Στο σημερινό «Α μπα»: μα εγώ είμαι εντάξει

Στο σημερινό «Α μπα»: μα εγώ είμαι εντάξει Facebook Twitter
88

 

__________________
1.

 

Αγαπητή Λένα,

Οι περισσότερες ερωτήσεις που δέχεσαι αφορούν σχέσεις και αρκετές αναφέρονται σε ζευγάρια που δυστυχούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Αν υπήρχε μια εργαλειοθήκη για ευτυχισμένα ζευγάρια (ιδίως μελλόνυμφα ή γενικώς ζευγάρια με "σοβαρή" πρόθεσή δέσμευσης), τι θα περιλάμβανες σε αυτή; Θα ήθελα όσο γίνεται πιο συγκεκριμένες προτάσεις (π.χ. εγώ θα έβαζα μεταξύ άλλων, βιβλία και ταινίες αλλά αυτός είναι ο δικός μου κόσμος!). -Mrs. Mistoffelees

Για μένα δύο είναι τα βασικά θέματα στα οποία πρέπει να συμφωνεί ένα ζευγάρι, και είναι μόνο δύο γιατί περιλαμβάνει πολλά ζητήματα. Το πρώτο είναι «τι σημαίνει καλή ζωή» και δεύτερο «τι σημαίνει επιτυχία».


Ας πούμε, τι είναι καλή ζωή για τον καθένα; Είναι πολλά λεφτά στην τράπεζα, και μετρημένη ζωή με στόχο ακόμη περισσότερα λεφτά στην τράπεζα; Είναι μια ζωή γεμάτη ταξίδια, φίλους, γενικώς, μετακινήσεις, αλλαγές και προκλήσεις; Είναι μια ζωή αφιερωμένη σε ένα συγκεκριμένο πάθος, ή εργασία, με στόχο τη διάκριση; Είναι η ζωή που εξελίσσεται πάνω και δίπλα και παράλληλα στις υπάρχουσες οικογένειες; Είναι η καλή και σταθερή ρουτίνα τύπου εξασφαλισμένη δουλειά-σπίτι-παιδιά-τηλεόραση-ύπνος; Δεν χρειάζεται να το συζητήσει κανείς αυτό, φαίνεται και στη διαδικασία της σχέσης. Όσο μεγαλύτερη η απόσταση, τόσο μεγαλύτερο πρόβλημα θα δημιουργηθεί στο μέλλον, και τόσο πιο δύσκολος θα είναι ο συμβιβασμός – ο ένας από τους δύο αναγκαστικά θα εγκαταλείψει το δικό του όραμα και θα ζήσει τελικά τη ζωή του άλλου, όσο πιο καλά γίνεται (και όσο πιο καλά μπορεί). Αν υπάρχει συμφωνία, θέματα όπως «που να πάμε διακοπές», «τι να φάμε», λύνονται πολύ πιο αρμονικά. Οι περιπετειώδεις θα συμφωνήσουν να δοκιμάσουν το καινούριο κινέζικο, οι πιο παραδοσιακοί θα είναι ευτυχισμένοι αν δεν το δουν ποτέ στη ζωή τους.


Το «τι είναι επιτυχία» μπορεί να μην φαίνεται καν ως θέμα στα πρώτα χρόνια, αλλά είναι το πιο σημαντικό όταν έρχονται οι σημαντικές αποφάσεις. Ας πούμε το «πού θα μείνουμε, με ποιες θυσίες και ποιες προϋποθέσεις», επειδή το σπίτι δεν είναι απλώς τούβλα, αλλά και σύμβολο στάτους, σύμβολο του ανήκειν, είναι μια δήλωση και προς τα έξω, και προς τον εαυτό μας, έχει άμεση σχέση με το τι σημαίνει για τον καθένα η λέξη «επιτυχία». Είναι τα λεφτά που δεν φαίνονται; Είναι τα λεφτά που φαίνονται; Είναι η κοινωνική καταξίωση; Είναι η δόξα, η φήμη; Είναι η μόρφωση και η διάκριση σε πνευματικούς κύκλους; Είναι η δυνατότητα να μένει μόνος του κανείς, χωρίς παρέες και χωρίς πολλές ανάγκες; Τι λιγουρεύεται ο καθένας; Ακόμα και αν ξεπεραστούν αυτά τα θέματα στο ζευγάρι, θα προκύψουν βίαια αν κάνουν παιδί. Στα ζητήματα ανατροφής το αργότερο, από το σε ποιο σχολείο θα πάει και πόσα εφόδια πρέπει να έχει (και τι ρούχα να φοράει, και τι να τρώει, και με ποια παιδιά να κάνει παρέα, και τα λοιπά).


Τα υπόλοιπα θέματα, όπως η κοινωνική τάξη, η θρησκεία, το οικονομικό επίπεδο, όσο πιο κοντινά είναι, τόσο πιο καλά, αλλά μπορούν να ξεπεραστούν οι διαφορές αν υπάρχει συμφωνία στις παραπάνω ερωτήσεις.

__________________
2.


Α μπα πες μου τη γνωμη σου πανω σε αυτο. Προσωπικα μου αρεσε το project και ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω γιατι το βρηκαν ρατσιστικο.

 

Δεν μπορώ να πω γιατί το βρήκαν ρατσιστικό όλες αυτές οι χιλιάδες άνθρωποι που διαμαρτυρήθηκαν, θα είχαν τους λόγους τους, και θα ήταν σοβαροί. Είναι πατρονάρισμα να λέει κανείς σε κάποιον που ανήκει σε μειονότητα ότι έχει άδικο που θίγεται. Επίσης είναι και ένδειξη ότι αυτός που το λέει έχει τυφλωθεί από το προνόμιο του, και γι' αυτό δεν βλέπει πού είναι το πρόβλημα. (Αυτό δεν είναι απάντηση προς εσένα, αλλά σχόλιο με όλους όσους δεν κατάλαβαν, αλλά ακύρωσαν και το δικαίωμα του άλλου να νιώθει την ανάγκη να διαμαρτυρηθεί, αντί να ρωτήσουν το «γιατί», όπως κάνεις εσύ).


Μπορώ να σου πω όμως γιατί φαντάζομαι ότι θα μπορούσε να το βρει κανείς προσβλητικό, και για να πω την αλήθεια, το βρίσκω τόσο επιπόλαιο και αφελές, που καταντάει προσβλητικό. Οι Έλληνες δυσκολεύονται να καταλάβουν πόσο τραυματισμένες είναι οι σχέσεις των μαύρων με τους λευκούς σε χώρες που υπήρχαν μαύροι σκλάβοι μέχρι πολύ πρόσφατα. Η έννοια του ανθρώπου-σκλάβου είναι βαθύτατα διχαστική στην ουσία της κοινωνίας (δεν βρίσκω κατάλληλη λέξη που δηλώνει την βαρύτητα της κατάστασης) και οι πληγές δεν κλείνουν με τίποτα, είμαστε ακόμα στην αρχή. Μέχρι πρόσφατα, οι λευκοί χρησιμοποιούσαν μαύρη μπογιά για να παριστάνουν τους μαύρους με στόχο να τους υποτιμήσουν ακόμη περισσότερο, κάνοντας τους καρικατούρες. Η χρήση της μπογιάς για να γίνει αυτή η γυναίκα «μαύρη» είναι κάπως αναίσθητη κίνηση. Σε ένα άλλο επίπεδο, χρησιμοποιήθηκε η εμφάνιση διαφόρων φυλών ως μεταμφίεση. Δεν είναι καρναβάλια αυτές οι φυλές. Δεν τις τιμάς αν φοράς τις φορεσιές τους, αν δεν σου το έχουν ζητήσει μέσα στα δικά τους πλαίσια. Όχι μόνο δεν τις τιμάς, αλλά φαίνεσαι ελαφρά γελοίος κι επιπλέον οικειοποιείσαι σύμβολα χωρίς να το αξίζεις. Κάποια από αυτά τα στολίδια σημαίνουν συγκεκριμένα πράγματα που έχουν συγκεκριμένοι άνθρωποι της κάθε φυλής και τα έχουν κερδίσει με τον σεβασμό των συνανθρώπων τους. Δεν είναι κολιέ. Δεν συμπαραστέκεσαι σε ομάδες ανθρώπων επειδή μέσα στην βολεμένη σου ζωή φοράς μια μέρα τα ρούχα τους, λες και είναι Απόκριες, και μετά φωτογραφίζεσαι στο ωραίο σου στούντιο.

