Πατέρας Σεβαστιανός. Υπακοή, παρθενία, ακτημοσύνη.

Πατέρας Σεβαστιανός. Υπακοή, παρθενία, ακτημοσύνη. Facebook Twitter
17

 

«Από μικρό παιδί είχα κλήση. Η κλήση είναι να γνωρίζεις τον Χριστό και να τον αγαπήσεις. Από 8 χρονών είμαι μέσα στην εκκλησία».

Προέρχεστε από θρησκευτικό περιβάλλον; «Όχι. Μπορώ να σας πω ότι η μητέρα μου δεν ήθελε καθόλου να γίνω ιερεύς. Και όταν πήρα την απόφαση να γίνω μοναχός, μου είπε να φύγω από το σπίτι. Εγώ της είπα: “Ή θα πεις το ναι και θα είμαι κοντά σου ή θα πεις το όχι και θα είμαι για πάντα μακριά σου”».

«Στα 13 μου έφυγα από την Πάτρα όπου έμενα με τους γονείς μου για να φοιτήσω στο εκκλησιαστικό γυμνάσιο στην Καλαμάτα. Με τη μητέρα μου δεν μίλαγα τότε, δεν μ’ έπαιρνε ούτε το τηλέφωνο. Και όταν γύρναγα τις Παρασκευές στην Πάτρα, έφτιαχνε μπριζόλες. Της έλεγα ότι δεν ήθελα διότι έφαγα. Mου βάζε βέβαια το τυρί στο στόμα: “Φάε λίγο τυρί” μου έλεγε και εγώ το απέφευγα -ήταν Παρασκευή! Το έλεγα στον πνευματικό μου και μου έλεγε: “Άσε θα έρθουν στιγμές που θα καταλάβει η μητέρα σου την κλήση”. Ο πατέρας μου σεβάστηκε την επιλογή μου να πάω στο γυμνάσιο αυτό».

«3 χρόνια στην Καλαμάτα, ένιωσα ελεύθερος, δεν ήμουν κάτω από το βλέμμα της μάνας μου και του πατέρα μου, έζησα εμπειρίες προσωπικές, ένιωσα εμπειρίες θρησκευτικές και γνώρισα πιο κοντά τον Χριστό διότι πήγαινα σε μοναστήρια, μίλαγα με Πατέρες, έψελνα σε εκκλησίες, γνώρισα μοναχούς και τότε κατέληξα μέσα μου να γίνω άγαμος.  Από τότε, δεν σκέφτηκα ποτέ να γίνω έγγαμος, να παντρευτώ και να κάνω οικογένεια. Όταν γύρισα από την Καλαμάτα, η μητέρα άρχισε να καταλαβαίνει ότι δε θα παντρευτώ»…

«Πολλοί συμμαθητές μου, που έγιναν μοναχοί, οι μητέρες τους τους έλεγαν : “Aν γίνεις άγαμος, δεν θέλω να σε ξαναδώ ποτέ στη ζωή μου”. Όμως για μας η μητέρα μας είναι άλλη. Ο Άγιος Ισαάκ, ο Σύριος έλεγε ότι ο πόθος, που έχει για το Χριστό, έσβησε τον πόθο γονέων, συγγενών, αδελφών».

«Πήγα εκκλησιαστικό λύκειο στην Πάτρα και μετά πέρασα στη Θεολογία. Δεν νοίκιασα σπίτι στην Αθήνα, ανεβοκατέβαινα Πάτρα- Αθήνα και έδινα μαθήματα».

«Δεν πήγα ποτέ για μπάνιο στη θάλασσα, δεν έχω πάει πότε κινηματογράφο ή θέατρο στη ζωή μου. Και δεν μου λείπει. Ποτέ δεν έμεινα στη ζωή μου χωρίς να εκκλησιαστώ. Δε γνώρισα πράγματα εγκόσμια, ο αδερφός μου μου λέγε πάντοτε να πάμε σε μια ψησταριά ή σ’ ένα club, να πάμε να πιούμε έναν καφέ... Πότε δεν πήγα -ήταν το παράπονό του».

Ερωτευτήκατε ποτέ; «Ποτέ. Και σας λέω την αλήθεια. Είχα αλλού κλήση».

