Η Πορτογαλία ανακοίνωσε πως λόγω κρίσης δεν θα συμμετάσχει στην επόμενη Γιουροβίζιον και το Ίντερνετ κατακλύστηκε με «μπράβο» και «σειρά μας τώρα!». Η δημοσιογράφος Αφροδίτη Γραμμέλη ήταν από τους πρώτους, αν όχι η πρώτη, που δημοσίως αποκάλυψαν τα (μη) σχέδια της ΕΡΤ για την επόμενη Γιουροβίζιον και πολλοί απόρησαν: δεν είναι, σύμφωνα με την ΕΡΤ, σούπερ κερδοφόρα η συμμετοχή μας στον θεσμό;
Τις ένδοξες μέρες πήγαιναν υπερβολικά πολλοί παρατρεχάμενοι της ΕΡΤ, επίσημοι και γραμματείς, αλλά και δεκάδες δημοσιογράφοι, για τουλάχιστον 10 μέρες στη χώρα διοργάνωσης, έμεναν στα καλύτερα ξενοδοχεία, με όλα τα έξοδα πληρωμένα. Σε όλα αυτά προσθέτουμε και το promo tour που έκανε ο καλλιτέχνης μας στην Ευρώπη για κάνα δίμηνο, στο οποίο επίσης πήγαιναν όλοι αυτοί, αλλά και τις βραδιές ανάθεσης, που από την εποχή Καπουτζίδη - Μακρυπούλια και μετά θεωρούνταν τηλεοπτική υπερπαραγωγή (κυρίως οικονομικά).
Η δημοσιογράφος Χριστίνα Γαλανοπούλου, γνώστρια του τηλεοπτικού ρεπορτάζ, μας εξηγεί με νούμερα: «Το "My Number One" της κ. Παπαρίζου κόστισε στην ΕΡΤ γύρω στα 900.000 ευρώ, όμως η πρωτιά της έφερε έσοδα της τάξεως των 2.230.000 ευρώ. Έναν χρόνο αργότερα, ο διαγωνισμός φιλοξενήθηκε στην Ελλάδα και μας στοίχισε 5.575.000 ευρώ (!), αλλά από χορηγούς, διαφημίσεις και άλλα τα έσοδα έφτασαν τα 7.280.000 ευρώ, δηλαδή το καθαρό κέρδος στο ταμείο της δημόσιας τηλεόρασης έφτασε τα 1.705.000 ευρώ».
Οι καλές εποχές, βέβαια, πέρασαν. Τα τελευταία δύο χρόνια, εξαιτίας της απαξίωσης του διαγωνισμού αλλά και χάρη στην εκκαθάριση που επιχείρησε ο ΓΑΠ στην ΕΡΤ, είχε μειωθεί ο αριθμός των αποστολών και η δισκογραφική που εκπροσωπούσε τον καλλιτέχνη κάλυπτε και τα έξοδά του. (Οι χορηγοί που σκοτώνονταν να προβληθούν παλιά δεν ποντάρουν πια στο ψόφιο άλογο της όποιας ελληνικής συμμετοχής.)
Σύμφωνα με την κ. Γαλανοπούλου, φέτος το δικαίωμα συμμετοχής και μόνο κοστίζει 120.000 ευρώ. Μαζί με τον ελληνικό τελικό, τα ελάχιστα ταξίδια, την προβολή και τις δημόσιες σχέσεις, θα πληρώναμε 300.000-350.000 ευρώ, ποσό απίθανο να καλυφθεί από διαφημίσεις, εξαιτίας της κατακόρυφης πτώσης της διαφημιστικής δαπάνης.
«Τα στελέχη της ΕΡΤ», συμπληρώνει, «έκαναν προσπάθειες να προσεγγίσουν χορηγούς, αλλά ο βαθμός δυσκολίας δεν το επέτρεψε. Αν δεν βρεθούν χορηγοί που να καλύπτουν τα πάντα (!), τα πάντα όμως, δεν νομίζω ότι περισσεύει ούτε σέντσι στην πλεονασματική, κατά τα λοιπά, ΕΡΤ να ξοδέψει για να στείλει τον οποιονδήποτε».
Τελικό συμπέρασμα; Αν όντως χάνουμε λεφτά από τη Γιουροβίζιον, ήρθε η ώρα για ένα μικρό διάλειμμα. Ας εξεταστούν, όμως, και όλες οι παραγωγές της ΕΡΤ, ιδιαίτερα οι εξίσου λαοφιλείς με τη Γιουροβίζιον, όπως είναι διάφορα αθλητικά γεγονότα, και ας κοπούν κι αυτές. Είναι λίγο οξύμωρο να θεωρούμε έναν διαγωνισμό τραγουδιού πανηγυράκι, ενώ έναν διαγωνισμό κλοτσήματος μπάλας εξαιρετικά σπουδαίο γεγονός. Κυρίως αν και τα δύο μας κοστίζουν ακριβά.
σχόλια