__________________
3.


Νομίζω περνάω δεύτερη κατάθλιψη... Δεν θέλω όμως να πάρω πάλι φαρμακευτική αγωγή... Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω; Θα επανέρχεται συνεχώς η κατάθλιψη; Δεν έχω πλέον αυτοκτονικές τάσεις. Έχω, όμως, όλη την υπόλοιπη συμπτωματολογία. Με ταλαιπωρεί έντονα η αυπνία τις τελευταίες ημέρες όπως και η έλλειψη ενδιαφέροντος για το οτιδήποτε. Φοβάμαι μην φτάσω στο σημείο να πάθω νευρικό κλονισμό καθώς απο οτι γνωρίζω αυτές οι δύο διαταραχές μοιάζουν...

Αυτές είναι ερωτήσεις που μόνο ψυχίατρος μπορεί να σου απαντήσει, δεν είναι κουβεντούλα να λέμε τη γνώμη μας, είναι η υγεία σου. Δεν ξέρω για ποιο λόγο δεν θέλεις να πάρεις φάρμακα, αλλά πρέπει να βρεις τον λόγο, να τον ερμηνεύσεις, και να το λύσεις αυτό το θέμα μέσα σου, είτε συνέβη λόγω κακής εμπειρίας με λάθος δοσολογία, είτε επειδή έχεις ταυτίσει τα φάρμακα με ένδειξη αδυναμίας, είτε επειδή δεν έχεις αποβάλει ακόμα μέσα σου το στίγμα. Και αυτά τα θέματα, ένας ψυχίατρος θα σου τα εξηγήσει.


__________________
4.


Αγαπητή Α, μπα
Ανακαλύπτω πως δεν έχω πλέον καμία ανοχή στη γκρίνια. Ήμουν ανέκαθεν αισιόδοξος άνθρωπος, με την έννοια πως νιώθω τυχερή που μεγάλωσα σε μια οικογένεια με αγάπη, που είμαστε όλοι καλά στην υγεία μας και δεν έχουμε πολύ σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Όλα αυτά ξέρω πως μπορεί να χαθούν από τη μια μέρα στην άλλη και έτσι ό,τι στραβό κι αν συμβαίνει, προσπαθώ να σκέφτομαι πόσο σημαντικά είναι όλα όσα έχω και να μη στεναχωριέμαι για αναποδιές. Εδώ και ένα χρόνο ζω και δουλεύω στην Ολλανδία. Παρ' ότι ήρθα με όρεξη, δε μου αρέσει πολύ αυτή η χώρα, δε μου ταιριάζει και μου λείπει πολύ η Ελλάδα και οι δικοί μου άνθρωποι. Δεν περνάω πολύ ωραία γενικά, έχω κάνει παρέες όμως πλέον μου είναι και δύσκολο όσο μεγαλώνω να κάνω καλούς φίλους, και έτσι νιώθω μεγάλη μοναξιά μακριά από την Ελλάδα. (Αυτά τα λέω μόνο σε σένα, στους γονείς και στους φίλους μου εστιάζω περισσότερο στα θετικά της ζωής εδώ, εν μέρει για να το πιστέψω κι εγώ και να μη με πάρει από κάτω.) Καθώς ήμουν καιρό άνεργη και η δουλειά εδώ είναι πολύ καλή, προσπαθώ να προσαρμοστώ και να κάνω υπομονή ελπίζοντας πως σε λίγα χρόνια ίσως γυρίσω στην Ελλάδα, όπου έχω αφήσει και το αγόρι μου, και να βρω περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες. Πλέον όλοι μου οι φίλοι, οι παλιοί συμφοιτητές και συμμαθητές που έμειναν Ελλάδα – όλοι στα 26-27 και σε προσωρινές δουλειές με μισθό που δεν επαρκεί για να είναι ανεξάρτητοι – είναι σε μια μόνιμη μίρλα και μιζέρια. Με κουράζει αφάνταστα αυτό το πράγμα Α,μπα. Δε λέω πως δεν καταλαβαίνω τα προβλήματά τους, αλλά ρε γαμώτο είστε νέοι, υγιείς, ζείτε με τους γονείς σας που μπορούν ακόμη να σας στηρίξουν οικονομικά, έχετε φίλους, σχέσεις, έχετε και λεφτά να πάτε για ένα καφέ, σταματήστε να μιζεριάζετε τόσο. Είμαστε πολύ τυχεροί και δεν το καταλαβαίνουμε. Κουράστηκα να προσπαθώ να μεταδίδω θετική σκέψη και κυρίως με ενοχλεί που νομίζουν πως εμένα η ζωή μου είναι πιο στρωμένη από τη δική τους, πως είμαι βολεμένη στο εξωτερικό και τα λέω αυτά εκ του ασφαλούς – γιατί, επειδή εγώ δεν κλαίγομαι όλη μέρα, σημαίνει πως η ζωή μου είναι τέλεια; Κι εκείνοι θα μπορούσαν να φύγουν στο εξωτερικό, αλλά όταν τους το λέω, όχι, δε θέλουν να αφήσουν την οικογενειακή θαλπωρή και τις σχέσεις τους. Εμ, ούτε εγώ ήθελα! Έκανα μια επιλογή, και δε γκρινιάζω! Με εξαντλεί τόσο πολύ αυτή η κακή διάθεση και γκρίνια για τα οικονομικά και τις δουλειές – ενώ άλλοι άνθρωποι δεν έχουν να πληρώσουν το νοίκι τους ή τα έξοδα υγείας τους. Νομίζω τελικά (ακολουθεί γενίκευση - αρχή lenfou) πως είναι χαρακτηριστικό των Ελλήνων: στη χαρά είμαστε εξωστρεφείς, φωνακλάδες και γελαστοί, αλλά στην πρώτη δυσκολία πρήζουμε τον κόσμο με τη μίρλα και την αρνητίλα μας.
Δεν ξέρω βασικα τι θέλω να ρωτήσω. Ήθελα να μου πεις αν με βρίσκεις υπερβολική σε όλα αυτά και αν δε θα έπρεπε να κρίνω τόσο αυστηρά τους άλλους. Κάποτε μετέδιδα θετικό τρόπο σκεψης στους γύρω μου, πλέον συμβαίνει το αντίθετο, με πνίγει όλη αυτή η κακή διάθεση και η γκρίνια και με θυμώνει, δεν αντέχω να την αντιμετωπίσω.
Συγγνώμη για το μεγάλο κείμενο.

Για άνθρωπο που απεχθάνεται τη γκρίνια, η ικανότητά σου να γκρινιάζεις είναι εντυπωσιακή.


