ΤΙΜΕ: Την ώρα της καταστροφής οι Έλληνες εφοπλιστές κάθονται πάνω στις περιουσίες τους και στις φοροαπαλλαγές τους

ΤΙΜΕ: Την ώρα της καταστροφής οι Έλληνες εφοπλιστές κάθονται πάνω στις περιουσίες τους και στις φοροαπαλλαγές τους Facebook Twitter
19

Στην συμπεριφορά των εφοπλιστών στην Ελλάδα στην περίοδο της κρίσης  αναφέρεται σε συνέντευξη του στο περιοδικό ΤΙΜΕ, ο -εφοπλιστής και ο ίδιος- Ανδρέας Δρακόπουλος, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του κοινωφελούς Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

"Είμαι πολύ αναστατωμένος με αυτή την κατηγορία των ανθρώπων", λέει σε συνέντευξή του στο γραφείο του την Αθήνα, «ένα πολυτελές και αυστηρά φρουρούμενο γραφείο  απέναντι από την αμερικανική πρεσβεία». «Δεν είναι τίποτα προσωπικό. Ξέρω κάποιους από αυτούς. Είναι φίλοι μου, παλιοί συμμαθητές. Αλλά είμαι πολύ πεπεισμένος, ότι ηθικά και πρακτικά, δεν κάνουν αρκετά, ότι θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα ", τονίζει.

Το περιοδικό κάνει λόγο για «μυστικοπαθή κάστα» και αναφέρει τον Δρακόπουλο ως έναν από τα μέλη αυτής της κάστας που ενώ η κρίση εξελίσσεται σε ολοκληρωτική καταστροφή, μιλάει για την αποτυχία της να βοηθήσει την Ελλάδα.

Την ώρα της ύφεσης, μιας ύφεσης πιο παρατεταμένης από αυτή του ’29 στις ΗΠΑ, οι πλουσιότερες οικογένειες της χώρας κάθονται πάνω στις περιουσίες τους ενώ τα εκατομμύρια των συμπατριωτών τους έχουν βουλιάξει στη φτώχεια, επισημαίνει το περιοδικό. "Δεν κάνουν φιλανθρωπίες, δεν πληρώνουν φόρους, δεν ξεκινούν νέες επιχειρήσεις", λέει ο Δρακόπουλος.

Το ΤΙΜΕ αναφέρεται στο ειδικό προνομιακό καθεστώς που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, μέσω μάλιστα του Συντάγματος που σε διάταξη που προστέθηκε πριν από μισό αιώνα απαγορεύει να φορολογηθούν οι εφοπλιστές για όσα κερδίζουν στο εξωτερικό, σε μια χαρακτηριστική πτυχή της πολιτικής επιρροής που έχουν απολαύσει οι ολιγάρχες για δεκαετίες στην Ελλάδα.

« Τις τελευταίες εβδομάδες, οι Ευρωπαίοι ηγέτες κάλεσαν την Ελλάδα να στρέψει περισσότερο οικονομικό βάρος πάνω στους σούπερ πλούσιους, κάτι που  προφανώς απορρίφθηκε», γράφει το περιοδικό.

 

ΤΙΜΕ: Την ώρα της καταστροφής οι Έλληνες εφοπλιστές κάθονται πάνω στις περιουσίες τους και στις φοροαπαλλαγές τους Facebook Twitter

Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στη στάση του Αλέξη Τσίπρα πάνω σε αυτό το ζήτημα. Ο συντάκτης επισημαίνει ότι στο αποκορύφωμα της κρίσης το 2012 δεσμεύτηκε να επιδιώξει συμφωνία με τη ναυτιλιακή βιομηχανία που θα καταργήσει «τις προκλητικές  58 διαφορετικές φορολογικές απαλλαγές" . Αλλά-όπως επισημαίνει-ο  Τσίπρας έκανε πίσω από αυτές τις υποσχέσεις από τότε που έγινε πρωθυπουργός τον Ιανουάριο, και έχει επικεντρωθεί αντ 'αυτού στο να πάρει την ελάφρυνση του χρέους από τους ξένους πιστωτές στην Ελλάδα.

