Μαθήματα εκμάθησης των γλωσσών των χωρών προορισμού για τους πρόσφυγες προανήγγειλε ο Φίλης

Μαθήματα εκμάθησης των γλωσσών των χωρών προορισμού για τους πρόσφυγες προανήγγειλε ο Φίλης Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
6

Μιλώντας σε συνέντευξη τύπου, ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φιλης, ανακοίνωσε την εκπόνηση ενός ευρύτερου σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση του προσφυγικού από το υπουργείο Παιδείας.

«Δεν είμαστε ασυγκίνητοι ως κοινωνία απέναντι στο προσφυγικό. Πήραμε την πρωτοβουλία να ενθαρρύνουμε την εκπαιδευτική κοινότητα να στηρίξει τους συνανθρώπους μας που βρέθηκαν στην επώδυνη αυτή θέση», είπε ο κ. Φίλης και τόνισε ότι η αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος είναι για την κυβέρνηση και την ελληνική κοινωνία, ένας «πανεθνικός στόχος».

Ο υπουργός ανέφερε ότι στην προσπάθεια αυτή, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πρωτοστατήσουν, ώστε το σχολείο να γίνει μια ανοικτή αγκαλιά για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις. «Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν διαχειριστεί με ανθρωπιά, διδακτική επάρκεια και επιτυχία τα προβλήματα των νέων μεταναστών κατά τα προηγούμενα χρόνια. Υπήρξαν η βασική δύναμη αντιρατσιστικής διαπαιδαγώγησης και απόκρουσης κηρυγμάτων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας», επεσήμανε ο κ. Φίλης.

Ειδικότερα, σε αρχική φάση, στις 21 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού, στα σχολεία της χώρας θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για το προσφυγικό ζήτημα και την αλληλέγγυα συμπεριφορά των πολιτών.

Στη συνέχεια, και αφότου λυθούν τα βασικά θέματα της στέγασης, της διατροφής και της υγείας των προσφύγων, υπάρχει η πρόθεση από πλευράς υπουργείου να οργανωθούν δράσεις που θα αφορούν: ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, παροχή βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, προετοιμασία όσων θέλουν να προωθηθούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας και διαμόρφωση σχεδίου για τη μόρφωση και την εκπαίδευση παιδιών αλλά και ενηλίκων που θα παραμείνουν τελικά στην Ελλάδα. Για την υλοποίηση των παραπάνω, το υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την εξασφάλιση ανθρώπινου δυναμικού (χωρίς αυτό ωστόσο να είναι σαφές αυτή τη στιγμή, αν σημαίνει προσλήψεις αναπληρωτών ή ανακατανομή του υπάρχοντος δυναμικού), αλλά και για την ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών. «Πρώτα θα δούμε ποιες θα είναι οι ανάγκες. Ακόμα δεν έχουμε σαφή εικόνα. Πολλά πράγματα είναι ανοικτά. Αυτή τη στιγμή, μόνοι τους έχουν κινητοποιηθεί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί», τόνισε ο υπουργός.

Παράλληλα, θα συγκροτηθεί μια Κεντρική Επιτελική Επιτροπή, η οποία θα αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες, πανεπιστημιακούς και επιστήμονες εξειδικευμένους σε θέματα ένταξης και εκπαίδευσης προσφύγων, αλλά και από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων που δραστηριοποιούνται σε συναφή ζητήματα.

Από την πλευρά της, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, χαρακτήρισε «μείζον ζήτημα» το προσφυγικό και εξέφρασε την ικανοποίησή της για την κινητοποίηση των πολιτών. «Η μνήμη αυτής της κοινωνίας λειτουργεί», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, ανέφερε ότι εξετάζεται η οργάνωση ενός πλαισίου, για το πώς θα μπορούν πρόσφυγες που ήταν κοντά στο τέλος των σπουδών τους, να ενταχθούν και να ενσωματωθούν στα ελληνικά και ευρωπαϊκά ιδρύματα, ώστε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Εξάλλου, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, η ηγεσία του υπουργείου αναφέρθηκε στη δράση της κατά το τελευταίο δίμηνο, κάνοντας μια σύνοψη των όσων έχουν γίνει σχετικά με τις πανελλαδικές, τον εθνικό διάλογο, τη διαπραγμάτευση με τον ΟΟΣΑ, την ενισχυτική διδασκαλία, την ειδική αγωγή και την ενίσχυση των ΑΕΙ με 500 θέσεις προσωπικού.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τις μετεγγραφές, αλλά και σχετικά με τη δέσμευση της ηγεσίας του υπουργείου για πρόσληψη 20.000 εκπαιδευτικών μέσα στην επόμενη τριετία. Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τις μετεγγραφές, ο κ. Φίλης ανέφερε ότι δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός και ό,τι γίνει, θα αφορά βελτιώσεις. «Δεν θα αιφνιδιάσουμε. Καλύτερο μπορεί να υπάρξει. Χειρότερο δεν θα υπάρξει. Τα παιδιά να δώσουν απερίσπαστα τις εξετάσεις τους. Θα δούμε μαζί δυνατότητες ρυθμίσεων για βελτιώσεις», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης.

Για τις προσλήψεις, ο κ. Φίλης επεσήμανε ότι φέτος θα ισχύσει ένα μεταβατικό σύστημα, σύμφωνα με το οποίο, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ θα συγκροτηθεί ένας ενιαίος πίνακας.

Τέλος, η κ. Αναγνωστοπούλου, απαντώντας σε ερώτηση για την άποψή της σχετικά με τη δίωξη 12 φοιτητών για τις κινητοποιήσεις τους, ανέφερε ότι ισχύει η άποψη που έχει ήδη εκφράσει και ως πανεπιστημιακός: «Δεν θέλω, από αυτή τη θέση που είμαι, να εμπλακώ στη δικαιοδοσία της δικαιοσύνης, βεβαίως, αυτό όμως που θέλω να πω και από τη θέση που κατέχω και ως πανεπιστημιακός, είναι ότι οι καταλήψεις δε μπορούν να αποτελούν πειθαρχικό αδίκημα και εν τέλει ποινικό αδίκημα», επεσήμανε η αναπληρώτρια υπουργός.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης: Ο προϋπολογισμός έχει κοινωνικό πρόσημο, με μόνιμες, θετικές παρεμβάσεις για πολίτες και επιχειρήσεις

Πολιτική / Μητσοτάκης: Ο προϋπολογισμός έχει κοινωνικό πρόσημο, με μόνιμες, θετικές παρεμβάσεις για πολίτες και επιχειρήσεις

«Ξέρω καλά πως τα νοικοκυριά δεν νιώθουν ακόμη στην καθημερινότητα τους αυτή την καλή πορεία της οικονομίας» ανέφερε ο πρωθυπουργός στην καθιερωμένη κυριακάτικη ανάρτησή του για τον απολογισμό της εβδομάδας
LIFO NEWSROOM
Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μην δειλιάσουν ποτέ»

Πολιτική / Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μη δειλιάσουν ποτέ»

«Θα έρθουν στιγμές απογοήτευσης και ματαιότητας, όμως πρέπει να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ότι υπηρετείτε την Ελλάδα» είπε απευθυνόμενους στους υποψήφιους ακολούθους πρεσβείας
LIFO NEWSROOM
Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

Πολιτική / Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

«Δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας», τονίζουν διπλωματικές πηγές σχετικά με τα λεγόμενα του Χακάν Φιντάν
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια