Μια νέα μελετη του πανεπιστημίου Brunel που στηρίχθηκε στην ανάλυση 555 διαφορετικών ερευνών με ερωτηματολόγιο στις οποίες απάντησαν χρήστες του Facebook, αποκαλύπτει τη σύνδεση των status update με το χαρακτήρα του κάθε χρήστη.
Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσίευσε ο Independent, οι επιστήμονες είδαν ότι οι πιο εξωστρεφείς χαρακτήρες χρηστών ανανεώνουν το προφίλ τους αναφερόμενοι σε κοινωνικά γεγονότα της ζωής τους ενώ χρησιμοποιούν το Facebook αποκλειστικά για επικοινωνία.
Oι νευρωτικοί χαρακτήρες τείνουν να ποστάρουν πιο προσωπικά στάτους, ενώ δίνουν μεγάλη έμφαση στο να ανανεώνουν την κατάσταση της σχέσης ή της φιλίας τους με άλλους χρήστες, με κίνητρο την ανάγκη για επιβεβαίωση. Αντίθετα, τα άτομα που θα τους τους περιέγραφε κάποιος ως 'ανοιχτούς' χαρακτήρες, διαπιστώθηκε ότι δεν μοιράζονται προσωπικές λεπτομέρειες, αλλά, αντ 'αυτού, τα status updates τους στο Facebook αφορούν ως επί το πλείστον σε θέματα σχετικά με τα τρέχοντα γεγονότα, την έρευνα ή τις πολιτικές τους απόψεις.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι άτομα με χαμηλή αυτοπεποίθηση, ποστάρουν συχνά στάτους που αφορούν στον δεσμό τους, ενώ αρκετοί γονείς που εμπίπτουν στον χαρακτηρισμό "ευσυνείδητος" ποστάρουν συχνά θέματα που αφορούν στο μεγάλωμα των παιδιών τους, ως μια μορφή ασυναίσθητης κόντρας απέναντι σε άλλους γονείς. Ένα από τα πορίσματα της μελέτης υποστηρίζει ότι οι "χρήστες είναι πιθανότερο να αναρτήσουν λεπτομέρειες σχετικά με το ταίρι τους τις ημέρες που αισθάνοντα ανασφαλείς" και ότι οι αναρτήσεις αυτές αποτελούν έναν τρόπο διεκδίκησης της σχέση τους.
Τέλος, προσωπικότητες με ναρκισσιστικά χαρακτηριστικά τείνουν να προβάλλουν μέσω των status updates τους λεπτομέρειες για κάποια δίαιτα ή για το πρόγραμμα του γυμναστηρίου τους για να εκφράσουν έτσι την έμφαση που δίνουν στην εξωτερική τους εμφάνιση.