Έχεις καλύτερη εξασφάλιση, μεγαλύτερη μελλοντική ασφάλεια και επαγγελματική προοπτική, αλλά σου λείπει η Ελλάδα και οι φίλοι σου. Οι φίλοι σου έχουν την ζεστασιά του γνώριμου, αλλά δεν ξέρουν τι θα τους ξημερώσει. Το επιχείρημα «οι γονείς που μπορούν να τους στηρίξουν ακόμα οικονομικά, άρα εντάξει» νομίζω ότι το έγραψες χωρίς να το σκεφτείς. Το «έχουν λεφτά να πάνε για έναν καφέ, άρα εντάξει» ακούγεται ακόμη χειρότερο. Έχεις ξεχάσει γιατί έφυγες; Άλλωστε μπορώ να σου επιστρέψω το επιχείρημα που εφαρμόζεις στους άλλους. Αν είσαι τόσο δυσαρεστημένη στην Ολλανδία, γιατί δεν γυρνάς πίσω;


Και οι μεν, και οι δε έχετε λόγους για γκρίνια αν θέλετε, και όπως φαίνεται, θέλετε, και πολύ μάλιστα. Αν αυτό που θέλεις να πεις με όλο αυτό είναι ότι οι φίλοι σου δεν καταλαβαίνουν ότι κι εσύ έχεις προβλήματα και δεν τα έλυσες όλα επειδή έφυγες, σταμάτα να υποκρίνεσαι ότι είναι όλα καλά επειδή είσαι άνθρωπος «με θετική σκέψη» και μίλα τους, πες την αλήθεια. Γι' αυτό είναι οι φίλοι. Όσο και αν σε αγαπάνε, δεν μπορούν να μαντέψουν από το τηλέφωνο τι αισθάνεσαι και τι περνάς.

__________________
5.


"Με τους γονείς και τα αδέρφια του χρησιμοποιεί την αγγλική γλώσσα.", διαβάζουμε σε αυτό το άρθρο Αντίστοιχα γράφει και ο τέως βασιλιάς στην βιογραφία, που μοίρασε πρόσφατα το ΒΗΜΑ.
Σύμφωνοι, εάν ο μπαμπάς είναι «Δανός», η μαμά «Ρωσίδα», τα παιδιά «Έλληνες» (+ διάφορες άλλες «εθνικότητες», εάν προσθέσουμε τις ευρύτερες οικογένειες) θα πρέπει να υπάρχει μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας. Αυτό, που μού έκανε εντύπωση ήταν η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ γλώσσα κοινής επικοινωνίας. Είχα την αίσθηση ότι η αγγλική έγινε κοινή γλώσσα επικοινωνίας το νωρίτερο με την λήξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και την ανάδυση των ΗΠΑ, εάν όχι με τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και ότι μέχρι τότε πως ήταν η γαλλική που ήταν η κοινή γλώσσα επικοινωνίας, ιδίως στους αριστοκρατικούς και βασιλικούς κύκλους. Αυτό δεν λέει και ο Τολστόϋ με το άνοιγμα του «Πόλεμος και Ειρήνη», όπου οι αριστοκράτες μιλούν γαλλικά; Γνωρίζεις, κάτι, λοιπόν, για την εξέλιξη των διεθνών γλωσσών επικοινωνίας; Πότε έγιναν τα αγγλικά τέτοια; Δεν σού κάνει αίσθηση να διαβάζεις ότι η συγκεκριμένη οικογένεια συνεννοείτο μεταξύ τους στα Αγγλικά και όχι στα γαλλικά; - Eh bien mon prince

Τώρα με έκανες να ψάξω για πολλή ώρα κάτι που δεν με ενδιέφερε καθόλου, αλλά ίσως κάτι να βρήκα. Μέχρι πριν από πενήντα χρόνια οι αριστοκράτες μιλούσαν όντως κυρίως γαλλικά μεταξύ τους, μετά το γύρισαν στα αγγλικά, όπως λες κι εσύ, αλλά κάποιοι είχαν ξεκινήσει τα αγγλικά πιο πριν, ανάλογα με το σε ποια αριστοκρατική οικογένεια ένιωθαν, ή ήθελαν να νιώθουν πιο συγγενικά. Ακόμη και σήμερα πάντως, όλοι ξέρουν αγγλικά, αλλά δεν είναι πάντα η κυρίως γλώσσα επικοινωνίας, η βασιλική οικογένεια στον βορρά μιλάει και Δανέζικα, και Σουηδικά, και προτιμούν αυτές τις γλώσσες. Αυτά με μια πρόχειρη έρευνα, παρακαλείται όποιος γνωρίζει περισσότερα να μας κατατοπίσει.

__________________
6.


Λενα, γεια σου, τι ακριβως εννοεις με το "ολα τα σπουδαια βιβλια εχουν γραφτει" και πως εχεις οδηγηθει σ' αυτην την αποψη; εχω την ιδεα οτι μπορεις να γραψεις πολυ καλη λογοτεχνια. Επισης, γραφω και γω. Ειναι 2 λογοι για τους οποιους κανω την ερωτηση.

Ευχαριστώ για την ιδέα σου, πολύ χαίρομαι. Αυτό που εννοώ είναι ότι τα μεγάλα βιβλία μιλούν για τα μεγάλα ερωτήματα της ύπαρξης, και αυτά είναι δύο, άντε τρία: α) τι κάνουμε εδώ, και β) έχει Όλο Αυτό κάποιο νόημα; Οι απαντήσεις έχουν δοθεί (α) τίποτα σπουδαίο δυστυχώς, και β) μάλλον όχι) σε αμέτρητα αριστουργήματα, που το προσεγγίζουν με διαφορετικούς τρόπους, αλλά οι απαντήσεις έχουν δοθεί.


Υπάρχει πάντα περιθώριο για να βρεθεί ένας ακόμη τρόπος για να σχολιαστεί το δυσάρεστο γεγονός της ύπαρξης, οπότε με αυτή την έννοια δεν έχουν γραφτεί ακόμη όλα τα σπουδαία βιβλία. Σίγουρα δεν έχουν γραφτεί όλα τα υπόλοιπα βιβλία, γιατί υπάρχει χώρος και για τα λιγότερα σπουδαία βιβλία, ακόμα και για τα μέτρια βιβλία, που διαβάζονται πολύ ευχάριστα, ακόμα και για τα κακά βιβλία, οπότε ούτε εγώ, ούτε εσύ χρειάζεται να ανησυχούμε.

__________________
7.

καλησπερα.
ειμαι στα late 20's μου και αποφασισαμε με την επι σειρα ετων συντροφο μου να παντρευτουμε.λιτα πραγματα και ουσιαστικα,οχι φανφαρες.
οποτε ζητησα απο τον πολυ καλο μου φιλο να ειναι ο κουμπαρος μου,τον γνωριζω πανω απο 20 χρονια,πολλα απο αυτα ειμασταν αυτοκολλητοι,και κανουμε ακομα παρεα.εξηγημενα πως λεφτα για βερες η ξερω γω τι αλλο δεν θα δωσει ουτε ευρω.αυτα θα καλυφθουν απο εμας,εκ πεποιθησεως.
βρηκε δικαιολογια πως μαλλον θα βαφτισει ενα παιδακι συγγενικου του προσωπου 1-2 μνες πριν,και δεν θα εχει χρηματα,και θα νιωθει αγχος,και νιωθει ασχημα να μην συνεισφερει οικονομικα κλπ κλπ.
οσο κι αν του το ξεκαθαρισα τον εβλεπα να μην αλλαζει τροπαριο.
θα μου απαντησει σε λιγο καιρο να το σκεφτει -λιγο ακομα-.
εγω απλα τον ηθελα γιατι τον νιωθω πολυ δικο μου ανθρωπο.
υγ.την συντροφο μου την ξερει απο την αρχη της σχεσης μας,αρκετα χρονια και φαινεται να εχουν πολυ καλη σχεση.
γιατι αυτη η αρνηση;;καμια ιδεα;
ευχαριστω!