Η πολιτική βούληση για να αλλάξει αυτή η ανωμαλία στο Ελληνικό Σύνταγμα είναι εξαιρετικά αδύναμη για γενιές και μια από τις αιτίες είναι το μέγεθος του εφοπλιστικού στόλου που  απασχολεί περίπου 200.000 εργαζόμενους και διατηρεί άλλες  300,000 των μελών της οικογένειάς τους σε ένα έθνος  11 εκ. ανθρώπων. «Είμαστε οι ηγέτες της παγκόσμιας οικονομίας," υπερηφανεύεται ο Νίκος Βερνίκος, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου και εξέχων Έλληνας εφοπλιστής. Ο ίδιος λέει ότι οι πλούσιοι Έλληνες έχουν μέσω κρίσης, παραμείνει πιστοί στη  μακρά παράδοση της αποφυγής επίδειξης πλούτου, ιδίως σε περιόδους αυξανόμενης φτώχειας. «Όταν οι Έλληνες υποφέρουν, δεν μπορώ να πάω στο νησί μου με ένα ακριβό αυτοκίνητο», λέει ο Βερνίκος.   Παρότι ο Βερνίκος δηλώνει ότι η καρδιά του είναι «γαλάζια» λέει ότι δεν θα ήταν φρόνιμο η κυβέρνηση να του αυξήσει τους φόρους, τονίζοντας ότι ο κλάδος του έχει ήδη συμφωνήσει σε μια εθελοντική αύξηση φόρων μετά από συνεννόηση με την προηγούμενη κυβέρνηση και αυτό, όπως υποστηρίζει, έχει αποδώσει εισφορές ύψους   105 εκ. ευρώ  για την κυβέρνηση μέχρι το 2017, όταν η συμφωνία θα λήξει.

Αν, λέει, οι φόροι αυξηθούν, αυτό θα αναγκάσει τους εφοπλιστές να μεταφέρουν τις δραστηριότητες τους.

Από την πλευρά του ο Δρακόπουλος που μαζί με τα δύο αδέλφια του κληρονόμησαν ένας μεγάλο μέρος της περιουσίας του Σταύρου Νιάρχου μετά το θάνατό του, τονίζει ότι η συνταγματική φορολογική απαλλαγή έχει χάσει τον σκοπό της.  Θεσμοθετήθηκε  για να δελεάσει τους Έλληνες εφοπλιστές να επιστρέψουν στην πατρίδα τους από φορολογικούς παραδείσους, όπως το Μονακό.  "Αυτό έκανε τον Ωνάση και το θείο μου να γυρίσουν πίσω και να φτιάξουν τα διυλιστήρια πετρελαίου, τα ναυπηγεία και άλλες υποδομές», λέει ο Δρακόπουλος. "Ήταν ένα διαφορετικό δίκαιο για διαφορετικές περιστάσεις. Αυτό έγινε έτσι για να έλθουν επενδύσεις. Αλλά πιστεύω ότι ο νόμος αυτός έχει κακοποιηθεί, " τονίζει.

Ο Βερνίκος πάντως καλεί τον δημοσιογράφο να πάει σε ένα οποιοδήποτε νησί για να δεί τα έργα των εφοπλιστών, όπως σχολεία νοσοκομεία, δημαρχεία.

«Αλλά κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, οι εξελίξεις αυτές δεν είχαν πάντοτε ως στόχο τις φτωχότερες ομάδες του πληθυσμού. Σύμφωνα με μια συμφωνία που επιτεύχθηκε με την ελληνική κυβέρνηση το 2006, περίπου δύο χρόνια πριν την κρίση, η οικογένεια Νιάρχου συμφώνησε να κατασκευάσει ένα τεράστιο πολιτιστικό κέντρο αξίας  600,000,000 δολαρίων. Όταν παρουσιαστεί στις αρχές του επόμενου έτους, θα περιλαμβάνει μια νέα όπερα και μια νέα εθνική βιβλιοθήκη, ακόμη και αν η ελληνική πρωτεύουσα έχει ήδη αυτά τα πράγματα", σημειώνει το ΤΙΜΕ.

Ο Δρακόπουλος, ο οποίος λειτουργεί ως συν-πρόεδρος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, αναγνωρίζει ότι όπερες και οι βιβλιοθήκες δεν μπορεί να είναι η πρωταρχική ανάγκη του ελληνικού λαού σε μια εποχή που η μισή νεολαία είναι άνεργοι. Ασκεί και κριτική στην κυβέρνηση η οποία δεν μπορεί να συλλέξει τους φόρους παρομοιάζοντας τον εαυτό του ως τον "ηλίθιο θείο από την Αμερική που έρχεται και δίνει τα χρήματα του" .

