Ας μιλήσουμε ανοιχτά για τη θρησκευτική διάσταση του Ισλαμικού εξτρεμισμού

Ας μιλήσουμε ανοιχτά για τη θρησκευτική διάσταση του Ισλαμικού εξτρεμισμού Facebook Twitter
27
Ας μιλήσουμε ανοιχτά για τη θρησκευτική διάσταση του Ισλαμικού εξτρεμισμού Facebook Twitter

Σήμερα, η πολιτική ορθότητα επιβάλει να μη θίξουμε τη θρησκευτική συνιστώσα πίσω απ' τις αποτρόπαιες εκφάνσεις του εξτρεμισμού. Για όλα φταίει η "κακιά" Ευρώπη και οι "νεοφιλελεύθερες" τακτικές της ή οι "σχιζοφρενείς" του ISIS που απλώς διεκδικούν οικονομικά/εξουσιαστικά συμφέροντα στη Μέση Ανατολή και απειλείται η επικράτηση τους λόγω Δυτικών συμμαχιών. Στο φάσμα αυτών των ακραίων, υπεραπλουστευτικών ερμηνειών μοιάζει να υπάρχει μια γκρίζα αιτιακή ζώνη, την οποία κανείς δε σχολιάζει φοβούμενος μη προσβάλλει το κοινό θρησκευτικό αίσθημα.

Επιθυμώντας πρώτα να αποκηρύξω κάθε σύνδεση των μεταναστευτικών/προσφυγικών ροών με την τρομοκρατία, γιατί ούτως ή άλλως αυτές οι ομάδες ανθρώπων από τον ίδιο όλεθρο προσπαθούν απελπισμένα να αποδράσουν, θα ήθελα να μιλήσουμε για το θρησκευτικό εξτρεμισμό.

Η Ευρώπη πέρασε τη δική της εξτρεμιστική φάση κατά το Μεσαίωνα και νίκησε το χριστιανικό φονταμενταλισμό μόνον όταν αναγνώρισε τη θρησκευτική διάσταση του προβλήματος. Όταν προχώρησε σε εκκοσμίκευση της εξουσίας και σε σαφή διαχωρισμό των εξουσιών κράτους-θρησκείας. Ήρθε η σειρά των Ισλαμικών εθνών να δουν πώς θα περιορίσουν τις εξτρεμιστικές εκφάνσεις της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας, που κατατρύχει τις κοινωνίες τους.

Ίσως είναι κοινός τόπος ότι η αποβλάκωση επέρχεται αυτομάτως όταν αρνείσαι πεισματικά το προφανές. Να σας πω τι μου μοιάζει με προφανές; Ότι ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός είναι υπαίτιος για τις σημερινές βομβιστικές επιθέσεις κατά δεκάδων αθώων πολιτών στις Βρυξέλλες, όπως και για τις τρομοκρατικές ενέργειες προ ολίγων μηνών στο Παρίσι. Ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός ευθύνεται για τα ακραία φαινόμενα βίας στη Μέση Ανατολή, τα οποία δεν προκαλούν καμία αίσθηση πια, λες και τα έχουμε συνηθίσει. Να λιθοβολούν, να απαγχονίζουν, να καίνε ανθρώπους, να τους υποβάλλουν σε αδιανόητα βασανιστήρια, δίχως την παραμικρή ένδειξη σεβασμού στην αξία της ανθρώπινης ζωής.

Ας μιλήσουμε ανοιχτά για τη θρησκευτική διάσταση του Ισλαμικού εξτρεμισμού Facebook Twitter

Αν και σε προηγούμενο άρθρο ("Τι συμβαίνει στο μυαλό των εξτρεμιστών. Μια νευροβιολογική προσέγγιση") διατύπωσα την άποψη ότι τα φαινόμενα εξτρεμισμού οφείλονται κατά βάση στην ολέθρια αποσταθεροποίηση και μετέπειτα ριζοσπαστικοποίηση που έχουν επιφέρει οι επεμβατικοί πόλεμοι της Δύσης, πλέον νομίζω ότι συνιστά επικίνδυνη εθελοτυφλία να παραμερίζουμε από την ανάλυση τη θρησκευτική συνιστώσα.

