ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί

Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
33

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης παρουσιάζει το μεγάλο πρότζεκτ του αναγνωρισμένου Έλληνα φωτογράφου Στράτου Καλαφάτη, με τίτλο "Άθως- Τα χρώματα της πίστης".

Περισσότερες από εκατό φωτογραφίες από κάθε γωνιά της Αθωνικής Πολιτείας παρουσιάζονται για πρώτη φορά, μετά από χρόνια ενδελεχούς καταγραφής και δεκάδες επισκέψεις του καλλιτέχνη στο Άγιο Όρος.


Ο κύκλος του πολυετούς πρότζεκτ κλείνει με την έκδοση του ομότιτλου λευκώματος από τις εκδόσεις Άγρα (142 φωτογραφίες σε περισσότερες από 200 σελίδες), ενώ η ίδια η έκθεση θα ταξιδέψει και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά κυριότερα στο εξωτερικό.

Για την ολοκλήρωση αυτής της εργασίας χρειάστηκαν πέντε χρόνια και είκοσι έξι συνολικά ταξίδια στην Αθωνική Πολιτεία. Σε αυτό το διάστημα επισκέφτηκα και φωτογράφησα σχεδόν στο σύνολο της την Επικράτεια του Αγίου Όρους. Υπάρχουν φωτογραφίες από κάθε γωνιά. Μέσα από μονές, κελιά, σκήτες, σπηλιές και ησυχαστήρια.


Who is who:
Ο Στράτος Καλαφάτης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1966.

Πρώτος του έρωτας ήταν ο κλασικός αθλητισμός, ο οποίος και τον οδήγησε στην Εθνική Ομάδα Στίβου και στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής του ΑΠΘ.

Μετά το τέλος των σπουδών του, και αναζητώντας την τύχη του ως φωτογράφος, ξεκίνησε ένα ταξίδι στην Ευρώπη και στην συνέχεια στο Art Institute of Philadelphia (USA) όπου και παρακολούθησε μαθήματα φωτογραφίας.

Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1992 και μέχρι και σήμερα ασχολείται με την ανάπτυξη και υλοποίηση μακροχρόνιων φωτογραφικών πρότζεκτ όπως οι "Αρχέτυπες Εικόνες", η "Ομόνοια 2000 Ταξίδι στον Ομφαλό της Αθήνας", το "Ημερολόγιο 1998 -2002" η "Saga", το "Αρχιπέλαγος", ο " Άθως – Τα χρώματα της πίστης", κ.α

Όλες οι παραπάνω εργασίες έχουν κυκλοφορήσει σε βιβλία από τις εκδόσεις ΑΓΡΑ και έχουν παρουσιαστεί σε πολλές σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μαζί με την Λία Ναλμπαντίδου το STUDIOTESERA, ένα χώρο που ασχολείται με την εφαρμοσμένη φωτογραφία και την εκπαίδευση νέων φωτογράφων μέσα από πολύπλευρες εκπαιδευτικές δράσεις.


Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
O φωτογράφος Στράτος Καλαφάτης


Πώς ξεκίνησε η σχέση σας με την φωτογραφία;
H σχέση μου με την φωτογραφία ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1980.

Φοιτητής στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο παρακολούθησα από κοντά τις πρώτες οργανωμένες φωτογραφικές δράσεις στην πόλη μας.

Ήταν η εποχή που ξεκινούσε η Φωτογραφική Συγκυρία και οι πρώτες προσπάθειες της δημιουργίας ενός φωτογραφικού μουσείου. Πολλές εκθέσεις, νέοι φωτογράφοι, και ομάδες, δημιουργούσαν ένα σκηνικό γόνιμο για την ανάπτυξη της φωτογραφικής τέχνης.


