[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου

[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου Facebook Twitter
98

Βικτώρια, Πέμπτη 20/12, 7π.μ. Ισχυρές Αστυνομικές δυνάμεις παρουσία εισαγγελέα μπουκάρουν στη Villa Amalias, την παλιότερη εν λειτουργία αθηναϊκή κατάληψη που στεγάζεται 22 χρόνια τώρα εκεί, στο νεοκλασικό γωνία Αχαρνών και Χέυδεν. Την ανακατώνουν, τη σφραγίζουν και συλλαμβάνουν επτά άτομα που βρέθηκαν εκεί, πέντε Έλληνες και δύο Γερμανούς.

Ως επίσημη δικαιολογία επικαλούνται καταγγελίες για “διακίνηση ναρκωτικών”. Επειδή όμως τα σχετικά ευρήματα μετά δυσκολίας “έβγαζαν” ένα τρίφυλλο, επιστρατεύθηκαν άλλες όπως κατοχή όπλων, εκρηκτικών κ.λπ., όπου “όπλα” κάτι σφεντόνες - στοιχειώδης αυτοάμυνα ενός κτιρίου όπου συχνά έχουν επιτεθεί νεοναζί, μέχρι απόπειρες εμπρησμού έχουν γίνει – και “εκρηκτικά” το πετρέλαιο της σόμπας συν τα.. άδεια μπουκάλια μπίρας του καφέ-μπαρ της κατάληψη αποδεδειγμένα πανάκριβη στα πίτουρα και τσίπικη όσο δεν πάει στ' αλεύρι.

Γεγονός είναι ότι στοχοποιείται για πολλοστή φορά ένας ιστορικός χώρος τον οποίο έχουν επισκεφτεί ή έχουν φιλοξενηθεί εκεί εκατοντάδες ανήσυχοι νεολαίοι από κοντά τρεις γενιές - “μπήκαμε Μοϊκάνια και βγήκαμε καράφλες”, όπως χωράτευε παλιός θαμώνας. Μόνο τυχαίο δεν είναι, οπότε, το ευρύ κίνημα συμπαράστασης που έχει ξεσηκώσει, από το δρόμο μέχρι τα κοινωνικά δίκτυα.

Με ουσιαστική “αφετηρία” το μαθητικό κίνημα του '91, η γνωστή ως “κατάληψη των πάνκηδων” προσέφερε για πολλά χρόνια καταφύγιο σε φοιτητές, μεροκαματιάρηδες, άνεργους ή ανέστιους, ημεδαπούς και αλλοδαπούς. Φιλοξένησε πολλά μουσικά σχήματα, ελληνικά και ξένα, εκθέσεις, παραστάσεις, προβολές, κουβέντες, πάρτι και στέγασε πλήθος δραστηριότητες, πολιτικές και καλλιτεχνικές.

Το κυριότερο, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του αντιφασιστικού αγώνα σχεδόν από την ίδρυσή του  -  μόνο τυχαίο δεν είναι ότι η Χρυσή Αυγή, που έχει μακρύ παρελθόν “αναμετρήσεων” με τη Villa (μου το θύμισε πάλι προχτές φίλη που της είχαν σπάσει το κεφάλι Χρυσαυγίτες εκεί απέξω προ εικοσαετίας), πίεζε τελευταία ασφυκτικά εντός κι εκτός Βουλής να εκκενωθούν όλες οι καταλήψεις και ειδικά η συγκεκριμένη, “τσίμπλα στο μάτι της” σε μια περιοχή που θέλει να ελέγχει απόλυτα (συχνά μάλιστα θα δεις μετανάστες μαζεμένους απέξω στον πεζόδρομο).

Ένα κτίριο, τέλος, που αν δεν είχε καταληφθεί σήμερα θα στέγαζε, στην καλύτερη, κάποια ακόμα αποστειρωμένα εταιρικά γραφεία ενώ στη χειρότερη και στατιστικά πιθανότερη θα παρέμενε ένα ακόμα μεγαλοπρεπές ερείπιο. Να σημειωθεί ότι το οίκημα παρουσίαζε εξαρχής διάφορα προβλήματα που χειροτέρεψαν οι εμπρηστικές επιθέσεις - ένοικοι και αλληλέγγυοι προσπάθησαν φιλότιμα όλα αυτά τα χρόνια να επισκευάσουν ό,τι μπορούσαν.

Ανακαινίστηκε, μεταξύ άλλων, η πρόσοψη της Χέυδεν ενώ είχαν ήδη ξεκινήσει εργασίες αποκατάστασης και αναμόρφωσης του εσωτερικού με την καθοδήγηση αρχιτεκτόνων και πολιτικών μηχανικών, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και το κείμενο που εξέδωσαν χτες οι συλληφθέντες μέσα από τη ΓΑΔΑ.

Δημόσιο σχολείο παλιότερα, το εντυπωσιακό νεοκλασικό εξελίχθηκε ως κατάληψη σε ένα μητροπολιτικό “σχολείο” αμφισβήτησης σαν αυτά που υπάρχουν δεκαετίες τώρα στις περισσότερες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις. Ξεκίνησαν σαν “φυτώρια” νεολαιίστικης αμφισβήτησης στα 60's (βέβαια, η πρακτική των καταλήψεων άδειων σπιτιών είναι αρκετά παλιότερη), ενώ ταυτόχρονα απαντούσαν έμπρακτα στο έντονο οικιστικό πρόβλημα και τα τσουχτερά νοίκια.