Όταν ο πόνος της οικονομικής κρίσης έγινε πιο έντονος για την Ελλάδα το 2010, λέει, "κάναμε στους εαυτούς μας μια ερώτηση. - Τι στο διάολο κάνουμε εδώ, τη δημιουργία ενός πολιτιστικού κέντρου, όταν η Ελλάδα υποφέρει".  Τελικά, η οικογένεια αποφάσισε να συνεχίσει με το  έργο αυτό ως έναν τρόπο για να ενισχύσει τη δημόσια ηθική και να δημιουργήσει την ελπίδα για ένα πιο ακμάζον μέλλον. "Είναι μια κοινωνική επένδυση», λέει ο Δρακόπουλος. Για την αντιμετώπιση των πιο άμεσων επιπτώσεων της κρίσης, η οικογένεια του δώρισε 100 εκατομμύρια δολάρια για την καταπολέμηση της πείνας και της φτώχειας το 2010 και άλλα 100 εκατομμύρια δολάρια για την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων το 2012. Αυτή την εβδομάδα, καθώς η Ελλάδα φαινόταν να αποτυγχάνει να λάβει ένα ακόμη σχέδιο διάσωσης το Ίδρυμα Νιάρχος ανακοίνωσε ένα άλλο πρόγραμμα 100.000.000 δολαρίων για να βοηθήσει τις πλέον πληγείσες  οικογένειες να  ξεπεράσουν την κρίση.

Γενικότερα, έχει καταστεί ευκολότερο να εξασφαλιστούν φιλανθρωπικές δωρεές από πλούσιους Έλληνες από την έναρξη της κρίσης, λέει η Μαριλένα Μαμιδάκη, μια ναυτιλιακή κληρονόμος που ηγείται μιας φιλανθρωπικής προσπάθειας  σε φτωχά παιδιά και τις οικογένειές τους . Την περασμένη Δευτέρα, όταν οι ελληνικές τράπεζες έκλεισαν  τις πόρτες τους για να αποτρέψουν ένα bank run, λέει ότι έλαβε  μια κλήση από έναν από τους πλουσιότερους ιδιοκτήτες πλοίων στην Ελλάδα. "Μου είπε,« Ό, τι χρειάζεστε, απλά πείτε το και θα το έχετε ».  Παραδέχεται πάντως ότι οι ενισχύσεις τους  δεν είναι πάντοτε ανάλογες του μεγέθους  των περιουσιών τους. "Θα μπορούσαν να αγοράσουν τη μισή Ελλάδα», λέει.

Τουλάχιστον, θα μπορούσαν να επενδύσουν πολύ περισσότερο σε τοπικές επιχειρήσεις για να συμβάλουν στην άμβλυνση της ανεργίας ή να δώσουν φθηνά δάνεια σε νέους επιχειρηματίες, λέει ο Δρακόπουλος. "Ως μια τάξη ανθρώπων, θα πρέπει να βγούμε έξω και να κάνουμε περισσότερα», τονίζει. "Και μην αφήνετε κανέναν να σας ξεγελάσει. Θα μπορούσαν να κάνουν πολλά ", καταλήγει με νόημα.