Και ποια ήταν εκείνη η στιγμή που καταλάβατε ότι αυτό θα ήταν το επάγγελμά σας;
Αυτό έγινε σταδιακά, μέσα από την πορεία που ακολούθησα μετά τις σπουδές μου στην Θεσσαλονίκη, και μετά τα εκπαιδευτικά ταξίδια στην Ευρώπη και στην Αμερική.

Επιστρέφοντας από την Φιλαδέλφεια στην πόλη μας το 1992 δημιουργήσαμε με τον Πλάτωνα Ριβέλλη τον Φωτογραφικό Κύκλο Θεσσαλονίκης, ένα χώρο αποκλειστικά για την καλλιτεχνική φωτογραφία.


Μιλήστε μας για το πρότζεκτ.

Η έκθεση "Άθως, Τα Χρώματα της Πίστης" πραγματεύεται το μοναδικό τόπο του Αγίου Όρους περιγράφοντας το τοπίο, την αρχιτεκτονική, λεπτομέρειες της καθημερινότητας αλλά κυριότερα τους ανθρώπους που ζούνε εκεί.

Για την ολοκλήρωση αυτής της εργασίας χρειάστηκαν πέντε χρόνια και είκοσι έξι συνολικά ταξίδια στην Αθωνική Πολιτεία. Σε αυτό το διάστημα επισκέφτηκα και φωτογράφησα σχεδόν στο σύνολο της την Επικράτεια του Αγίου Όρους. Υπάρχουν φωτογραφίες από κάθε γωνιά του Αγίου Όρους. Μέσα από μονές, κελιά, σκήτες, σπηλιές και ησυχαστήρια.
Η όλη ιδέα ξεκίνησε από ένα ταξίδι με τον φίλο και συνεργάτη μου Αρσένιο Τοπτσίδη, που σκοπό του είχε να φωτογραφήσουμε τους μαθητές της Αθωνιάδος Ακαδημίας.

Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα αυτής της πρώτης φωτογράφησης δημιούργησαν τις συνθήκες για τη συνέχεια.

Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
O φωτογράφος Στράτος Καλαφάτης

Αλήθεια, ποια είναι η δική σας σχέση με το Άγιο Όρος;
Επισκέπτομαι το Άγιο Όρος από μαθητής, αλλά ήταν η πρώτη φορά που επιχείρησα να το αντιμετωπίσω ως φωτογράφος.

Η χιλιόχρονη ιστορία του και η βραδύτητα του χρόνου που επικρατεί στην Αθωνική Πολιτεία είναι τα πράγματα που με εντυπωσιάζουν περισσότερο σ' αυτό.


Προσεγγίζετε και απαθανατίζετε το Άγιο Όρος όπως ποτέ δεν το έχουμε δει ως τώρα, ή έστω όπως δεν συνηθίζεται τις περισσότερες φορές. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν την σειρά αυτή τόσο ιδιαίτερη;

Το άγιο όρος έχει μια βαριά ιστορία, μια βαθιά θρησκευτικότητα, και μια δική του λογική. Αυτά δεν μπορεί να τα αγνοήσει κανείς. Σαν φωτογράφος κινήθηκα με απόλυτο σεβασμό προς τους ανθρώπους και τον τόπο ενώ την ίδια στιγμή έμεινα πιστός στις φωτογραφικές μου πεποιθήσεις. Το αποτέλεσμα που προκύπτει περιγράφει ένα Άγιο Όρος προσωπικό, που δεν αγνοεί και δεν απορρίπτει.


Είχατε κάποιους περιορισμούς σχετικά με το τι μπορούσατε ή όχι να φωτογραφίσετε;
Το Άγιο Όρος ήταν και είναι από τα πιο πολυφωτογραφημένα μέρη στον κόσμο. Σήμερα πιστεύω ότι υπάρχουν περισσότερες απαγορεύσεις και περιορισμοί στις σύγχρονες κοινωνίες. Όλα είναι θέμα προσέγγισης και ευθύτητας σε σχέση με τις προθέσεις σου.

Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης


Υπάρχουν στερεότυπα όσον αφορά το τι περιμένει κανείς να δει όταν ακούει για μια έκθεση φωτογραφίας για το Άγιον Όρος;
Υπάρχει μια έντονη στερεοτυπική εικόνα του Αγίου Όρους, πράγματι, που προκύπτει από τις προηγούμενες φωτογραφικές εργασίες που έχουμε δει, και οι οποίες χρησιμοποιούν συνήθως την γλώσσα του φωτορεπορτάζ.


Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις ή και δυσκολίες της ενδελεχούς αυτής φωτογραφικής καταγραφής;
Να κατανοήσω και να πλησιάσω.


Κάτι τελευταίο κύριε Καλαφάτη;
Θα ήθελα να επισημάνω ότι για αυτή τη μακροχρόνια και μεγάλη σε όγκο εργασία, εργάστηκαν μαζί μου πολλοί φίλοι και συνεργάτες που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους ο καθένας με τον τρόπο του.

Τους ευχαριστώ όλους από καρδιάς.

Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης-Η Μονή Εσφιγμένου φωτογραφημένη από το ταχύπλοο της γραμμής.
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης
Το Άγιον Όρος όπως δεν το έχουμε ξαναδεί Facebook Twitter
Άθως - Τα χρώματα της Πίστης

Stratos Kalafatis

________________________________________


*Info
ΑΘΩΣ / ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ


Πού: ΜΙΕΤ - Μέγαρο Εϋνάρδου
Αγίου Κωνσταντίνου 20 & Μενάνδρου, 10431 Αθήνα

Τηλ. 210-5221420, 5223101

Διάρκεια: Μέχρι τις 28 Μαρτίου 2015

Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη–Παρασκευή: 10:00–14:00

Τετάρτη & Παρασκευή: 18:00–20:00

Σάββατο: 12:00–14:00 

 