Σήμερα οι καταλήψεις αυτές βρίσκονται επίσης ενίοτε αντιμέτωπες με την καταστολή, συνηθέστερα όμως απολαμβάνουν ένα καθεστώς διακριτικής ανοχής ενώ κάποιες φορές εξελίσσονται σε ευρύτερου ενδιαφέροντος πολιτιστικά στέκια που επιχορηγούνται κιόλας. Για τους πιο σκληροπυρηνικούς καταληψίες, αυτό είναι ένας ασυγχώρητος συμβιβασμός – φίλος ρέμπελος π.χ. που έμεινε ένα διάστημα σε κατάληψη στο Βερολίνο είχε να λέει για το υψηλό επίπεδο οργάνωσης, συμβίωσης και δραστηριοτήτων, παραπονιόταν όμως ότι του έλειπε το “συγκρουσιακό”.

Στην Αμαλίας, πάλι, αρνήθηκαν να ασκήσουν προ ετών το δικαίωμα της ιδιοκατοίκησης, επικαλούμενοι τη σταθερή αντίθεσή τους με κάθε έννοια ιδιοκτησίας. 

Υπάρχουν φυσικά και στο εξωτερικό έντονα πολιτικοποιημένες καταλήψεις με σαφές αντιεξουσιαστικό-αντιφασιστικό στίγμα, στην πλειοψηφία τους ωστόσο είτε ξεκινούν έτσι και στην πορεία γίνονται μετριοπαθέστερες είτε είναι εξαρχής πιο “πραγματιστικές” - δηλαδή ΟΚ το σύστημα δύσκολα το ανατρέπουμε, μπορούμε όμως να του αντιπαραθέσουμε τη δική μας εναλλακτική πρόταση, τις δικές μας “προσωρινές αυτόνομες ζώνες” που αξίωνε κι ο Χακίμ Μπέι.

Προτάσσουν, οπότε, το θεμελιώδες ζήτημα της στέγης. Κάποιες άλλες, τέλος, έχουν εξαρχής πιο καλλιτεχνικό χαρακτήρα – στην Αθήνα είχαμε παλιότερα την κατάληψη της ΑΣΚΤ κάτω από το Πολυτεχνείο, όπου ανάμεσα στα διάφορα δρώμενα ήταν και οι πρώτες παραστάσεις της Ομάδας Εδάφους του Δημήτρη Παπαϊωάννου, του διασημότερου αλλά όχι του μόνου δημιουργού που “ανέδειξαν” οι καταλήψεις. Τα πρωτεία βέβαια στην Αθήνα κατέχει η κατάληψη της Βαλτετσίου στα Εξάρχεια (1981) από όπου μεταξύ άλλων πέρασαν ο Άσιμος, η Γώγου και ο Σιδηρόπουλος.

Στα επόμενα χρόνια ακολούθησαν αρκετές ακόμα καταληψιακές απόπειρες, με γνωστότερες και μακροβιότερες την Αμαλίας, την Κεραμεικού (παρελθόν πια αλλά με δράση που άφησε εποχή) και τη Λέλας Καραγιάννη. Το “δεύτερο κύμα” που εκδηλώθηκε μέσα-τέλη 90's ανέδειξε νέες δυναμικές συλλογικότητες όπως το Στέκι Άνω-Κάτω Πατησίων, η “κολεκτίβα Λίλη”, η Φυλής και Φερών που στεγάζει και την περίφημη “Βιβλιοθήκη των Κατασκόπων” και βέβαια τη σχετικά πρόσφατη κατάληψη της Πατησίων 61 & Σκαραμαγκά (πρώην οικεία Κάλλας), που πέρα από τις άλλες δράσεις της έχει φιλοξενήσει εκδηλώσεις όπως τα δύο Queer Festival (2010-11). Κατειλημμένα σπίτια υπάρχουν επίσης στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε Χανιά, Ηράκλειο, Πάτρα, Βόλο, Καβάλα, Ξάνθη...

Δεν είναι βέβαια όλα ρόδινα σε αυτούς τους χώρους, όπως άλλωστε δεν είναι πουθενά. Όχι σπάνια, στο εσωτερικό τέτοιων συλλογικοτήτων τείνουν να αναπαράγονται οι κυρίαρχες κοινωνικές δομές, να δημιουργούνται ιεραρχίες, “σέκτες”, να επικρατεί ασυννενοησία ή να σκάνε υποψήφιοι ένοικοι που απλά “δεν επικοινωνούν”. Υπάρχουν έπειτα πάντα τα απρόοπτα, όπως το παλιό εκείνο περιστατικό όπου κάποιοι φτωχοδιάβολοι μετανάστες, έχοντας επισκεφθεί πάρτι καταληψιών και μεθύσει, άρχισαν να “μαρκάρουν” πολύ στενά τις παρευρισκόμενες γυναίκες με αποτέλεσμα να προκληθεί επεισόδιο.