Επιτρέψτε μου να διατυπώσω τις παρακάτω σκέψεις/προβληματισμούς για τη θρησκευτική διάσταση του διογκούμενου προβλήματος του εξτρεμισμού:

  • Εάν η Ισλαμική θρησκεία δεν καλλιεργούσε στο μυαλό διαταραγμένων ανθρώπων ότι επιτελούν θεάρεστο έργο και ότι πρόκειται να κερδίσουν τον αιώνιο παράδεισο εξουδετερώνοντας αλλόθρησκους, θα ενέδιδε κανείς σε βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας;
  • Εάν τα Ισλαμικά έθνη είχαν προασπίσει/κατοχυρώσει το διαχωρισμό μεταξύ κράτους-θρησκείας, θα επέτρεπαν οι λεγόμενοι μετριοπαθείς Ισλαμιστές το θρησκευτικό εξτρεμισμό;
  • Εάν οι ίδιοι οι μετριοπαθείς Ισλαμιστές -όσοι είναι στοιχειωδώς εγγράματοι και φορείς ανοιχτών οριζόντων- δεν ασκήσουν πίεση για αλλαγές στο τρέχον κοινωνικό-πολιτικό μοντέλο των χωρών τους και στην απαράδεκτη επιρροή του θρησκευτικού αισθήματος στις ζωές των πολιτών, ποιος θα το κάνει;
  • Εάν ο Δυτικός κόσμος [που έναν Διαφωτισμό τον έχει περάσει] δεν ασκήσει κριτική στα Ισλαμικά έθνη και δεν καταδείξει τη θρησκευτική διάσταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, πώς αλλιώς δύναται να συνεισφέρει; Με πλήρη απομόνωση ή πόλεμο;

Οι ορθολογικοί πολίτες αυτού του κόσμου θα πρέπει να ορθώσουν το πνευματικό τους ανάστημα και να ασκήσουν ελεύθερα κριτική στα ειδεχθή τεκταινόμενα και τις αιτίες τους. Να εξεγερθούν ενάντια στα αίσχη της όποιας σκοταδιστικής κουλτούρας αντιμετωπίζει χειριστικά/σαδιστικά τους ανθρώπους, ισοπεδώνοντας τις ζωές τους. Όσο αποφεύγουμε να το πράξουμε υπό το φόβο του χαρακτηρισμού "ισλαμοφοβικός", απλώς θα υποθάλπουμε τη διαιώνιση του φονταμενταλισμού. Δε γνωρίζω πώς οι μετριοπαθείς Ισλαμιστές, και εν γένει οι Μουσουλμάνοι, προσεγγίζουν την όλη κατάσταση, αλλά είναι οι πρώτοι που λόγω θρησκευτικής/πολιτισμικής συγγένειας οφείλουν να καταφερθούν -κάπως πιο πρακτικά- ενάντια στους φορείς εξτρεμιστικών αντιλήψεων/πράξεων [με περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας μάλιστα]. Αλήθεια, τι απέγινε η Αραβική Άνοιξη που όλοι παραλλήλισαν/συσχέτισαν με τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό και τα επαναστατικά γεγονότα που εκείνος πυροδότησε;

Ας μιλήσουμε ανοιχτά για τη θρησκευτική διάσταση του Ισλαμικού εξτρεμισμού Facebook Twitter

Παρεμπιπτόντως, δε θέλω να φανταστώ ποια θα ήταν η εξέλιξη της Ευρώπης, εάν οι μεγάλοι στοχαστές του Διαφωτισμού σιωπούσαν υπό την απειλή του χαρακτηρισμού "χριστιανοφοβικός", εάν η κριτική ενάντια στην επιρροή του κλήρου και του φοβικού θρησκευτικού αισθήματος προερχόταν μακρόθεν και μόνο, π.χ. από στοχαστές Ισλαμικών εθνών. Μάλλον καμιά ανατροπή δε θα συνέβαινε και η Ιερά Εξέταση -το αντίστοιχο του ISIS- θα έκαιγε για πολλά χρόνια ακόμη ανυπεράσπιστους ανθρώπους στην πυρά.

Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό αν μελετήσουμε Ιστορία, η Ευρώπη πέρασε τη δική της εξτρεμιστική φάση κατά το Μεσαίωνα και νίκησε το χριστιανικό φονταμενταλισμό μόνον όταν αναγνώρισε τη θρησκευτική διάσταση του προβλήματος. Όταν προχώρησε σε εκκοσμίκευση της εξουσίας και σε σαφή διαχωρισμό των εξουσιών κράτους-θρησκείας. Ήρθε η σειρά των Ισλαμικών εθνών να δουν πώς θα περιορίσουν τις εξτρεμιστικές εκφάνσεις της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας, που κατατρύχει τις κοινωνίες τους. Ζούμε στον 21ο αιώνα, επιτέλους! Καθώς φαίνεται, η εξέλιξη της ιστορίας δεν είναι ντετερμινιστική και αναπόφευκτη για όλους. Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του.

Υ.Γ.: Προσωπικά, διάκειμαι αρνητικά απέναντι στις θρησκείες. Θεωρώ πως δε μιλούν απλώς στην ψυχή του ανθρώπου, αλλά και στο μυαλό του. Τον υποβάλλουν σε μια φιλοσοφία υπαρκτού ανορθολογισμού και καλλιεργούν στ' ασύνειδα του θρησκευόμενου νου φασίζουσες τάσεις. Αφενός γιατί δεν επιτρέπουν την άσκηση κριτικής στα δόγματα που φέρονται ως "αλήθειες", αφετέρου γιατί μπολιάζουν μια αλαζονική αντίληψη ότι γνωρίζεις το "καλό" των άλλων, ότι μπορείς να κρίνεις τις ζωές τους, τις επιλογές τους -και επομένως, αν περνά απ' το χέρι σου, δικαιούσαι να τις καθυποτάξεις, να τις ελέγξεις. Είναι δύο συστατικά που οδηγούν σε έναν εκρηκτικό συνδυασμό, ένα συνδυασμό που μπορεί να δυναμιτίσει το φιλελεύθερο life-style οποιασδήποτε κοινωνίας. Δεν είναι τυχαίο οτι η ραγδαία πρόοδος του ανθρώπινου γένους κατέστη εφικτή μόνον μετά την αναστολή της επιρροής της θρησκοληψίας στις ζωές των "άλλων". Μια διεκδίκηση τολμηρών στοχαστών/φιλοσόφων, όπως ο Βολταίρος, που κυνηγήθηκαν όσο λίγοι κατατρεγμένοι για τις ιερόσυλες ιδέες τους!

Αν ενδιαφέρεστε για τα πιο πρόσφατα άρθρα μου, έχετε ερωτήσεις ή επιθυμείτε να μου προτείνετε ένα θέμα, μπορείτε να με ακολουθήστε στο Facebook και να επικοινωνήσετε μαζί μου.

