ΓΚΑΛΟΠ! Πείτε μας τη γνώμη σας για το νέο έργο του Αi Weiwei στη Λέσβο, ως μικρός Αϊλάν

ΓΚΑΛΟΠ! Πείτε μας τη γνώμη σας για το νέο έργο του Αi Weiwei στη Λέσβο, ως μικρός Αϊλάν Facebook Twitter
21

ΓΚΑΛΟΠ! Πείτε μας τη γνώμη σας για το νέο έργο του Αi Weiwei στη Λέσβο, ως μικρός Αϊλάν Facebook Twitter

Αφότου διέρρευσε σε όλα τα μεγάλα έγκυρα media του πλανήτη η νέα φωτογραφία του ακτιβιστή Κινέζου καλλιτέχνη, ως μικρός Αϊλάν, ξεβρασμένος σε μια ακτή της Λέσβου (στο οποίο νησί ο καλλιτέχνης παρέμεινε με το μικρό του γιο επί ημέρες βοηθώντας ποικιλοτρόπως στη μεγάλη προσφυγική κρίση), το ελληνικό κοινό διχάστηκε, σε αντίθεση με τους διεθνείς διθυράμβους. Οι μισοί θεώρησαν ότι πρόκειται για ένα σπουδαίο έργο τέχνης που είναι προϊόν συγκίνησης και αφυπνίζει την συνείδηση των πολιτών όλου του κόσμου, και οι άλλοι μισοί το θεώρησαν προβοκατόρικο, φτηνό και επιπόλαιο, που αγρεύει εύκολη συγκίνηση και δεν σέβεται τη μνήμη του νεκρού παιδιού.

Ψηφίστε και πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια.