Γιατί τόση άρνηση να δεχτείς αυτό που σου είπε;


Εσείς μπορεί να έχετε κάθε πρόθεση να μην του ζητήσετε ούτε ευρώ, κι αυτός έχει κάθε δικαίωμα να μη θέλει να το δεχτεί. Δεν ξέρω πώς να σου το εξηγήσω πιο απλά. Δε νομίζω ότι θα καταφέρω κάτι, γιατί και ο φίλος σου προσπάθησε να σου το εξηγήσει, και δεν κατάλαβες. Θα νιώθει άσχημα να μην συνεισφέρει οικονομικά. Μπορείς να σεβαστείς αυτό του το συναίσθημα; Δεν μπορείς να του το λύσεις πληρώνοντας. Θα είναι εκεί, ακριβώς όπως πριν - το θέμα είναι τι αισθάνεται και αυτός ως σωστό. Δεν αρκεί μόνο η δική σου θέση.


Αντί να του λες «πληρώνω εγώ και καθάρισα» ακυρώνοντας τον, βρείτε έναν τρόπο να συνεισφέρει αλλιώς, χωρίς χρήματα. Αν βρείτε από κοινού κάτι που τον ικανοποιεί, καλώς. Αλλά μην επιμένεις με τον τρόπο που το κάνεις τώρα, γιατί πατρονάρεις, και θα ψυχρανθείτε, και είναι κρίμα.