Σημαντική για την επιβίωση μιας κατάληψης είναι, επίσης, η δημιουργία καλών σχέσεων με τους περίοικους, κάτι που σε πολλές περιπτώσεις επιτυγχάνεται εφόσον και τα  πρώην εγκαταλειμμένα κτίρια φροντίζονται και ζωή αποκτά η γειτονιά. Κάποτε αυτές οι σχέσεις δοκιμάζονται – στην Αμαλίας π.χ. που λειτουργεί περισσότερο σαν στέκι φαίνεται πως είχαν τελευταία διαταραχθεί καθώς τα πάρτι ήταν πολύ συχνά, η φασαρία επίσης ενώ τα σπασμένα μπουκάλια και το ουρείν κατά βούληση απέξω είχαν ενοχλήσει, μαθαίνω, κάποιους γείτονες. Ευνόητα όλα αυτά - οι συνειδήσεις καθώς και οι κοινωνικές και διαπροσωπικές σχέσεις δεν αλλάζουν μεμιάς ούτε στις πιο φωτισμένες επαναστάσεις.

Όμως οι δυσκολίες δεν ακυρώνουν κανένα εγχείρημα. Οι καταλήψεις σπιτιών, “νησίδες αλληλεγγύης, ελευθερίας και δημιουργίας εκτός εμπορευματικών κυκλωμάτων” όπως τις οραματίζονται οι πιο ακτιβιστές, δεν παύουν να είναι ένα διαχρονικά ενδιαφέρον πείραμα συμβίωσης, μια πολιτική στάση αλλά και μια αστική αναγκαιότητα σε πόλεις με δυσβάστακτες οικονομικές και όχι μόνο συνθήκες.

Είναι, συνάμα, μια διαρκής πρόκληση απέναντι σε έναν πολιτισμό που από τη μια δημιουργεί στρατιές ανέργων και αστέγων κι από την άλλη κρατά άδεια εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια και διαμερίσματα. Όσο για την Αμαλίας, σε αναμονή της δίκης των συλληφθέντων το κίνημα συμπαράστασης φουντώνει καθημερινά, ενώ φημολογείται πανηγυρική ανακατάληψη του χώρου όπως συνέβη την άνοιξη με το Στέκι του Βοξ στα Εξάρχεια. Και “όλοι εμείς” που κάποτε περάσαμε από κει – και είμαστε, καθώς φαίνεται, αρκετοί - δεν μπορεί παρά να σταθούμε αλληλέγγυοι.

_____

Φωτογραφίες που μοίρασε η αστυνομία μετά την επιχείρηση "μέσα απο τη Villa Amalias"

  

1.

[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου Facebook Twitter


2.

[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου Facebook Twitter


3.

[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου Facebook Twitter


4.

[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου Facebook Twitter


5.

[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου Facebook Twitter


6.

[ΓΝΩΜΕΣ] “Η Villa Amalias είμαστε όλοι εμείς”. Tου Θοδωρή Αντωνόπουλου Facebook Twitter