27

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

11 σχόλια
Θρησκευτικο το θεμα,δικιο εχετε,τοσα χρονια οι χριστιανοι κακαταπιεζουν τους μουσουλμανους.Αυτη τη στιγμη που μιλαμε οι δυτικες δυναμεις παρεμβαινουν στην Ανατολη,αυτο δεν σας λεει τιποτα;Και μια ακομα λεπτομερεια,γεννημενοι στην Ευρωπη ειναι οι φασιστες-καμικαζι. Ο μανδυας της θρησκειας κρυβει πολιτικα και οικονομικα συμφεροντα.
Kαι χθες ειχαν καποιο λογο που πετουσαν βομβες, οπως και προχθες.....οπως και αυριο,κατι θα βρουν. Τωρα που ανεβαινει η ακροδεξια στην Ευρωπη τι λες,να ερθουν να μας δωσουν ενα χερακι αμα χρειαστει; Στους παγκοσμιους πολεμους κακως δεν επενεβησαν; Στον μεσαιωνα δεν θελαμε μια βοηθεια; Να 'ρθουν σαν σωτηρες οπως κανουν και οι Ευρωπαιοι.Ο ανθρωπος απο τη φυση του θελει να ζησει. Ειρηνικα,πολιτισμενα,δημοκρατικα. Να εχει να φαει,να εχει ανεσεις,να μορφωθει και να βλεπει τα παιδια του να προοδευουν. Η Ελλαδα ας πουμε πριν 70-80 χρονια δεν ειναι ιδια με την Ελλαδα του σημερα. Πως και γιατι σε αυτες τις χωρες υπαρχουν εμποδια ,ψαξε να το βρεις.Κανεις δεν λεει πως φταιει μονο η Ευρωπη σε ολο αυτο το εκτρωμα, αλλα δεν πρεπει να βγαζει την ουρα της απεξω,θα πρεπει να παρει τις ευθυνες που της αναλογουν.Και οταν μιλατε για θρησκευτικο πολεμο θελω να ρωτησω, αληθεια γιατι η Ελλαδα δεν εχει δεχτει ποτε απειλες για επιθεσεις;Τελος παντων το ολο θεμα δεν ειναι απλουστευσεις και γενικευσεις του ποδιου,θελει μεγαλη αναλυση.
Οι κύριοι απολογητές του Ισλαμοφασισμού είναι οι αριστεροί έως ακροαριστεροί.Το αυτομαστίγωμα επίσης το κάνουν μόνο οι ακροαριστεροί στη Δύση. Λιγότερο από ενδιαφέρον για την Ισλαμική Ανατολή και περισσότερο λόγω απύθμενο μίσους προς τη Δύση που δεν υποτάχθηκε στον Κομμουνιστικό ολοκληρωτισμό που ακόμα και εν έτη 2016 αποτελεί τη δυνατότερη ονείρωξη τους.
Ως ενα βαθμο εχεις δικιο, με την λογικη οτι η Σαουδικη Αραβια ειναι ο επισημος εξαγωγεας του Ουαχαμπιτισμου πχ, αλλα απο την αλλη μαλλον εννοεις οτι η καταλληλη απαντηση στην τρομοκρατια του ΙΚΙΛ ειναι πχ η ... απαγορευση της δημοσιας χρησης των καμπανων στις χριστιανικες εκκλησιες στα διαφορα αν την Ελλαδα χωριά. Προσβαλουν το κοσμικο μας αισθημα ετσι δεν ειναι; λολ...
Το πρόβλημα λέγεται ΙΣΛΑΜ!Ούτε καθολικισμός, ούτε δωδεκαθεϊσμός, ούτε προτεσταντισμός, ούτε ορθοδοξία, ούτε βουδισμός, ινδουισμός, αγνωστικισμός ή αθεϊσμός.ΙΣΛΑΜ! Η Ισλαμική θρησκεία μας επιτίθεται, καμία άλλη.Εαν αρνείσαι να δεις το πρόβλημα δεν πρόκειται ποτέ να το λύσεις.
Δημήτρη, με όλο μου τον σεβασμό, σκέφτηκες ποτέ μήπως το πρόβλημα είναι στον τρόπο διαχείρισης της κάθε θρησκείας κι όχι μόνο η θρησκεία; (Άλλο που μερικές θρησκείες είναι πιο βίαιες από άλλες). Κάθε θρησκεία μπορεί να προκαλέσει εξτρεμισμό, κι όλες έχουν ή είχαν (ίσως). Το θέμα είναι αν θα γίνεις εξτρεμιστής ή αν η κοινωνία θα σε αναγκάσει. Η λύση του προβλήματος δεν είναι σκοτώνω όλους και φεύγω, είναι αλλάζω τον τρόπο σκέψης τους.