 

Πως μπορείτε και καταπνίγετε τα σεξουαλικά ένστικτα;  «Όλοι έχουμε ανάγκες -το να πηγαίνεις εναντίον της φύσης, είναι δύσκολο. Υπάρχουν καθημερινά δυσκολίες. Η μεγαλύτερη είναι να μπορείς ν’ αντισταθείς στον πειρασμό. Η προσευχή για μας τους μοναχούς είναι όπλο κατά του διαβόλου. Αγωνιζόμαστε. Οι μοναχοί όλο το 24ωρο προσεύχονται αδιαλείπτως για να μην μπαίνουν σε πειρασμό… Εμείς αφιερώνουμε τη ζωή μας στο Χριστό, έχουμε δώσει κάποιους όρκους εφ’ όρου ζωής: υπακοή, παρθενία, ακτημοσύνη. Ξέρεις, όταν οι μοναχοί πεθαίνουν, μας θάβουν αλλά όχι σε φέρετρο αλλά μας βάζουν σ’ ένα ράσο, μας ράβουν μέσα σ’ αυτό και μας βάζουν στο χώμα. Δεν παίρνουμε τίποτα κοντά μας»….

Υπήρξε κάποιο γεγονός στη ζωή σας που έστω για λίγο σας έκανε ν’ αμφισβητήσετε την ύπαρξη του  Θεού; «Ποτέ. Όταν ήμουν λαϊκός, είχα πάει σ’ ένα μοναστήρι στο Άργος και ρώτησα μια γερόντισσα. “Βρε γερόντισσα, δε βαριέσαι όλη μέρα στο μοναστήρι;” και γύρισε και μου είπε “Κοίταξε παιδί μου η καλογερική έχει τις δυσκολίες της αλλά και έχει και τη γλύκα της”».

«Από το 2000 είμαι μοναχός. Το 2001 έγινα διάκονος, το 2002 πρεσβύτερος και το 2009 αρχιμανδρίτης δηλαδή ο ηγούμενος της μονής».

«Η Παναγία Καθαριώτισσα είναι η πολιούχος της νήσου της Ιθάκης. Όπου και αν πάτε στο εξωτερικό, όπου στη γη απανταχού Ιθακήσιος, σε δύσκολες στιγμές της ζωής του θ’ αναφωνήσει: “Παναγία μου, Καθαριώτισσα”. Και αυτό λέει πολλά»…

 

«Η μονή Καθαρών είναι παλιό μοναστήρι από το 1696, πήρε το όνομα του επειδή κάποιοι Θιακοί,  λίγο πιο πέρα από εκεί που έκαιγαν τα ξερόκλαδα, σε περιοχή καθαρή, βρήκαν την εικόνα της Παναγίας  και έτσι την ονόμασαν “Παναγία Καθαριώτισσα”. Η εικόνα σώζεται μέχρι σήμερα και προς τιμήν της φτιάχτηκε το μοναστήρι, είναι πολύ θαυματουργή. Και αν μου επιτρέπετε να σας πω 3 θαύματα».

Σας ακούω. «Τα θαύματα δεν τα λέμε για να πιστέψουμε ότι όντως υπάρχει Χριστός και Παναγία αλλά για να καταλάβουμε ότι μέσα στο χώρο της εκκλησίας ακόμα γίνονται θαύματα. Και μόνο η πίστη σώζει τον άνθρωπο».

Τι θαύματα; «Είχε έρθει, 9 το βράδυ, ένας κύριος, ο οποίος δεν έχει σχέση με την εκκλησία και ήταν το μοναστήρι κλειστό, μας έφερε  φαγητό. Ήταν, λοιπόν, η πόρτα της μονής κλειστή και χτύπαγε, χτύπαγε, δεν άνοιγε κανείς, άφησε τη τσάντα με το φαί και έφυγε. Την άλλη μέρα το πρωί έρχεται πάλι στο μοναστήρι και μας λέει “Πατέρες, σας άφησα φαγητό, το βρήκατε;” και εμείς απαντήσαμε θετικά. Έπειτα μας ξαναρωτάει: “Χθες βράδυ που χτύπαγα, κάνατε λειτουργία; Ψέλνατε στο Ναό;  Ακουγόντουσαν γυναικείες φωνές”. Tου απαντήσαμε πώς όχι και συμπεράναμε πώς ήταν η Παναγία. Και σας λέγω ότι αυτός ο άνθρωπος δεν έχει σχέση με την εκκλησία. Ένας άλλος ηλεκτρολόγος που είχε έρθει να μας επισκεφτεί στις 10 το βράδυ, μας είπε πως άκουγε μια γυναίκα μέσα στο Ναό να ψέλνει. Ήταν πάλι η Παναγία… Τα πιστεύετε τα θαύματα αυτά, Λάμπρο;

Όχι.