Ελλάδα
98

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

12 σχόλια
Περιμένω σε 10 χρόνια ή παραπάνω να λένε ότι η Βίλα Αμαλίας ήταν το σύγχρονο "Κρυφό Σχολειό"...Ήρεμα ρε παιδιά... Και οι δεξιοί μπορούν να γράφουν μουσική και ποίηση. Δεν είναι προνόμιο των αριστερών και των συγκεκριμένων ατόμων η υπεράσπιση των γραμμάτων και των τεχνών...Από τις φωτογραφίες, δεν είδα ούτε ένα πιάνο, ούτε μια κιθάρα και ούτε μια βιβλιοθήκη.Η μοναδική "τέχνη" που αναπτύσσουν είναι η τέχνη της μπυροποσίας και άλλων παρόμοιων "τεχνών"...Έλεος πια με την φοβία του μικροεπαναστάτη που δεν θέλει να μεγαλώσει.(Ναι, ναι... Ξέρω... Είμαι μικροαστός.)
Προφανώς η τέχνη δεν είναι μόνο προνόμιο αριστερών, δεν το ισχυρίστηκε κανείς αυτό. Η τέχνη έχει την ικανότητα να αυτοπροστατεύεται και να αυτοπροσδιορίζεται. Διάβασε προσεκτικά πια ήταν η απάντησή μου. Εγώ περιμένω τόσα χρόνια να καταλάβουν οι Έλληνες, ότι δεν υπάρχει "κρυφό σχολιό".
Συμφωνώ. Και ιστορικά και φιλοσοφικά.Αλλά μου κάνει εντύπωση πως βλέπω πολλά σχόλια που επικροτούν την λήξη της κατάληψης (που σημαίνει ότι ο κόσμος θέλει να εφαρμόζεται ο νόμος) και από δίπλα βλέπω να καταψηφίζονται τα σχόλια αυτά με το τσουβάλι λες και ισχυρίζονται στα σχόλια αυτά ότι είναι καλό να καίνε Εβραίους...Δεν είναι μυστικό ότι σε τέτοιου είδους συμπεριφορές, όπως η κατάληψη κτιρίων από πολιτικώς όμοια σκεπτόμενων ανθρώπων και συγκεκριμένα ακροαριστερών, διώχνει την κοινωνία από την οποιαδήποτε απόπειρα ισορροπίας. Γι'αυτό και βλέπουμε άνοδο ακροδεξιών στοιχείων. Έτσι πάει! Είναι σαν το λαστιχάκι στο δάχτυλο. Όσο το τραβήξεις από την μία τόσο θα εξφενδονιστεί από την άλλη.Γιατί μην ξεχνάς ότι σε μια πόλη, σε μια κοινωνία, δεν ζουν μόνο ποιητές, φιλόσοφοι, μουσικοί, ανήσυχα πνεύματα που θέλουν κάτι παραπάνω. Ζουν οικογένειες ή άνθρωποι μόνοι, που δεν θέλουν να κάνουν κάτι παραπάνω από το τίποτα. Θέλουν να δουν την τηλεόρασή τους, να διαβάσουν τα παιδια τους και να πάνε για ύπνο, γιατί την επόμενη δουλεύουν. Γι'αυτό λέω πως μια κοινωνία χρειάζεται ισορροπία. Και αυτό θα επιτευχθεί μόνο μέσω της εφάρμογής του νόμου ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.Ελπίζω αν απαντήσει κάποιος να μην το κάνει με το στυλάκι χρυσαυγίτη, με μορφή απάντησης : "Ναι, αλλά όταν το κράτος έκανε εκείνο..., ας βαρέσω/μαχαιρώσω κλπ"Μακρυά από τα άκρα θα βρούμε χώρο για όλους σε μια κοινωνία.Και ναι. Τα άκρα είναι ΔΥΟ.
@ΑιρετικόςΓια τα σχόλια, εφόσον δε σε βρίζει κανένας, δικαίωμά του να διαφωνεί μαζί σου, όπως και εγώ δεν διαμαρτύρομαι για τις αντίθετες απόψεις αλλά προβάλλω επιχειρήματα. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί δεν επικροτούν τη λήξη τη κατάληψης,ίσως.Η κατάληψη των κτιρίων δεν διώχνει την κοινωνία από κανέναν, πιθανώς να μην γνωρίζεις,αλλά οι κάτοικοι, στην πλειοψηφία τους είχαν πολύ καλές σχέσεις με την κατάληψη(πάντα θα υπάρχει μια διαφωνία). Η άνοδος των ακροδεξιών στοιχείων οφείλεται στη έλλειψη παιδείας και πολιτικής σκέψης όλων αυτών που τόσα χρόνια το μόνο που έκαναν είναι να νοιάζονται για την πάρτυ τους. Τι είναι αυτό που μας ενοχλεί στους αντιεξουσιαστές, που τόσα χρόνια δηλώνουν αλληλεγγύη σε οποιαδήποτε μειονότητα, χωρίς αυτό να παραπέμπει σε φιλανθρωπία.Κατανοώ ότι σε μια πόλη ζουν οικογενειάρχες, αλλά θα πρέπει να μάθουν και αυτοί, ότι όταν μένουν απαθείς και δεν δρουν πολιτικά θα υπάρξουν κάποιες συνέπειες, και τις βλέπουμε τώρα μεταμορφωμένες σε κρίση και σε φασισμό. Ο φιλήσυχος πολίτης πρέπει να σταματήσει να κοιτάει την πάρτυ του, ας σκεφτεί και λίγο το διπλανό του. Μια ζωή το ψωμί του τον νοιάζει.Εγώ δεν θα υποστηρίξω πως όλα είναι ρόδινα, από πλευράς αντιεξουσιαστών, καθώς κανένας δεν είναι τέλειος, αλλά αν κάποιος έχει προβλήματα, τους βρίσκει και τα συζητάει όμορφα. Η πόρτα της Βίλα Αμαλίας δεν ήταν κλειστή ποτέ για κανέναν, όπως και οι συνελεύσεις της πλατείας Βικτωρίας.Και ο συμψηφισμός των άκρων αν όχι επικίνδυνος, είναι τουλάχιστον αφελής, δεν εξισώνονται οι μισάνθρωποι νεοναζί με αυτούς που βλέπουν όλους τους ανθρώπους ίσους και παλεύουν για ένα καλύτερο κόσμο.Απάντησα με σκοπό τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων,αυτά από έναν ακραίο.