88

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Αν υπάρχει όνειρο, σκοπό στην ζωή, αντέχεται και η πιο δύσκολη ξενιτιά. Αν όχι, αντέχεται κι η πιο δύσκολη, αλλά χωρίς ρίσκο αλλαγής, μιζέρια.Η Αμερικανική (αγγλικά) γλώσσα, τρόπος ζωής επικράτησαν ραγδαία μετά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο για προφανείς λόγους. Υπήρχαν όμως εποχές που όλοι ήθελαν να αντιγράψουν τον Γαλλικό τρόπο ζωής μια που πολιτιστικά η Γαλλία επικρατούσε με αποκορύφωμα τον Μεσοπόλεμο.Σε σχέση με την πρώην βασιλική οικογένεια αυτοεξορίστηκαν στο Λονδίνο.
#4 Είναι άκυρο να συγκρίνεις τα ασύγκριτα. Τα δικά σου είναι κατά βάση προσωπικά προβλήματα, εξατομικευμένα. Ενώ τα δικά τους είναι αντικειμενικά για έναν ολόκληρο λαό! Συλλογικά! Και εξαιρετικά διογκωμένα. Δυστυχώς και ολοένα διογκούμενα. Δεν μπορείς να βάλεις στη ζυγαριά ένα καθολικό (εθνικό εδώ) κοινωνικό πρόβλημα από τη μια με ένα προσωπικό από την άλλη. Άλλης ποιότητας και άλλης κατηγορίας θέματα. Από αυτήν την άποψη κακώς μασάς, αγαπητή γράφουσα, διότι στο μυαλό σου παίρνεις μέρος σε στημμένο αγώνα... "γκρίνιας", τέλος πάντων καταλαβαίνεις τί λέω : Είναι εξ' ορισμού άκυρο να μετράτε στο μυαλό σας (ή φραστικά) ποιός το έχει μεγαλύτερο το πρόβλημα, ειδικά όταν καταρχήν δεν συγκρίνονται σάπια μήλα από τη μια με κλούβια αβγά από την άλλη. Καταλαβαίνω ότι νιώθεις αδικημένη πάνω σε αυτή την βάση, μα είναι μάταιο. Εάν δεν υπάρχουν αυτιά να σε ακούσουν (έστω για αυτά τα προσωπικά σου, τα όποια σου, τί πάει να πει; Δεν είναι ασήμαντα για εσένα, δεν είναι αστεία), τότε δεν υπάρχει κοινό έδαφος να μοιραστείς (αλλιώς, γιατί δεν μοιράζεσαι κι εσύ τα δικά σου;). Το συμπέρασμα είναι διπλής κατεύθυνσης, αν με εννοείς. Ούτε εσύ έχεις αυτιά για τους άλλους, ούτε εκείνοι μάλλον έχουνε για εσένα. Χωρίς βέβαια να ξέρω τί εννοείς λέγοντας πως "μεταδίδεις πάντα θετική ενέργεια", η καλή διάθεση δεν είναι κούφια λόγια, δεν είναι μια αόριστη γενικόλογη αισιοδοξία, μια χαρούμενη πόζα, δυο τυποποιημένες κουβέντες και κινήσεις και ένα χτύπημα στην πλάτη να ρευτεί το μωρό. Καλή φιλική διάθεση εν προκειμένω είναι η στοργική γνησιότητά σου προς τον άλλον. Το αν συμμετέχει μαζί σου, αν διαθέτει λίγο από τον χρόνο και τον εαυτό του σε αυτά που σε απασχολούν και θέλεις να ακούσει. Αρχίστε αμφότερες οι πλευρές να εκφράζεστε προσπαθώντας να έχετε καλή διάθεση. Και παρατήρησε αν σου δίνουν χώρο να μιλήσεις. Όχι να κλαφτείς ούτε να γκρινιάξεις (εξίσου κούφιο είναι κι αυτό). Να μιλήσεις λίγο για κάτι ουσιαστικό, να εκφραστείς απλά για εσένα. Να μάθουν και τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις πιθανόν. Μην μπεις στη διαδικασία να τα συγκρίνεις με τα δικά τους. Άσε αυτούς τους παραλληλισμούς, που δεν έχουνε κανένα νόημα. Ο καθένας από εσάς έκανε τις επιλογές του και είναι σεβαστές με τις ευκαιρίες του, τις αιτίες του, τις προτεραιότητές του και όλα. Ξεπέρνα το εντελώς αυτό μέσα σου πρωτίστως. Αν μάλιστα ξεκινήσουν εκείνοι να συγκρίνουν με τα δικά τους θέματα υποτιμώντας τα δικά σου, αποχώρησε ευγενικά από την κουβέντα προφασιζόμενη κάτι. Δεν νομίζω ότι μπορώ να πω κάτι άλλο. Μην τους ακούς να γκρινιάζουν. Φεύγε, κλείνε ευγενικά τηλέφωνα/συνδέσεις και άσε τους να καταλάβουν ότι δεν γίνεται ένας φίλος μονίμως να έρχεται ως φόρτωμα στον άλλον.Όσο μεγάλη και αν είναι η δυστυχία που διέρχεται η μία ή η άλλη πλευρά, η υπεραξία μιας καλής φιλικής επαφής με ωραίες προθέσεις και λίγη παραπάνω προσπάθεια εκατέρωθεν τα υπερβαίνει ανάμεσά σας. Διαφορετικά τί νόημα έχουν κιόλας αυτές οι συνδιαλλαγές;
Διαφωνώ με την απάντηση στο #2. Προσωπικά δεν το βρήκα καθόλου ρατσιστικό, η γυναίκα μελέτησε και έκανε αναπαράσταση. Τα ρούχα της φυλής Α,μπα μου δεν ειναι απλά μια φορεσιά ουτε περιορίζεται εκεί η ταυτότητα κάποιου αλλά οι Άραβες με τις παραδοσιακές φορεσιές τους τι πρέπει να κάνουν όταν εδώ τις Απόκριες - που εξαρχής έχουν σατυρικό χαρακτήρα - ένα σωρό κόσμος ντύνεται "Άραβας";;; Και μάλιστα χωρίς να έχει ιδέα από τον αραβικό πολιτισμό, τις καταβολές του, τη στενή του επαφή με τις τέχνες και τις επιστήμες, με το πόσο έχουν συμβάλει κατά τους προηγούμενους αιώνες στο να πάει μπροστά αυτός ο κόσμος. Τότε δεν είναι προσβλητικό και ρατσιστικό;
#1Συμφωνώ τόσο μα τόσο πολύ με την απάντηση της Α,μπα στην ερώτηση 1!Δεν τα είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, αλλά έχει απόλυτο δίκιο σε κάθε λέξη.Και, για να το πάω ένα βήμα παραπέρα, το πράγμα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο ως εξής: πιστεύω ότι θέλει απίστευτη αυτογνωσία για να ξέρει ο καθένας για τον εαυτό του ακριβώς "τι είναι καλή ζωή" και "τι είναι επιτυχία". Και είναι ήδη δύσκολο να προβλέψει ο καθένας μας πώς θα εξελιχθούν οι απόψεις του οι ίδιες στα ζητήματα αυτά στην πορεία της ζωής. Άρα το να εντοπίσει τις απόψεις του άλλου και να προβλέψει και το πώς θα εξελιχθούν σε βάθος χρόνου κοινής ζωής είναι ακόμα δυσκολότερο. Συντελεστής έξτρα δυσκολίας: ο έρωτας, ιδίως στα πρώτα χρόνια της σχέσης, που σε κάνει να εθελοτυφλείς ως προς τις διαφορές που έχεις με το σύντροφό σου ή έστω να στρογγυλεύεις τις πιο αιχμηρές γωνίες, υποτιμώντας τη σημασία ή τη βαρύτητα των διαφορών.Αν λοιπόν μετά από πολλά χρόνια σχέσης ή γάμου ξυπνήσεις και συνειδητοποιήσεις ότι είναι αγεφύρωτη η απόσταση ανάμεσα σε αυτά που θεωρείς εσύ καλή ζωή κι επιτυχία και αυτά που θεωρεί ο σύντροφός σου καλή ζωή κι επιτυχία, τότε γίνεται αυτό που λέει η Α,μπα: "ο ένας από τους δύο αναγκαστικά θα εγκαταλείψει το δικό του όραμα και θα ζήσει τελικά τη ζωή του άλλου, όσο πιο καλά γίνεται (και όσο πιο καλά μπορεί)".Αλίμονο στον πιο προσαρμοστικό από τους δύο!