19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

9 σχόλια
Η συνηθησμενη παρορμηση του ελληνα ας τα παρει πρωτα απο τους πολιτικους τους καναλαρχες,δημοσιογραφους κ.τ.λ.π αλλα δεν ακουω κανεναν να λεει γιαυτους στο κατω κατω ο εφοπληστης δεν βγαζει χρηματα στην ελλαδα καταλαβετε το επιτελους δηλαδη οποιος εχει ελληνικο ονομα η εχει ακινητο στην ελλαδα πρεπει να χρυσοπληρωνει αυτην την χωρα εστω και αν δεν ερχεται ποτε εδω; Ας λογικευτουμε λιγο και μετα ας τα παρει και απο τους εφοπληστες αλλα να ξερετε με σιγουρια εσεις που γραφετε αντιλογο γιατι οπως φαινεται παρασυρεστε και δεν βλεπετε το συμφερων του κοσμου οταν φορολογηθουν οι εφοπληστες την αλλη μερα το πρωι οι εταιριες θα φυγουν αφηνοντας χιλιαδες ανεργους ναυτικους και προσωπικο και τοτε θα καμαρωνετε με τις ιδεες σας και αν ξερατε τον κλαδο θα ξερατε επισης οτι πολλοι απο τους κυφηνες που κυκλοφορουν ολη μερα στους δρομους και στις καφετεριες παιρνουν χρηματα που αρμεγουν απο αυτον τον κλαδο και για να μην παρεξηγηθω δεν υποστηριζω τους εφοπληστες αλλα βλεπω τη ζημια που θα ερθει αν συμβει και οσοι μεινουν τελικα στην ελλαδα πως θα βγαλουν την εφορια; κοβοντας μισθους απο τους ναυτεργατες δηλ παλι ο φουκαρας ο ναυτικος θα την πληρωσει εν απουσια του απο την χωρα!!!
Μισό λεπτάκι. Πόσο σίγουρος είσαι ότι οι εφοπλιστές δε μένουν στη χωρα; Γιατί είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα να πληρώσουν μετά από 50 χρόνια μια έκτακτη εισφορά όπως πληρώνουμε όλοι τόσο καιρό. Σου φαίνεται σωστό να φοβάσαι ότι θα χάσεις τη δουλειά σου επειδή ισως κληθούν να πληρώσουν κάτι ελαχιστο; άσε που τα ποσοστά των Ελλήνων ναυτικών όπως τα είδα στο υπουργείο ναυτιλίας έχουν πέσει αρκετά. Όποιος θέλει ακίνητο στην χώρα πρέπει να πληρώσει. Όποιος δε θέλει να έχει ελληνική υπηκοότητα ας βρει κάποια άλλη για τον εαυτό του. Παλιά που πληρώναμε ψίχουλα στην φορολογια δεν άκουσα κανέναν να διαμαρτυρεται.Επίσης ο τσοχατζοπουλος είναι φυλακή. Ο Μπόμπολας μπήκε και βγήκε γιατί πλήρωσε ένα ποσοστό από τα χρωστούμενα. Στους κανάλαρχες μαγειρεύεται ο λογαριασμός. Και αυτοί βέβαια έχουν αρκετό προσωπικό και περνάνε ζόρια. Ήταν από τους κλάδους που όταν μπήκαν σε ισχύ οι ατομικές συμβάσεις μείωσαν παρα πολυ τους μισθούς και δε μιλάμε για τους παρουσιαστές σταρ αλλά για ρεπόρτερ.
Δε τα βάζει κανείς με εσάς ναυτικε . Το επάγγελμα σας είναι εξαιρετικά δύσκολο και επίπονο και οι γνώσεις και το φιλότιμο σας πασίγνωστα. Για τους έχοντες που αναφέρεις, συμφωνώ, και θα ήθελα να τους συμπεριληφθούν όλοι σε μια έκτακτη εισφορά που θα μπορούσε να κρατήσει ένα με δύο χρόνια μόνο για να έχει περισσότερα έσοδα το κράτος μέχρι να βγούμε από τη δίνη που βρισκόμαστε τώρα. Θεωρώ ότι στην κατασταση που βρισκομαστε είναι πατριωτικό καθήκον πλέον να μη προσπαθεί κανείς να βγάλει τον εαυτό του έξω απ το λογαριασμό.
