Ποικίλες αντιδράσεις προκάλεσε η νέα διαφήμιση της μεξικανικής τουριστικής εταιρείας hostelworld.com, η οποία προβλήθηκε και στη Μεγάλη Βρετανία.
Στο σποτ, μια παρέα νέων ανθρώπων φθάνουν σε έναν καταρράκτη στο Μεξικό, τα νερά του οποίου καταλήγουν σε μια "ανοιχτή πισίνα". Το ειδυλλιακό σκηνικό εμπνέει την παρέα να γδυθεί για να απολαύσει μια βουτιά στα καθαρά, γλυκά νερά. Ένα τολμηρό μέλος της παρέας ωστόσο, αν και δείχνει να φοβάται επιλέγει να κάνει βουτιά από ένα πολύ ψηλό σημείο με την ενθάρρυνση της παρέας. H διαφήμιση κλείνει με το μότο "Meet the world".
Η Μεγάλη Βρετανία αποφάσισε να απαγορεύσει την προβολή της διαφήμισης, όχι για το κομμάτι στο οποίο τα μέλη της παρέας εμφανίζονται γυμνά, αλλά για τις βουτιές, καθώς προβάλλει τις δυνητικά θανατηφόρες επιπτώσεις του tombstoning (βουτιά γνωστή στην Ελλάδα και ως μπόμπα).
Περίπου 20 καταγγελίες έγιναν από τους θεατές ότι το βίντεο των νεαρών ενηλίκων πηδώντας γυμνοί στην ανοιχτή πισίνα στο Μεξικό απεικονίζε το tombstoning, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.
Η Hostelworld.com αρνήθηκε ότι οι διαφημίσεις έδειξαν ή ενθάρρυναν την βουτιά από ψηλά, την οποία χαρακτήρισε ως επικίνδυνη πρακτική, αν δεν υπάρχει γνώση των πιθανών κινδύνων.
Η διαφήμιση γυρίστηκε στο Cenote Ik Kil, καταβόθρα νερού στο Μεξικό, ένα δημοφιλές τουριστικό σημείο που είχε πινακίδες ότι το βάθος του νερού ήταν πάνω από 50 μέτρα.
Η Hostelworld υποστηρίζει ότι η διαφήμιση έδειξε μια ομάδα ανθρώπων που είχαν αποφασίσει να πηδήξουν στα νερά, γνωρίζοντας ότι ήταν ασφαλές να το πράξουν.
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) σημειώνει ότι ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων έχουν χάσει τη ζωή τους ή έχουν τραυματιστεί σοβαρά στο Ηνωμένο Βασίλειο από επικίνδυνες βουτιές, και τόνισε ότι ήταν σημαντικό οι διαφημίσεις να μην ενθαρρύνουν μια τέτοια επισφαλή πρακτική.
Σημείωσε, επίσης, ότι ένας άνθρωπος φαινόταν ανήσυχος για το άλμα, αλλά ενθαρρύνθηκε από την υπόλοιπη ομάδα να το κάνει.
Η ASA πρόσθεσε: "Θεωρήσαμε ότι η ενθάρρυνση από την ομάδα ως απάντηση στην ανησυχία του, και η επακόλουθη αντίδραση τους, που έδειχνε ότι η συμπεριφορά του ανθρώπου ήταν γενναία και αξιοθαύμαστη, είχε ως αποτέλεσμα ο σεβασμός της ομάδας γι' αυτόν να αυξηθεί.
"Ως εκ τούτου, θεωρούμε, ότι ο άνθρωπος παρουσιάστηκε αρκετά θετικά όταν έκανε κάτι που μπορεί να θεωρηθεί επικίνδυνο".
Το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι οι διαφημίσεις ήταν πιθανό να ενθαρρύνουν μια επικίνδυνη πρακτική και δεν πρέπει να μεταδίδονται.
σχόλια