Υπάρχουν πολλοί οικογενειάρχες που μόνο απαθείς δεν είναι.Η επανάσταση βρίσκεται στο μυαλό. Από εκεί ξεκινά και εκεί καλλιεργείται.Δεν έχω βρει εγώ καμία επανάσταση στο "να σηκώνεις πέτρες".Βία μόνο. Άλλο πράγμα είναι η επανάσταση.Μπορείς να είσαι επαναστατικός, σαν μόδα.Αλλά απέχει πολύ από το να είσαι επαναστάτης.
προς αιερετικος "Η επανάσταση βρίσκεται στο μυαλό. Από εκεί ξεκινά και εκεί καλλιεργείται. Πηγή: www.lifo.gr"θα συμφωνησω μαζι σου οτι απο το μυαλο ξεκιανει...αλλα καλο ειναι να μην μενει μονο εκει...εκτος αν βρηκες καμια μεθοδο να παρεις τα λεφτα(αγαθα) απο τα λαμογια-εκμεταλευτες μονο με την σκεψη.σορυ που γινομαι ρηχος αλλα καλη η σκεψη(μυαλο)αλλα δεν φτανει.μην γινεσαι ακραιος(αυτο που κατακρινεις) οτι ολα θα αλλαξουν ειρηνικα μονο με την σκεψη...zennnnnnnnnnnnnhttp://www.youtube.com/watch?v=VmEs8W9G2vg
ρε ασε τις φωτογραφιες και παρε τα κουλα σου και τραβα μια βολτα να δεις απο μονος σου...που ξαθεσαι μες στο μαντρι και περιμενεις το βοσκο να σου δειξει φωτο.τραβα και στην αμαλιας και στην υφανετ και μετα γραψε εκευθερα την γνωμη σου.αλλα μιλωντας χωρις να εχεις παει να δεις,και βλεπωντας μονο τις φωτο ενος αρθρου αυτο εξ ορισμου σε καθιστα ανιδεο να κρινεις για το αν υπηρχε βιβιλιοθηκη κ.λ.παα και μην ξεχνιομαστε να πας και στην υφανετ
Ιδέες όπως αυτή της αυτοοργάνωσης είναι οπωσδήποτε ενδιαφέρουσες και θα επηρεάσουν τον κόσμο του μέλλοντος. Από την άλλη, όταν τέτοιες ιδέες συνδιάζονται με μολότωφ και καταλήψεις πανεπιστημίων, στο όνομα μάλιστα του πνευματικού ασύλου, δε μπορούν ούτε να πείσουν ούτε να γίνουν ανεκτές. Απαιτείται περισσότερη υπευθυνότητα από όλες τις πλευρές και λιγότερη δραματοποίηση.
έχει πλάκα να τα διαβάζεις αυτά.. σκέφτεσαι ότι όντως υπάρχουν άνθρωποι που τα πιστεύουν.. απλά αν γίνει η "πανηγυρική ανακατάληψη" και φάνε πάλι οι "αλληλέγγυοι" ξύλο, ας μην κλαψουρίζουν έχει γίνει πια κουραστικό...
@ Αρης Κων: - περί νομικής κάλυψης: άρα έπρεπε οι καταληψίες να συννενοηθούν με την Μονή Βατοπεδίου ότι υπάρχει οθωμανικό διάταγμα για την ιδιοκτησία του οικοπέδου, να πάρουν τους συμβολαιογράφους και τους δικηγόρους του Εφραίμ, να φτιάξουν στα Κέϋμαν ένα Special Purpose Vehicle, να πουλήσουν το ακίνητο και να μοιραστούν τα λεφτά μισά-μισά με τη Μονή.- περί περιουσίας Δημοσίου: άρα, το Δημόσιο έχει το νόμιμον και το ηθικόν να παραχωρεί την περιουσία του στο Μέγαρο Μουσικής, ο Δήμος έχει το νόμιμον και το ηθικόν να παραχωρεί το κτήμα Θων στον Βωβό, η κυβέρνηση έχει το νόμιμον και το ηθικόν να παραχωρεί το πάρκο της Ριζάρη στον κ. και κ. Γουλανδρή, η κυβέρνηση έχει το νόμιμον και το ηθικόν να αποχαρακτηρίζει από ιστορικώς διατηρητέα μνημεία τα κτήρια Αλλατίνη και Φιξ για να γίνουν οικοδομές, η κυβέρνηση έχει το νόμιμον και το ηθικόν να παραχωρεί τον αιγιαλό για να χτιστούν μεζονέτες με ιδιωτικές παραλίες, το Δημόσιο έχει το νόμιμον και το ηθικόν να αποκτά ιδιωτική περιουσία εαν δεν υπάρχουν κληρονόμοι, το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να καταπατά κληροδοτήματα, το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να εκποιεί δημόσιο χώρο στον οποίο ο ιδιώτης θα φτιάξει ένα οικοδόμημα στο οποίο θα στεγάζονται, έναντι τεράστιου ενικοίου, δημόσιες υπηρεσίες. Το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να τα κάνει όλα αυτά. Κι ο άστεγος έχει το δημοκρατικό δικαίωμα να κοιμάται κάτω από γέφυρες.@ ludwig: στόχος ήταν να πουλήσουν τα μπουκάλια και να στείλουν τα λεφτά στην Ελβετία.