Διαβαζω και ακουω κατα καιρους να φορολογηθουν οι εφοπληστες λες και αμα φορολογηθουν αυτοι θα σωθει η χωρα, οι εφοπληστες ειτε το θελουμε ειται οχι απσχολουν στο συνολο τους καποιες χιλιαδες ναυτικους και προσωπικο στις ναυτιλιακες πληρωνουν μαζι με τις υπερογκες κρατησεις των ναυτικων και αυτοι μεριδιο το οποιο δεν πηγαινει στους ναυτικους τα οποια προοριζονται γιαυτους αλλα σε καποιους αλλους και σε καποιους απο εσας που σχολιαζετε γιατι δεν λεει κανεις για τους καναλαρχες και τους μεγαλοδημοσιογραφους που περνουν εκατομυρια και δεν ειναι και τοσο ενταξει στις υποχρεωσεις τους στους πολιτικους που εχουν αφορολογητο και ενω κανουν μειωσεις στους αλλους στους εαυτους τους κανουν αυξησεις οι εφοπληστες σας πειραξαν που στο κατω κατω οτι κερδη εχουν τα εχουν απο εξω και εμμεσα αφηνουν και εδω μεσω του προσωπικου απασχολησης και δωρεων οι καναλαρχες και ολοι οι παραπανω τι εχουν κανει αυτοι που παιρνουν τα δανεια και πληρωνωνται απο τα χρηματα του ελληνα;
"λες και αμα φορολογηθουν αυτοι θα σωθει η χωρα"Πόσες φορές έχουμε ακούσει αυτήν την ατάκα για διαφορετικές κοινωνικές ομάδες. Όλοι έχουν ένα καλό λόγο να μην πληρώσουν. Και στο τέλος τη νύφη την πληρώνουν οι κλασικοί μαλάκες που δεν έχουν είτε την οικονομική είτε την πολιτική ή κοινωνική δύναμη να απειλήσουν την υπόλοιπη κοινωνία για το τι θα πάθει αν σηκωθούν και φύγουν. Δεν είναι τυχαίο που λένε ότι αυτοί που δεν πληρώνουν φόρους είναι είτε πολύ φτωχοί (γιατί δεν έχουν) είτε πολύ πλούσιοι (για τους παραπάνω λόγους).
Πολλες γυναίκες σε διαφορες χώρες της Ευρώπης παίρνουν επίδομα ανύπαντρης μητέρας. Πολλές παίρνουν και σπίτι απ το κρατος. Αρκετες έχουν ένα μονιμο σύντροφο και δε παντρεύονται γιατί θέλουν το επίδομα και ας έχουν σταθερή δουλειά. Άλλες θέλουν να χωρίσουν για να πάρουν το επιδομα και να έχουν έξτρα χρήματα και παροχές. Ελπίζω να μη το κόψουν σε όλους επειδή μερικοί εκμεταλλευονται το σύστημα.
@SoleΚαλά τα επιδόματα, αλλά θα πρέπει να δίνονται με εισοδηματικά κριτήρια, όχι να παίρνει επίδομα πολύτεκνος με 200.000 ετήσιο εισόδημα μαζί με αυτόν που έχει εισόδημα 15.000. Τι σχέση έχει η ανύπανδρη μητέρα που έχει μόνιμο σύντροφο και δεν τον παντρεύεται; Είναι υποχρεωμένη να το κάνει; Αυτές τις αντιλήψεις της γέννησε το σάπιο σύστημα με τις συντάξεις ανύπανδρων θυγατέρων δημοσίων υπαλλήλων και δίνει σε σένα το δικαίωμα τώρα να κρίνεις γιατί δεν παντρεύεται η ανύπανδρη μητέρα. Έτσι γουστάρει, γιατί δεν είναι το ίδιο να συγκατοικείς με κάποιον με το να είσαι δεμένος μαζί του νομικά.
Ε μην τους κακολογουμε κιολας....χαριζουν ασθενοφορα καθε τοσο! Μπορει να ειναι λιγα σχετικα με την ζητηση,αλλα σιγουρα θα σωσουν καμια ψυχη του "φτωχου λαουτζικου ακατεργαστου"! Συν θα σωθει και η δικια τους ψυχη και μια θεση στν παραδεισο ειναι εξασφαλισμενη! Κι αν πηγαινουν εκκλησια και εξομολογουνται ...θεοι! Α ναι...τιμη μας και καμαρι μας που εδρευουν στην Ελλαδα,γιατι αμα θελουν φευγουν..πανε και αλλου!Αληθεια γιατι κοψαν την βοηθεια που διναν στους φτωχους μεσω εκκλησιας καθως αλλαξε η κυβερνηση; Απο τα δυο κουτια τροφιμα που διναν στην καθε οικογενεια ξαφνικα δεν ειχαν ουτε τα μισα; Ουτε το 1/3; Το 1/4;"Οταν οι Ελληνες υποφερουν, δεν μπορω να παω στο νησι μου με ενα ακριβο αυτοκινητο.....γι' αυτο πηγαινω μονο με ελικοπτερο!".