Το να είσαι ισλαμοφοβικός, αν τεθεί η ιστορική διάσταση της εξέλιξης των θρησκειών, δε στέκει. Το Ισλάμ είχε τις βίαιες και τις μη βίαιες εξάρσεις του (βλ. Saladin), όπως ακριβώς και ο χριστιανισμός, με τις Σταυροφορίες και το Μεσαίωνα. Το να είσαι ισλαμοφοβικός για την εποχή που ζούμε δυστυχώς στέκει. Χώρες με σημαντική μετανάστευση μουσουλμανικού στοιχείου πολύ πιο οργανωμένες από εμάς, όπως η Γαλλία και το Βέλγιο, αποδείχτηκε ότι δεν κατάφεραν να ενσωματώσουν αυτό το στοιχείο. Οι τρομοκράτες είναι μετανάστες δεύτερης γενιάς και δυστυχώς δικά τους παιδιά. Οι αιτίες είναι και κοινωνιολογικές, αλλά το ισλαμικό οικογενειακό background είναι ένας κοινός παρανομαστής που δε μπορεί να αγνοηθεί από καμία ανάλυση. Γενικότερα δε, στατιστικές έρευνες έχουν δείξει ότι ο Ισλαμικός εξτρεμισμός παγκόσμια ήταν υπεύθυνος για το 70% των θυμάτων βομβιστικών ενεργειών στην περίοδο 1994-2008, ενώ από το 2010 και μετά το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί περαιτέρω (1). Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά μεταξύ ισλαμισμού και χριστιανισμού που αλλάζει τόσο τα δεδομένα στο σύγχρονο τοπίο: ο διαφωτισμός. Με απλά λόγια, εμείς καταφέραμε να ελέγξουμε την επιρροή της θρησκείας στη ζωή και το κράτος, αλλά οι μουσουλμάνοι όχι. Αυτό μεταφράζεται σε μια τεράστια διαφορά αντίληψης στον τρόπο λειτουργίας του κράτους, τις ατομικές ελευθερίες και την κοινωνία γενικότερα. Για το λόγο αυτό άλλωστε, κάθε δυτικογενής ανάλυση χαρακτηριστικών της ισλαμικής κοινωνίας είναι άτοπη (π.χ. ανάλυση του εξτρεμισμού μόνο με ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά), όπως και κάθε ανάλυση της Δύσης σε πλαίσιο ακραίου ισλαμισμού φαίνεται εξίσου γελοία. Δε μπορείς να κατανοήσεις με δικά σου αναλυτικά εργαλεία κάτι τόσο διαφορετικό. Ο ισλαμικός εξτρεμισμός είναι εν γένει πρόβλημα του ισλαμικού κόσμου και από αυτόν θα λυθεί. Το θέμα είναι ότι και η Ευρώπη πλέον, όπως φάνηκε από τον πόλεμο της Συρίας, αποτελεί πλέον κομμάτι του μουσουλμανικού κόσμου και τίποτα δεν προδιαθέτει σαφή διάκριση δύο κόσμων στο μέλλον.Πηγές: (1) http://www.slate.com/articles/news_and_politics/politics/2016/01/islam_isn_t_inherently_violent_or_peaceful.html
Πολύ μου άρεσε η παράθεση της πηγής. Επίσης να προσθέσω ότι και στη Μ. Βρετανία υπάρχει θέμα με τους δεύτερης και τρίτης γενιάς μουσουλμάνους μετανάστες, καθώς τους βλέπεις να φεύγουν για να πολεμήσουν στο πλευρό του ISIS. Κορίτσια απο 15 χρονών μέχρι άντρες 30+
Θεμελιώδης διαφορά ισλαμισμού-χριστιανισμού η οποία και δεν θα επιτρέψει ποτέ τον διαφωτισμό στο ισλάμ είναι:Ο Χριστός στον χριστιανισμό ήταν θρησκευτικός ηγέτης (Τα του Καίσαρι τω Καίσαρα)Ο Μωάμεθ ήταν θρησκευτικός-πολιτικός-στρατιωτικός-δικαστικός ηγέτης. Δηλαδή στο ισλάμ αναγνωρίζεται ο θρησκευτικός ηγέτης ως αυθεντία σε όλες τις διαχωρισμένες στην δημοκρατία εξουσίες.Αν εξαιρέσεις αυτό, φαίνεται λογική ιδέα ότι 1650 χρόνια μετά τον Μωάμεθ (δηλαδή το 2.300 μχ) θα γίνει διαφωτισμός στο ισλάμ Δεν το θεωρώ όμως πιθανό γιατί ο διαφωτισμός της Δύσης έκανε μια αρχή και ήταν δύσκολη αυτή η εξέλιξη. Κανονικά υπάρχοντος σήμερα του δυτικού κόσμου, θα έπρεπε ο διαφωτισμός στο ισλάμ να είχε γίνει.Και μια μικρή σημείωση: Δεν είναι όλες οι ανθρώπινες φυλές ίδιες. Η δημοκρατία δεν είναι το καταλληλότερο καθεστώς για όλα τα έθνη, εξάλλου και στον δυτικό κόσμο φαίνεται να εκπνέει.