 

Γιατί;

Σας λέω την αλήθεια. Δεν με πείθουν. Εγώ δεν θέλω να σας πείσω. Απλώς σας λέω γεγονότα τα όποια μας μετέφεραν. Εσείς τι πρέπει να κάνετε για να καταλάβετε ότι υπάρχει πίστη; Να κατέβει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός; Μια φορά κατέβηκε και άλλη μια φορά θα ξανακατέβει για να μας κρίνει. Επειδή είμαστε αμαρτωλοί γι’ αυτό δεν βλέπουμε την Παναγία και το Χριστό. Σας λέω πολλές φορές ακούσαμε χτυπιές  από την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας»…

Φοβάστε μήπως μετανιώσετε για την απόφαση σας για τη μοναχική ζωή; «Ποτέ δεν μετάνιωσα. Όμως, μπορώ να σας πω αυτό: Και εμείς οι μοναχοί άνθρωποι είμαστε, την ημέρα που γινόμουν μοναχός, 10 λεπτά πριν την κουρά μου, μπήκε μέσα μου η σκέψη να τα παρατήσω όλα. Ήμουν αποφασισμένος να φύγω. Σκεφτόμουν “τώρα, τι κάνεις;” Εκείνη την ώρα ήρθε ο ηγούμενος, μου χτύπησε την πόρτα για να με πάρουν να γίνω μοναχός και τότε άλλαξα άποψη. Τήρησα την απόφαση μου για τη μοναχική ζωή. Ήταν το δεκάλεπτο του πειρασμού. Ο πατήρ Παίσιος πάλευε με το διάβολο, στον Μέγα Αντώνιο εμφανιζόταν ο διάβολος σε μορφή γυναικός. Όλοι έχουμε πειρασμούς -αυτά υπάρχουν μέσα στη ζωή».

 

Και όταν οι πειρασμοί έρχονται πάλι; «Έχουμε τον πνευματικό μας. Όταν έχουμε δυσκολίες, τον παίρνουμε τηλέφωνο και εκείνος προσεύχεται για μας».

Υπάρχει η άποψη ότι γίνονται μοναχοί όσοι είχαν μια αποτυχημένη ζωή πριν… «Το Άγιο Όρος έχει 2500 μοναχούς, είναι δυνατόν και οι 2500 να είναι αποτυχημένοι στη ζωή τους;»

«Εδώ και 8 χρόνια εξομολογώ. Όταν ο άνθρωπος έρχεται με συναίσθηση στο μυστήριο της εξομολόγησης και θέλει πραγματικά να εξομολογηθεί, έρχεται με δάκρυα και ταπείνωση. Εκείνη τη στιγμή ο παπάς δεν είναι μόνο πάπας αλλά και ψυχολόγος. Υπάρχουν και άνθρωποι που έρχονται να εξομολογηθούν μόνο και μόνο για να κοινωνήσουν. Έχω αρκετό κόσμο που εξομολογώ, από την Αθήνα, έχω παιδιά και από τον Έβρο. Υπάρχουν άνθρωποι που με παίρνουν στο τηλέφωνο όταν έχουν κάποιο πρόβλημα, μ’ ενημερώνουν τι τους συμβαίνουν. Εγώ εξομολογούμαι από 9 ετών. Μέχρι τώρα που είμαι 36, έχω τον ίδιο πνευματικό. Με καθοδήγησε πνευματικά, με χειροτόνησε με την έννοια ότι μου έδωσε μαρτυρία και δόξα τω Θεώ, ευγνωμονώ το Θεό που έχω πνευματικό».

Στην εξομολόγηση συμβουλεύετε ή ακούτε; «Συμβουλεύω».

Για την κατάσταση της Ελλάδας, σήμερα, τι έχετε να πείτε; «Εμείς οι Έλληνες είχαμε μάθει με τρία αμάξια, με καλοπέραση, με καλά κοσμήματα. Ίσως ο Θεός μας να επιτρέπει να γίνουν όλα αυτά διότι απομακρυνθήκαμε από την εκκλησία του Χριστού».

Ο Θεός είναι τιμωρός; «Όχι. Είναι ελεήμων, αγαθός και φιλεύσπλαχνος».

«Ο χειμώνας στο μοναστήρι είναι ωραίος. Με τη Παναγία μας και με τις προσευχές μας. Εδώ μένει ο πατέρας Θεοδόσιος, ένας δόκιμος και εγώ. Δεν είναι σκληρός ο χειμώνας στη μοναχική ζωή, σ’ αυτή την αγγελική πολιτεία».