Το σύνδρομο του Νέρωνα, όπως εκείνος έκαψε την Ρώμη και με τά έλεγε ποιήματα γεμάτα συγκίνηση για να δείξει την ευαίσθητη πλευρά του έτσι και οι κύριοι αυτοί μας λένε οτι αγαπάνε την πατρίδα. Α ξέχασα να σας πώ οτι το χρήμα δεν έχει πατρίδα.
Το περασμένο έτος απορρίφθηκαν η ανάπλαση της Πανεπιστημίου και η δημιουργία / ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από την Ευρωπαική Τράπεζα (νομίζω). Χαρακτηρίστηκαν έργα διακοσμητικά σε μία χώρα που έχει σοβαρότερα θέματα να λύσει. Αυτό είναι μία αλήθεια. Υπάρχει όμως ακόμη μία ακόμη πιο πικρή. Αυτά τα έργα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν με ιδιωτική πρωτοβουλία. Η πρωτεύουσα θα μπορούσε να είναι φιλόξενη όχι μόνο για τους πολίτες της μα και για τους επισκέπτες της. Θα μπορούσε να αυξηθεί ο μέσος όρος παραμονής τουριστών στην αθηναϊκή πρωτεύουσα και έτσι να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας και υποδομές. Επίσης, θα μπορούσαν να έχουν μία συνεργασία με την Google και να δημιουργήσουν ερευνητικά κέντρα. Έτσι, επιστημονικό προσωπικό που μεταναστεύει θα είχε κάποιο ισχυρό κίνητρο να δημιουργήσει τις εξελίξεις εδώ και όχι κάπου αλλού. Πρόσφατα διάβασα για την εξαγορά της Deep Mind (έτσι νομίζω πως ονομάζεται η εταιρεία) από την Google. Έχει την έδρα της στο Λονδίνο και ασχολείται με την δημιουργία σκεπτόμενων αλγορίθμων. Όλο αυτό θα δημιουργούσε ένα κύμα θετικών ειδήσεων και η αλήθεια είναι πως οι ουσιαστικές αλλαγές μα πάνω απ'όλα οι πράξεις δίνουν τη θέση τους σε περισσότερες ενέργειες. Διαβάζω σε ξένα site για τις δωρεές επιτυχημένων ανθρώπων στις κοινότητες τους ή την χώρα τους αν προτιμάτε και μένω άφωνος. Τι κρίμα, που οι δικοί μας δεν βλέπουν την σκοτοδίνη και την ασχήμια. Συγχαίρω την πρωτοβουλία του Ιδρύματος Σταυρος Νιάρχος μακάρι να ακολουθήσουν περισσότεροι. Και ας κλείσουμε με το περίφημο ελληνικό καλοκαίρι και τον μύθο του. Πραγματικά, έχει κανείς προσέξει τη διαδρομή από την έξοδο των τουριστών από το λιμάνι μέχρι και την είσοδο τους στο σταθμό του ΗΣΑΠ;Πεζοδρόμια που ζέχνουν, ελενίτ, φραγμένος χώρος από έργο που δεν φαίνεται να ολοκληρώνεται, βρώμικη είσοδος, γκραφίτι, κλειστό συντριβάνι και ένα περίπτερο που ξέρει πως ο δημόσιος χώρος μπορεί και ΕΙΝΑΙ αποκλειστικά ιδωτικός, αφού εξαπλώνεται ως ένα ωραιότατο tribal mall. Στη μέση εμείς! Δεξιά και αριστερά μίσος και ηχηρές απουσίες. Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από το να παρατηρούμε και να προτείνουμε. Όσο για τη δύναμη της ψήφου, σας παρακαλώ να μην ασχοληθούμε με φάρσες.Έτσι λοιπόν, απουσίες. Απουσίες από μία ομάδα προσωπικοτήτων των οποίων ο πλούτος είναι παγκόσμιος οικονομικός δείκτης. Αντιφάσεις, υπέροχες αντιφάσεις σε μία "όμορφη" και "ευλογημένη" χώρα την οποία μισούν οι πάντες...Η τελευταία παρατήρηση είναι διάθεση για χιούμορ.