33

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

13 σχόλια
Η παιδεία και το ήθος μας φαίνεται και από το πόσο μπορούν να μιλήσουμε για κάτι που μας βρίσκει αντίθετους χωρίς να το χλευάσουμε και να προσβάλουμε τις άξιες και τα ''πιστεύω'' κάποιων ανθρώπων.Διαβάζοντας τα σχόλια ειλικρινά λυπάμαι για τα άτομα που δεν έμαθαν να σέβονται τον κάθε άνθρωπο και το ο,τι αυτός πιστεύει.Γιατί τα σχόλια δεν αφορούσαν μόνο το τι ''κρύβεται'' πίσω από το Άγιο Όρος άλλα κάποιοι ενοχλήθηκαν ακόμα και από τις επιλογές όσων επιλεγούν τον δρόμο του μοναχισμού αναφερόμενοι με ειρωνικό τόνο σε αυτούς.Όσο για τις κατηγορίες που αναφέρθηκαν κάλο θα ήταν να υπάρχουν και τα αντίστοιχα στοιχειά για να υποστηριχθεί η όποια γνώμη.Και τέλος κάποια στιγμή θα πρέπει να μάθουμε να μην γενικοποιούμε τόσο πολύ ανθρώπους και καταστάσεις.
δε μπορειτε να αμφισβητητε τα κινητρα αυτων των ανθρωπων. κ ας αποφασισαν ετσι να μην αφησουν τα γονιδια τους σ αυτη τη Γη. καποια στιγμη, μακαρι να μη χρειαστει, η εκκλησια θα δωσει οτι μπορει για να πατσισουμε το χρεος. λες κ δε το κανει τοσα χρονια...
καλησπέρα,μη στέκεστε στο ΑγΌρος σαν θρησκευτικό (ή ό,τι άλλο) σύμβολο αλλά σαν πεδίο φωτογραφικής δημιουργίας. Έχει χιλιοφωτογραφηθεί από πάρα πολούς φωτιγράφους. Από τον Τλούπα και τον Μπαλάφα, μέχρι σύγχρονους.Η δουλειά του Στράτου Καλαφάτη είναι μια από τις καλύτερες που έχω δει.
Νομίζω η υπερσυντηρητική ιδιαιτερότητα του άγιου όρους είναι αυτή που του δίνει και την ξεχωριστή νότα απο τα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας. Τα κάστρα, ο χριστιανισμός, τα ήθη και τα έθιμα, ο λιτός βίος,το άβατο των θηλυκών, όλο το άγιο όρος αποδεικνύει και ξεμπροστιάζει όλη την προοδευτική νομοκλατούρα που έχει επιβάλλει ένα πολυπολιτισμικό ρατσισμό. Η Ελληνική κοινωνία φαντάζει μεθυσμένη απέναντι σε όλη την ξενοκίνητη λαίλαπα που εδώ και δεκαετίες θέλει να επιβληθεί με το ζόρι και να εκριζώσει όλη την συντηρητική ρωμιοσύνη των Ελλήνων.
Δεν μπορω να καταλαβω τη λογικη του "μοιραστε την περιουσια του Αγιου Ορους σε εμας τους πεινασμενους".Ενα μερος της περιουσιας αυτης αποτελειται απο δωρεες.(Ειμαι ο ταδε και θελω να δωρισω στο Αγιο Ορος και σε κανεναν αλλο.τελος!με ποιο δικαιωμα η δικη μου δωρεα να παει σε τριτους?)καλως ή κακως.Ενα αλλο μερος της περιουσιας του αγιου ορους αποτελειται απο Βυζαντινες εικονες-κειμηλια που κοστολογουνται σε καποια ποσα.Ακριβως τι ζητατε να πουληθουν εναντι αυτων των ποσων?με την ιδια λογικη κοστολογηστε και τα εκθεματα των μουσειων και πουληστε τα.Το Αγιον Ορος ειναι κρατηδιο.Ολα τα κρατηδια εχουν εταιριες , επενδυτες , οικοπεδα κ.α. που τα αξιοποιουν αναλογα για να τους αποφερουν εσοδα-ανεξαρτησια.Δεν βρησκω κατι παραλογο σε αυτο εφοσον ειναι ενα ανεξαρτητο κρατος.Ισως αυτο να σας κακοφαινεται διοτι μεσα στο μυαλο σας εχετε μια ρομαντικη εικονα του Αγιου Ορους.Οσο για αυτους που αμφισβητουν την "Αγιοτητα" του Ορους δικαιωμα τους να πιστευουν ή οχι.