#6Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Γάλλου Raymond Queneau που ισχυρίζεται ότι όλη η δυτική λογοτεχνία έχει προγόνους την Ιλιάδα (= με αφορμή ένα γεγονός, την οργή τοπυ Αχιλλέα, ξετυλίγεται μια ιστορία με πλοκή και ιστορικό πλαίσιο)και την Οδύσσεια (= οι περιπέτειες ενός ανθρώπου, του Οδυσσέα, ξεδιπλώνουν μια ιστορία που συντίθεται απο τις εμπειρίες του και οι οποίες τον βοηθούν να επανακαθορίσει την ταυτότητά του). Έτσι λ.χ. "Το Μοναστήρι της Πάρμας" και το "Πολεμος και Ειρήνη" ειναι τυπου Ιλιάδας, ενώ ο "Δον Κιχώτης"¨και ο "Μόμπυ Ντικ" ελιανι τύπου Οδύσσειας. Η συνέντευξη εδώ: http://www.dalkeyarchive.com/a-conversation-with-raymond-queneau-by-georges-charbonnier/
Ευγε απιθανο σχολιο!! Συμφωνω. Το επος της αποδοχης της απωλειας απο τη μια κ το επος της καθημερινοτητας απο την αλλη. Θα διαβασω οπωσδηποτε τη συνεντευξη, ευχαριστω!
Εχω την αισθηση πως οταν δεν εχουμε βιωσει ποτε μας ρατσισμο τοτε δεν ξερουμε ακριβως τι σημαινει. Ισως να μπορουσαμε μονο κατα προσεγγιση να σκεφτουμε το πως θα νιωθαμε αλλα ακομα και η σκεψη ενος συναισθηματος απεχει πολυ απο το ιδιο το συναισθημα. Δεν μπορουμε να ξερουμε επακριβως τις προεκτασεις του ρατσισμου στα θυματα του. Και για αυτον τον λογο ενω υπαρχουν καλες προθεσεις, τελικα ενα προτζεκτ μπορει να καταληξει σε φιασκο. Γιατι δεν ειμαστε σε θεση να γνωριζουμε επακριβως τις αντιδρασεις και τα συναισθηματα που θα πυροδοτησει μια τετοια ενεργεια ανεξαρτητως των προθεσεων μας.
Για την 4 Συμφωνώ με την Λένα σε ότι σου έγραψε. Όπως έχει γράψει ένα εκατομμύριο φορές η Λένα και όπως λέει και ο πολυαγαπημενος μου πατέρας: η ανεξαρτησία είναι ουσιαστικά οικονομική ανεξαρτησία. Αν δεν υπάρχει οικονομική ανεξαρτησία φαντασιώνεσαι ότι είσαι ανεξάρτητος αλλά δεν είσαι. Συνέπειες της οικονομικής εξάρτησης έχουμε διαβάσει τουλάχιστο 50 φορές εδώ στο Α,μπα.Λες ότι έκανες μία επιλογή και δε γκρινιάζεις ενώ μια χαρά γκρίνια ήταν το κείμενο σου. Αφού είσαι στην Ολλανδία απορώ πραγματικά που θεωρείς ότι οι φίλοι σου στην Ελλάδα πρέπει να περνάνε καλά ζώντας από τα χρήματα των γονιών σου. Στην Ολλανδία δε ψάχνουν την καλοπληρωμένη δουλειά; δε νιώθουν παράξενα όταν πρέπει να ζήσουν από την πρόνοια; δε τους είναι παράξενο αν μένουν με τους γονεις; Γιατί στην Ελλάδα θα έπρεπε να νιώθουν καλά με αυτή την κατάσταση; Ο καθένας επίσης έχει τις δικές του αξίες και τα δικά του "θέλω". Μη μπερδεύεις τα δικά σου με των φίλων σου. Τέλος, επειδή είσαι μόνο ένα χρόνο έξω και η Θετική ενέργεια δεν αρκεί, ψάξε στο ίντερνετ το culture shock . Συνήθως χρειάζεσαι βοήθεια ψυχολόγου για να ξαναβρείς τα πατήματά σου και να δεις πως θα ενσωματωθείς πιο ομαλά στην κοινωνία. Γιατί αν δε σου αρέσει εκει, έχεις το αγόρι σου Ελλάδα και δεν έχεις φίλους και θα ήθελες να μείνεις κάποια χρονια είναι ακόμα πιο δύσκολα.
To ότι υπάρχουν και royal chronicles εμένα με ξεπερνάει... Το ότι γράφει μέσα ότι ο Νικόλαος έσωσε τη Θεσσαλονίκη ήταν ότι πιο αστείο έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό.Όσο δε για την αντικειμενικότητα της "βιογραφίας" τα σχόλια είναι νομίζω περιττά!
#7Με τον σύντροφο μου έχουμε χάσει αρκετούς γάμους φίλων μας γιατί πολύ απλά δεν είχαμε όχι λεφτά για δώρο ούτε και για τα μεταφορικά μας. Φυσικα θεωρητικά θα καταλάβαιναν αν δεν τους πηγαίναμε δώρο αφού ξέρουν την κατάσταση αλλά πρακτικά έχεις πάντα τον φόβο ότι θα σχολιαστείς αρνητικά. Δεν ξέρεις σε πόσο δύσκολη θέση έρχεσαι σε τετοιες περιστάσεις αν δεν έχεις βρεθεί στην ένδεια. Αυτά βέβαια είναι κατάλοιπα από τη χρυσή εποχή που έληξε άδοξα και ακόμα αισθανόμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας αν δεν έχουμε λεφτά για πολυτέλειες (βλέπε γάμους, βαφτίσια και λοιπές φιέστες που κάθε καλεσμένος πρέπει να διαθέσει μινιμουμ 100 ευρώ).Ίσως λοιπόν ο καλός σου φίλος να αισθάνεται άσχημα που δεν μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά, και το ότι επιμένεις το κάνει όλο αυτό χειρότερο. Διάλεξε έναν άλλο κουμπάρο γιατί όπως το πας θα παρεξηγηθείτε με τον φίλο σου και είναι κρίμα. Μπορεί πάντα να τον παντρέψεις εσύ κάποια στιγμή στο μέλλον και να κουμπαριάσετε έτσι, ή να σου βαφτίσει κάποιο παιδί.
Τώρα έθιξες μεγάλο θέμα. Αυτό με τα δώρα και τους γάμους είναι άλλο ένα πράγμα που μου τη δίνει κατακούτελα! Το θεωρώ τεράστια γυφτιά (δεν μου έρχεται άλλη λέξη) να καλείς τον κάθε πικραμένο άσχετο να παραβρεθεί σε μια τόσο προσωπική σου στιγμή, μόνο και μόνο για να φέρει δώρο! Έχω λάβει πρόσκληση σε γάμο που θα γινόταν στην Γαλλία, χωρίς φυσικά να συμπεριλαμβάνονται εισιτήρια ή/και voucher διαμονής! Οπότε τι συμπεραίνουμε από αυτή την πρόσκληση? Ή ο άλλος έχει την απαίτηση να κάνω έξοδα 1000+ ευρώ για να τον δω να παντρεύεται (λες και δεν είχα άλλη σκασίλα) ή μου δίνει πρόσκληση μόνο για να πάρει δώρο! Θες να παντρευτείς. Τράβα παντρέψου και να ζήσεις και να ευτυχίσεις κλπ κλπ! Εμείς τι φταίμε?!?! Και κυρίως τι χρωστάμε???!!!PS: Εγώ που τα λέω αυτά, παντρεύτηκα ΜΟΝΗ με τον σύζυγό μου σε ένα νησί, σε ένα ξωκλήσι. Καλεσμένοι ήταν ΜΟΝΟ οι γονείς μας και κουμπάροι τα αδέλφια μας. Όταν επιστρέψαμε από το νησί, κάναμε ένα τραπέζι στους φίλους μας και ΔΕΝ δεχτήκαμε ούτε δώρα ούτε χρήματα από κανέναν!
Συννεφιά έκανες το γάμο των ονείρων μου, έτσι θέλω να είναι και ο δικός μου. Νερό ακριβως έτσι, όσο πιο κοντινός τόσο ανεβαίνει η ταρίφα. Αυτό που με εκνευρίζει πάρα πολύ όμως είναι όταν με καλούν μόνο στην Εκκλησία. Δηλαδή είμαι αρκετά καλή για να σου φέρω δώρο αλλά όχι αρκετά καλή για να πληρώσεις θέση για μένα στο τραπέζι. Δηαλδή είναι ωραίο αυτό; Πώς στο καλό προέκυψε σαν συνήθης και αποδεκτή πρακτική; Καλώ 400 άτομα στην Εκκλησία, μαζεύω δώρα από παντού και καλώ μόνο τους 150 από αυτούς στο τραπέζι;Προσωπικά το θεωρώ άκομψο και αγενές τουλάχιστον.
Πόσο δίκιο έχεις βρε εξωγήινη. Πλέον όταν δυσκολεύεσαι να αγοράσεις τα απαραίτητα για τον εαυτό σου είναι πολύ δύσκολο να διαθέσεις ένα αξιοπρεπές ποσό για δώρο γάμου. Και δυστυχώς στην Ελλάδα οι περισσότεροι είχαμε μάθει μέσω της αξίας ενός δώρου να δηλώνουμε και την αξία της σχέσης μας με το τιμώμενο πρόσωπο.