Λοιπόν κύριοι για να ξεκαθαρισουμε λίγο τα πράγματα. Η ναυτιλία είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση βιομηχανίας. Το γεγονός ότι σχεδόν το 25 % της παγκόσμιας χωρητικοτητας είναι υπό ελληνική διαχείριση οφείλεται στο ότι αφενός οι εφοπλιστές "απολαμβάνουν" κάποια ιδιαίτερα προνόμια ( τα οποία αποτελούν κεκτημένα τους) και αφετέρου στην ουσιαστική αδυναμία των ναυτικών σωματείων. Δυστυχώς έτσι και μόνο έτσι μπορεί να υπάρξει ναυτιλία. Για το λόγο αυτό έχασαν την ναυτιλία τους οι Σκανδιβαβικες χώρες. Στην Ιταλία ο λόγος ήταν η υψηλή ( σχεδόν 50%) φορολόγηση των ναυτικών. Και χωρίς Έλληνες ναυτικούς δεν υπάρχει το συγκριτικό πλεονέκτημα
Ωραία τότε. Αποφάσισα να γίνω εφοπλιστής. Το κάνω με καλή θέληση γιατί θέλω να αυξήσω το ποσοστό της χώρας μας στη ναυτιλία. Μπορείς να μου δώσεις τα φώτα σου σε παρακαλώ; και όπως είπα και πιο πάνω, μετά τα 50 χρόνια στη ναυτιλία θα σας κάνω δώρο ένα πολιτιστικό κέντρο, μια επιχείρηση, ένα λίφτινγκ του κέντρου.
Σαφώς και δεν το κάνεις από καλή θέληση. Είναι επιχειρήσεις διαχείρισης πλοίων. Δεν σημαίνει ότι είναι και πλοιοκτητριες. Η ναυτιλία είναι τζόγος. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ένα cape size πλοίο επερνε ημερήσιο ναύλο το 2009 200000 δολάρια τη μέρα. Τα τελευταία τρία χρόνια ο αντίστοιχος ναύλος είναι σταθερά κάτι παραπάνω από 5000 δολάρια. Καταλαβαινετε λοιπόν ότι με ημερήσια πάγια έξοδα μεταξύ 6000 με 8000 δολάρια ο πλοιοκτήτης μπαίνει μέσα κανονικά και περιμένει την αγορά να "γυρίσει". Από την άλλη ο διαχειριστής - εφοπλιστής παίρνει ένα μέρος των κερδών της τάξης του 10 - 15% εφόσον αυτά υπάρχουν. Επίσης εφόσον δεν έχει πλοιοκτησια δεν έχει βάσει νόμου και αποθεματικά κεφάλαια. Εφοπλισμος δεν σημαίνει σε όλες τις περιπτώσεις πλούτο και ότι άλλο φαντάζεται ο κάθε άσχετος.
Αχ βρε Totally_Objective θα δώ και τα άλλα σου σχόλια, νομίζω οτι είσαι ένας παλιός μου φίλος! Έγραψες και 2 το πρωί, είναι σημαδιακό. Να ξέρεις, ρώτησα εσένα για τα καράβια γιατί ο παλιόφιλος σταμάτησε να μου μιλάει και ας ήμουν η μοναδική του φίλη. Ποτέ δε κατάλαβα γιατί. Αλλά τουλάχιστο ο φίλος μου το έλεγε ανοιχτά, θέλω να βγάλω τρελά λεφτά και τα έβγαλε με την πρώτη του δουλειά, δε καθόταν να λέει μαμουσουτου....
Προτείνω να κάνει ένα άτυπο Εφοπλίστογκρουπ. Να συγκεντρώσει του παλιούς του συναπόφοιτους και να προτείνει να βάλουν το χέρακι στην τσέπη όλοι μαζί. Τόσα χρόνια είχαν φοροαπαλλαγές εκατομμυρίων, δεν ήρθε η ώρα να δώσουν κάτι πίσω;
Πολύ ωραίο το αγγλικό άρθρο, και αφού προέρχεται από βρετανικό περιοδικό εκεί πέρα ξεσκίζουν στη φορολογία τους εφοπλιστές... Από μία πρόχειρη έρευνα πάντως που έκανα, και εκεί (όπως και παντού) εφαρμόζουν το λεγόμενο tonnage tax, όπως και στην Ελλάδα, με μία μικρή παραλλαγή στον τρόπο υπολογισμού. Ο τρόπος υπολογισμού των Βρετανών στο παρακάτω link, δε νομίζω ότι είναι και πολύ σκληροί με τους εφοπλιστές τους...http://www.hmrc.gov.uk/manuals/ttmmanual/ttm01010.htm