 

«Στο μοναστήρι κάνουμε  διακονήματα: καθαρισμός εκκλησίας, η φροντίδα του κήπου, η ξενάγηση, η φιλοξενία του κόσμου».

Τη μητέρα σας την βλέπετε; «Τώρα η μητέρα μου εξομολογείται, κοινωνάει, πιστεύει. Έρχεται εδώ και την βλέπω. Όταν θα φύγει η μητέρα μου για τον ουρανό, θα πάω στο Άγιο Όρος».

 «Αγάπη είναι ν’ αγαπάς τον συνάνθρωπο σου, να μην έχεις μίσος, να μην θέλεις το κακό του άλλου».

 φωτογραφίες: Λάμπρος Αραπάκος

Ελλάδα
17

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάτρα: «Του λένε ότι θα σκοτώσουν τον πατέρα του», καταγγέλλει ο πατέρας του 10χρονου που υπέστη bullying

Ελλάδα / Πάτρα: «Του λένε ότι θα με σκοτώσουν», καταγγέλλει ο πατέρας του 10χρονου που υπέστη bullying

«Το είπε στον δάσκαλο, είπε ότι δεν είδε κάτι» πρόσθεσε ο πατέρας του αγοριού, οι συμμαθητές του οποίου πέρασαν μια σακούλα στο κεφάλι του κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής 
LIFO NEWSROOM