αγαπητή Μη Γα , τα προβλήματα σου μάλλον είναι πολλά, άσε τους καημένους τους μοναχούς , αρκετά τραβάνε και οι υπόλοιποι ανθρώποι που συμβιώνουν μαζί σου ΣΙΓΟΥΡΑ
Όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, έτσι και στο Άγιο Όρος υπάρχουν λαμόγια, λούγκρες, φυγόδικοι και αφελείς, τεμπέληδες αλλά και γερόντια με φαγωμένα τα δάκτυλα απο τη σκληρή δουλειά . Φυσικά, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, και στο Άγιο Όρος υπάρχουν και λίγοι άγιοι. Όποιος τους αναζητήσει, είναι σίγουρο ότι εκεί θα τους βρεί πιο εύκολα. Όσο για τις γυναίκες (το άβατο ισχύει μόνο για γυναίκες και όχι για έφηβους φίλε Παναγιώτη), αυτές δυστηχώς θα πρέπει να τους αναζητήσουν αλλού εφόσον το επιδιώκουν.
Ρίξε μια ματίά εδώ (στο τέλος τηης αριστερής σελίδας και στην αρχή της δεξιάς)http://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?rec=/metadata/e/c/9/metadata-796998922f33d39c47f99d89e4b153b4_1268121219.tkl&do=99286_w.pdf&pageno=28&width=1031&height=726&maxpage=28&lang=enαλλά κι εδώ (στην αριστερή σελίδα)http://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?filename=%2Fvar%2Fwww%2Fanemi-portal%2Fmetadata%2Fe%2Fc%2F9%2Fattached-metadata-796998922f33d39c47f99d89e4b153b4_1268121219%2F99286_w.pdf&rec=%2Fmetadata%2Fe%2Fc%2F9%2Fmetadata-796998922f33d39c47f99d89e4b153b4_1268121219.tkl&do=99286_w.pdf&width=1031&height=726&pagestart=1&maxpage=28&lang=en&pageno=7&pagenotop=7&pagenobottom=28ΘΑ δεις ότι γινεται εαγορά για "αένιους και ευνούχους" σήμερα δεν έχουμε ευνούχους αλλά έχουμε εφήβους χωρίς γένια
@sokratis67 1. Εγραψα πως καλλιτεχνικά ο Καλαφάτης είναι εξαιρετικός. 2. Αναφέρθηκα στο Άγιο Όρος και εξέφρασα την διαφωνία μου. Δεν κρίνω κάποιον προσωπικά. Το δικό σου ξεκατίνιασμα (με το να βγαζεις συμπεράσματα για το άτομό μου) είναι τουλάχιστον απαράδεκτο. Ασχολησου με το θέμα και όχι με το τι τραβάνε οι άνθρωποι που συμβιώνουν μαζί μου (!!!) Και θα συμπληρώσω πως αυτό που με ενοχλεί είναι η υποκρισία των "Αγίων" των "καημένων" μοναχών και της Εκκλησίας εν γένει. Υπάρχει πολλή βρωμιά και εκεί μέσα... και χρυσές μασέλες και σάπιες μασέλες.Αυτό εγώ δεν μπορώ να το δεχτώ ως Αγιο. Ο Πανάγαθος μαζί σου.
Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι που οι δύο πρώτες φωτογραφίες περιέχουν το φωτογράφο μέσα..... εγώ (αν έβαζα τον φωτογράφο μέσα) θα επέλεγα να τον βάλω στο τέλος και μικρή φωτογραφία. Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες και σε αυτό θα μείνω.
Κ. Καλαφάτη, εξαιρετικές οι φωτογραφίες. Λυπάμαι που δεν μπορεί να εμφανιστεί κάπου το Άγιο Όρος χωρίς να ξεκινήσει κουβέντα για ομοφυλόφιλους και λεφτά.