+ ο χριστινιασμος ηταν αποτελεσμα του πλεον προηγμενου κοσμου της εποχης, του ελληνορωμαικου, και αυτο ανακλαται στην δομη του. Επισης ενσωματωσε τις παγανιστικες δοξασιες τις εποχης ( αγιοι προς αντικατασταση των θεων, ανασταση βλ μιθρας, κλπ κλπ). αντιθετα ο ουαχιμπιτικος ισλαμισμος εχει αποτυχει να ενσωματωσει ολα αυτα τα στοιχεια, οντας αποτελεσμα μιας φτωχης και απομονωμενης περιοχης. Το ισλαμ ειναι επομενο λεβελ οσο αφορα το ποσο κυριαρχη ειναι η επιβολη της θρησκειας σε ολες τις εκφανσεις της ζωης σε σχεση με τον χριστιανισμο.
Φοβάμαι πως αυτες οι κινήσεις αντιμετώπισης του φαινομένου θα έπρεπε να γίνουν κυρίως απο άτομα που ανήκουν στον αραβικό κόσμο.Στα μάτια τους είμαστε κοσμοκράτορες.Εχω την εντύπωση πως η παρεμβατικότητα μας οσο καλές προθέσεις κι αν εχει δε μπορεί να ειναι αποτελεσματική εαν δεν προκείψει στους ίδιους η ανάγκη της αυτοκριτικής.
To πιθανότερο είναι αυτή τη στιγμή το Ισλάμ και η Μέση Ανατολή να περνά τον αντίστοιχο Μεσαίωνα της. Όπως και στην Ευρώπη, πριν τον Διαφωτισμό (τέλη 17ου αιώνα), υπήρξε ο Μεσαίωνας. Μια χρονική περίοδος όπου ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός είχε δημιουργήσει τις σταυροφορίες, την ιερά εξέταση, τον αφανισμό των παγανιστικών θρησκειών της Ευρώπης κλπ. Μετά, λοιπόν, τα σκοτεινά χρόνια του Μεσαίωνα, ήρθε και ο διαφωτισμός. Άρα και για να μπορέσει να έρθει ο διαφωτισμός στο Ισλάμ, πρέπει να περάσουν το δικό τους μεσαίωνα. Και μάλλον τώρα είναι στο σκοτεινότερο σημείο του.
Aν θελετε ριξτε μια ματια στην μελετη του Δανου ψυχολογου Nicolai Sennels που αφορα στην αιμομιξια μεταξυ Μουσουλμανων και τα αποτελεσματα της θα σας δωσουν επαρκεις εξηγησεις οσον αφορα τις γεννεσιουγες αιτιες του Ισλαμικου Φονταμενταλισμου.Η μελετη εχει δημοσιευθει σε πολλα ιστολογια,γιαυτο μην κολλησετε στο λινκ που παραθετω και πειτε οτι ειναι θρησκευτικο κλπ κλπ, απλα απο εδω που βρισκομαι τωρα δεν μπορω να εχω προσβαση σε ολα τα site.To αρθρο ειναι γραμμενο στα Αγγλικα.http://fellowshipoftheminds.com/2015/07/17/half-of-worlds-muslims-are-inbred-due-to-generations-of-incest/
Αυτό που παραλείπετε να ομολογήσετε είναι ότι μετά το Διαφωτισμό οι επόμενοι καταστροφικοί και λυσσαλέοι πόλεμοιτης Ευρωπαϊκής Δύσης έγιναν στο όνομα κάποιου άλλου "ισμού" του Εθνικισμού" και ήταν ακριβώς το αποκύημα του πνεύματος του Διαφωτισμού η δημιουργία των Εθνικών κρατών. Και ακολούθησε και ο Β. παγκόσμιος πόλεμος στο όνομα ενός άλλου "ισμού" του ολοκληρωτισμού της φασιστικής ιδεολογίας,του ναζισμού. Για να μήν μακρηγορώ. Κάποτε πρέπει να καταλάβουμε οτι η αντίληψη των ολοκληρωτικών ιδεολογιών είναι και θα είναι η πλέον καταστροφική για τον άνθρωπο.Ακόμη και αυτή του πλουραλισμού αν επικρατήσει μέσω ηγεμονικής επιβολής θα έχει εξ ίσου τα ίδια αποτελέσματα αντιδραστικής βίας.Γι αυτό ας εξετάσουμε καλύτερα τον ηγεμονικό λόγο "discourse"ως εξουσιαστικό λόγο και όχι το κήρυγμα ,το πρόταγμα, την ιδεολογική νομιμοποίηση της εξουσίας.Και τότε θα αντιληφθούμε οτι η σύγκρουση είναι καθαρά πολιτική. Όπως και ήταν πάντα. Το "χάπι" είναι το ίδιο το περιτύλιγμα αλλάζει.