παιδιά ό,τι έχει να κάνει με τέτοιες τελετές είναι καθαρά για κέρδος..της εκκλησίας πρώτα απ'όλα..αλλά ας μην αλλάξω θέμα καλύτερα.είναι τρομερά εκνευριστικό όπως είπατε και αγενές να σε καλούν στην εκκλησία και όχι στο γλέντι.η πρόσκληση που ήρθε από Γαλλία "Συννεφιά" είναι νομίζω και λίγο για τα μάτια του κόσμου..ποιος θα περίμενε να του στείλεις δώρο στην Γαλλία ή να πας?
Στο γαμπρό του 7.Υπάρχουν άνθρωποι, όπως φαντάζομαι είμαι ο κολλητός σου που παίρνουν πολύ σοβαρά το ρόλο και τις ευθύνες του κουμπάρου ή του νονού γιατί έτσι έχουν μάθει από την οικογένεια τους ή έτσι απαιτεί ο κοινωνικός τους κύκλος. Έτσι όταν δε μπορούν να ανταποκριθούν είτε στην οικονομική εύθυνη, είτε στο πρακτικό κομμάτι, είτε στον ρόλο προτιμούν να απέχουν. Δε παίρνουν απλώς ένα τίτλο, δε το κάνουν τυπικά, αλλά συμβάλλουν στα έξοδα με κάποιο τρόπο, αφιερώνουν χρόνο να στηρίξουν το ζευγάρι. Ο φίλος σου έχει ήδη αναλάβει μια υποχρέωση και πραγματικά μπορεί να μην έχει το χρόνο αυτή τη στιγμή και μπορεί να θεωρεί ότι σου αξίζει καλύτερα να βρεις κάποιον να τα δώσει όλα και να είναι εκεί για σένα. Αυτό που μου φαίνεται παράξενο είναι πως αφού είστε κολλητοί εσύ δεν ήξερες αυτή του τη στάση.
Aπό ειλικρινή περιέργεια: τι υποχρεώσεις έχει ένας κουμπάρος; Είναι μόνο κατά τη διάρκεια της τελετής ή επεκτείνονται και μετά το πέρας αυτής (σαν το Νονό/τη Νονά;); [Το λέω γιατί στη δική μας περίπτωση (πολιτικός γάμος), έχοντας απλά μάρτυρες, το μόνο που ψάχναμε ήταν να βρούμε 2 ανθρώπους να μπορούν να υπογράψουν την τάδε μέρα κι ώρα. Ούτε τους αποκαλούμε κουμπάρους μας ούτε έχει κάτι δεσμευτικό γι´ αυτούς ή εμάς το ότι μας έκαναν την εξυπηρέτηση κι υπέγραψαν. Είναι φίλοι μας αλλά δεν τους βλέπουμε και δε μας βλέπουν ως "κουμπάρους" με μια ιδιαίτερη δηλ σχέση εξαιτίας της εξυπηρέτησης.]
#Πες τα Α, μπα μου! Γιατί εμένα με κοροϊδεύουν που συζητάω με τον σύντροφό μου πώς θα μεγαλώσουμε το παιδί μας (αυτό που θα κάνουμε, αν κάνουμε). "Περίμενε να το κάνεις πρώτα", λένε. Άμα το κάνω όμως θα είναι αργά για να δω αν συμφωνούμε στα της ανατροφής του ή όχι. Θα πρέπει να το μεγαλώσουμε μαζί
Συμφωνώ Αλίνα. Από τις πιο σημαντικές συζητήσεις που πρέπει να κάνει ένα ζευγάρι που βλέπει κοινό μέλλον. Γιατί αν το καλοσκεφτούμε τα περισσότερα διαζύγια ξεκινούν από την ασυννενοησία σχετικά με την ανατροφή των παιδιών. Φυσικά θα υπάρξουν διαφωνίες στο μέλλον αλλά για τα μικρά και επιμέρους, όχι για τα σημαντικά, όπως ας πούμε αν πρέπει το παιδί να κάνει εμβόλια ή όχι (πολύ τρέντυ αυτή τη στιγμή).
Πολύ πιθανό θα χωρίζαμε. Γιατί αν δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε στην ανατροφή των παιδιών, το πιθανότερο είναι να μην συμφωνούσαμε και σε άλλα θέματα. Ας πάρουμε για παράδειγμα το θέμα της βάφτισης. Είμαστε και οι δύο αντίθετοι. Αν ο ένας ήθελε, αυτό θα σήμαινε διαφωνία και σε πολλά άλλα θέματα. Και πιθανότατα θα χωρίζαμε. Γιατί η αγάπη μόνη της δεν είναι αρκετή
#2Εάν σε ενδιαφέρει να κατανοήσεις αντιδράσεις σαν αυτές του λινκ σου, ίσως σου φανεί πιο οικείο το θέμα της επιλογής της ηθοποιού Zoe Saldana για τον ρόλο της Nina Simone:https://www.youtube.com/watch?v=W3EWygLE_NoΥπάρχει εκτενέστατη αντιπαράθεση για το αν η όμορφη, όχι και τόσο μαύρη, όχι ακριβώς αφρο-αμερικανή, Zoe είναι κατάλληλη επιλογή για το ρόλο της Simone, η οποία – εκτός από διαολεμένα ταλαντούχα καλλιτέχνιδα (βαθειά υπόκλιση) – ήταν ακτιβίστρια των δικαιωμάτων των αφρο-αμερικανών και είχε επανειλημμένα καταγγείλει τις διακρίσεις που είχε υποστεί ως μαύρη γυναίκα. Με λίγα λόγια, για πολύ κόσμο είναι ένα σύμβολο. Κάποιοι αισθάνονται προσβολή με την επιλογή της Saldana, η οποία χρειάστηκε να προσθέσει φαρδιά μύτη και σκούρο μέικ-απ για να μοιάζει στη Simone, ενώ μπορούσε κάλλιστα να έχει επιλεγεί μία μαύρη ηθοποιός. Ως λευκή Ελληνίδα δεν μπορώ να το νιώσω, ως φαν όμως της Simone και όλων όσων συμβολίζει, μπορώ να το κατανοήσω.
#4Το όλο σου πρόβλημα πιστεύω πως πηγάζει από μία και μόνο φράση σου. "Εμ, ούτε εγώ ήθελα! Έκανα μια επιλογή, και δε γκρινιάζω!"Όμως Σούζυ, ψεύδεσαι. Και γκρινιάζεις και ψεύδεσαι.Έτσι είναι όταν κάνουμε επιλογές που δε θέλουμε, καταπιεζόμαστε. Οι προλαλήσαντες τα είπαν σωστά. Ή υποστηρίζεις την επιλογή σου (με το κόστος της) ή αλλάζεις την επιλογή σου (μάντεψε, κι αυτό δε θα είναι άνευ κόστους).
#7: Επίσης, μπορεί πολύ απλά να μη θέλει. Μπορεί να ντρέπεται, μπορεί να μην του αρέσει να είναι το κέντρο της προσοχής, μπορεί να βαριέται όλα όσα συνεπάγεται το κουμπαριλίκι. Δεν είναι υποχρεωμένος να θέλει επειδή έλεις εσύ! Και επειδή όλα αυτά θεωρούνται λίγο ταμπού, επικαλείται αυτό που είναι γενικώς πιο σεβαστό "δεν έχω χρήματα". Οπότε δεν έχει νόημα να προσπαθήσεις να του λύσεις το πρόβλημα, γιατί τον φέρνεις σε χειρότερη θέση. Και εξάλλου ένας κουμπάρος δεν έχει μόνο τα έξοδα για τις βέρες - γιατί δε μετράς και όλα τα υπόλοιπα που μπορεί να νιώσει υποχρεωμένος να κάνει; Από το να πάρει ένα καλό κοστούμι μέχρι οτιδήποτε άλλο.
#2 Εμένα πάντως αυτό που με χάλασε είναι ότι η ίδια προσπάθησε να μοιάσει σε αυτές τις γυναίκες με βάψιμο/photoshop ή ό,τι, ενώ θα μπορούσε να βάλει φωτογραφίες των ίδιων των γυναικών. Δεν καταλαβαίνω το λόγο που το έκανε. ΟΚ το άρθρο λέγεται I Morphed Myself, αλλά και πάλι..