Γράψτε ένα σχόλιο >

21

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
εκπληκτική φωτογραφία δείγμα γραφής ενός πραγματικά μεγάλου καλλιτέχνη. Το χρώμα, η θέση και η στάση του σώματος,η αίσθηση του "παγώματος" της κίνησης του κύματος έτσι ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι δεν υπάρχει πλέον διαχωρισμός ουρανού-στεριάς και θάλασσας, τα δυο δέντρα δεξιά που λες και παρακολουθούν ανήμπορα τη σκηνη...Μια φωτογραφία-ποίημα για το θάνατο της ελπίδας. τι να πω, έχω μείνει κατάπληκτος με το μεγαλείο όχι μονο της δράσης αλλά και της τέχνης του συγκεκριμένου ανθρώπου...
Το θεωρω ανηθικο να χρησιμοποιεις τον ανειπωτο ανθρωπινο πονο για να δημιουργησεις την "τεχνη" σου. Οποιος και αν εισαι. Ο Γουειγουει φτιαχνει ομορφα χαρτονενια σχηματα που εκτιθονται αυτη τη στιγμη σε ενα πολυτελες μωλ στο Παρισι.. Για αυτα καλος ειναι. Αλλα δεν ειναι καθολου μονο ο αγνος αγωνιστης που καποιοι λενε εδω μεσα.
Αi Weiwei, αγόρι μου, το ξέρω πως θεωρείσαι μεγάλος καλλιτέχνης και μπορεί και να είσαι. Ξέρω επίσης πως έχεις περάσει πολλά και γι' αυτό απολαμβάνεις δικαίως μια μορφή ασυλίας. Αλλά να έχεις υπόψη σου ότι εμείς εδώ στην Ελλάδα έχουμε βρει το διάολό μας με το προσφυγικό, χωρίς να φταίμε κιόλας. Αντί λοιπόν να μας τρίβεις στα μούτρα πόσο ανάλγητοι είμαστε ως Έλληνες και Ευρωπαίοι (γιατί εγώ έτσι το εξέλαβα), μήπως να έκανες την παρέμβασή σου στη γειτονική Τουρκία του σουλτάνου Ερντογάν από όπου ξεκινούν (και πνίγονται) οι περισσότεροι πρόσφυγες; Ή ακόμα καλύτερα σε καμιά παραλία του περσικού κόλπου, οι πλόύσιες αραβικές χώρες του οποίου δεν έχουν δεχτεί ούτε έναν πρόσφυγα; Άντε γιατί αρχίζουμε να τα παίρνουμε ελαφρώς με κάθε ψυχοπονιάρη σελέμπριτι που έρχεται να δείξει τη μεγαλοψυχία του και να μας την πει και ελαφρώς...
Η Τέχνη, ως συνεχής διάλογος μεταξύ του καλλιτέχνη και του θεατή του, σκοπό δεν έχει μόνο να διακοσμήσει τον τοίχο πάνω απ' τον καναπέ μας. Σκοπό έχει και να προκαλέσει. Να σε βάλει να σκεφτείς, θετικά ή αρνητικά, για το σύνολο του κοινωνικού μας γίγνεσθαι. Η φωτογραφία αυτή, είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτο το επιτυγχάνει θαυμάσια. Βλέποντας τον Αi Weiwei θυμάσαι τον Αϊλάν. Θυμάσαι τους νεκρους μιας τραγωδίας που δεν έχει τελειωμό και ξαφνικά βρίσκεσαι πρόσωπο με πρόσωπο με τον εαυτό σου. Τον καλό ή τον κακό.
Μακαρι να πηγαιναμε ολοι στην παραλια να φωτογραφηθουμε οσο πιο αποτροπαια γινεται.Αφου οι φωνες η το φιλοτιμο δε φτανουν ,ας ηταν η φρικη απο εκατομμυρια φωτογραφιες που θα αναγκαζε ολους μας να κανουμε κατι.
Στους αγαπητούς σχολιαστές που έσπευσαν να κατηγορήσουν ελαφρά τη καρδία τον Ai Weiwei θα τους πρότεινα να δουν την συγκεκριμένη ταινία:http://www.imdb.com/title/tt1845773/Κατα τα άλλα θα συμφωνήσω πως μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο και πιο ουσιαστικό. Το να ακυρώνουμε όμως εξ ολοκλήρου το έργο και την προσωπικότητα του συγκεκριμένου καλλιτέχνη και ακτιβιστή λόγω μιας αμφιλεγόμενης κίνησης μου φαίνεται το λιγότερο επιπόλαιο.Μιλάμε για έναν άνθρωπο που έχει έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση με το κινεζικό καθεστώς. Έχει διωχθεί - όπως πολύ σωστά ανέφερε ο/η prinny - από το ΚΚΚ και μάλιστα του είχαν απαγορεύσει για αρκετά χρόνια έξοδο από την χώρα (δεν έχει πολύ καιρό που απέκτησε πάλι κινεζικο διαβατήριο ώστε να μπορεί να ταξιδεύει).Μια τελευταία παράκληση και κλείνω:Κάντε την στοιχειώδη έρευνά σας πριν βγάλετε ανερμάτιστα τη χολή σας. Ναι, ο Ai Weiwei μπορούσε καλύτερα. Όχι, δεν είναι τυχαίος και δεν είναι αρπαχτή. Όλη του η ζωή και η καλλιτεχνική του πορεία αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Ξεκινήστε με την ταινία κι αν σας ενδιαφέρει, υπάρχει και σχετική βιβλιογραφία με το έργο του. Εδώ θα είμαστε.
δηλαδή άμα πούμε 'άκυρο' βγάζουμε 'ανερμάτιστα τη χολή' μας; το ότι ένας καλλιτέχνης έχει μια πορεία και μια αναγνώριση δε σημαίνεί πως ό,τι κάνει πρέπει να το προσκυνάμε. Εσύ πώς το είδες να μας 'μαλώνεις' επειδή τολμάμε να κρίνουμε αυτή την καφρίλα.
Αρχικά δεν «μάλωσα» κανέναν. Απλώς εξέφρασα την άποψή μου.Για την ακρίβεια λέμε το ίδιο πράγμα: ο Ai Weiwei μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο και πιο ουσιαστικό. Το αναφέρω στο πρώτο σχόλιό μου το οποίο μάλλον αγνόησες. Και ναι, συμφωνώ με αυτό που λες: ένας καλλιτέχνης με σοβαρή πορεία δεν σημαίνει απαραιτήτως πως πρέπει να τυχαίνει σεβασμού για οτιδήποτε κάνει. Μπορεί να έχει και άτυχες στιγμές. Χρησιμοποίησα την φράση «αμφιλεγόμενη κίνηση», ουσιαστικά λέγοντας αυτό που λες και εσύ. Ξαναδιάβασε, σε παρακαλώ, το αρχικό μου σχόλιο.Η κριτική μου στέκεται απέναντι σε εκείνους που ακυρώνουν μια ολόκληρη πορεία ενός ανθρώπου που αν μη τι άλλο υπήρξε σταθερός στη ζωή του. Προέβη σε μια αμφιλεγόμενη κίνηση στιγμή (επαναλαμβάνω ότι το βρίσκω ατυχές το συγκεκριμένο έργο. Ατυχές έως κακό, αν θες), και σχολιάζω εκείνους που με περρισή ευκολία χαρακτηρίζουν τον Ai Weiwei τυχάρπαστο ή ακτιβιστή της πλάκας. Λογικό να προβαίνουν σε εύκολα σχόλια όταν αγνοούν πλήρως την ζωή και τη δράση του συγκεκριμένου. Ελπίζω να σε βοήθησα να κατανοήσεις το πρώτο μου σχόλιο.
Η δράση του μπορεί πράγματι να είναι αξιόλογη! Δεν τη γνωρίζω δυστυχώς..Αλλά η εικόνα αυτή.. Παραείμαστε τυχεροί για να μπούμε στη θέση της ψυχούλας του Αϊλάν. Όλοι μας!Και όσοι το αρνηθούν, κοροϊδεύουν τον εαυτό τους!
Παιδιά πάτε καλά; Ο τύπος είναι ο Αi Weiwei. Ξέρετε τίποτα για αυτόν ή απλά βλέπετε μία φωτογραφία και γράφετε από κάτω; Έχετε διαβάσει τι έχει περάσει αυτός ο άνθρωπος στην Κίνα; Τι έργο έχει κάνει, πόσο κοντά είναι στον άνθρωπο και το δράμα του και κυρίως τι απίστευτες διώξεις έχει δεχθεί σε όλη του τη ζωή; Πολιτικός ακτιβιστής από τους λίγους, και επαναλαμβάνω στην Κίνα, όπου σε κρατάνε φυλακή χωρίς κατηγορίες και όταν εξαφανίζεσαι οι δικοί σου υποθέτουν κάλλιστα πως πέθανες (όπως συνέβη με αυτόν). Με εντυπωσιάζει πόσο εύκολο τραβάτε άκυρο στον άνθρωπο, όταν είμαι σίγουρος πως πριν τον δείτε στην φωτογραφία δεν ξέρατε καν ποιος είναι ο Αi Weiwei. Τέτοια μηδενιστικά σχόλια ακυρώνουν αυτούς που τα κάνουν, όχι αυτόν.
Ας είναι ό,τι θέλει ο Γουειγουέι. Δεν είναι ο μόνος που έχει περάσει δύσκολες καταστάσεις στον κόσμο και βεβαίως αυτό δεν του δίνει το δικαίωμα να μας επιβάλλει την "τέχνη" του ούτε κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να την αποδεχθεί ή να την θαυμάσει. Στο φινάλε, άλλο ακτιβιστής, άλλο καλλιτέχνης. Το ότι εκμεταλλεύεται τα όποια βάσανά του για να πουλήσει τέχνη αυτομάτως τον ακυρώνει.
Ο Γουειγούει είναι από τους ανθρώπους που μπορούν να "εκμεταλλευτούν" δύσκολες καταστάσεις γιατί τις καταλαβαίνει και συμβάλλει έμπρακτα. Και κανείς δε σου επέβαλλε τίποτα. Και η τέχνη δεν είναι όλη για πούλημα. Και στο κατω κατω δεν τα ξέρουμε κι όλα πια.
Ο καλλιτεχνης απο οτι διαβασα βοηθησε εμπρακτως την κατασταση προς τιμην του.Το εργο τεχνης τωρα ειναι αλλο πραγμα, ειναι η δουλεια του.Τα εργα σε αυτα τα επιπεδα αγοραζονται απο συλλεκτες και ιδρυματα και εχουν σχεση με τις αγορες και επενδυσεις , πραγματα παντελως ασχετα με το θεμα των προσφυγων.Η τεχνη ουδεποτε ειχε εππιροη στον κοσμο, μην ξεχναμε αλλωστε οτι το ολοκαυτωμα εγινε μετα το φοβερο κινημα του σουρεαλισμου..και αλλων ισμων.Αλλο ο ανθρωπος προφανως και αλλο η δουλεια του.
Ο τύπος αυτός δεν είναι ακτιβιστής, ένας γελοίος είναι που ψάχνει γι' αρπαχτές όπου μπορεί. Απλώς οι νωχελικοί ψευτο-κουλτουριάρηδες του Δυτικού κόσμου χάβουν καθετί που κουβαλάει την υποψία του μεταμοντέρνου σε περιτύλιγμα εστέτ με μια στάλα αποδόμησης σε κονστρουκτιβιστικό περιβάλλον αλλά πάντα με αγνές και άδολες κοινωνικές προεκτάσεις ... Ο τύπος στην αισχρή αυτή φωτό μοιάζει με μπεκρή ψαρά που τον παράτησε το πλήρωμα του ψαροκάικου στην παραλία επειδή ήταν κόκκαλο και θα τους έδιωχνε τα ψάρια. Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, έγινε γκολ με ρετσίνες και βγήκε βόλτα στην παραλία με τα φαντεζί σκαρπίνια του αλλά γλίστρησε το κρεπ της σόλας και σαβουριάστηκε στα βότσαλα.Μπορείτε να μού πείτε τι σχέση έχει αυτός με ένα τρίχρονο παιδάκι που θαλασσοπνίγηκε εξαιτίας της σαπίλας του πολιτισμού μας;;;;;;
Και μόνο ότι σ' έβαλε να γράψεις το σχόλιο και να θυμηθείς το πνιγμένο παιδί, την όλη τραγωδία που συμβαίνει δίπλα μας, δηλώνει ότι "ο τύπος" πέτυχε το στόχο του. Σε προκάλεσε και σκέφτηκες (έστω και για λίγο). Τώρα, το που σε πάνε αυτές οι σκέψεις, είναι δική σου εσωτερική διεργασία. Αλλά ο στόχος, όπως ήδη είπα, επετεύχθη.