Υπάρχει αναγκαιότητα εξουσίας;Τι συμπέρασμα βγάζουμε αν ανατρέξουμε στην ιστορία της ανθρώπινης ζωής από την γέννησή της, αλλά και σε όλη την πανίδα του πλανήτη μας .
Δεν θα μπορουσα να συμφωνήσω περισσότερο... Η Δύση όπως έγραφε και ο Καστοριάδης έχει τους μηχανισμούς να κάνει αυτοκριτική - διάλογο για τα εγκλήματα που διέπραξε και που διαπράττει... σε αντίθεση με τον αραβικό κόσμο στον οποίο οποιαδήποτε διαφορετική φωνή εμφορούμενη από τα στοιχεία του ανθρωπισμού της ισονομίας και ισότητας, καταπνίγεται εν τη γενεσει της
Τα προβλήματα της θρησκείας τα λύνουμε με θρησκευτικές μεταρρυθμίσεις. Αν δεχτούμε την θρησκεία ως καθαυτό το πρόβλημα, έχουμε μια δυσκολία μετά να εξηγήσουμε την πορεία της μόνης καθαρά άθεης και θετικιστικής δύναμης, της Σοβιετικής Ένωσης...
Άθεη εξ επιβολής και δικτατορική. Για δείτε άθεη και φιλελεύθερη όπως πχ Σουηδία. Τεράστια διαφορά. Ξερω για τους Έλληνες υπαρχουν οι καλοί πιστοί και οι άθεοι κομμουνισταί, αλλά πρεπει να ξεκολλήσουμε...
Κατα τη διαρκεια της Ιεαρας εξετασης (1530-1630) εγιναν 826 πραγματικες και 776 εικονικες εκτελεσεις (ο συνολικος αριθμος μπορει να φτανει τις 3000 αν υπολογισουμε την περιοδο πριν το 1530 και 3500 αν θεωρησουμε "τελος" το 1730).Στους 9 μηνες του terreur (τρομου) της Γαλλικης Επαναστασης- που ακολουθησε το Διαφωτισμο- ειχαμε 41.596 εκτελεσεις. Αν κατι εξοβελισε τον φονταμεταλισμο αυτο ηταν η ανοδος της αστικης ταξης και ο μετασχηματισμος της οικονομιας. Ο Voltaire και ο Montesquieu, ηταν προιοντα αυτου του μετασχηματισμου.Εν κατακλειδι, it's the economy, stupid. (που ειπε και ο James Carville).
αυτο ειναι μια οικονομιστικη προσεγγιση, η οποια ειναι ως ενα βαθμο ακριβης, αλλα απο την αλλη δεν μπορει να ερμηνευσει την παμπλουτη πατριδα του ουαχαμπιτισμου Σαουδικη Αραβια, ή την κομουντιστικαπιταλιστικη Κινα.Δεν ειναι μονο η οικονομια, never was. Αλλωστε, η Ιερα Εξεταση ηταν κατι κυριως Ισπανικο, και η θρησκεια ειχε ηδη μπει στο περιθωριο πολυ πριν την Γαλλικη επανασταση.Δεν ξερω καλα την περιοδο αλλα η σημερινες συγκρουσεις μεσα στο Ισλαμ περισσοτερο θυμιζουν τους πολεμους μεταξυ διαμαρτυρομενων - καθολικων.
Άρα το πρόβλημα είναι η οικονομική κατάσταση των αραβικών κρατών - για την οποία φαντάζομαι ευθύνεται κατ'αποκλειστικότητα η Δϋση.Αν τα αραβικά κράτη γεμίσουν με πλούσιους ανθρώπους της ανώτερης τάξης θα φιλελευθεροποιηθούν πολιτιστικά και θρησκευτικά. Να, όπως στη Σαουδική Αραβία...
1) Τα νούμερα πού τα βρήκες; Και κατσαρά μάλιστα!2) Πάνω σε ποια βάση κάνεις σύγκριση των θυμάτων της Ιεράς Εξέτασης με τα θύματα της Περιόδου της Τρομοκρατίας;