ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
16.4.2015 | 00:24

Αριστοτέλης

Γειά σας παιδιά! Είμαι γ λυκείου θεωρητικη κατεύθυνση! Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι είναι η 《αρχήν της κινήσεως 》 σύμφωνα με το ν Αριστοτέλη, καθώς δεν κάνω ούτε ιδιαίτερα ούτε φροντιστήριο!σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
2
 
 
 
 
σχόλια
Λοιπόν.....Ο όρος "κινηση" για τον Αρίστοτελη δεν έχει μόνο την σημασία έτσι όπως την εννοουμε σήμερα(δηλ. κίνηση στον χωρο). Σημαίνει για τον Αριστοτέλη ΚΑΙ τη γέννηση και τη φθορά, την ανάπτυξη, την ποιοτική μεταβολή κλπ...Κράτα αυτο για αρχή.Ο πλάτωνας είπε οτι η πραγματικότητα δε βρίσκεται στα αισθητα αλλά στον κόσμο των ιδεών ενώ ο Αρίστος(έτσι θα τον γρα΄φω για συντομευση) πιστεύει οτι η πραγματικότητα(η αλήθεια) βρίσκεται στα αισθητα. (Πάντα να βάζεις τον αριστοτελη σε αντιδιαστολή με τον πλατωνα). Ο Αριστος λοιπον διεκρινε τα αισθητα πραγματα σε 2 κατηγορίες "ουσία" και "συμβεβηκότα(αυτό μπορείς να το βρεις στα βιβλία και ως "τοδε τι") Τα συμβεβηκότα ειναι οι δευτερεύουσες ιδιότητες ενος πραγματος που αν αλλάξουν δε θα επηρεασουν την ουσία του πραγματος. Πχ αν αλλάξεις ενα τραπέζι και το βαψεις κόκκινο ενω ηταν κιτρινο .. παλι τραπέζι θα είναι. Αρα το χρωμα είναι συμβεβηκότα. Η ουσία είναι εκεινο το βασικο χαρακτηριστικό που αν μεταβληθεί ή χαθεί το ον παυει να υπάρχει ( πχ αν καψεις το τραπέζι παπαλα η ουσία). Κράτα κι αυτο.παμε παλι στη κινηση.Ο αριστος για να περιγράψει την κίνηση (με την έννοια που είπαμε παραπανω) πέρα απο τη διακριση: ουσία και συμβεβηκότα κανει άλλη μια διάκριση ανάμεσα στο "εν δυνάμει" και στο εν ενεργεία" ον. Δηλ. εν δυνάμει ον= ύλη. και ενεργεία ον= μορφή(το είδος). Η ύλη είναι το υποκείμενο που μπορει να παρει μια ορισμένη μορφη. Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ειναι η πραγματοποίηση της μορφης σε ενα υποκείμενο. Και για να εξηγησει ο αριστος αυτη την ενεργεια εισαγει την εννοια της ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑΣ= ενεργεια ή αλλιως ολοκληρωση του πραγματος. παμε τωρα με παραδειγμα για να μαζεψουμε όλα τα παραπάνω (ναι θα καταλήξω σ' αυτο που ρωτησες αλλα φιλοσοφια ειναι καταλαβαινεις....)Ειναι ενας γλυπτης και θελει να φτιαξει ενα αγαλμα σε μια πλατεια...Για να κατασκευαστει το αγαλμα χρειαζεται υλικο. Το ακατεργαστο μαρμαρο=ΥΛΗ, (που δεν έχει ακόμη μορφη) ειναι ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΟΝ εχει την δυνατοτητα δηλ να γινει αγαλμα. Ο γλύπτης που θα το φτιαξει (ΕΝΕΡΓΕΙΑ) θα το στολίσει σε μια πλατεια(ΣΚΟΠΟΣ).Ετσι το ακατεργαστο ακομα μαρμαρο θα αποκτησει συγκεκριμενη εικόνα(ΜΟΡΦΗ) και δε θα είναι πια εν δυναμει ον αλλα ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ον. Οταν ολοκληρωθει το εργο του γλυπτη λεμε οτι το ον αποκτησε ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑ.Αρα για τον αριστο υπάρχουν 4 ουσιες=αιτίες που καθορίζουν την εξελιξη ενος πραγματος (υλη, μορφη, ενεργεια, σκοπος), όπου ο σκοπος είναι η σημαντικοτερη αιτια κατα τον αρίστο γιατι γι αυτον όλα τα γεγονοτα και οι εξελιξεις εχουν ενα σκοπο(το γνωστό "τελος" ή αλλιως τελεολογική αντιληψη του κόσμου γιατι για να εξηγησουμε κατι πρεπει να ξερουμε τον σκοπο του)Και παμε τωρα σε αυτό που ρωτησες (απλα χρειάζονταν και τα προηγουμενα για να καταλάβεις το παρακάτω):Οι αρχες της κίνησης είναι 3: η ΥΛΗ(βλ.παραπανω),η ΣΤΕΡΗΣΗ και το ΕΙΔΟΣ(βλ. παραπανω).Η στερηση είναι το μη ον (δηλ. το μη ολοκληρωμενο ον- βλ. παραπανω) υπο την έννοια οτι απουσιαζει μια συγκεκριμενη μορφη(βλ. παραπανω). Η φύση λοιπον κινείται αναμεσα στη ΣΤΕΡΗΣΗ και τη μορφη. Η ουσία (το αληθες ον για τον αριστο) είναι ενέργεια με την έννοια της πραγματωσης μιας συγκεκριμενης μορφης σε ενα υποκείμενο. Όλο αυτο είναι η αρχήν της κινησεως. Με πολυ πολυ απλα λόγια ειναι ολη η διαδικασία πως πας απο το μηδεν καπου.Αυτααα, ελπιζω να βοήθησα και να μη σε μπερδεψα περισσότερο. Πρόσπαθησα να κινηθώ μόνο σε Λυκειακά πλαισια για να μπορείς να δώσεις. Καλή επιτυχία
Scroll to top icon