Μια καινούρια διαφήμιση με τίτλο "Dave's Epic Strut" έχει γίνει viral στο youtube, φτάνοντας τα 1.500.000 views. Σ' αυτή τη διαφήμιση ένας άντρας με μεγάλα οπίσθια χορεύει στους ήχους των Pussycat Dolls κάνοντας twerking με στόχο να διαφημίσει ασφάλεια αυτοκινήτου. Το κοινό ενθουσιάστηκε και ο Dave έχει γίνει «η νέα Κιμ Καρντάσιαν».
Τις τελευταίες δεκαετίας η αντικειμενοποίηση των γυναικών στη διαφήμιση είναι τόσο έντονη που πλέον δεχόμαστε ως δεδομένο ότι οποιαδήποτε διαφήμιση πρέπει να συνοδεύεται από την επίδειξη των προσόντων μιας γυναίκας. Όταν αυτή η συνταγή ανατρέπεται, το ενδιαφέρον είναι άμεσο. Ο χορός του Dave είχε μια σειρά από θετικές αντιδράσεις. «Για μια φορά είναι υπέροχο που δεν χρειάζεται να δούμε ένα αιδοίο για να διαφημιστεί ένα προϊόν». «Αν ο σεξισμός λειτουργούσε ανάποδα; Έτσι θα ήταν!»
Πέρυσι μια έρευνα της Saatchi & Saatchi αποκάλυψε ότι μόνο μια στις πέντε μητέρες στη Βρετανία ταυτίζονται με μια γυναίκα που εμφανίζεται στη διαφήμιση. Τα στερεότυπα της τέλειας μητέρας ή, στο άλλο άκρο, της πελαγωμένης μητέρας με τον αδέξιο σύζυγο δεν ικανοποιούν το κοινό. Και το μη ικανοποιημένο κοινό δεν θα αγοράσει τα προϊόντα που διαφημίζονται.
Έτσι η διαφήμιση προσαρμόστηκε και ξαφνικά διαφημίσεις που «ενδυναμώνουν τις γυναίκες» άρχισαν να εμφανίζονται παντού, με τρανταχτό παράδειγμα τη διαφήμιση "like a girl" που έχει πάνω από 50 εκατομμύρια views.
Έχουμε μπει σε μια νέα εποχή διαφήμισης; Ίσως, αλλά η διαφήμιση προσαρμόζεται όταν αναγκάζεται να βρει έναν νέο τρόπο να πουλήσει προϊόντα, αφουγκραζόμενη τη στάση των καταναλωτών. Αν η μεταστροφή αυτή σημαίνει ότι το κοινό έχει πράγματι αλλάξει στάση, τότε το τελικό συμπέρασμα είναι θετικό.
σχόλια