σχόλια

11 σχόλια
Τι έπαθε η LIFO και δημοσιεύει τέτοια παρανοικά άρθρα? Αν όλοι οι νέοι ακολουθούσαν τον δρόμο του 36χρονου πλέον, η χώρα μας θα είχε πάει στο γκρεμό. Τι να πρωτοσχολιάσω!!! Οτι τον έπνιγε η μαμά του΄όταν ήταν 13 και κατέφυγε στην Καλαμάτα. Οτι βιάζει τη φύση του απέχοντας ακόμα και από τα ...φαγητά που του απαγορεύει η θρησκεία. Ποιός του έδωσε το δικαίωμα να κάνει τον ψυχολόγο και να δίνει συμβουλές? Να προπαγανδίζει υπέρ μιας θρησκείας, που ενοχοποιεί όλες τις χαρές της ζωής.Ξεχνάμε ότι ο μοναχισμός ήταν η αιτία της πτώσης της Πόλης? (ο μισός αντρικός πληθυσμός τότε ήταν κλεισμένος στα μοναστήρια). Τυχαία πήγα πέρυσι στην Ιθάκη και ομολογώ ότο το μοναστήρι έχει φοβερή θέα. Εχει πιάσει το καλύτερο οικόπεδο !
"Ο Άγιος Ισαάκ, ο Σύριος έλεγε ότι ο πόθος, που έχει για το Χριστό, έσβησε τον πόθο γονέων, συγγενών, αδελφών».Ποιος Ισαάκ, εδώ ο Θεός ο ίδιος είπε "τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου"....Εγώ θα τον σεβόμουν σαν πνευματικό αν είχε γνωρίσει την... αμαρτία γενικώς. Πώς συμβουλεύεις ρε φίλε τους αμαρτωλούς όταν δεν έχεις πάει κάν για καφέ; Όταν απέχεις από τα κοινά πώς να μιλήσεις για αυτά χωρις τον κίνδυνο να πεις παπαρολογίες; Δε λέω, για να δεις ένα πρόβλημα στην πραγματική του διάσταση πρέπει να κάνεις ένα βήμα πίσω, αλλά αυτός, κρίμα, είναι σε άλλη διάσταση. Πώς το λέει το άσμα; "Για ν΄αγιάσεις, πρέπει να αμαρτήσεις"
Δεν έχει κάνει μπάνιο στη θάλασσα ποτέ στη ζωή του, εξομολογείται από τα 9 του, δεν έχει βγει μια βόλτα στο χαλαρό με φίλους και θεωρεί ότι δε μεγάλωσε σε χριστιανικό περιβάλλον!Και ο ισχυρισμός "δε μεγάλωσα σε χριστιανικό περιβάλλον" λέγεται για να στηριχθεί η αποκάλυψη εκ του άνωθεν της θείας αλήθειας της πίστης του! Κι αυτό για να ενδυναμώσουμε και να πιστέψουμε κι εμείς ότι η εικόνα της “Παναγίας Καθαριώτισσας” κάνει χτύπους! Και ότι τα βράδια βγαίνει από το ξύλο και ψέλνει! Και κάνει τον ψυχολόγο χωρίς να είναι! Και πουλάει θαύματα! Και του κάνουν αφιέρωμα! Και ο κόσμος τον ευλαβείται και πάει να τον συμβουλευτεί!Όι όι όι μάνα μου! Το έχουμε χάσει ολότελα!
Κάποια στιγμή, στην επόμενη αναθεώρηση των εγχειριδίων διάγνωσης ψυχιατρικών διαταραχών DSM κ ICD, θα ήταν σκόπιμο να σχολιαστούν τέτοιες συμπεριφορές ως "αποκλίνουσες".. Λίγο παρατραβηγμένο κ με στόχο εντυπωσιασμού μου φαίνεται το όλο στυλ "αποχής" από φίλους, διασκέδαση, χόμπι, ζωή γενικά.. Και καλά, οι γονείς του δεν ανησύχησαν; σε γιατρό ή ψυχολόγο δεν απευθύνθηκαν; Το'χασαμε κ πού να το βρούμε ..
Δηλαδή, μετά συγχωρήσεως κιόλας, η ανάγκη της σεξουαλικής επαφής, που μαζί με τις ανάγκες για: νερό, ένδυση, τροφή κ στέγη, αποτελούν, κατά το Maslow τη βάση της πυραμίδα των ανθρώπινων αναγκών, είναι 'του διαβόλου';! Πιο πολύ θα δεχόμουν να έλεγε ".. δεν αισθάνομαι ότι έχω αυτήν την ανάγκη, δεν την έχω νοιώσει, κλπ". .. Επειδή είναι 36 χρονών κ όχι 136 ..
η πραγματικότητα είναι πως υπάρχει μικρό ποσοστό του πληθυσμού που δέν γουστάρει τις σεξουαλικές πράξειςσαυτη την περίπτωση Βέβαια, το να είσαι Εγκρατής κάθε άλλο παρά αρετή είναι, αφού σου Βγαίνει από φυσικού
Ναι. Βεβαίως. Συμφωνώ. Δεν το "καταλαβαίνεις", όμως, αυτό στα 11, 12, 13 σου χρόνια (ειδικά αν είσαι αγόρι), αλλά λίγο αργότερα, πιστεύω. Και αφού, έστω και μία φορά, έχεις δοκιμάσει και έχεις κάνει κάτι - όπως κ να'ναι αυτό, με κάποιον ή και μόνος σου.Έγραψα παρακάτω, στο σχόλιο του αναγνώστη Petoras, ότι αν δεν είναι δηλώσεις εντυπωσιασμού μερικά από όσα λέει, τότε καλά θα κάνουν οι ερευνητές γιατροί κ ψυχολόγοι (συγγραφείς διαγνωστικών εγχειριδίων) να σχολιάζουν τέτοιου είδους συμπεριφορές ως αποκλίνουσες. Γιατί, πραγματικά, βαρέθηκα να διαβάζω μόνο για τις γνωστές στερεότυπες συμπεριφορές (π.χ. άνδρας, που ντύνεται γυναικεία, βάφεται υπερβολικά κλπ)