Αν Δεν μας αρεσει Αυτο το συγκεκριμενο κρατος εχουμε το δημοκρατικο δικαιωμα, για να μην πω υποχρεωση(πηγαινουμε αρκετα συχνα στην καλπη-αν θελουμε να κανουμε αντισταση εχουμε καθε δυνατοτητα να τοην κανουμε εκει)να το αλλαξουμε! Αν δεν το αλλαζουμε σημαινει οτι η πλειοψηφια αρεσκεται σ'αυτο. Εφοσον ετσι αποφασισε η πλειοψηφια-και λυπαμαι που σας εχω δυσαρεστα νεα-θα πρεπει να δεχτουμε αυτο το συγκεκριμενο κρατος ολοι.Ολα αυτα τα θεωρουσα αυτονοητα. Φαινεται πως στην Ελλαδα του 2012 δεν υπαρχει Τιποτα αυτονοητο!
Εδώ ξεκινάει μια μεγάλη συζήτηση. Αν πιστεύουμε ότι η κάλπη είναι ο μόνος ή ο ενδεδειγμένος τρόπος πολιτικής δράσης τότε το έχουμε χάσει το τραίνο. Μία φορά ανά 4 χρόνια Πολίτης, δηλαδή. Πολίτης είναι αυτός που συμμετέχει στα κοινά και όχι αυτός που αναθέτει σε άλλους πως θα τον διοικήσουν. Το ότι η πλειοψηφία αρέσκεται σε αυτό, είναι σχετικό και δυστυχώς η πλειοψηφία δεν έχει πάντα δίκιο. Κάποτε, η πλειοψηφία, πίστευε πως η γη είναι επίπεδη. Κάποτε, η πλειοψηφία στη ναζιστική Γερμανία εξολόθρευσε εκατομμύρια. Απλώς, η πλειοψηφία δεν έχει μάθει να δρα και να σκέφτεται μόνη της, αλλά να ετεροκαθορίζεται και να της επιβάλλουν παγιωμένες καταστάσεις. Επίσης από όσο ξέρω, αυτή τη στιγμή, οι κυβερνώσες δυνάμεις δεν αποτελούν την πλειοψηφία. Αυτονόητα πράγματα
Οντως, τα "νέα" που μου έχετε είναι δυσάρεστα. Οι πολίτες δεν ψήφισαν να καταπατηθεί η Δημόσια περιουσία από το Βατοπέδι. Ούτε οι Αθηναίοι δημότες ψήφισαν να εκχωρηθεί το κτήμα Θων/. Ούτε οι πολίτες ψήφισαν να ιδιωτικοποιηθεί ο αιγιαλός. Αυτά τα έκαναν οι κυβερνήσεις, παρά την θέληση των πολιτών και εξαπατώντας τους. Εσείς προτείνετε ως λύση να μην αντιδρώ, μου λέτε ότι δεν είναι πολιτισμένο να βάλω τις φωνές σε ένα λεωφορείο όταν μου πιάνουν τον κώλο ή με κλέβουν, γιατί οι φωνές μου ενοχλούν τους διπλανούς. και μου λέτε, δεν πειράζει, δέξου την κλεψιά, αλλά κοίτα την επόμενη τετραετία να ψηφίσεις κάποιον άλλο. Κι αυτό,εσείς, το θεωρείτε αυτονόητο, δηλαδή να λαμβάνονται αποφάσεις για τις οποίες δεν είχε ενημερωθεί εκ των προτέρων ο λαός. και θεωρείτε αυτονόητο να μην έχουμε υιοθετήσει ήθη δούλων. Θεωρείτε αυτονόητο να μην αντιδρούν οι πολίτες, οι οποίοι αποτελούν την βάση και την έννοια του δημοκρατικού πολιτεύτος, όταν οι κυβερνώντες αποφασίζουν παρά και ενάντια στην θέληση των πολιτών. Και θεωρείτε αυτονόητο το να μην αντιδρά κάποιος, απλά θα πρέπει να καταψηφίζει. Κι εγώ σας έχω νέα. Αν δεν υπήρχε αντίδραση σε κάποιους νόμους, θα ζούσαμε ακόμη με τους νόμους του Μεσαίωνα.
Άσε μας ρε αρθρογράφε, σε λίγο θα παρουσιάσεις τους αναρχικούς ως υπερασπιστές των γραμμάτων, των τεχνών και των φτωχών. Καλή η προπαγάνδα αλλά δεν έπεισε κανέναν. Δε σημαίνει πως επειδή υπάρχει εκεί έξω η ΧΑ πρέπει να έχουμε ως αντίβαρο ακροαριστερά φρούρια (αμφιβόλων προθέσεων). Δεν τους εξέλεξε κανένας για τίποτα, με το έτσι θέλω δουλειά δε γίνεται. Τέτοια κτίρια στο εξωτερικό θα είχαν αξιοποιηθεί ως εκπαιδευτικά ιδρύματα ή κάτι τέτοιο και εδώ ρημάζουν στο έλεος του κάθε τραμπούκου χουλιγκάνου.
οι αναρχικοι ΕΙΝΑΙ υπερασπιστες των γραμματων και των τεχνων.η τεχνη η ιδια απο τη φυση της ειναι αναρχικη. παντως ποσο μικροαστος μπορει να ειναι καποιος για να ενοχλειται απο τους καταληψιες;
Εγώ πάντως από τις φωτογραφίες, δεν είδα ούτε ένα πιάνο, ούτε μια κιθάρα, ούτε μια βιβλιοθήκη. Ποιά γράμματα και ποιές τέχνες υπερασπίστηκαν? Μην λέμε ότι θέλουμε. Άνοιξε τα μάτια σου και δες τις φωτό.ΈΗ μοναδική τέχνη που υπερασπίζονται είναι αυτή της "μπυροποσίας"...
Σωστά, οι αναγενησιακοί καλλιτέχνες ήταν μέγιστοι ανάρχες. Για να μην πω για Πικάσο, που ήταν ευαίσθητος αριστερός με δεξιά τσέπη όσο δεν πάει...
