πειρα και το γερο ενστικτο που διαθετει, ενω ο ιδιος ο κ.Καπουτζιδης ειναι κακος ηθοποιος και δεν μπορει να το κρυψει. Ολο το πρωτο επεισοδιο θυμιζε ασπρομαυρη ταινια της εποχης που ο κινηματογραφος προσπαθουσε ειτε να στηλιτεύσει καταστασεις νοσηρες( πολλοι οι φτωχοι,λιγοι και κακοι οι πλουσιοι) ειτε να δικαιωσει το ταλαιπωρημενο περι δικαιου αισθημα του λαουτζικου. Μπορουμε να κρινουμε με περισσοτερη διαυγεια τη σειρα, απο το δευτερο επεισοδιο ή και το τριτο , και μετα.
Αν δεν κάνω λάθος, και διορθώστε με αν μου ξέφυγε, ο κ.Καπουτζίδης δεν εμφανήστικε στο επεισόδιο που προβλήθηκε προχθές. Το οποίο ήταν και το πρώτο της σειράς. Οπότε, θα ήταν ενδιαφέρον να μας πείτε απο που προκύπτει η κριτική σας για το παίξιμο του. Γιατί μιλάμε για την συγκεκριμένη σειρά. Εκτός εάν είδατε κάτι που οι υπόλοιποι δεν είδαμε.
Απο τη μια ενας παλαιάς κοπής σατυρικός λαϊκισμός,άρτια πασπαλισμένος με μελό γκριμάτσες του "ήρωα" Λ.Λαζόπουλου που "συμπονά" τους ταλαίπωρους συμπατριώτες του και απο την άλλη μια σειρά με "αθόρυβη",ρεαλιστική και οξυδερκής καταγραφή της άθλιας πραγματικότητας που ζεί η χώρα!ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ:Και τα δυο προγράμματα καταγράφουν την πραγματικότητα!ΔΙΑΦΟΡΕΣ:Ο μεν Λάκης κατευθύνει την οργή του λαού ο δε Καπουτζίδης αφήνει ελεύθερη την οργή του λαού να κατευθυνθεί κατα συνείδηση!...όπως πρέπει να είναι και η ψήφος.....!!!