#4 Μου φαίνεται πως σε πονάει πάνω από όλα που άφησες δικούς σου ανθρώπους πίσω κι έφυγες κάτι που είναι πολύ λογικό να σε στεναχωρεί, αλλά από την άλλη κρίνεις αρνητικά και ίσως αφ' υψηλού τους άλλους, επειδή δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν το ίδιο. Σε κάθε περίπτωση και όπου δεν υπάρχει ακραία ανάγκη, είναι θέμα προτεραιοτήτων, αν γίνομαι κατανοητή.Η φράση της Λένας "δεν ξέρουν το τους ξημερώνει" δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα την κατάσταση μίας χώρας που είναι βαρέλι δίχως πάτο και το χειρότερο, μη αναστέψιμη. (Γι' αυτό απορώ-χωρίς καμία κριτική διάθεση- με την πλάνη πολλών που λένε "θα φύγουμε για λίγο και θα ξαναγυρίσουμε σε μερικά χρόνια") Επειδή είμαι μέσα στο εμπόριο βλέπω ότι η κατάσταση χειροτερεύει όχι χρόνο με το χρόνο, αλλά μήνα με το μήνα και προκαλεί ανασφάλεια ακόμα και σε αυτούς που είναι ισχυροί στο χώρο. Το κακό δεν είναι μόνο ότι είμαστε σε ένα τούνελ, αλλά ότι δεν ξέρουμε πού αυτό θα καταλήξει. Οπότε ναι, η ασφάλεια που βιώνεις στην Ολλάνδία που δεν σου αρέσει έιναι τεράστια υπόθεση.Έχω γράψει και παλαιότερα πως δεν χρειάζεται να ζηλεύουμε τις ζωές των άλλων, γιατί ζούμε καλύτερα από το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του πλανήτη, αλλά από την άλλη δικαιούνται οι φίλοι σου να γκρινιάζουν πότε πότε που κοντεύουν τα 30 και μένουν με τους γονείς τους ή δεν έχουν χρήματα για τα βασικά. Κι όλα αυτά σε μια υποτιθέμενη Δυτική κοινωνία.Εσύ από την άλλη όταν δεν αισθάνεσαι καλά μην το κρατάς, δεν χρειάζεται να σκάσεις, θα σε βοηθήσει πολύ να εκφράζεις τα συναισθήματά σου ελεύθερα και θα νιώσεις αμέσως καλύτερα
#2Συμφωνώ στο ότι οι Έλληνες δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν την κατάσταση μεταξύ μαύρων και λευκών στην Αμερική. Οι Ευρωπαίοι την εποχή των ανακαλύψεων κατέκτησαν τεράστιες εκτάσεις και πληθυσμούς σε άλλες ηπείρους και σχεδόν εξευρωπάισαν τον πλανήτη. Αυτό που έγινε στην Αμερική είναι σοκαριστικό, οι γηγενείς έγιναν δούλοι και αποδεκατίστηκαν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης. Οι Ευρωπαίοι όμως έπρεπε να κάνουν τη δουλίτσα τους και έτσι έφεραν νέους σκλάβους από την Αφρική των οποίων η υποδούλωση κράτησε μέχρι πρόσφατα. Να μην ξεχνάμε όμως ότι έχουν υπάρξει και λευκοί σκλάβοι και νομίζω ότι και η ίδια η λέξη σκλάβος συνδέεται με το Σλάβος. Επίσης νομίζω ότι κάποιοι μαύροι που επέστρεψαν στην Αφρική πήραν το ρόλο των λευκών και υπδούλουσαν τους δικούς τους εφαρμόζοντας την ίδια πολιτική.Ως προς το ότι οι λευκοί χρησιμοποιούσαν μαύρη μπογιά για να υποδυθούν τους μαύρους, ισχύει. Αλλά πχ στην Ελλάδα του 60 όπου ο Βουτσάς έκανε τον μαύρο με φούμο, οι Έλληνες δεν νομίζω να είχαν δει ποτέ από κοντά μαύρο παρά μόνο σε ταινίες και κόμικς, όπου και κει παρουσιάζονταν ως καρικατούρες κανίβαλοι με κόκκαλο στη μύτη, και σίγουρα το διαφορετικό σου φαίνεται περίεργο και παράξενο. Όμως όταν κάποιος φορά κίτρινη περούκα και κέρατα και κάνει τον βίκινγκ ή κόκκινες πλεξούδες, φακίδες και καρό και κάνει την Σκωτσέζα και είναι για το χαβαλέ της αποκριάς ακόμα, κανείς δεν έχει πρόβλημα. Άρα προφανώς αυτοί που θίγονται με ένα πρότζεκτ που ούτε καν αποκριάτικο και σατυρικό είναι -φαντάσου να ήταν!- έχουν αυτό το κόμπλεξ της ιστορίας τους και δε λέω ότι είναι αδικαιολόγητο.Και να πω και το άλλο που νομίζω είναι σχετικό. Διαβάζω συχνά διαμαρτυρίες για το όταν χαρακτηρίζεται μια γυναίκα πχ σε ένα περιοδικό «εξωτική» ότι και αυτό δεν είναι political correct. Όμως αν το περιοδικό είναι στην Ελλάδα που δεν έχει δει άλλη φυλή, τότε ναι ο άνθρωπος της άλλης φυλής είναι εξωτικός. Αν το περιοδικό έβγαινε στα Barbados και είχε φωτό ενός Έλληνα θα ήταν αυτός ο εξωτικός. Εννοώ ότι ο δυτικός πολιτισμός είναι λευκός πολιτισμός και είναι λογικό να αντιμετωπίζει τους άλλους ως ξένους, τουλάχιστον μέχρι τώρα. Τώρα όμως που επέρχεται παγκοσμιοποίηση και οι φυλές ανακατεύονται και ο ρατσισμός εξαλείφεται σιγά σιγά, νομίζω πως θα ηρεμήσουν τα πνεύματα.
Μα η λέξη "εξωτικός" ετυμολογικά παραπέμπει σε αυτόν που έρχεται από "έξω", από κάτι άλλο, ξένο, διαφορετικό. Με άλλα λόγια, εξωτικός δεν σημαίνει φοίνικες, αμμουδιές, πράσινες θάλασσες και μουσώνες.
Ή φίλη μου όμως, που γεννήθκε και μεγάλωσε στην Ελλαδα, κόρη έλληνα και γιαπωνέζας που επίσης έχει μεγαλώσει στην Ελλάδα, δεν έρχεται από έξω, δεν είναι κάτι ξένο, οπότε ναι το "εξωτική" μπορεί να την προσβάλλει.
Νερο, θεωρειται προσβλητικος χαρακτηρισμος γιατι χρησιμοποιειται κατα κορον για να περιγραψει ατομα που δεν εμπιπτουν στο στερεοτυπο που θεωρειται ιδεατο απο την κυριαρχη κουλτουρα. πχ. αμερικανοι αποκαλουσαν την Καθριν Ζητα Τζοουνς "εξωτικη" γιατι "δεν ηταν πραγματικα ομορφη σαν την Γκρεις Κελλυ, ηταν εξωτικης ομορφιας" (για να παραθεσω κατι που εχω αξουσει με τα αυτια μου).
#2#2 Δεν θα εκφράσω άποψη επί του συγκεκριμένου.Έχω υπερασπιστεί την "πολιτική ορθότητα" ουκ ολίγες φορές.Θα εκφράσω άποψη -όμως- για το γεγονός ότι λευκοί απολογητές, στην Αμερική, έχουν αρχίσει να την πέφτουν σε (λευκά) άτομα που π.χ. έχουν τα μαλλιά τους dreadlocks, με εκπληκτικά επιχειρήματα τύπου: οι λευκοί δεν έχουν το κατάλληλο μαλλί για dreadlocks, οπότε όταν τα κάνουν μυρίζουν και μοιάζουν με (παλιο)χίππιδες και μ' αυτόν τον τρόπο δυσχερένουν τους μαύρους που "δικαιωματικά" έχουν dreadlocks και τους περνάνε για αλήτες. Οπότε ποια είναι η αιχμή του δόρατος, το πρόβλημα του ρατσισμού στις Αμερικές; ...Ω ναι, τα λευκά αμερικανικά φρικιά που -παρότι- πιθανότατα είναι πιο φιλελεύθεροι σ΄αυτά τα πράγματα, κάνουν dreadlocks. Κριτική σκέψη: ΜΗΔΕΝ.Μήπως να μην παίζουν και λευκοί μουσικοί blues και jazz? Για όνομα της θεάς!
Επίσης κι ενώ μπορώ να αντιληφθώ πως μπορεί να θεωρηθεί ακατάλληλο και προκλητικό για κάποι@ς το εν λόγω θέαμα, εντούτοις μου φαίνεται ενδιαφέρον από άποψη performativity. Γιατί να μην είναι (ακόμη και η φυλή) ως ένα βαθμό ένα είδος performance, όπως το φύλο;
Η φυλή σε αυτήν την περίπτωση αφορά (και) σύνολο πολιτισμικων στοιχείων. Ειδικάτενδυματολογικά και στυλιστικά αν αλλάξει το υποκείμενο, σε αυτήν την φωτογραφικά στατική περίπτωση, "αλλάζει" και φυλή. Τα πολιτισμικά, συμπεριφοριακά, ομως, επιτελούνται απο κάποι@ς και παρατηρούνται-γίνονται αντιληπτά από άλλ@ς ή και τους ίδιους. Υπάρχει ένα είδος περφορματίβυτι, θεωρώ.
#5, Εγώ απορώ που μεταξύ τους δε μιλούσαν ελληνικά. Οι "έλληνες" πρίγκηπες. Εννοείται ότι έπρεπε να γνωρίζουν όσες περισσότερες γλώσσες μπορούσαν αλλά να μην χρησιμοποιούν τη γλώσσα της χώρας της οποίας ήταν βασιλείς;