αιρετικοςεγω προτεινω να ανοιξεις την πορτα και να πας μια βολτα μεχρι εκει και να δεις ιδιοις ομμασι αν υπηρχαν αυτα και αλλα πολλα και μετα να εκφερεις γνωμη(στην χειροτερη ανοιξε ενα καινουριο παραθυρο και ψαξε και για καμια αλλη φωτο.)
Ποίοι είναι οι υπερασπιστές των γραμμάτων και των τεχνών;Οι αμόρφωτοι, άεργοι και καιροσκόποι πολιτικοί;Οι εφοπλιστές που δεν έχουν φορολογηθεί ποτέ;Οι μεγαλοδημοσιογράφοι που γλείφουν τους από πάνω;Οι αστυνομία που τέχνη θεωρεί το ξύλο;Οι δικαστές που δεν πράττουν τα αυτονόητα,βάσει Συντάγματος;Και μάθε πως πολλοί μεγάλοι συγγραφείς, ποιητές, σκηνοθέτες, ζωγράφοι και άλλοι, αριστεροί, αναρχικοί και προοδευτικοί άνθρωποι υπήρξαν. Για αυτό η τέχνη και τα γράμματα μια χαρά ζουν σε αυτούς τους χώρους. Εκτός αν εννοείς τέχνη τον Σφακιανάκη και τον Παντελίδη, γιατί εγώ θεωρώ τον Χατζιδάκι.
Καλοί οι αριστεροί διανοούμενοι, αλλά χωρίς την παραγωγική διαδικασία θα πεινάγανε τόσο που δε θα μπορούσαν να γράψουν ούτε ένα στιχάκι. Μην θεοποιείτε την Τέχνη και μηδενίζετε την παραγωγική διαδικασία, την επιστήμη κλπ. Και ναι μπορεί να ακούγεται παλαιομοδίτικο, αλλά όταν μιλάς για αυτονομία πρέπει να έχεις λύσει το βιοποριστικό σου, θεωρητική επανάσταση χωρίς πρακτικό οικονομικό πλάνο είναι για γέλια. Τι παράγουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που ζούνε στις Καταλήψεις; από που ζούνε; πως συντηρούνται εκτός παραγωγικής διαδικασίας; Πως πετυχαίνουν αυτονομία; Λύστε μας αυτές τις πρακτικές απορίες...
Η αστυνομία βρήκε 1500 άδεια μπουκάλια. Αν ήταν του μπαρ, όπως λέει ο αρθρογράφος, τότε:α) ή ήταν κατανάλωση της προηγούμενης μέρας, οπότε μιλάμε για το πιο αποδοτικό και κερδοφόρο μπαρ, σε σημείο που θα μπορούσε να αγοράσει νόμιμα το κτίριο!β) ή ήταν μαζεμένα όλο το μήνα ή το χρόνο, οπότε μιλάμε για πολύ βρωμύλο μπαρ όπου δεν καθαρίζει κανείς.
α)Τα 1500 μπουκάλια δεν μαζεύτηκαν σε μία βραδιά, αλλά πιθανώς σε 5-6 και μετά θα επιστρέφονταν. Σκοπός δεν είναι το κέρδος, δεν γίνονται όλα για το χρήμα, δεν κατάλαβες τίποτα από το κείμενο για την αντι-εμπορικότητα του εγχειρήματος;β)Στείλτε το υγειονομικό να το πιστοποιήσει και μετά περάστε και από τα μπαρ που πουλάνε τη μπύρα 6 ευρώ και πληρώνουν ανασφάλιστα, 35 ευρώ το 10ωρο.
πόσο "πολύ" κόσμο εξόργισε; Ίσως τούς ομοϊδεάτες σας.Γιατί εγώ ξέρω πολλούς,πάρα πολλούς,που τα κατευχαριστήθηκαν.Μήπως τα καψίματα αθώων καταστημάτων,οι νεκροί(θυμήσου MARFIN) μειωθούν τώρα;Και προς διευκρίνιση: δεν είμαι ούτε με τα ανεγκέφαλα γομάρια τής Χ.Α.,ούτε νεοδημοκράτης,πόσο μάλλον ΠΑΣΟΚ.Ελευθερόφρων.Αυτό.Δεν σάς κάνει,ε;
Μια ωδη στην ελευθερη καταληψη. Ας βγουμε στους δρομους, ας οργανωθουμε σε ομαδες και ας αρχισουμε να καταλαμαβανουμε οποιο κτιριο θελουμε χωρις να ρωτησουμε κανεναν. Τι σημασια εχει αν αυτο ανηκει σε καποιον(πολυ συχνα στο κρατος, το οποιο περιεργως πως κανει τα στραβα ματια)? Τι σημασια εχει αν Δεν μας ανηκει, δεν ειναι δικο μας, ειναι ξενο(πως να το πω πιο απλα?), και αν δεν εχουμε Κανενα δικαιωμα, ουτε νομικη καλυψη για να το κανουμε αυτο? Πρωτευει η επανασταση!!Και μιας και μιλαμε για την πρωην οικεια Καλλας: Εχετε ιδεα ποσοι τουριστες θα ερχονταν στην Ελλαδα μονο και μονο γι'αυτο, για να βρεθουν στο σπιτι της μεγαλυτερης ντιβας ολων των εποχων, αφηνοντας παραλληλα ενα σεβαστο ποσον στο κρατος? Μαλλον οχι. Η δεν σας νοιαζει! Αν βεβαια το κρατος απαιτησει να το παρει πισω, παλι θα διαβασουμε καποιο παρομοιο αρθρο νομιμοποιησης της παρανομιας!Λυπαμαι, αλλα ουτε εμαθα να καταλαμβανω ξενη περιουσια, ουτε δικαιολογω αλλους οταν το κανουν, ουτε θα με βρουν ποτε αλληλεγγυοι....
Γιατί είναι γνωστό σε όλους άλλωστε ότι το ελληνικό κράτος εκμεταλλεύεται όλα τα δημόσια κτήρια και δεν τα αφήνει να ρημάξουν (βλέπε πχ ολυμπιακές εγκαταστάσεις), οπότε σίγουρα και η Βίλλα θα γινόταν ένα ωραιότατο μουσείο/ χώρος τέχνης ανάμεσα στα μπουρδέλα και στους πρεζέμπορους της περιοχής!