Δεν με βάζει σε υποψίες Maggie. Χαίρομαι που ο κόσμος ασχολείται ακόμα με πράγματα και σχολιάζει ακόμα κι αν αυτά που λέει είναι μαλακίες. Αυτό σημαίνει ότι ζωντανός. Υπάρχει διάλογος, υπάρχει άποψη ακόμα κι αν εγώ δεν συμφωνώ πάντα (σχεδόν ποτέ) με αυτή. Όταν θα σταματήσει ο κόσμος να σχολιάζει τότε να ανησυχήσεις.
Τι ομορφα που είναι, προσευχη και κατανυξη και ιερες σαχλαμαρες. Για τα αγοράκια της Αθωνιάδας που δεν μπορούν να βγουν χωρις τον "σωματοφύλακα" μην τυχον και "παραστρατησουν" τίποτε; Για τους καταδικους που κρύβονται εκεί πισω από το ράσο του "γέροντα" και γλιτωνουν τη συληψη; μπα ε; Για τα παιδάκια των 18-19 ετων που αφού τα δουλεψουν στα κατηχητικα μια δεκαετια μετα τα στέλνουν στο όρος να "νικησουν το διάβολο" ενω ταυτόχρονα "υπηρετούν" τους "γεροντες";. Για τις περιουσίες που διεκδικούν σε όλη την Ελλάδα βασισμενοι σε οθωμανικά χαρτιά; Για τις μπιζνες τους φορείς του HIV τις σεξουαλικές χάρες, τις "αγιες ζώνες" και τα "τιμια ξύλα" που περιφερουν σε Ελλάδα και εξωτερικο και κανουν καλές κονόμες; Μπα... Για τις βαρκες που πάνε στα πλοια με τις γυναικες στα ανοικτα τα κασελάκια με τα κομματια απο πτώματα γιατί ακάθαρτες ακάθαρτες αλλα μη χάσουμε και το μπαγιόκο κατιτις; Για την φωτια που καταέκαψε πριν καμμια 20αρια χρόνια τα μοναστηρια για να καλύψουν τις αρχαιοκαπηλίες καμμια φωτό; Χιονισμένες εκκλησιτσες και γλυκουληδες παπαδες εχουμε ξαναδει καμμια φωτο καμμιά μαρτυρία λίγο πιο αντικειμενική;
Πιστεύω ότι καλό θα ήταν όταν κατηγορούμε δημόσια για υπόθαλψη εγκληματία, "σεξουαλικές χάρες", εκμετάλλευση ανθρώπων που "υπηρετούν" τους "γέροντες", για εμπρησμούς, αρχαιοκαπηλία και διάφορα αλλά αδικήματα να παραθέτουμε και τα στοιχεία τα οποία διαθέτουμε.
Όποιος εκφράζει δημόσια τόσο σοβαρές καταγγελίες πρέπει να τις στοιχειοθετεί σωστά και όχι "Στα γρηγορα και επιδή βαριέμαι". Στη πρώτη παραπομπή στηρίζεστε σε μία ερώτηση της χρυσής αυγής, και του τότε εκπροσώπου της Χρήστου Παππά, στη βουλή σχετικά με καλλιέργεια ινδικής κάνναβης και κλοπές από λαθρομετανάστες με τον Δένδια να απαντάει ότι δεν υπάρχουν στις αρμόδιες υπηρεσίες τέτοιές καταγγελίες.Στη δεύτερη παραπομπή αν καταλαβαίνω σωστά τα στοιχεία τα οποία επικαλείστε είναι μία δήλωση του Βαλλιανάτου για γκέι σεξοτουρισμό μέσα στα μοναστήρια και για μοναχούς που περιμένουν φαρμακευτική αγωγή για HIVΣτη Τρίτη παραπομπή υπάρχει επώνυμη καταγγελία μιας μητέρας η οποία κάνει και μήνυση ότι παραπλάνησαν το παιδί της (διδακτορικός φοιτητής) να γίνει μοναχός σε μία μονή στην Κύπρο.Δεν νομίζω να χρειάζεται να σχολιάσει κάποιος τη σοβαρότητα των στοιχείων που παραθέσατε και το αν στοιχειοθετούν τις κατηγορίες που τόσο εύκολα διατυπώσατε . Τέλος ελπίζω να καταλαβαίνετε ότι είναι αντιφατικό να επικαλείστε την Χρυσή Αυγή και τον Χρήστο Παππά και παράλληλα να υποστηρίζετε τα ομόφυλα ζευγάρια.