«αρχιμανδρίτης»Η λέξη σημαίνει «αρχιτσομπάνης». «Μάνδρα» είναι το μαντρί, όπου βάζουνε το «ποίμνιο», δηλαδή το κοπάδι του «ποιμένα», του βοσκού, του τσομπάνη. Το κοπάδι είναι φυσικά οι πιστοί…
«Έπειτα μας ξαναρωτάει: “Χθες βράδυ που χτύπαγα, κάνατε λειτουργία; Ψέλνατε στο Ναό; Ακουγόντουσαν γυναικείες φωνές;” Tου απαντήσαμε πώς όχι και συμπεράναμε πώς ήταν η Παναγία.»Καλά, μιλάμε για ΤΟ θαύμα!
Δεν ξέρω με τι κολλάει το "ΣΑΝ ΑΛΛΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ" της φωτογραφίας που μας καλωσορίζει στη μονή! Λόγω Ιθάκης; Αρκεί αυτό; Πότε θα καταλάβουν οι σύγχρονοι Έλληνες ότι αρχαιότητα και παπαδαριό δεν έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους; Ο Οδυσσέας, καλέ μου γέροντα, αξιώθηκε να φτάσει στην Ιθάκη όχι ως "ευλαβικός προσκυνητής" αλλά ως τέλειος γευσιγνώστης κάθε στάλας της ζωής, κάθε συναισθήματος, κάθε ταξιδιού, κάθε ηδονής: "Ἄνδρα... πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ πλάγχθη..."Και έτρωγε, και μέθαγε, και γνώριζε τον κόσμο, και γλεντούσε και ερωτευόταν χωρίς να έχει τάξει την παρθενία του σε κανέναν ανέραστο θεό... Οι Έλληνες είχαν θεούς που ήξεραν να ερωτεύονται, γι' αυτό και να αγαπούν. Ο Εβραίος θεός πώς ν' αγαπήσει τους ανθρώπους που κατάντησε τον έρωτα αμαρτία;
Πάρα πολύ σωστά!Κι όταν έφτασε στην Ιθάκη, έσφαξε καμιά εκατοστή μνηστήρες, κρέμασε καμιά πενηνταριά δούλες που είχαν συνάψει σχέσεις με τους μνηστήρες, θειάφισε τη μεγάλη αίθουσα του παλατιού, έκαν' ένα καλό μπάνιο και χωρίς ίχνος χριστιανικών τύψεων για τη σφαγή που είχε προηγηθεί πήγε να βρει την Πηνελόπη.
Λεπτή η ειρωνεία σου, Steppenwolf, αλλά οι αγριότητες των αρχαίων ηρώων μοιάζουν με παιδικά παιχνίδια μπρος στις καταστροφές που εξαπέλυε ο ανέραστος (και γι' αυτό φθονερός και εκδικητικός θεός των Εβραίων -και κατοπινός των Χριστιανών και των Μωαμεθανών) κατακαίγοντας και καταποντίζοντας πόλεις και λαούς ολόκληρους, επειδή, λέει, ο κόσμος δινόταν στον Έρωτα, στον Στοχασμό και στην Τέχνη, έννοιες που οι Έλληνες είχαν αναγάγει σε Ύψιστες Αξίες!
Θέλετε ένα ακόμα ωραίο δείγμα μισανθρωπίας; Άγιας μισανθρωπίας;Αντιγράφω από το keimenografosgr/facebookΌλη η παρέα αναζητούσε το ακόμα πιο μπλε της θάλασσας και την πιο μπλε παραλία της προηγούμενης μπλε που είχε επισκεφτεί χθες. Σχεδόν χαμένος στα θέλω της παρέας ακολουθούσα χωρίς όρεξη. Κάνουμε ένα διάλειμμα σε ένα χαμένο νησάκι στις σποράδες, Κυρά Παναγιά το λένε για ένα κεράκι στο ομώνυμο μοναστήρι. Καλωσόρισμα, υποδείξεις για ευπρεπή ένδυση με γελοία παρεό και τυπικές κουβέντες με τους δύο καλόγερους. Ό ένας, ο γέροντας του μοναστηριού, καθόλου γέροντας στην ηλικία, γνωρίζοντας πως είμαστε σαν τους περισσότερους προσκυνητές με μαγιό, μας απευθύνεται τυπικά καλοσυνάτα με μια μικρή ειρωνεία για τις αφελείς κοσμικές ερωτήσεις μας που κάνουμε. Έλα όμως που η αφέλειά μας τον έκανε να δακρύσει όταν έφτασε στη μάνα του! Ρωτήσαμε αφελώς ''γιατί δεν θέλετε γυναίκες στο Άγιο Όρος; δηλαδή η μάνα που σας έφερε στον κόσμο δεν μπορεί να έρθει στο περιβόλι της Παναγίας και μπορεί να έρθει οποιοσδήποτε σιχαμένος αρσενικός απλά και μόνο επειδή είναι αρσενικός;'' Λύγισε ο γέροντας, γλίστρησε ένα δάκρυ απ'τα μάτια του και τον επανέφερε στα συγκαλά του το Ορθόδοξο οπλοστάσιό του που προσπαθεί να τον κάνει άτρωτο στα κοσμικά συναισθήματα.Καημένε γέροντα! Αυτό το ανθρώπινό σου δάκρυ αγαπήσαμε!Η χριστιανική σου κτηνοποίηση θα συνεχίσει να μας αφήνει παγερά αδιάφορους. Θα συνεχίσουμε να αγαπάμε αυτό τον άνθρωπο που προσπαθείς να σκοτώσεις τόσα χρόνια, τον πραγματικό ανθρώπινο εαυτό σου!