Το γεγονος οτι το κρατος Δεν ενδιαφερεται για τα ακινητα που εχει στα χερια του, φανταζεστε οτι δινει το δικαιωμα σε μεμονωμενους πολιτες να τα καταλαμβανουν ελευθερα? Εχετε αντιληφθει οτι αυτες οι πρακτικες ειναι απλα Παρανομες? Ποιος πιστευετε οτι εκανε το λαθος? Οι μεμονωμενοι πολιτες η ο νομοθετης?Αν θελουμε καποτε να αποκτησουμε πραγματικη δημοκρατια θα πρεπει να μαθουμε να σεβομαστε τους νομους. Αλλιως ας τους καταργησουμε και ας γινουμε μια ζουγκλα που θα αποφασιζει ο ισχυροτερος...
αρης κων.επειδη αποζητας μια παραγματικη δημοκρατια..λυσε μου μια απορια...στην πραγματικη δημοκρατια οι πολιτες νομοθετουν???(δλδ ποιος ειναι ο πολιτης και ποιος ο νομοθετης?)και πες μας σε παρακαλω τι σημαινε "σταση" στην αρχαια δημοκρατια που πιθανως φανταζεσαι?
Βγείτε στους δρόμους να οργανωθείτε και να μιλήσετε με τους ανθρώπους και όχι να αποφασίζουν κάποιοι άλλοι για εσάς. Η μετάθεση των ευθυνών είναι γελοία, η ελευθερία ισούται με ευθύνη, αφού πασάρεται την ευθύνη των αποφάσεων σε άλλους που τους ονομάζεται πολιτικούς, τότε μην διαμαρτύρεστε για μνημόνια, διαφθορά, διαπλοκή, φτώχεια, ανισότητα. Όλα μας ανήκουν, και τίποτα δεν μας ανήκει, η ιδιοκτησία δεν είναι υπεράνω του ανθρώπου. Και αν θέλετε, πηγαίνετε να απαιτήσετε από το κράτος, αυτά που σας ανήκουν. Θέλετε σχολεία, απαιτείστε σχολεία, όχι όμως να κλαίγεστε, με πράξεις. Οι πολιτείες που καθορίζονται από την ετερονομία είναι καταδικασμένες να αποτύχουν.
Απορία: τα ίδια λες για τους Atenistas, που παίρνουν στα χέρια τους το νόμο και κάνουν ό,τι θα πρεπε να κάνει η πολιτεία; ή για τον έρανο της εκκλησίας πχ και για κάθε ελεημοσύνη των "ευεργετών", όταν το κράτος θα έπρεπε να τα παρέχει αυτά κανονικά;
Ο συγγραφές αγνοεί ότι το κτήριο ήταν σχολείο και θα ήταν και σήμερα αν δεν υπήρχε αυτή η κατάληψη που το έχει σακατέψει τελείως. Υπάρχει και η η επιγραφή πάνω από την είσοδο. Δεν είναι τάχα εταιρικό κτήριο. Αν κάποιοι νομίζουν ότι χτυπάνε την microsoft ή τις πολυεθνικές επειδή έχουν καταλάβει ένα σχολείο σε μία υποβαθμισμένη περιοχή ας το ξανασκεφτούν. Δεν θα ήταν καλύτερα να υπήρχε εκεί ένα σχολείο για τα πολυεθνική κοινωνία της περιοχής από μία κατάληψη με προβλήματα όπως παραδέχεται ο συγγραφέας. Από την άλλη ο αγώνας ενάντια στην ΧΑ δεν χρειάζεται φρούρια για να πετύχει, χρειάζεται άλλου τύπου ακτιβισμό.
Αγνοείτε πολλοί, ότι το κτίριο ήταν εγκαταλελειμμένο από το 1973 ως το 1990 και η κατάστασή του πολύ χειρότερη από την τωρινή. Αν ήθελε το κράτος να φιάξει σχολείο στην περιοχή, θα το είχε κάνει.Ο χώρος που στεγάζεται ένα ΕΜΠΟΡΙΚΌ ΚΈΝΤΡΟ στην 3η Σεπτεμβρίου προοριζόταν για σχολείο, αλλά σε μία νύχτα κάτι άλλαξε, για κάντε μία έρευνα σε αυτό.
"Ο συγγραφέας αγνοεί ότι το κτήριο ήταν σχολείο"Μα σχεδόν όλα τα κτίρια που καταλαμβάνονται δημόσια περιουσία είναι. Δες εδώ σχετικό ρεπορτάζhttp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100012_21/12/2012_505801Μπορεί βλέπεις οι διάφοροι "προχώ" να καμώνονται ότι δήθεν-τάχα μου έχει ξεσηκωθεί κάποιο "ευρύ κίνημα συμπαράστασης" και να αφήνουν σχόλια εδώ φρίττοντας με εμάς τους "μικροαστούς" που δεν καταλαβαίνουμε το "δικαίωμα" στην κατάληψη, οι ίδιοι όμως σχεδόν ποτέ δεν καταπατούν ιδιωτική περιουσία. Όταν πρόκειται για ατομική ιδιοκτησία, να δεις πόσο γρήγορα γίνονται οι ίδιοι μικροαστούληδες.Όσο για το σχόλιο "ένοικοι και αλληλέγγυοι προσπάθησαν φιλότιμα όλα αυτά τα χρόνια να επισκευάσουν ό,τι μπορούσαν. Ανακαινίστηκε, μεταξύ άλλων, η πρόσοψη της Χέυδεν" αυτό αναφέρεται στο κτίριο που βλέπουμε στην πρώτη φωτογραφία; Φαντάσου να μην το "επισκεύαζαν" κιόλας...
και ποιος σου ειπε οτι δεν λειτουργουσε σχολειο εκει οσο βρισκοταν υπο τη καταληψη των "δηθεν επαναστατων"(παντα κατα τα λεγομενα σου).ποιος σου ειπε οτι δεν γινοταν μαθηματα?γινοταν πολλα μαθηματα,για να σε προλαβω.