Μπα τρεις διαφορετικές παραπομπές απο τρια διαφορετικού προσανατολισμού site δεν είναι αρκετές? Λυπάμαι τότε ψαξτε και λιγάκι μόνοι σας. Εσεις που είσαστε "καθαροί" και μπορείτε να πάτε κεί πέρα γιατί εγώ είμαι "ακαθαρτη". Βλέπεις εγω ασχολούμαι με πιο σημαντικά και "φυσιολογικά" πράγματα στη ζωή μου, δουλειά οικογένεια σπουδές και όχι με ονι όνι παπαρόνι και αντίθετα με τους "γεροντες", δεν απαιτώ και εύσημα επειδή ζω κανονική και όχι αφύσικη ζωή. Όσο για τις προσωπικές μου εμπειρίες προφανώς δεν προκειται να τις εκθέσω εδώ (γνωρίζω ατομα αποφοίτους της Αθωνιάδας καιθώς και νυν μαθητες) για λόγους προσωπικών δεδομένων.
Επίσης θα ήθαλα να τονίσω πως εφόσον σύμφωνα με το άρθρο 105 του Συντάγματος της Ελλάδας, το Άγιο Όρος αποτελεί "αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους" θα έπρεπε να ονομάζεται το "Πριγκιπάτο του Μοναχού".
εξαιρετικές φωτογραφίες βεβαίως, δεν υποτιμώ το καλλιτεχνικό εργο. Θα ήταν ιδανικά βέβαια να τελειώναμε με αυτήν την "αγιοσύνη" αυτού του "Αγιου" όρους και το άβατό του και το ιδιοκτησιακό του καθεστώς... Είναι πολύ ωραία εκει μέσα όπως φαίνεται...Να βγουν μήπως και τα παλικάρια που ζουν εκει μέσα να δουλεψουν στον πραγματικό κόσμο; Και να μοιραστεί και η περιουσία των ζαμπλουτων μοναστηριών στον φτωχό κοσμάκη;Συγγνωμη κύριε Καλαφάτη, σεβομαι την ιδιότητά σας ως καλλιτέχνη, αλλά σίγουρα δεν σέβομαι αυτούς που δεν σέβονται εμένα. Ποτέ μου δεν θα καταλάβω γιατί υφίσταται αυτή η ιδιοκτησία και ποτέ μου δεν θα καταλαβω την αγιοτητα...αν δεν κατανοησει πρώτα αυτό το κράτος πως πρεπει κάποια στιγμη να πει τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη...
Όταν το 1430 οι Οθωμανοί κατέλαβαν τη Θεσσαλονίκη, οι μοναχοί προσέφεραν την υποταγή τους στο σουλτάνο Μουράτ Β΄, ο οποίος τους αναγνώρισε τα προηγούμενα αυτοκρατορικά προνόμια.Πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF_%CE%8C%CF%81%CE%BF%CF%82
Τελικά οι μοναχοι να παρεμβαινουν και να αντιστεκονται στην εξουσια και στο πολιτειακο καθεστως ή να μην ανακατευονται; Να μας το πεις να τους το πω να ξερουν και αυτοι τι να κανουν. Προφανως ο ΣΟυλτανος ειχε απειρως πιο δημοκρατικο φρονημα από πολλούς συγχρονους μας.
ηταν του παπουλη σου το αγιο ορος και δεν σεβονται εσενα; η ιδιοκτησια αυτη ειναι δικη τους εδω και 1000 χρονια. Φαινεται ξεχασαν να σε ρωτησουν.οσο για την αξια της δουλειας: την εχεις υπερτιμημενη, (ή απλα ευχεσαι να ψοφησει η κατσικα του γειτονα).αποψεις ξεπερασμενες που φλερταρουν με τον σταλινισμο με μια απολιτικ επιφαση φιλελευθερισμου.ολα αυτα που γραφεις οδηγουν μαθηματικα στις ομπρελιτσες στην παραλια, μαζι με τους δρομους και τα οικοπεδα, επιτελους η χαλκιδικη θα εχει και το τριτο που της λειπει.
χαχαχα!! ποιανών ήταν η ιδιοκτησία ακριβώς; Πείτε μας ακριβώς τι γράφουν τα κιτάπια...Όσο για αυτά που γράφετε για φλερτ με τον σταλινισμό, δεν καταλαβαίνω τι μου λέτε...ούτε και εκείνο με την επίφαση φιλελευθερισμού καταλαβαίνω. Μπερδεύτηκα και δεν ξερω τι απόψεις έχω τελικά...Όσο για τα αγοράκια στο "Αγιον" Όρος και την κοινωνία τους, εντάξει ξέρετε πως κάποιοι ζουν ως αρχοντες και κάποιοι ως σκλαβάκια...η βλακεία συνεχίζεται και εκεί, απλά είναι κρυμμένη καλά στην "αγιοσύνη" της "ιδιοκτησίας" τους, όπως και πολλά άλλα πονηρά πράματα...θεέ μου σχώρα με.Όπως και κάτι "αναμνηστικες" ζωγραφιές που πωλούνται σε αστρονομικά ποσά χιλιάδων ευρώ (χωρις απόδειξη βεβαια) ή κάτι ενοικιάσεις "καλύβων" σε ρώσους και άλλα πολλά αναμάρτητα πράματα. Τωρα αν θα πρεπει να αφήσουμε έτσι τον άγιο ετούτο τόπο με τον φόβο να έχει η Χαλκιδική και το "τρίτο" (αλήθεια είναι μακρυτερο από τα άλλα;) πόδι που της λείπει, ε τι να σας πω...μετά θα συζητάμε για το πόσο άθλιοι είμαστε ως λαός και ως κράτος...που το κάνουμε ήδη, είτε υπάρχει το αγιον όρος είτε όχι... Και δεν καταλάβατε τι εννοούσα στο περι σεβασμού μάλλον... Σας φιλω ΣΤΑΥΡΩΤΑ!!!
btw ψαχνουμε τα χρήματα στα ... μοναστηρια (μπορουμε να μιλησουμε για φοροαπαλαγες πο τυχον εχουν για τοσα αλλα) αντι να κανουμε μια νορμαλ και ουσιαστική συζητηση : γιατι να μοιραστει η περιουσια των ζαμπλουτων μοναστηριων στο κοσμο και να μην μοιραζετε η περιουσια των ζαμπλουτων κληρονομων πχ;;;
Με εξαίρεση το περιουσιακό καθεστώς, και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Αγίου Όρους εκτός των ορίων του (που μόνο 'άγιες' δεν τις λές... από που κι ως που να ανήκει τεράστιο εμπορικό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στο Άγιο Όρος;), κατά τα άλλα δε θα έπρεπε να μας ενοχλεί ότι αυτοί οι άνθρωποι επιλέγουν να ζήσουν κατά αυτό τον τρόπο. Δεν μου προξενεί κανένα απολύτως ενδιαφέρον το Άγιο Όρος.Αλλά το ίδιο ισχύει για πολλά άλλα πράγματα.Παρότι προσωπικά διαφωνώ σε χίλια θέματα με την εκκλησία, ίσως πρέπει να αποδεχτούμε το δικαίωμα του καθενός στις επιλογές του.Αρκεί βέβαια να μην είναι εις βάρος άλλων.
Κι ελεγα εγω, τωρα δεν θα εμφανιστει κανενας ασχετος μισαλλόδοξοςνα ξερασει τον αντικληρικαλισμό του. Ασχετο με το τι σημαινει αγιοσύνη, ασχετο με το τι σημαινει άβατο και εαν καποιο εχει δικαιωμα να ζει εγκλειστος στο χωρο του (λες και οι παντες εχουν προσβαση παντου) ασχετος με το ιδιοκτησιακο καθεστως (το μονο ιδιοτησιακο καθεστως που αμμφισβητειται επιλεκτικά, ασχετο ως προς το τι δουλεια ριχνει ο καθε μοναχος επί 24ωρου, ασχετο απο το τι αν ειναι ζαμπλουτα -μεχρι το 1993 ηταν ιδιορυθμα και κατερρεαν). Οποιος θελει δημιουργει νομικα μια Κοινωνια όπως λεγεται ή ΜΚΟ με άλλους 30, βαζουν όλοι τα περιουσιακα τους στοιχεια σε καθεστως κοινοκτημοσυνης οπότε μπορει να θεωρηθει αυτοματως ζαμπλουτος. Δεν τον εμποδιζει κανενας.